Vakencorner
|
Anonym
|
Överförmynderi
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Ett utmärkt exempel på speglingen av det gamla östblockets människofientlighet och hur individen utarmas till förmån för en viljelös fårskock.
En fyramånaders bebis tas ifrån sina föräldrar med den svenska socialtjänsten som skarprättare: http://www.stulenbarndom.se/foraldraa ... lser/clara/myrvalder2.htm En 14-åring tar sitt liv på ett statsfinansierat behandlingshem! http://www.feliciasliv.se/ |
||||
|
||||
|
Anonym
|
Re: Överförmynderi
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
En skiss på hur de statsfinansierade hem som tvångsomhändertagna barn tvingas i i fungerar egentligen.
... en pappa i medelåldern hämtas av polis till förhör som varande misstänkt för sexuellt övergrepp på sin egen dotter. I sig ett förhatligt brott, men det skulle dock snart visa sig att detta inte stod i proportion med vad som skulle åsamkas mamman och barnen. Och sedermera även pappan. Ingen kunde på dåvarande tidpunkt ens i sin vildaste eller värsta mardröm ens föreställa sig vilket helvete socialsekreterarna skulle tillfoga familjen de kommande åren. ... efter att ha placerats på familjehemmet har: näst yngsta flickan börjat röka. Socialsekreterarna konstaterar att vården fungerar bra! Flickan har börjat dricka alkohol. Socialsekreterarna konstaterar att vården fungerar bra! Flickan har börjat sniffa. Socialsekreterarna konstaterar att vården fungerar bra! Flickan har ertappats med att snatta. Socialsekreterarna konstaterar att vården fungerar bra! Hon har försökt sätta stopp för sitt liv genom att blanda tabletter och alkohol. Socialsekreterarna konstaterar att vården fungerar bra! Yngsta flickan har inför sin klassföreståndare undrat varför hon måste leva? Socialsekreterarna konstaterar att vården fungerar bra! Frågan man onekligen måste ställa sig för eller senare är vad kriteriet för “icke bra” vård är ? ... yngsta flickan berättade att hon kände sig mycket rädd när de äldre barnen på familjehemmet tog med sig andra kamrater och det inte fanns några vuxna att ty sig till. Hon har vidare berättat hur hon är rädd för en av de anställda som ständigt framför sexuella inviter. Hon har berättat om denne persons homosexuella kontakter, som hon upplever det, med en på familjehemmet placerat pojke och hon har vidare beskrivit hur hon äcklas av dessa. http://lvu.nu/ |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag var själv fosterbarn, och mig vart det ju inget fel på, eller? hehe
Posted on: 2008/1/11 14:48
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Du förbiser hela möjligheten att "vårdens" syfte, kunde ha varit att knäcka flickan, om det var så, så fungerade vården bra, inte från ditt perspektiv, men från statens. Mindcontrol utövas ofta på internerade barn i sverige. Samt fångar, och andra mindre värda.
Posted on: 2008/1/11 14:51
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
kalkonmannen skrev:
Quote: Wiseguy: Jag var själv fosterbarn, och mig vart det ju inget fel på, eller? hehe Två saker! 1: Jag hoppas givetvis att du hamnade i ett bra fosterhem och fick den kärlek du behövde för att ha en bra grund att stå på i vuxenlivet.Inte direkt, gick en lång omväg, via massor av svårigheter. Klagar dock inte, resultatet är fortfarande jag. Inte många foterföräldrar har kärlek i siktet, det är bidragen. 2: Kan du inte skippa den där stora jäkla bilden som följer med dina meddelanden i trådar. Den tar onekligen MYCKET plats som annars kunde funnits för information. Jag upplever det som att du med den avgränsar trådinlägg på ett onödigt sätt och att den egentligen inte fyller sitt syfte. Som en blaffa eller pizza på trottoaren ungefär. den är inte onödig direkt, viktigare än det mesta. Less is more!
Posted on: 2008/1/11 15:05
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det här påminnerm mej om en artikel Alex Jones tog upp igår eller i förrgår, om hur SWAT hade stormat en snubbes hus för att han inte tagit sin son till sjukhuset efter att pojken slagit sej. Där var många omständigheter som jag inte drar upp nu, men en fråga kommer till liv.
När tusan förlorade vi rätten att ta hand om våra egna barn?
Posted on: 2008/1/11 15:16
|
|||
|
Your shoelace is untied.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
När du skriver under födelseattesten, skänker du ditt barn till STATEN, som snabbt öppnar ett företag i barnets namn med FÖRNAMN EFTERNAMN i STORA bokstäver. Man lurar sedan barnet att tro att det är samma person som detta företag, men detta är inte sant. Läs mer om detta här http://www.natural-person.ca/ Du kan ladda hem bok gratis här. http://www.natural-person.ca/pdf/mary_croft.pdf
Posted on: 2008/1/11 15:20
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Wiseguy: Du förbiser hela möjligheten att "vårdens" syfte, kunde ha varit att knäcka flickan Sedan när blev jag ansvarig för överförmynderiet i Sverige? Och sedan när tror du att jag förbisett det faktum att svinen som har makt över andra människor utnyttjar den på fel sätt? Jag fattar inte vad du sysslar med ärligt talat? Är du ute efter ytterligare en metadiskussion om vem som har mest rätt eller fel så måste jag ännu en gång påminnna dig om att det är ganska fånigt att starta tävlingar för att försöka höja din egen självkänsla. Rikta ditt hat åt rätt håll istället för att själv leka clown eller få andra att framstå som dina fiender. Jag startade denna tråd för att jag tycker ämnet är viktigt! Menar du att det var fel av mig att göra det för att jag inte ville mörda folks intresse med milslång info jag sparat om liknande fall så har du missuppfattat avsikten med forumtrådar. Det handlar väl i första hand om att byta information. DU säger ju att du själv har mycket dåliga erfarenheter av fosterhemsplaceringar. Jag har samma upplevelser indirekt. Skulle vara tacksam om du informerade om sånt som kan vara till hjälp istället för att ställa in siktet på budbäraren. Jag ser ingen fördel av att ockupera hela tråden med inklistrade endless dokument, få skulle vara intresserade eller orka läsa det. Det är trevligare att man lämnar plats åt andras erfarenheter och information som kan få en själv att bli mer upplyst. Informationen tjänar inte heller på "banners" som tar upp halva textutrymmet. Jag ser att du kortat ner din symbolbild till hälften men stör mig på att du inte startar en tråd med schematiseringen av ämnet istället. Det är för mycket svart tomrum mellan varje bokstav för att vara effektivt i ett forum där det i första hand kommuniceras via text. DIN BILD SOM DU NU STRETCHAT I HORISONTELLT LED STÄLLER TILL DET "MUCHO GRANDE" I MOZILLA! DIN BILD GÖR ATT MAN MÅSTE SCROLLA I HORISONTALLED FÖR ATT KUNNA LÄSA TEXTER. MYCKET IRRITERANDE OCH FYLLER INGET ANNAT SYFTE ÄN ATT DITT EGO SKALL SYNAS! Tagga ner och gör en affisch och sätt upp istället om du vill sprida information som många här på forumet redan har insikt om! Det påminner mest om en väldigt ful kaka på kaka på kaka och får mig närmast att tro att du underskattar andra människors kunskaper här på forumet. För att du skall se det på rätt sätt så gör jag en jämförelse! Tänk dig att varje individ på forumet använde lika stora banners för den samlade information de skaffat genom åren. Det skulle bli en hel del kitsch och ta upp plats för kommunikation. Tror inte att du fattade vad jag menade när jag skrev: Less is more! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Du presenterar din post som om "flickan mår dåligt" --> "Vården fungerar bra" Om syftet med vården är att knäcka flickan blir det enligt förljande. Dåligt självförtroende = 5 poäng av 10 möjliga Rymning = 6 poäng av 10 möjliga Självmordsförsök = 10 poäng av 10 möjliga Börja knarka = 7 poäng av 10 möjliga Bra relationer med sin rätta mamma = 0 poäng av 10 möjliga Bra relationer med kompisar = 0 poäng av 10 möjliga Fattar du nu?
Posted on: 2008/1/12 11:35
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Wiseguy!
