vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Mänsklig utveckling
#1


See User information
Många säger till mig att jag har förändrats de senaste åren eller till och med det senaste året och jag kan inte annat än att hålla med dem. Jag har förändrats otroligt mycket, både som person och åsiktsmässigt. Men det jag inte förstår är att de flesta säger detta men en negativ inställning, som om det vore något dåligt. Utveckling är ju beroende av förändring och varför skulle någon vilja stanna upp i sin utveckling? Tyvärr tycker jag att alltför många människor är rädda för förändringar och låser sig gärna kvar i den situation de befinner sig i. Som att allt de arbetat för att uppnå helt plötsligt skulle försvinna om de valde att förändras.
Vi måste släppa rädslan vi har och välkomna förändringarna som den naturliga del av livet som de faktiskt är. Vi måste lita på att allt kommer utspela sig till det bättre, oavsett situation, så länge vi har klart för oss vad vi vill uppnå. Så länge vi har målet uppsatt, kommer varje steg, framgång som motgång, vara ett steg närmare. Det gäller bara att kunna glädja sig åt framgångarna och att kunna lära sig av motgångarna.

Men jag tror inte att rädslan är den enda anledningen till detta. Beroende har nog en stor delaktighet också. Människor känner att de är tvungna att stanna upp på grund av till exempel arbetet, familjen eller vännerna. Det är här som samhället spelar sin största roll i människans begränsning. Vi anser helt enkelt att vi har för mycket att förlora på att följa våra drömmar och mål. Vi riskerar att förlora arbetet och därmed vår förmåga att tillgodose vår familjs behov ur ekonomisk synpunkt. Egentligen är detta det enda som krävs för att vi ska avstå från våra drömmar eftersom det är ekonomin som hela dagens samhälle kretsar runt.
Men genom att avstå från våra drömmar, med undantag från dem som kan försörja sig på dem, lever vi mer eller mindre ofrivilligt i olycka och med en känsla av att man vill uträtta så mycket mer i livet.

Tänk er en värld där alla människor kände att de hade möjlighet att uppfylla sina innersta drömmar, utan att dömas eller lämnas utanför systemet bara för att deras drömmar inte tjänade systemet så som det var tänkt. Skulle det verkligen finnas några mördare, våldtäktsmän eller “kriminella” överhuvudtaget? Om man verkligen går in i djupet på dem som utför våldsdåd (eller andra uppenbara handlingar som motverkar både mänskligheten och individen) så grundar sig dessa handlingar i antingen barndomen, (i form av en familj som inte fungerar eller avsaknad av en) i att de inte blivit förstådda (mobbade, anonymitet eller liknande) eller att de inte varit tillåtna att uttrycka sig helt och hållet. Alla dessa orsaker skulle vara som bortblåsta om varje människa hade möjlighet att följa sina drömmar, oberoende av samhällsklass eller inkomst. Alla människor skulle känns sig tillfreds med sig själva och därmed avspegla detta på sina nära och kära.

Det första steget mot ett sådant samhälle är att just Du börjar acceptera människor med andra åsikter, andra förutsättningar och verkligen försöker sätta dig in i hur du skulle ha handlat om du var i deras sits.
Det andra steget är att förändra det kapitalistiska system vi så välvilligt lever efter idag, men det är ett kapitel i sig.
Det tredje steget är att mänskligheten enas under ett mål som i sanning tjänar alla, istället för bara de lyckligt lottade.

Posted on: 2008/1/11 23:53
Martin Johansson
Kärleksvisioner
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mänsklig utveckling
#2


See User information
Quote:

Bassa skrev:
Många säger till mig att jag har förändrats de senaste åren eller till och med det senaste året och jag kan inte annat än att hålla med dem. Jag har förändrats otroligt mycket, både som person och åsiktsmässigt. Men det jag inte förstår är att de flesta säger detta men en negativ inställning, som om det vore något dåligt. Utveckling är ju beroende av förändring och varför skulle någon vilja stanna upp i sin utveckling? Tyvärr tycker jag att alltför många människor är rädda för förändringar och låser sig gärna kvar i den situation de befinner sig i. Som att allt de arbetat för att uppnå helt plötsligt skulle försvinna om de valde att förändras.
Vi måste släppa rädslan vi har och välkomna förändringarna som den naturliga del av livet som de faktiskt är. Vi måste lita på att allt kommer utspela sig till det bättre, oavsett situation, så länge vi har klart för oss vad vi vill uppnå. Så länge vi har målet uppsatt, kommer varje steg, framgång som motgång, vara ett steg närmare. Det gäller bara att kunna glädja sig åt framgångarna och att kunna lära sig av motgångarna.

