vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To PostTopic is Locked

(1) 2 3 »

Anonym
Sluta omedelbart med hård/oödmjuk-ton mot "nyvakna".

Det är inte acceptabelt att det fortsättningsvis sker övergrepp mot nyvakna som försöker skriva i forumet.

Dessa övergrepp från etablerade vaken.se-användare består i:

1. Idiotförklaringar.
2. Hån.
3. Nedvärderande översittarsnack
4. Syrlig humor med syfte att förlöjliga.
5. Oödmjuka förklaringar
6. Glåpord, öknamn, etc etc

Till etablerade medlemmar.

Förstå det faktum att folk vaknar upp i olika etapper. Du kan inte förvänta dig att en nyvaken person kan ha samma kunskaper som du just nu (anser dig ha). Stöter du på en nyvaken person och anser att dennes åsikter i ett ämne är felaktiga så förklara P E D A G O G I S K T varför ditt scenario är mer troligt.

Att med de punkter ovan attackera nyvakna är bara klumpigt och helt onödigt. Vi håller givetvis på att vakna allesammans hela tiden, och måste därför vara pedagogdiska mot varandra. Dock riktar sig denna kritik huvudsakligen mot den hårda ton som NYVAKNA möts av när de börjar använda vaken.se:s forum.

Automatisk avstängning kommer ske om inte etablerade användare kan få huvudet ur sitt forum-beroende arsle och fatta att de måste vara pedagogiska och smidiga när de förklarar data mot nyvakna som har frågor/åsikter och allt annat.

er ödmjukast, Voider.

OBS - Jag ser mig själv inte som vaken, utan delaktig i en process där jag har under de senaste 3 åren fått en massa ny kunskap bara. Detta betyder inte att jag har rätt, eller vet "mer".

Edited by void on 2008/1/12 11:56:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Sluta omedelbart med hård/oödmjuk-ton mot "nyvakna".

See User information
void skrev:

Det är inte acceptabelt att det fortsättningsvis sker övergrepp mot nyvakna som försöker skriva i forumet.

Dessa övergrepp från etablerade vaken.se-användare består i:

1. Idiotförklaringar. Är det ok för nyvakna att komma med idiotförklaringar? Jag skulle vilja se en definition på vad en idiotförklaring är eller inte är
2. Hån. Se ovanstående
3. Nedvärderande översittarsnack se ovanstående
4. Syrlig humor med syfte att förlöjliga. ?
5. Oödmjuka förklaringar Går du inte lite långt nu, skall du banna 90% av siten nu?
6. Glåpord, öknamn, etc etc håller med till 100%

Till etablerade medlemmar.
Förstå det faktum att folk vaknar upp i olika etapper. Du kan inte förvänta dig att en nyvaken person kan ha samma kunskaper som du just nu (anser dig ha). Stöter du på en nyvaken person och anser att dennes åsikter i ett ämne är felaktiga så förklara P E D A G O G I S K T varför ditt scenario är mer troligt.

Att nån ens kan vakna är bara en Teori, som bygger på websitens namn, kan du ens bevisa att nån har Vaknat, och hur bevisar du detta?

Att med de punkter ovan attackera nyvakna är bara klumpigt och helt onödigt. Vi håller givetvis på att vakna allesammans hela tiden, och måste därför vara pedagogdiska mot varandra. Dock riktar sig denna kritik huvudsakligen mot den hårda ton som NYVAKNA möts av när de börjar använda vaken.se:s forum.
"Nyvakna", eller desinformatörer kommer ständigt och harklar ur sig en massa skitsnack, som inte är vidimerat eller underbyggt för fem öre, skall detta bemötas med ödmukhet, skall angrepp på yttrandefriheten tas lätt på? Skall vi försvara femtekollonare, infiltratörer, och desinformatörer, och annat ignorant pack, som bara vill kasta ur sig lite skit, och hoppa vidare till passagens debatt, som är deras vanliga miljö?

Varför diskuterar vi överhuvudtaget då? Om vi bara hade kunnat sitta och vara"ödmjuka", ser du ens ett problem med det?

Tror inte vi kommer nånvart med "ödmjukhet" eftersom detta inte betyder ett smack, det är ett tillstånd man kan befinna sig io, ett svar, kan inte vara ödmjukt, om det går diametralt motsatt riktning informationsmässigt gentemot, den man pratar med, dessa personer, tar det man säger som ett angrepp på deras person, eftersom de ser sina åsikter, som sin person, vilket visar att de varken vet nåt om sig själva, vad de pratar om, eller sina "åsikter" utan reagerar barnsligt och känslomässigt.

Tydligt kan man se i detta resonemang att ni vill ha fler besökare här, det viktiga är inte vilka dessa är, utan att de är fler, är det ett ekonomiskt motiv bakom detta? Själv skulle jag bidra ekonomiskt, om jag inte visste att siten är åsiktstyrd, det finns en agenda med vad man får eller inte får här, dettta inlägg är ett lysande exempel på varför inte jag känner mig gladare över vakenledningens "påhitt"

Automatisk avstängning kommer ske om inte etablerade användare kan få huvudet ur sitt forum-beroende arsle och fatta att de måste vara pedagogiska och smidiga när de förklarar data mot nyvakna som har frågor/åsikter och allt annat.Här kan man ju se din egen obefintliga ödmjukhet, barför kräver du mer av andra än dig själv? Har du själv huvudet i arslet eller?

er ödmjukast, Voider. Var detta Ironi, kan även tänka mig att du inte fattar bättre.