Vad är det du sysslar med? Du måste nog be någon annan att läsa trådarna och förklara dem för dig innan du ger dig in i polemik med mig. Det är fruktansvärt tröttsamt att hamna i meningslösa diskussioner med dig för att du inte kan läsa dig till grundtanken eller innehållet med den information jag delar med mig av. JAG HAR PRESENTERAT EN TRÅD SOM BLAND ANNAT BESKRIVER ETT FRUKTANSVÄRT MOT EN MYCKET UNG FLICKA UNDER RUBRIKEN: ÖVERFÖRMYNDERI Och med en inledning av denna text som jag tycker innefattar min inställning till myndigheternas agerande: "Ett utmärkt exempel på speglingen av det gamla östblockets människofientlighet och hur individen utarmas till förmån för en viljelös fårskock." Hur kan du läsa texter på ett sådant konstigt sätt att du för en enda sekund får för dig att jag skulle stå på myndigheternas sida när ett oskyldigt barn blir utsatt för deras fascistoida beteende? Socialsekreterarna konstaterar att vården fungerar bra! De textrader som beskriver flickans uppgivenhet där textraden: upprepas är länkade till källan för hela artikeln som finns på: http://lvu.nu Om du inte orkar bemöda dig med att läsa igenom hela informationen eller kolla upp källan så slösa inte energi på att halvhjärtat försöka starta gräl om ingenting. Den energin kan både jag och du lägga på bättre grejer. Lär dig att läsa innantill och om du har svårigheter att tolka det som skrivs, be en vän om hjälp innan du svarar på ett inlägg! Det är väl det minsta man kan begära! SVAR NEJ! Jag förstår inte vad du menar! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag har aldig sagt att du står på myndigheterna sida, jag vill få dig att förstå varför du inte förstår varför det du läste om detta intehade nån logik, med mitt sätt att se det, stämmer logiken perfekt, eftersom jag vet att de har en sån agenda som jag beskriver, inte alltids, men ibland. Varför, ja dom är sjuka.
Posted on: 2008/1/12 14:50
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Wiseguy: ... jag vill få dig att förstå varför du inte förstår varför det du läste om detta intehade nån logik Vad är det för avancerat skitsnack... du vill få mig att förstå varför jag inte förstår??? Vad fan tror du att jag tog upp detta ämne för under rubriken ÖVERFÖRMYNDERI och jämförde det med gamla fascistoida övergrepp i öststaterna om jag inte förstod att det var ett grisigt beteende? Ofattbart att du kan röra till det så här? Vad är du ute efter egentligen? Tillför tråden något vettigt istället! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag har redan förklarat detta, men ingen här hemma, återkommer en annan dag i annan tråd, tack för visat intresse.
Posted on: 2008/1/12 15:03
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
OMG! Du tar alla priser på planeten i fråga om att kommunicera baklänges!
Kolla upp syntetesi! Det kanske inte har slagit dig men en del genier har faktiskt lyckats åstadkomma storverk tack vare denna åkomma! Du kanske har en släng av det! Bra att du kortat ner din banner! Det var juste! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ja tack, stäng av radion så jag hör vad jag tänker, Bannern är bra den, den är fin.
Posted on: 2008/1/12 15:08
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Angående ämnet i TRÅDEN:
Jag läste en rapport fär en sådär 10 år sen av EAP som hette, "Svenska staten sanktionerar slavhandel med barn" ( Tror jag. Jag har den i nån hög nänstans i min garderob, så om det finns intresse för den kanske jag kan rota fram den ) som handlar om den stora marknaden för Fosterhemsplaceringar och hur detta var kopplat till de marxistiska tankarna HUR man skulle på olika sätt splittra familjen och göra föräldrar och barn alienerade främlingar för varandra. Advokaten Göran Hahne skrev också hur den svenska familjelagstiftningen var en blåkopia av de gamla Sovjetiska dito. och var upplagd på det sättet att det skulle vara så svårt som möjligt ekonomiskt att leva ihop som gifta, och att man på olika sätt premierade ensamstående med olika bidrag och förmåner. Resultatet är tydligt i Sverige i dag, som har högst andel ensamstående föräldrar per capita i hela världen. Detta visar än en gång att Satanistprogrammet följs till punkt och pricka i detta Elitens eget favoritland för den sociala ingeniörskonsten.
Posted on: 2008/1/12 16:53
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Rota inte ihjäl dig för jag har den och tror mig veta precis vart den är den ingick i en tidning vid namn "stoppa knarken" |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login