Men jag tror inte att rädslan är den enda anledningen till detta. Beroende har nog en stor delaktighet också. Människor känner att de är tvungna att stanna upp på grund av till exempel arbetet, familjen eller vännerna. Det är här som samhället spelar sin största roll i människans begränsning. Vi anser helt enkelt att vi har för mycket att förlora på att följa våra drömmar och mål. Vi riskerar att förlora arbetet och därmed vår förmåga att tillgodose vår familjs behov ur ekonomisk synpunkt. Egentligen är detta det enda som krävs för att vi ska avstå från våra drömmar eftersom det är ekonomin som hela dagens samhälle kretsar runt.
Men genom att avstå från våra drömmar, med undantag från dem som kan försörja sig på dem, lever vi mer eller mindre ofrivilligt i olycka och med en känsla av att man vill uträtta så mycket mer i livet.

Tänk er en värld där alla människor kände att de hade möjlighet att uppfylla sina innersta drömmar, utan att dömas eller lämnas utanför systemet bara för att deras drömmar inte tjänade systemet så som det var tänkt. Skulle det verkligen finnas några mördare, våldtäktsmän eller “kriminella” överhuvudtaget? Om man verkligen går in i djupet på dem som utför våldsdåd (eller andra uppenbara handlingar som motverkar både mänskligheten och individen) så grundar sig dessa handlingar i antingen barndomen, (i form av en familj som inte fungerar eller avsaknad av en) i att de inte blivit förstådda (mobbade, anonymitet eller liknande) eller att de inte varit tillåtna att uttrycka sig helt och hållet. Alla dessa orsaker skulle vara som bortblåsta om varje människa hade möjlighet att följa sina drömmar, oberoende av samhällsklass eller inkomst. Alla människor skulle känns sig tillfreds med sig själva och därmed avspegla detta på sina nära och kära.

Det första steget mot ett sådant samhälle är att just Du börjar acceptera människor med andra åsikter, andra förutsättningar och verkligen försöker sätta dig in i hur du skulle ha handlat om du var i deras sits.
Det andra steget är att förändra det kapitalistiska system vi så välvilligt lever efter idag, men det är ett kapitel i sig.
Det tredje steget är att mänskligheten enas under ett mål som i sanning tjänar alla, istället för bara de lyckligt lottade.


Det här är fullständigt bakvänt.

Posted on: 2008/1/11 23:59
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Mänsklig utveckling
#3
Novax har valt ut ännu ett offer...


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mänsklig utveckling
#4


See User information
Haha! Än en gång... Argument! Jag kan inte ge motargument mot "det är bakvänt". :)

Posted on: 2008/1/12 0:19
Martin Johansson
Kärleksvisioner
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mänsklig utveckling
#5


See User information
Quote:

Bassa skrev:
Haha! Än en gång... Argument! Jag kan inte ge motargument mot "det är bakvänt". :)


Bra... game over.

Posted on: 2008/1/12 0:27
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Mänsklig utveckling
#6
Så jäkla bakvänt vad det väl inte men inget revolutionerande kanske

Kunde lagt denna i kossans tråd om new age

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mänsklig utveckling
#7


See User information
Quote:
maggot skrev:
Så jäkla bakvänt vad det väl inte men inget revolutionerande kanske


Det behöver inte vara revolutionerande för att människor skulle behöva läsa det. Många missar det som finns framför näsan på dem. Mig själv inkluderad.