Posted on: 2008/1/12 11:27
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
"Här kan man ju se din egen obefintliga ödmjukhet"

Du förstår inte ens humor, eller när jag med glimten i ögat försöker säga till gamla hundar att sitta. Ironin på slutet är ett sätt att visa glimten i ögat, men istället blir du arg och tror du har "synat" någonting. Du tar dig själv på tok för mycket allvar, varför?

Vi som redan varit här länge har en hårdare ton ibland och det är inte samma sak som att attackera en ny person med hård ton. Tror du inte jag var medveten om att det sista stycket var hårt? Snälla, hur naiv är du?

Du har alla tecken på att vara en narcisst rakt igenom i din personlighet. Det skiner igenom var enda gång, helt otroligt, du har aldrig övervägt att försöka hantera det problemet? För det skapar problem i vaken.se:s forum iaf. Förstå allvaret i att nya medlemmar inte kan utsättas för hård och oödmjuk behandling.

Jag kan vara hård mot maggot/novax osv för jag vet att de inte tar illa upp personligen och blir arga/besvikna/etc. Detta kan dock inte en ny person till forumet förstå. Fattar du?

Du måste ha problem om du inte har märkt att nyvakna utsatts för onödigt hårda ord, obs jag är inte vaken, jag är med i en process. Det borde du också fattat ,eller inbillar du dig att jag ser mig själv som någon upplyst varelse?

90% behöver inte bannas (du spelar naiv igen). Siten skulle må mycket bättre om antagligen cirka 3-4 personer försvann här ifrån. Ekonomiskt motiv? Nu spelar du bara dum, eller är du naiv igen? Tror du vi tjänar pengar på siten? Alltså, är dessa extream överdrivna slutsatser ett sätt från dig att skapa debatt och tjaffsa med mig, eller tror du själv på det du säger?

Det finns ingen agenda, bara i en paranoid personshjärna. Så lägg ned konspriationsteorierna och försök bara vara trevlig mot nyvakna och hjälp dem istället för att hacka. Lägg även ned din extrema naivitet, den kan förväxlas med att du vill tjaffsa med mig, för du skriver och analyserar väldigt "outspace:at".

See User information
visst ska man inte vara otrevlig, men det är jävligt störigt med folk som typ konstant ska posta typ
"hittade en bra sida, infowars.com"
"känner ni till frimurarna"
"har ni hört att kennedy inte sköts av oswald"

Och dessutom så bör man sluta vara oödmjuk mot alla. Dom är inte mer värda än oss! :D

Posted on: 2008/1/12 12:25
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Quote:

void skrev:
"Här kan man ju se din egen obefintliga ödmjukhet"

Du förstår inte ens humor, eller när jag med glimten i ögat försöker säga till gamla hundar att sitta. Ironin på slutet är ett sätt att visa glimten i ögat, men istället blir du arg och tror du har "synat" någonting. Du tar dig själv på tok för mycket allvar, varför?

Ja du ser ju kanske problemet med ödmjukhet och ironi/humor här. Du drattade rakt ner i ditt eget hål. Jag är inte arg, var har du fått det ifrån. Om jag varit arg, vad hade det gjort för skillnad.

Skall vi ha denna regel ochså.

Förbjudet att posta om man är arg.

Hur kan vi definera detta?

För mig är ordet narcisims något positivt, att man helt enkelt tycker om sig själv, så till den milda grad, att man inte låter nån annan trycka ner en, inte ens maktgalna admins.

Jag skulle inte på eget bevåg spela dummare än vad jag är, tvärtom försöker jag hela tiden vara på topp intellektiellt, och aktar mig i de flesta fall för vad jag skriver, eller hur jag formulerar mig, så jag inte skall behöva äta upp det ena eller det andra.

"Paranoid Persons hjärna"

Bara för att du är paranoid, betyder detta inte att du inte är förföljd.

Vaken (micro) har visst en egend dold agenda, som skall mörkas, du ser vad du själv säger. Posta inte en massa oöverlagda teorier, och kritisera inte att du blir kritiserad, det finns fog för det, man ser tydligt att du vill kväsa all ansats till dialog.

som du såg vill jag att du bevisar att man ens kan "vakna" innan jag accepterar detta som ett faktiskt fenomen. Har du problem att göra det, kan jag förstå dig, jag har utmanat alla på att visa mig denna sak, länge, och jag har aldrig sett något som skulle kunna vara en teori för hur detta fungerar.

Resan från ignorans till intelligens är en önskedröm, , eftersom det första är brist på information, och det andra är slutledningsförmåga. men det är ju svårt att erkänna om webadressen är vaken.se tydligen, en kris i paradigmet, skulle man kunna kalla det, dock inte en kris i paradiset, som lika lite är en motsats, som jag förklarade ovan.

Posted on: 2008/1/12 12:25
Resized Image

Anonym
Quote:
Bara för att du är paranoid, betyder detta inte att du inte är förföljd. Vaken (micro) har visst en egend dold agenda, som skall mörkas, du ser vad du själv säger. Posta inte en massa oöverlagda teorier, och kritisera inte att du blir kritiserad, det finns fog för det, man ser tydligt att du vill kväsa all ansats till dialog.

Jag förstår ingenting du skriver! Är det jag som är paranoid?
Det var ju du som var paranoid och trodde vi ville tjäna pengar på vaken.se(ho ho ho). Vänder du bara på saker hur som helst? Oöverlagda teorier? Dold agenda? Du sitter ju bara och skriver en novell eller roman där du blandar lite observationer med fantasier! Jag har extrem svårt att förstå att du är allvarlig just nu, du verkar mest leka och vilja skapa debatt, vad är syftet med det? Den enda rimliga förklaringen är väl att detta är något som kommer ur den narcissitiska personligheten, men men. (Nej, det är inte positivt, det är en störning och de personerna är extremt destruktiva mot sin omgivning och inte hälsosamma att ha i sin närhet om dom inte försöker ta i tu med sitt problem.)

Du har tydliga drag av att vara ett forumtroll för du vågar inte träffas IRL eller aktivera dig IRL. Du finns bara på internet och lägger ned enromt mycket tid på vaken.se:s forum av någon anledning. Syfte med det är?

Varför vill du inte träffas IRL om du nu är så engagerad i vaken.se:s forum? Varför ägnar du så mycket tid här, men inte vill ses i verkligheten och bygga upp aktivism/projekt där?

See User information
Det är helt ok att frmföra sina åsikter eller kommentera andras tycker jag. Men att börja vara otrevlig etc för ingenstans! Tycker man att att en tråd är irrelevant är det ju bara att ignorera den.

Den som startar en sajt som denna måste för övrigt ha rätten att sätta reglerna för användandet. De som inte gillar dem kan starta sin egen sajt!

Posted on: 2008/1/12 12:49

See User information
void skrev:
Quote:
Bara för att du är paranoid, betyder detta inte att du inte är förföljd. Vaken (micro) har visst en egend dold agenda, som skall mörkas, du ser vad du själv säger. Posta inte en massa oöverlagda teorier, och kritisera inte att du blir kritiserad, det finns fog för det, man ser tydligt att du vill kväsa all ansats till dialog.

Jag förstår ingenting du skriver! Är det jag som är paranoid?
Ingen aning om varför du inget fattar, kanske inte är paranoia, kanske ignorans om hur du/ni framstår med förmynderiet här på den "fria" siten.

Det var ju du som var paranoid och trodde vi ville tjäna pengar på vaken.se(ho ho ho). Vänder du bara på saker hur som helst? Oöverlagda teorier? Dold agenda? Du sitter ju bara och skriver en novell eller roman där du blandar lite observationer med fantasier! Jag har extrem svårt att förstå att du är allvarlig just nu, du verkar mest leka och vilja skapa debatt, vad är syftet med det?
Jag säger vad jag säger och skriver vad jag skriver, för att det jag vet och tycker, passar in i de inlägg som jag svarar på eller skapar själv, givetvis har jag en agenda med det jag skriver, hur kan jag hymla med detta, skillnaden är att min agenda är öppen, vakens agenda är dold. Jag är inte den första som skrivit dessa åsikter här. Bara att du förnekar att det finns en agenda, gör att jag vet att det finns en, du vill inte diskutera det öppet bara, anatgligen för att du/ni/vaken, skulle tappa stöd på detta.

Inte ens om micro skulle öppet säga att han inte har det, skulle jag tro det, eftersom han verkar vara den minst "vakna" här, om man ens kan använda det ordet, (som jag förklarat tidigare) Han sitter mest och vimlar och pratar om de felaktigheter som du kommer med, lösa anspelningar som ingen kan veta vad det är, eftersom det speglar han religiösa önskningar, om vad han själv, skulle vilja vara, men som han inte är, kvasi alltså.

Bevisa hur man är vaken, eller kan bli det. Speciellt skall du bevisa hur kunskap om 9/11 ändrar ett psyke, eller gör att intelligensen höjs. Du kommer inte lyckas,

Man blir inte vis av information, man måste skapa sina egna paradigm, för att kunna växa intellektuellt, detta har inte att göra med viss information, eller inte, detta sker genom träning av sin abstraktionsförmåga, vilket inte är välkommet, eftersom du ser abstraktionerande som "tjafs" alltså något du/vaken/micro inte vill ha.

Den enda rimliga förklaringen är väl att detta är något som kommer ur den narcissitiska personligheten, men men. (Nej, det är inte positivt, det är en störning och de personerna är extremt destruktiva mot sin omgivning och inte hälsosamma att ha i sin närhet om dom inte försöker ta i tu med sitt problem.)Ja dyu ser hur det blir med hjärntvätt mindcontrol, nån tar makten över en genom att kontrollera orden man använder. Vad du säger är fel, eftersom du sätter dig över min egen tolkning om mig själv, och det ord jag beskriver, det är du som är störd, som inte låter mig vara glad över att jag tycker om mig själv, utan framhärdar, att om jag gör detta, ja då är det en störning. Och du undrar fortfarande varför jag inte vill prata med dig? Du har noll respekt grabben, du kommer aldrig bli min vän, så lägg ner.

Du har tydliga drag av att vara ett forumtroll för du vågar inte träffas IRL eller aktivera dig IRL. Du finns bara på internet och lägger ned enromt mycket tid på vaken.se:s forum av någon anledning. Syfte med det är? Vem har sagt att jag inte vågar, jag är inte rädd för nåt, att jag inte vill träffa dig, det har du väl inget med att göra, är du nån slags personlighet alla vill träffa, varför skulle jag vilja det? Skulle du bli min ledare då? Och lära mig nåt? Jag har annat för mig. Och du hade din chans att visa vad du gick för, (du vet nog, men du kanske inte spekulerade i vad du gjorde/inte gjorde mot mig, men det spelar ingen roll eftersom jag vet vad jag vet idag.) du räckte inte till nåt, så du blir inte min vän, och är du inte min vän, då är du ingenting för mig.

[i]
Varför vill du inte träffas IRL om du nu är så engagerad i vaken.se:s forum? Varför ägnar du så mycket tid här, men inte vill ses i verkligheten och bygga upp aktivism/projekt där?

Jag tror inte ni har nån chans med er (din och micros) strategi, och jag vill inte vara med i en sekt, med Micro som ledare, eller dig, ni tror att ni är bättre eller viktigare än andra, eftersom ni kontrollerar forumet som två illrar med kontrollbehov, postar under pseudonym, och utreder, spionerar på de som kommer hit, kollar Ipadresser osv, skapar "tankeregler" pratar om vakenhet, men vägrar definera det, orwelliean doublethink, tankebrottsivrare, respektlöst så man får spader, och efter allt detta, undrar ni varför man inte vill delta mer? Du skojar

"Samtidigt vill du värna om stackars nyvakna, så att de kan få en rosa kudde med specialbehandling, utan att erkänna att detta skall leda till fler medlemmar, och mer klirr i kassan, för dig spelar det ingen roll vem som kommer hit bara man stannar, detta är ett tydligt bevis, för att agendan är tom, eftersom ni inte förstår att folk kanske har intresse av att känna frihet att tänka, bara man läser disclaimern så se man att ordet tankebrott inte ligger långt borta, micro formulerade ochså "Tycker man inte om dessa regler så ber vi er att inte posta i forumet"

jaha man skall älska vad "ledaren" har sagt, det räcker alltså inte med att FÖLJA reglerna, man måste TYCKA OM dem ochså.

Men du kanske inte "förstår det här" och vad kan man göra åt allt detta, personligen bryr jag mig inte, min oförmåga att följa auktoriteter, leder till att jag blir bannad förr eller senare, så hur mycket kan man bry sig.

Har aldrig gillat att ha nån tankemössa på mig, med begränsningar inbyggda av mindre bemedlade individer, ojdå, nu kom visst störningen att tro att man är nåt igen. Acceptera att du är meningslös, ingen är bättre än normen, alla ar lika värda, alla vill väl, etc, mindcontrol. Sanningen är bistrare än så.

Naturligtvis har jag väl ingen självklar rätt att tycka som jag vill, utan nu blir det säker en kommentar om att jag har fel.

Posted on: 2008/1/12 13:16

Edited by wiseguy on 2008/1/12 13:43:39
Edited by wiseguy on 2008/1/12 13:52:08
Resized Image

Anonym
Det är så mycket galenskaper i ditt svar, att jag bara finner ork att ta upp ett par delar tyvärr.

Quote:
Skulle du bli min ledare då? Och lära mig nåt?

Vad ska jag leda? Jag trodde vi skulle göra något tillsammans.
Jag träffar ständigt folk IRL och skapar kontakter där vi försöker göra något bra tillsammans, det funkar jättebra faktiskt.
Du tror jag vill lära dig saker om vi ses? Ehh...

Du är nog förlorad i din egen narcissism. Varför är du på vaken.se så mycket om du nu inte vill engagera dig i något äkta utanför internet? Den rimligaste slutsatsen är ju nu att det är precis som med alla andra narcisster. Dvs att du älskar att höra din egen röst och läsa dina egna slutsatser, men aldrig göra något tillsammans med andra. Du verkar vilja vara ensam och "the lone ranger" och älskar att "inte tillhöra någonting", men samtidigt får du ingenting vettigt gjort övht för du bara driver bort folk med din narcissism och lägger all energi på debatter, där du ändå bara hör din egen röst. Paradoxalt men sant.

Quote:
Spionerar

Starta ett eget forum så får du se hur mycket problem det blir med forumtroll och andra som bara vill sabotera / förstöra / håna / hacka.

Kul att du inbillat dig att vi har någon form av maktgalen kontroll här, vi söker folk hela tiden som vill skapa saker. Du har ingen aning om hur få personer som faktiskt vill engagera sig och vi har öppna dörrar för att komma in med förändring, nya idéer, projekt, utvecklingar av siten osv, men det slutar oftast ändå bara med att jag, micro och tebe jobbar, samt en annan kärngrupp som gör mycket bra. Det är bara att joina och vara med och förändra!

Nu ska jag gå och bada i det hav av pengar som vaken.se har. Vi har så enormt klirr i kassan, vet knappt vart vi ska göra av med alla dessa enorma inkomster. Gud va jobbigt det är att ha så mycket pengar. Vi kanske ska köpa en vaken.se BLIMP för 100 000 SEK, det är ju en kul grej att bränna lite cash på. (OBS ironi, för er som tar er själv på för mycket allvar och inte förstår humor)

Edited by void on 2008/1/12 14:22:25

See User information
Kan se försvarsmekanismens ord arbeta här, är det ngn
som tar åt sig ?

Tack för bra tråd Void

Man kan ju ha respekt för dom som är nytillkomna till
vaken istället för att ösa på med skit, verkar inte många
som kan bemöta dessa nya användare på ett trevligt sätt.

Alla har en egen tanke glöm inte det alla tänker inte som
du bara för att du anser dig bättre än andra, man förstår
att man vill framföra sig själv som duktig och kunnig,
vem vill visa sig som dum? därav denna försvarsmekanism.

Med du menar jag du som läser detta inte det någon postat
innan i denna tråd.

Jag anser mig inte vara duktigare än någon annan men
jag är som sagt bra på det jag har erfarenhet av och jag
tror lika så gäller alla här, men man tycks se vissa anser
sig ha någon sorts av GOD MODE när dom tilltalar folk.

Respect

Posted on: 2008/1/12 14:16

See User information
Du fortsätter att hävda att det är nåt fel, om man inte vill träffa dig, varför skulle man ens vilja göra det?

Lider du av storhetsvansinne?

Jag tror inte vi kan göra nåt tilsammans, du hade din chans att visa att du var min vän, du gjorde inte det, och vi delar inte samma paradigm, du repekterar inte vad jag säger, och vill göra nåt "tillsammans", betyder det att du vill göra som jag vill, eller att jag skall göra som du vill?

Eftersom du inte vill lyssna eller respektera vad jag säger, utan kallar det "galenskaper" tar jag för givet att du vill att jag skall göra vad DU vill, alltså vill du bli min ledare.

Se nu bevisade jag det.

Jag säger vad jag säger, och det jag säger är sant, jag vet att jag har influewrat folk att ta till sig paradigm, som inte varit välkomna här, eftersom de inte passar i "agendan" jag är glad för detta, eftersom dessa personer kan tänka själv, och på egen hand kan gå vidare och utforksa fortsättningen på det spår, dom kom in på. Men jag behöver ingen credit eller tack, jag tickar inte på sånt.

Jag trodde du postade att vi skulle sluta med ironi, humor, eller var du dubbelironisk, som sa det, samtidigt som du avslutade din egen post med en ironi, som av mig genast misstolkades, och ledde till bassning? Hur skall du ha det nu, skall vi kunna ha humor eller ironi, efter egen förmåga, eller skall du eller annan inkompetent ironiker "lära oss" detta, jamenar, du måste ju vara inkompetent, om du måste förklara din egen ironi, så den inte misstolkas? I själva verket är det detta som är bra med ironi, och varför jag anser att den ´SKALL användas så ofta som möjligt.

Man kan i den gömma de sarkasmer, man annars skulle lockas skriva, om personen ifråga inte inser det lustiga i detta, lider han inte av det heller, men andra personer som inse detta, kan få sig ett gott skratt och lära sig nåt nytt på kuppen, samt se att det finns andra sätt att kommunicera än att gapa skrika och kalla varandra för beläten.

Kort och gott tror jag inte dessa paragrafer ni ivrar efter att få fram kommer att följas, så jag antar att du kommer få banna folk här, så sitt och lusläs siten tills det knakar i luvan på dig, det kanske gör nåt gott, men inte för vakens del, jag ser överförmynderi som ett tecken på svaghet, brist på vision, och rädsla.

Rädsla kommer alltid fram när nån vet att dom har fel.

Och det har ni. Med ni, menas alla som inte är oss, om jag talar i min egen sak enbart, får andra bedömma, dom kan nog välja själva mellan om man är Ni eller Oss. Uppenbarligen kunde du bara välja ni, vilket gör att jag i vart fall per automatik inte är på din/er sida, eftersom jag tror att alla som bidrar med nåt här äger intresset att styra den, inte de som sitter med lösenorden till severn.

Utan oss som skriver här, är vaken.se ett tomt eko i cyberspace, jag tror vi skall respekteras bättre än att "Be told what to do and how to behave" som Nazze arnold uttryckte det om 95% av männsikorna.

I vart fall är de dessa personer du vill transformera genom att väcka dem. Något alla filosofer skriver under på ej är möjligt, alkemi bygger på personens egna vilja att transformeras, och det handlar inte om man vet en sak eller inte.

Know thy self. Detta har varit känt av många, i alla tider men få har kunnat haft nytta av det. Som sagt "Freedom is a lonely buisness", varför, för att få kommer ge upp nåt för den, illusionen om sig själv är för kär för att släppas, därav stagnation.

Kommer vara samma sak imorgon och veckan efter den.
Folk vill inte ge upp tron på drömmen om den värld de inte lever i.
Av den anledningen kan man inte Vakna. Eftersom det är bestämt på förväg, tidigt i ens liv, om man tror eller inte tror, de flesta som vet vad jag talar om, trpor jag vet att deras personlighet, kan spåras långt tillbaka i deras liv, inget som ändras allls, personligen har jag aldrig sett nån ändras, bra personer förblev bra, och dåliga förblev dåliga.

Ja just det, jag har rätt att döma dem efter mina erfarenheter, och det är ochjså min skyldighet, eftersom jag vet skillnaden, måste jag göra den abstraktionen, för att kunna förstå mer om mig själv, och kunna vinna nåt på insikten om dessa individer, och deras möjlighet/brist på möjlighet.

Kan fortfarande ingen berätta hur man kan vakna, av viss information?

Posted on: 2008/1/12 14:29
Resized Image

See User information
Quote:

Parsifal skrev:

Den som startar en sajt som denna måste för övrigt ha rätten att sätta reglerna för användandet. De som inte gillar dem kan starta sin egen sajt!

Exakt vad menar du med en site som "denna" skall inte rätten till det fria ordet väga tyngre än bristen på insikt hos en admin?

Snart kommer sanningen fram att bara vissa topics är välkomna här, de som befinner sig i micros "comfort zone" det är den agendan ingen vill ha upp på bordet, för "de" tror inte att nån kan fatta det, och det är ju "konspirationer"

Posted on: 2008/1/12 14:37
Resized Image

See User information
Vad är det som säger att aktivism och träffa folk är så viktigt? Många gör säkert ett bra jobb via internet, bloggar, skriver artiklar, böcker, ringer telefonsamtal, skickar e-post etc etc.

En annan sak är varför 911 hela tiden ska ha ett så stort fokus. Även om man förstår att det är en konspiration, vad spelar det för roll, om fok inte samtidigt andligt vaknar upp? Alla vet om att de stora företagen är allierade med regeringen. Alla vet om att tobaksföretagen har köpta läkare som tonar ner hälsoeffekterna. Har världen blivit bättre tack vare att alla känner till dessa konspirationer? Har folk andligt vaknat upp tack vare detta?

Andligt uppvaknande kan ta sig många former. Många kanske börjar förstå NWO om de förstår det onda i kommunismen/socialismen och dess brott mot mänskligheten. Några kanske vaknar upp genom olika böcker. Några kanske vaknar upp genom en allvarlig kris, sjukdom, olycka etc. Några kanske till och med har andligt vaknat upp men har inget intresse av att veta om 911 eftersom det kanske räcker att de har en aning om det, och de kanske därmed tror att andligheten och att andligt hjälpa sina medmänniskor är det sanna för dem. Andra kanske vaknar upp genom att läsa om paranormala förmågor eller UFO. Det finns med andra ord många olika vägar.

Allt är egentligen ganska komplext. Det viktigaste som jag ser det är att folk får vakna, känna sin egen individualitet, sin inre harmoni och inte låta sig kontrolleras av andra. När man har kommit dit så kommer man att söka sina egna väger för att få reda på sanningen. För många som inte har andligt vaknat upp är det svårt att ta till sig NWO och andra komplotter. Så i den bemärkelsen, vad hjälper aktivism då?

Posted on: 2008/1/12 14:53
Life´s but a walking shadow, a poor player that struts and frets his hour upon the stage and then is heard no more. It is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing.
---William Shakespeare

See User information
Quote:

Tony skrev:
Vad är det som säger att aktivism och träffa folk är så viktigt? Många gör säkert ett bra jobb via internet, bloggar, skriver artiklar, böcker, ringer telefonsamtal, skickar e-post etc etc.

En annan sak är varför 911 hela tiden ska ha ett så stort fokus. Även om man förstår att det är en konspiration, vad spelar det för roll, om fok inte samtidigt andligt vaknar upp? Alla vet om att de stora företagen är allierade med regeringen. Alla vet om att tobaksföretagen har köpta läkare som tonar ner hälsoeffekterna. Har världen blivit bättre tack vare att alla känner till dessa konspirationer? Har folk andligt vaknat upp tack vare detta?

Andligt uppvaknande kan ta sig många former. Många kanske börjar förstå NWO om de förstår det onda i kommunismen/socialismen och dess brott mot mänskligheten. Några kanske vaknar upp genom olika böcker. Några kanske vaknar upp genom en allvarlig kris, sjukdom, olycka etc. Några kanske till och med har andligt vaknat upp men har inget intresse av att veta om 911 eftersom det kanske räcker att de har en aning om det, och de kanske därmed tror att andligheten och att andligt hjälpa sina medmänniskor är det sanna för dem. Andra kanske vaknar upp genom att läsa om paranormala förmågor eller UFO. Det finns med andra ord många olika vägar.

Allt är egentligen ganska komplext. Det viktigaste som jag ser det är att folk får vakna, känna sin egen individualitet, sin inre harmoni och inte låta sig kontrolleras av andra. När man har kommit dit så kommer man att söka sina egna väger för att få reda på sanningen. För många som inte har andligt vaknat upp är det svårt att ta till sig NWO och andra komplotter. Så i den bemärkelsen, vad hjälper aktivism då?

Jag håller med dig, det jag vill trycka på att inse nåt om 9/11 inte är att man "vaknat". Tvärtom kan det försvåra ett andligt uppvaknande i vissa fall. Rätten till fri tanke, och filosofiskt oberoende, måste vara en grundsten. Aktivism, kommer leda till stenkastning och paramilitära polis brigader, dom som kan, vet redan att det är nåt fel, illusionen ligger i att tro att vi måste få med oss Joe Average, eller Per Vers Svensson, vilket inte stöds empiriskt.

Posted on: 2008/1/12 15:01
Resized Image

Anonym
Void!

I stort håller jag med dig! Ingen tjänar på att vara otrevlig även om jag själv tycker att det är mycket roande ju råare folk är om de bakar in det i intelligent satir som svider lite eller humor som man kan gnägga åt tillsammans.

Det finns ju många självälskare och det skiner igenom ytlacket ganska rejält emellanåt. Kanske behövs lite humor och diss för att ytlacket inte skall bli för hårt.

Men det jag undrar över är:

Hur vet man om någon är "nyvaken"?

See User information
Quote:

kalkonmannen skrev:

Men det jag undrar över är:

Hur vet man om någon är "nyvaken"?

Tex "Marken är mjuk"

andra symptom "planet brann upp"

eller "Mindcontrol är en myt"

Eftersom många postar under flera identiteter, admins inräknade, kan man inte kolla på¨antalet poster, vet dock att det finns en funktion, som skulle kunna stoppa poster från samma ip under olika identiteter? Inte säker. Tycker jag vore bra, jobbigt att se folk orma sig runt fast man fattar vilka de är.

Posted on: 2008/1/12 15:15
Resized Image

Anonym
Tony: "Många gör säkert ett bra jobb via internet, bloggar, skriver artiklar, böcker, ringer telefonsamtal, skickar e-post etc etc."

Japp! Det där är också vad jag innefattar i begreppet aktivism. Jag gör själv sådant varje dag. Internetaktivism är viktig, men den får inte mynna ut i att bara sitta i forum och debattera fram och tillbaka utan syfte eller mål.

- De som vill sitta och vara internet pirater och gotta sig i dokumentärfilm varvat med att tjöta/gröta i forum fram och tillbaka, gör det.

- De som vill göra något utför internet får göra det.

Jag undrar fortfarande varför Wiseguy waestar så mycket energi i forumet. Massa kunskaper om världen, men du omstätter ju inte kunskaperna till någonting användbart. Bara sitter här och harvar vad är ditt syfte med allt du gör?

Varför skapar du inte en egen sida istället för att waesta tid mer dina romaner här på vaken.se? Du har ju redan murat/bestämt dig för en bild om vaken.se och om mig och micro utan att ens känna oss eller träffat oss IRL, så du kommer ju inte ändra dig om din åsikt. Du har skapat dig en massa åsikter bara genom ditt forum-harvande men ingen äkta IRL kunskap, vilket gör att du inte vet någonting om oss.

Jag har ingen lust att leda dig på något sätt, men jag trodde det gick att göra något vettigt tillsammans eftersom du engagerar så mycket tid här. Jag trodde att engagerade personer inte bara vill stanna sitt engagemang vid att prata fram och tillbaka i ett litet jäkla forum som detta. Dock förstår nog du inte ordet "tillsammans", för narcissten känner bara till sig själv och sitt ego. Om någon vill göra något "tillsammans" eller i grupp så blir narcissten direkt kritisk och tror att han/hon som vill göra något engagemang "tillsammans" egentligen vill dominera. Eftersom narcissten själv alltid vill dominera och vara överst så kan aldrig samarbete göras med dem. Tråkigt men sant.

Tydligen var inte verkligheten ditt mål, utan du vill bara vara i internet-forumet och skriva dina romaner och åsikter som du ändå aldrig skrider till handling med.

See User information
void skrev:

Jag undrar fortfarande varför Wiseguy waestar så mycket energi i forumet. Massa kunskaper om världen, men du omstätter ju inte kunskaperna till någonting användbart. Bara sitter här och harvar vad är ditt syfte med allt du gör?

Jag kastar inte bort min tid, inte på nåt sätt, detta är bara ett tidsfördriv, jag har annat för mig, och detta sysslar jag med på min fritid.

Varför skapar du inte en egen sida istället för att waesta tid mer dina romaner här på vaken.se? Du har ju redan murat/bestämt dig för en bild om vaken.se och om mig och micro utan att ens känna oss eller träffat oss IRL, så du kommer ju inte ändra dig om din åsikt. Du har skapat dig en massa åsikter bara genom ditt forum-harvande men ingen äkta IRL kunskap, vilket gör att du inte vet någonting om oss.

Generellt tror jag inte på att skapa websidor, eftersom det är för krävande att nå ut till en publik, vilket jag inte heller tror på, för att det blir konsumtion, underhållning, och virtuellt. Jag har inte sett att nån har nån nytta av det man skriver, inte desto mindre kan man skriva det ändå, bara för att man har lust, man måste inte ha betalt, eller ens se resultat av allt man gör, ibland kan det vara kul att göra saker, bara för att man kan.

Jag har ingen lust att leda dig på något sätt, men jag trodde det gick att göra något vettigt tillsammans eftersom du engagerar så mycket tid här.

Ni skulle gett fan i att banna mig här då, denna handling visade vad ni gick för, och inte försvarade du mig heller, jag bad dig göra nåt åt detta, men möttes av tystnad. Så nu kan vi ha det tyst.

Jag trodde att engagerade personer inte bara vill stanna sitt engagemang vid att prata fram och tillbaka i ett litet jäkla forum som detta.

Du vet inte vad du snackar om, eftersom du inget vet om mig eller vad jag gör, detta betyder dock inte att jag måste försvara mig eller bevisa mig nyttig. Jag kan använda min hjärna till vad jag tror på utan att behöva kvitton eller stöd av utomstående.

Dock förstår nog du inte ordet "tillsammans", för narcissten känner bara till sig själv och sitt ego. Om någon vill göra något "tillsammans" eller i grupp så blir narcissten direkt kritisk och tror att han/hon som vill göra något engagemang "tillsammans" egentligen vill dominera. Eftersom narcissten själv alltid vill dominera och vara överst så kan aldrig samarbete göras med dem. Tråkigt men sant. se till att bli ett med dig själv, innan du kallar andra narcissister

Lägg ner 9/11 huvudtaktiken eftersom den är meningslös, sluta snacka om vakenhet, och släpp tanken om detaljstyrning, dessa faktorer gör att ni inte kommer nånvart. Ochså att grupparbete, och många tillsamans kommer vara den bästa taktiken, tror jag är helt fel, framtiden kan bara nås om man gör det man vet själv att man måste utföras, våra problem beror ju på att vi hade ledare, som styrde vad vi gjorde, på samma sätt som vaken vill vara ledare, och styra, den resan går in i en bergvägg, kan jag berätta. Eftersom jag sett vad ledningen här går för.

Tydligen var inte verkligheten ditt mål, utan du vill bara vara i internet-forumet och skriva dina romaner och åsikter som du ändå aldrig skrider till handling med.

Som jag sa ovan, behöver jag inte onanera mig offentligt, för att veta om jag gör vad jag borde eller inte. Man måste inte stå under en lampa så att alla ser en för att göra nytta, sätt er i källaren i 6 månader eller mer, så ni har tid att kolla vilka ni är, så kanske ni inser en sån sak.

Posted on: 2008/1/12 16:23
Resized Image

Anonym
Vem ska ta partiet och sluta hetsa och hota oss "gamla rävar" då ?
Lite får man väl för fan tåla det är väl trots allt människor över 16 år som surfar inte här ?
Är de inte kappabla att få lite "sarkasm" över sig så är de inte mogna att förstå sanningen ändå.
Visst kanske man är lite väl hård ibland men va fan bara för jag läste min första bok om frimurarna för 4-5 år sedan är jag inte mer en människa för det.

Anonym
Sedan vadå tre år ?
Du har la inte känt till detta med "NWO" i mer en två år när du hälsa på mig i och var helt ny i gemet bodde jag fortfarande i denna lägenhet vilket jag gjort i två år...

Anonym
Quote:
Ni skulle gett fan i att banna mig här då

Så det handlar om att du är personligt förbannad på oss för banningen och det är därför du inte har lust att göra något IRL? För ditt engagemang i världen sträcker väl sig längre än till att hänga på vaken.se:s forum?

Varför tog du banningen personligt och blir så långsint? Du blev bannad för att du bröt mot reglerna (inget konstigt med det), det är inget att vara långsint över. Bara att ta nya tag och gå vidare med en vettigare stil.

Quote:
på samma sätt som vaken vill vara ledare

Nope. Vi har ingen ambition med det, låter bara som något en narcisst skulle vilja eller inbillar sig att andra vill göra. Vi vill uppnå förändring i världen och hoppas att alla drar igång sina projekt. Sen om folk vill hjälpa till med detta projekt och förändra, skapa får de gärna ansluta sig och så jobbar vi tillsammans.

Du inbillar dig att vaken.se är någon frontorganisation och som narcisst så blir det ett hot mot dig, för du vill alltid vara "on top" av alla och allt. Det ligger i narcisstens natur.

Jag ser ju inte att du har dragit igång något eget vettigt projekt, utan du är bara här och pratar i forumet. Alltså kunde man gissningsvis tro att du är intresserad av att engagera dig i det vi försöker göra. Men det är du inte, utan du vill bara klaga och sprida dina inbillningar om att vaken.se försöker ha patent på att avslöja makteliten.

See User information
wiseguy, vet du vad ödmjukhet är?

Som nån tidigare i tråden skrev, det verkar mest som nån för ett försvarstal och jag syftar inte på voiden..

Klart vi ska vara ödmjuka, visst att det kan bli extremt tjatigt att försöka få zzzz:orna på forumet att inse ett och annat, i dom situationerna kan man bli lite "lätt" frustrerad, vi ska nog ge upp chansen på att dom själarna någonsin vaknar...

Vaken, min tanke om detta är framförallt att vakna upp från den propaganda-programmering man genomgått hela sitt liv genom massmedia, skola osv.. och nyckeln till detta är 9-11 för detta kan folk själva se, ta på, och till slut förstå sig på eftersom det finns så mkt info om just detta scenario..

Posted on: 2008/1/12 17:59
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
void skrev:
Quote:
Ni skulle gett fan i att banna mig här då

Så det handlar om att du är personligt förbannad på oss för banningen och det är därför du inte har lust att göra något IRL? För ditt engagemang i världen sträcker väl sig längre än till att hänga på vaken.se:s forum? Vem har sagt att jag är förbannad, för att jag var bannad? Är det det enda du kan komma på?

Varför tog du banningen personligt och blir så långsint? Du blev bannad för att du bröt mot reglerna (inget konstigt med det), det är inget att vara långsint över. Bara att ta nya tag och gå vidare med en vettigare stil.

Jag vart bannad för att jag postade om zionismen och att alex jones är zionist, och om det inte var personligt, hur kan jag då bli bannad? Du ser ju att du inte ens förmår att sätta dig in i vad du ens säger, hur kan en banning vara opersonlig, skrattretande, du har tydligen heller ingen aning om hur det känns, detta tyder på bristande förmåga att sätta sig in i andras situation. Jag har av andra personer, fått reda på att de tyckte det var fördjävligt, och tyckte vaken.se sjönk efter detta. Jag kommer inte glömma det, var så säker micro! ödmjuk, vartdå? hela du är mjuk

på samma sätt som vaken vill vara ledare

Nope. Vi har ingen ambition med det, låter bara som något en narcisst skulle vilja eller inbillar sig att andra vill göra. Vi vill uppnå förändring i världen och hoppas att alla drar igång sina projekt. Sen om folk vill hjälpa till med detta projekt och förändra, skapa får de gärna ansluta sig och så jobbar vi tillsammans. ¨ge då fan i att posta era små vakenregler, du sa ju själv, att "v i som är vakna, inte behöver regler, vi är mycket bättre än andra forum"

Du inbillar dig att vaken.se är någon frontorganisation och som narcisst så blir det ett hot mot dig, för du vill alltid vara "on top" av alla och allt. Det ligger i narcisstens natur. OMG, du verkar vara en frontorganisation för ignorans, sluta kalla mig narcisit eftersom du inte godtar min definition av det, psykopat

Jag ser ju inte att du har dragit igång något eget vettigt projekt, utan du är bara här och pratar i forumet. Alltså kunde man gissningsvis tro att du är intresserad av att engagera dig i det vi försöker göra. Men det är du inte, utan du vill bara klaga och sprida dina inbillningar om att vaken.se försöker ha patent på att avslöja makteliten.[/quote]

Jag har inte för avsikt att behöva försvara mig eller förklara mig inför dig, du vet inte ett smack om vad jag håller på med.

Posted on: 2008/1/12 18:02
Resized Image

Anonym
Nej, jag vet inte ett smack om vad du håller på med. Det jag ser som du gör på vaken.se är en sak, och det verkar inte speciellt hälosamt eller bra på något sätt.

Kan du inte beskriva för mig vad du håller på med då?

(1) 2 3 »

Register To PostTopic is Locked

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper