Vakencorner
|
Anonym
|
Re: Yo! Loose Change eller Painful Deceptions?
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Painful Deceptions (tycker jag)
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Painful Deceptions alla gånger, senaste versionen dock, den är bäst, ligger på google, metodisk och simpel, thermite teorierna kan ju vara bra för experterna, men inget för nysmakare. Filmen är ochså en föregångare till många andra filmer i samma "klass" hans bok plagierades av andra "9/11truth sayers" enligt honom själv.
Man skall försöka hålla det simpelt, så det inte kokar över i luvan på dem som skall se. Sker fort för vissa, med lågt i tak.
Posted on: 2008/1/8 15:33
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Hehe, jo, det har jag också märkt. Jag hade rätt så kul när jag diskuterade 9/11 med en snubbe i min klass, som inte trodde på (och jag är seriöst), att det hade kraschat ett plan in i Pentagon. Hmm... Det där lät fel. Vad jag menar är att han trodde inte NÅGOT hade hänt i Pentagon.
Ah, well. Men jag är inte säker på om det är Painful Deceptions senaste version jag har. Jag tog ner den från TorrentChannel, som ju har en hel del bra filmer i ämnen som t.ex. 9/11, och där fanns bara ett ex av den. Jag lägger en länk här. Vad tror ni, är det här den senaste versionen? http://torrentchannel.com/9-11/Painful_Deceptions Tack för hjälpen, btw.
Posted on: 2008/1/8 15:40
|
|||
|
Your shoelace is untied.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Hade nog också visat PD.
Var i skåne finns du btw?
Posted on: 2008/1/8 18:57
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
hehe, det var ett krav. Det finns inte längre Internet på Avdelningen. /Dr Klot
Posted on: 2008/1/8 19:07
|
|||
|
Särskrivning borde bötfällas
Det är aldrig för sent att ge upp - förrän det är för sent... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Här har du lite saker att ta upp till diskussion i samband med filmvisningen.
Du vet ämnet samhällskunskap handlar mycket om att lära sig granska information och tänka kritiskt. Om du framställer filmen som en sanning tror jag inte att din lärare blir imponerad. Skriv ut detta och dela ut, och diskutera efter filmen vem ni anser har rätt och om filmen är ärlig eller ej. Quote: First error in this video occurs when the narrator states part of the official 'stoey' is that the steel frame of the building melted and caused the building collapse. NO ONE , much less the 911 Commission report states that the steel melted. Quote: In the part that starts with "why build buildings out of steel" the narrator states that steel stands up to fire better. Well it does compared to wood but in fact concrete withstands fire better than steel. In fact the Windsor building had a concrete core column structure that kept the building from suffering the partial collapses for much longer than would a steel core columned structure. The concrete core columns of that building are credited with keeping it from total collapse. http://www.theblackvault.com/ftopic-58196-days0-orderasc-0.html
Posted on: 2008/1/8 19:15
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
BV är en riktigt bra sida, full med info. Lätt en av dom bästa. Dock använder jag mig inte av forumet, är mest där för att spana in ufo nyheter osv.
Men, att läsa upp det efter filmen är onödigt. Eftersom att folk får information om 911 från "officiella" källor, utan att det ens nämns att det kanske inte var så det inträffade, borde folk inte kunna få se en endaste film där det hela ifrågasätts, utan att någon ska komma lipande med en "detta är fel" lista?
Posted on: 2008/1/8 19:21
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
DrKlot: Hehe, så sant så. De (mina "vårdare") hittar mej nog snart - spårar mej via mitt bredband, vet du - så jag är nog borta ett år till när de släpat in mej till Anstalten igen...
De är så osolidariska, de där typerna.Men jag sitter fortfarande och velar på vilken film jag ska visa. Visserligen har Painful Deceptions jäkligt bra fakta, en hel del som inte finns i Loose Change. Men å andra sidan är det BARA ren fakta, bara en mansröst som "rabblar" upp information i mer än en timme, inte så mycket att "hålla fast" ens intresse (om man inte är intresserad av konspirationer). Loose Change har lite mer omväxling, med musik, text, intervjuer, och så, så min tanke är i så fall att det kanske hade varit lättare för Loose Change att hålla intresset hos några som är helt "oinitierade" än Painful Deceptions.... Sigh... Decisions, decisions... Jag kanske borde låsa dörren och tvinga dem att titta på båda två innan de får gå hem. ...men det blir antagligen PD, haha. Edited: Emil, jag bor i Sveriges armhåla, Önnestad. Precis utanför "Tyrannstad" (Kristianstad). Jag visar iofs inte filmen för att min samhällslärare ska bli imponerad, utan för att mina klasskamrater ska få se att alla inte håller med om att en gubbe i en grotta i Afghanistan organiserade den största terrorattacken genom tiderna.
Posted on: 2008/1/8 19:21
|
|||
|
Your shoelace is untied.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag tror inte på teatraliska inslag i filmerna, den som ser dem kommer i vart fall inte fatta mer än 5% av nån av filmerna, är det musik och teatraliskst smörja, kanse det är de 5% som de kommer ihåg, att det var bra musik typ. Man tappar ochså fokus av för mycket lull lull, märkte det tydligt när jag kollade på zeitgeist, mycket vacker gjord, men svår att se, fick kolla om, flera gånger, eftersom jag tappade koncentrationen av alla ljud och snittsiga bildövergångar och transitioner. Har man inte filmen själv, så är ju chansen att kolla om, betydligt mindre, alltså satsa på enkelt och simpelt, med basic information.
Detta är inte underhållning, det är information. Sanningen är ju bitter att suga på i vart fall, så varför ens försöka försköna den?
Posted on: 2008/1/9 10:38
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Well, det här var anti-klimatiskt, men gubben till samhällslärare hade glömt att jag och polaren skulle visa Loose Change (Polaren ville hellre visa den, så jag gav med mej med vissa grymtningar) idag och planerat in något annat.
Jag svor en hel del åt det, men men, en del bakslag får man väl räkna med som sanningssökare. Jag skickade ett mail senare idag och frågade om det gick bra att vi visar den nästa vecka istället, så vi får väl se hur det går. Ska också undersöka möjligheten att visa den i Aulan för alla som är intresserade senare under vårterminen, och då kommer jag definitivt också att försöka visa Painful Deceptions, så fort jag hittat den senaste versionen, helst som ISO-fil på en DVD-skiva. Suck. Så mycket att göra.
Posted on: 2008/1/9 14:10
|
|||
|
Your shoelace is untied.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
grundtipset från mig är att lita till sig själv, inte sk polare eller sk kompisar, alltför vaga begrepp för att kunna lita på i "know thy self industrin" idag, hehe
Posted on: 2008/1/9 14:22
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag hoppas du står på dig Van_Buren att en visning på skolan blir av...jag gjorde liknande saker på gymnasiet, vilket var länge sedan, och det förändrade mitt liv i en verkligt positiv riktning...
Det skulle vara intressant att höra vad dina kamrater har att säga om filmen... Jag för min del skulle rekomendera Loose Change 2 ed ifall man inte sett någon 911-film förr, just för att den är så bra gjord, man somnar definitivt inte. Jag tror tyvärr man måste ha "tungt" och animerat artelleri om man ska kunna väcka unga människor idag ur det neddrogade zombi-tillstånd som så många befinner sig i, så den inre sanna människan vaknar. Alex Jones är också bra för ungdomar då han har en vinnande stil och god anda som verkligen smittar av sig. Jag bor i Lund - hoppas vi kan samordna något kul längre fram i vår? Jag var tvungen att löneslava idag, så tyvärr han jag ej mobilisera någon aktion här, men det kommer det kommer.
Posted on: 2008/1/11 21:15
|
|||
|
"At lux vera quae inluminat omnem hominem venientem in mundum"
http://www.youtube.com/watch?v=ooGBMFShUVo |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Faktum är att vi har skjutit upp det två gånger nu redan, men jag ger mej inte förrän den gamla gubben sitter ner och tittar på filmen tillsammans med resten av klassen!! Självklart ger jag en utförlig rapport efteråt här, och jag hoppas på en hel del resultat - har man bara sett en film i området brukar man bli lite mer öppen för det hela, även om man inte går direkt på teorin att där var thermite i WTC, till exempel.
Ja, det hade varit kul att organisera något i vår - det är alldeles för lite Vaken-aktivitet här nere i Skåneland - i hela Sverige för den delen, men, meh, hemma är där hjärtat är - Skåne. Vi får samla ihop lite Skåne-vakna och starta lite aktiviteter när det blir varmare ute, definitivt. Det är bara en femtiolapp med tåg till Lund anyways, så jag är på när som helst.På tal om aktiviteten i Skåne; jag funderar seriöst på att ta en journalistutbildning och starta en svensk version av the Alex Jones Show en dag. Det hade varit kul, tjäna pengar på något man är verkligt passionerad för och samtidigt göra det bättre för mänskligheten. Plus, jag vet var jag ska rekrytera medarbetare om den tiden kommer. ![]()
Posted on: 2008/1/11 21:26
Edited by Van_Buren on 2008/1/11 21:55:35
|
|||
|
Your shoelace is untied.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag har sett varenda film som kommit ut om 9/11 sedan 9/11, och jag måste påstå att Loose change tar priset, i samma klass som Fahrenheit 9/11 av Michael Moore, förbannad propaganda, som talar om kapare, precis som om det fanns kapare ens, man skall inte inbilla sig att flashiga effekter är viktigare än aktuella fakta, och jag tror inte man skall utgå från sig själv, när man rekommenderar för andras räkning, jag tror man skall försöka ha ett generellt perspektiv, innan man ger sig i kast med att rekommendera det ena eller det andra. Och för att kunna göra det, får man spendera en del tid. i min historia, ägnade jag de första två åren till 9/11, och har läst sett förstått det mesta om den saken, och idag anser jag till och med att den har spelat ut sin roll. Idag är inte 9/11 det viktigaste vi kan prata om, idag är det istället de nya ID korten, som kommer ta ifrån oss vår suveränitet. Att vi har fiktiva identiteter FÖRNAMN EFTERNAMN (är i ditt pass, stora bokstäver betyder att det är ett FÖRETAG) att zionismen ligger bakom hela banksystemet, och äger 90% av världens tillgångar, och styr våra ekonomier och fatighetsmarknade som ett monopolspel. Att deras mål är ett STORISRAEL som omluter planeten. VÄRLSDHERRAVÄLDE. HAARP, Mindcontrol, 3G systemet, som kan se oss gå omkring på gator och torg, precis som en kamera... Project Bluebeam, och den nära förestående chippningen. Allt detta är långt viktigare, än den senaste Pearl Harbour, hur många nya Psyops skall vi ha medans vi diskuterar den första? Är man inte helt säker på vad man visar, och att detta inte är desinformation, eller tillrättalagd zionism propaganda, skall man inte visa något, det är ett ansvar vi får lära oss att bära, att förstå själva, annars blir detta, att blind, leder blind. Fast jag tror vi är långt inne i detta redan.
Posted on: 2008/1/12 10:23
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Well, jag visade Loose Change 2ed för klassen idag. Läraren blev lite blek i fejjan allteftersom filmen fortgick. Jag tror den hade utsatt effekt iaf, att få dem att ifrågasätta den officiella teorin. Svaren, dock, sa jag till dem att de får hitta själva. Hoppas de tittar närmare på det och inte bara avfärdar det.
Posted on: 2008/1/16 17:31
|
|||
|
Your shoelace is untied.
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Bra Jobbat !! ![]() |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login