Posted on: 2008/1/12 0:35
Martin Johansson
Kärleksvisioner
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mänsklig utveckling
#8


See User information
Quote:

Bassa skrev:
Många säger till mig att jag har förändrats de senaste åren eller till och med det senaste året och jag kan inte annat än att hålla med dem. Jag har förändrats otroligt mycket, både som person och åsiktsmässigt. Men det jag inte förstår är att de flesta säger detta men en negativ inställning, som om det vore något dåligt. Utveckling är ju beroende av förändring och varför skulle någon vilja stanna upp i sin utveckling? Tyvärr tycker jag att alltför många människor är rädda för förändringar och låser sig gärna kvar i den situation de befinner sig i. Som att allt de arbetat för att uppnå helt plötsligt skulle försvinna om de valde att förändras.
Vi måste släppa rädslan vi har och välkomna förändringarna som den naturliga del av livet som de faktiskt är. Vi måste lita på att allt kommer utspela sig till det bättre, oavsett situation, så länge vi har klart för oss vad vi vill uppnå. Så länge vi har målet uppsatt, kommer varje steg, framgång som motgång, vara ett steg närmare. Det gäller bara att kunna glädja sig åt framgångarna och att kunna lära sig av motgångarna.

Men jag tror inte att rädslan är den enda anledningen till detta. Beroende har nog en stor delaktighet också. Människor känner att de är tvungna att stanna upp på grund av till exempel arbetet, familjen eller vännerna. Det är här som samhället spelar sin största roll i människans begränsning. Vi anser helt enkelt att vi har för mycket att förlora på att följa våra drömmar och mål. Vi riskerar att förlora arbetet och därmed vår förmåga att tillgodose vår familjs behov ur ekonomisk synpunkt. Egentligen är detta det enda som krävs för att vi ska avstå från våra drömmar eftersom det är ekonomin som hela dagens samhälle kretsar runt.
Men genom att avstå från våra drömmar, med undantag från dem som kan försörja sig på dem, lever vi mer eller mindre ofrivilligt i olycka och med en känsla av att man vill uträtta så mycket mer i livet.

Tänk er en värld där alla människor kände att de hade möjlighet att uppfylla sina innersta drömmar, utan att dömas eller lämnas utanför systemet bara för att deras drömmar inte tjänade systemet så som det var tänkt. Skulle det verkligen finnas några mördare, våldtäktsmän eller “kriminella” överhuvudtaget? Om man verkligen går in i djupet på dem som utför våldsdåd (eller andra uppenbara handlingar som motverkar både mänskligheten och individen) så grundar sig dessa handlingar i antingen barndomen, (i form av en familj som inte fungerar eller avsaknad av en) i att de inte blivit förstådda (mobbade, anonymitet eller liknande) eller att de inte varit tillåtna att uttrycka sig helt och hållet. Alla dessa orsaker skulle vara som bortblåsta om varje människa hade möjlighet att följa sina drömmar, oberoende av samhällsklass eller inkomst. Alla människor skulle känns sig tillfreds med sig själva och därmed avspegla detta på sina nära och kära.

Det första steget mot ett sådant samhälle är att just Du börjar acceptera människor med andra åsikter, andra förutsättningar och verkligen försöker sätta dig in i hur du skulle ha handlat om du var i deras sits.
Det andra steget är att förändra det kapitalistiska system vi så välvilligt lever efter idag, men det är ett kapitel i sig.
Det tredje steget är att mänskligheten enas under ett mål som i sanning tjänar alla, istället för bara de lyckligt lottade.


Jag hinner inte skriva och bemöta just nu, därför blev det lite kort, men inte illa ment... jag får återkomma. Säger bara nu att det är fel från och med rubriken - det finns inget sådant som mänsklig utveckling - vad lägger du i det? Sedan är du inte andligt tänkande... det du säger kring "döma" osv är illa, och du pratar om att "känna" mm. Det ärväldigt fel, och skadligt tänk du har kring att om människor fick "följa sina drömmar" - "uttrycka sina drömmar" - herregud... det är ju det som sker.
Du tror att om alla dagens fd humans fick fritt spelrum så skulle vi inte ha några "mördare, våldtäktsmän eller “kriminella".

Tror du att det är det därute som gjort människor dåliga?

Förstår du inte att det därute bara är en återspegling... är en scen där det visas upp vad vi själva blivit till?

Det därute har vi själva ALLA skapat- det är vårt missfoster. Det är inget felpå det därute.

"...lyckligt lottade." - det är snömos, rubbet, sorry.

Vakna.

Jag får återkomma.

Posted on: 2008/1/12 0:48
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mänsklig utveckling
#9


See User information
Kan tyvärr inte hålla med dig. men det är ju trots allt bara våra olika åsikter då ingen av oss vet säkert...

Posted on: 2008/1/12 9:48
Martin Johansson
Kärleksvisioner
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mänsklig utveckling
#10


See User information
Jag tror också att det är superviktigt att var och en av oss lever vårat liv, nu när vi ändå fått ett liv...
Om man inte har sig själv finns det inte mycket att ge.


Liv är rörelse/utveckling. Död är stagnation.

det är bra att du vågar växa, Martin. det kan finnas folk som irriterar sig på att du inte anpassar dig, inte minst kan det påminna om deras egen smärta i att ständigt fått ha hållit tillbaka sig själva.

Posted on: 2008/1/12 11:49
Våra styrkor blir våra svagheter om vi missbrukar dem och våra svagheter kan bli till styrkor om vi erkänner dem
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mänsklig utveckling
#11


See User information
Quote:

Bassa skrev:
Många säger till mig att jag har förändrats de senaste åren eller till och med det senaste året och jag kan inte annat än att hålla med dem. Jag har förändrats otroligt mycket, både som person och åsiktsmässigt. Men det jag inte förstår är att de flesta säger detta men en negativ inställning, som om det vore något dåligt. .


Som jag märkte själv, när jag började ändra mig, pga av den annorlunda information, som jag vart tvungen att acceptera, vart jag tvungen att göra ett val, skulle jag förneka mig själv, eller skulle jag gå vidare, trots att detta innebar, att de flesta"kompisar" inte skulle acceptera det.

Det du ser är att dina "kompisar" ser negativt på din utveckling, detta pga av att de inte accdepterar din nya kunskap, och vet ionom sig själva, att ditt nya jag, inte är vad de vill ha till kompis, de ser med andra ord som det hela, som ett slags sorg, att ha förlorat en kompis, de tror, att du har blivit "konstig", knäpp""annorlunda" lika stadier, som de flesta som vill vara som alla andra inte orkar med.

Jag tror om man skulle göra en enkät, skulle de som inte tror på dessa konspirationer, tro att vi var psykiskt sjuka som gör det, eftersom skillnaden verkligen är så stor, att den inte kan överbryggas, i själva verket vet vi vilka som är psykiskt sjuka.

Det var nån som sa "Freedom is a lonely buisness" jag tror det jag menar ryms i dessa ord. Skall man vara sig själv, måste man lämna de andra kvar.

Posted on: 2008/1/12 11:54
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mänsklig utveckling
#12


See User information
Quote:

kossan skrev:
Jag tror också att det är superviktigt att var och en av oss lever vårat liv, nu när vi ändå fått ett liv...
Om man inte har sig själv finns det inte mycket att ge.


Liv är rörelse/utveckling. Död är stagnation.

det är bra att du vågar växa, Martin. det kan finnas folk som irriterar sig på att du inte anpassar dig, inte minst kan det påminna om deras egen smärta i att ständigt fått ha hållit tillbaka sig själva.


"Liv är rörelse/utveckling. Död är stagnation."

ord... vad menar du? Att det är livat med lite rörelse...
Vilken "utveckling"

"Död är stagnation" - hehe kan du utveckla det lite.

Posted on: 2008/1/12 11:59
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mänsklig utveckling
#13


See User information
Behöver jag verkligen förklara, eller har du som mål att driva med mig?

Drick vatten från en bäck som rör på sig, sedan dricker du vatten från en bäck som vuxit igen/stagnerat.
det smakar väldigt annorlunda.

Är av en färsk grönsak (där det fortfarande finns liv och rörelse på cellnivå)
Ät av en som legat och skrumpnat ihop.
Det är stor skillnad.

Träffa en människa som lever sitt liv, följer sitt flöde istället för att krampaktigt klamra sig fast vid allt som en gång erbjöd "trygghet".
Träffa en människa som är rädd för att leva sitt eget liv fastän den vet att den kommer få dö sin egen död.
det är stor skillnad.

Posted on: 2008/1/12 12:12
Våra styrkor blir våra svagheter om vi missbrukar dem och våra svagheter kan bli till styrkor om vi erkänner dem
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mänsklig utveckling
#14


See User information
Quote:

wiseguy skrev:


Det var nån som sa "Freedom is a lonely buisness" jag tror det jag menar ryms i dessa ord. Skall man vara sig själv, måste man lämna de andra kvar.


ja, alla diggar inte när man förändras, så är det.

Posted on: 2008/1/12 12:15
Våra styrkor blir våra svagheter om vi missbrukar dem och våra svagheter kan bli till styrkor om vi erkänner dem
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mänsklig utveckling
#15


See User information
Quote:

kossan skrev:
Behöver jag verkligen förklara, eller har du som mål att driva med mig?

Drick vatten från en bäck som rör på sig, sedan dricker du vatten från en bäck som vuxit igen/stagnerat.
det smakar väldigt annorlunda.

Är av en färsk grönsak (där det fortfarande finns liv och rörelse på cellnivå)
Ät av en som legat och skrumpnat ihop.
Det är stor skillnad.

Träffa en människa som lever sitt liv, följer sitt flöde istället för att krampaktigt klamra sig fast vid allt som en gång erbjöd "trygghet".
Träffa en människa som är rädd för att leva sitt eget liv fastän den vet att den kommer få dö sin egen död.
det är stor skillnad.


Ord och sådana där"begrepp" som står på olika papperslappar man drar upp ur tombolan är ofta mycket "statiska". Det blir lätt en fysikalisk syn på vad livet egentligen är. Det kan låta bra... för vi inte här rätt eller större perspektiv - därför kallar jag det ibland för flum, ord och NewAge-flum. För det är saker som andra har sagt åt oss... nu skriver du "följa sitt flöde".

Det är begrepp från New Age.

Posted on: 2008/1/12 12:25
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mänsklig utveckling
#16


See User information
Att följa sitt flöde kunde folk göra och låta bli att göra innan det fanns något som hette new age, likväl som människan (som inivid och som kollektiv) har utvecklas innan dess.
Det blir väldigt begränsat när du säjer att det kommer därifrån.

Posted on: 2008/1/12 12:34
Våra styrkor blir våra svagheter om vi missbrukar dem och våra svagheter kan bli till styrkor om vi erkänner dem
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mänsklig utveckling
#17


See User information
Quote:

novax skrev:


Det är begrepp från New Age.


Vad man än har sagt, finns det säkert en ISM eller sekt, filosof, eller till och med en suspekt typ, kanske till och med obehaglig ideologi, som kan ha sagt det man sa, iett annat perspektiv, så det betyder inte alls att man snabbt kan dra snabba paraleller och avfärda nåt alls, som nys, flum, eller"new age" Har många gånger blivit konfronterad med mina egna ideer, som påstås, vara allt från marxism, till nasizm, nitcheism, eller från andra kända okända personer, fast jag i själva verket aldrig har läst eller fått information från detta håll.

Skall man ändå klassas med dessa personer, bara för att de har sagt liknande saker, som man själv kan tänka?

Vart senast informerad att jag hade samma tankesätt som Martimus, men när jag kollade upp det kände jag inte alls igen mig?

Kan man se att det är enkelt att dra enkla slutsatser, men man kan inte formulera något komplext som enkelt, dvs, om en snabb analys "boxar" in en i en viss låda, kommer man då bara vara det som står på lådan, som personen bocade in en i?
Knappast skulle jag vilja säga, allt detta leder till orwellian doublethink, som jag ser det, man klassificerar olika åsikter, som olika ideologíer, och missar därmed att ge människan en chans att tala till punkt, med åsikter som tex, aha du är en marxist leninist, fast personen kanske inte ens vet vad du snackar om, och hur kan han vara marxist leninist, utan att själv veta om det?

Jag tror mig kunna påstå, att antingen är alla New agare, eller ingen, annars måste saken bevisas, och hur definerar vi ens "New Age", såvitt jag kan se lever vi i den, varken vi vill eller inte.

Posted on: 2008/1/12 12:47
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mänsklig utveckling
#18


See User information
Quote:

kossan skrev:
Att följa sitt flöde kunde folk göra och låta bli att göra innan det fanns något som hette new age, likväl som människan (som inivid och som kollektiv) har utvecklas innan dess.
Det blir väldigt begränsat när du säjer att det kommer därifrån.


Blir det kärleksflöde snart...

Vad då "utvecklas"?

New Agare är lite ordknarkare. Mest kvinnor. Flöde hit, kärlek dit, utveckla hit.

Det har inte "utvecklats"... itsället har framför allt de som tycker att de är sökare hakat fast i andras ord, och är lurade.

En sten är inte mer död för att den inte rör på sig, jämfört med ett träd som växer i höjden.

Någon som står och pratar med massa ord + lägger till massa miner, uttryck och handviftande är den mer levande, eller sann, än den som med några få ord stilla kan uttrycka Sanning.

Är en budda som sitter stilla död... skapas det inte ur stillhet? Är inte att sakta in, röra sig mot sitt center, eller vad man ska säga, eller mot sig Själv kanske, sitt sannare jag - att "minska rörelse"?

Posted on: 2008/1/12 12:51
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mänsklig utveckling
#19


See User information
Det kan vara värt att fundera på vart behovet av att städigt klassificera och stoppa in saker i fack kommer ifrån.

Posted on: 2008/1/12 13:01
Våra styrkor blir våra svagheter om vi missbrukar dem och våra svagheter kan bli till styrkor om vi erkänner dem
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mänsklig utveckling
#20


See User information
Quote:

kossan skrev:
Det kan vara värt att fundera på vart behovet av att städigt klassificera och stoppa in saker i fack kommer ifrån.


Ja, jag tycker också det ska funderas över varifrån somliga har sitt ordtänk och skriveri ifrån. Det skulle nog skrämma dessa somliga.

Jag tror mig veta det... här är ett av 100 inlägg som det står var det kommer ifrån...:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=25485#forumpost25485

Posted on: 2008/1/12 13:08
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mänsklig utveckling
#21


See User information
Nej, det kommer inte alltid från ett speciellt ställe.
Och det blir väldigt svårt att komma någonstans i diskussioner om vi ska utgå från varandra som tillhörande vissa fack.
då pratar vi med facken, inte med varandra.

Posted on: 2008/1/12 13:25
Våra styrkor blir våra svagheter om vi missbrukar dem och våra svagheter kan bli till styrkor om vi erkänner dem
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mänsklig utveckling
#22


See User information
Quote:

kossan skrev:
Nej, det kommer inte alltid från ett speciellt ställe.
Och det blir väldigt svårt att komma någonstans i diskussioner om vi ska utgå från varandra som tillhörande vissa fack.
då pratar vi med facken, inte med varandra.


"Nej, det kommer inte alltid från ett speciellt ställe."

Det kan vara svårt att se att man för länge sedan gått vilse och nu hoppat i en båt som ser jättefin ut på ytan, med flöde, gemensamhet, utveckling och kärlek - en båt som är på väg utför stupet. Det var därför den erbjöds.

Det där "speciella stället" är som du kanske fattade, eller så gjorde du inte det, labyrinten i metaforen. Båten pekades ut på en av de stora vilseledande skyltarna där.

Posted on: 2008/1/12 13:32
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mänsklig utveckling
#23


See User information
Det är fascinerande och läsa hur du vet mer om varför jag har blivit jag än jag själv vet.
Kan man få privata sessioner med dig också eller är du bara hobby-medial?

Posted on: 2008/1/12 14:01
Våra styrkor blir våra svagheter om vi missbrukar dem och våra svagheter kan bli till styrkor om vi erkänner dem
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mänsklig utveckling
#24


See User information
Quote:

novax skrev:
Quote:

kossan skrev:
Det kan vara värt att fundera på vart behovet av att städigt klassificera och stoppa in saker i fack kommer ifrån.


Ja, jag tycker också det ska funderas över varifrån somliga har sitt ordtänk och skriveri ifrån. Det skulle nog skrämma dessa somliga.

Jag tror mig veta det... här är ett av 100 inlägg som det står var det kommer ifrån...:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=25485#forumpost25485


Jag stör mig lite på detta, om jag har en genuin tanke, och du hittar en ism, som tar "patent" på denna tanke, skall jag vara skrämd då, och "inse" att tanken, kom från denna ism, om jag aldrig har hört talas om den, inser du inte att vad du talar om är elitens sätt att mindcontrollera oss genom att få oss att soretara alla ideer i olika boxar, finns inte boxen. är det inte en legitim tanke, "rapportera till Sanningsministeriet, vi har funnit en anomali"

Posted on: 2008/1/12 14:34
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
27 user(s) are online (27 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 27

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS