vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Hypnos?

See User information
Är det någon som har erfarenhet av hypnos?
Funderar på om det skulle vara värt att testa...

Posted on: 2006/1/29 18:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Hypnos?

See User information
DEt finns ju så mycket olika sånt där - Det beror ju på vad du är ute efter... Du vet - enbart att larva sig - så där lite smått - fixa till en fobi eller nått i den stilen - Eller om du önskar veta något om dina tidigare jordeliv, hö, hö.. -

Då finns det ju - vad man kallar för "rebirthing-grej" - Du kan pröjsa en femhundring och så sövs du ner och plundras på en massa gamla minnen och vips så är du en bränd häxa eller något i den stilen - för det är ofta de minnen som präglas bäst - eftersom det gör så jävla ont att brännas på bål...

Annars om det bara "gäller" - lite studier - så kan du väl låna böcker på bibban och träna lite med/på polarna...
Men det läggs ett jävla ansvar på dig om du pysslar med sånna grejer, skall du veta...

Jag har inga egna erfarenheter direkt - men jag kan ju berätta om några händelser...

Min fru var med om en kul grej plus även då en av mina polare, som faktum själv var inblandad i händelsen...

De skulle ha lite kul i skolan - Högstadiet - och någon galning hade tagit dit en hypnositör - Rektorn var lite negativ -
Men du vet - Showbiz!

I alla fall, så plockade hypnos-snubben upp på scenen ett dussintal ungar - och han gick sedan "prövandes" bakom dem - för att därefter "spola" kanhända hälften av de frivilliga - Han testade deras sugestivitet, (hur det nu stavas) - alltså, vilka som var lämliga att "lattja" med...

Sedan började festen - Jävlans! Vad de larvade sig - De fiskade och plockade pengar som regnade ner från skyn, massor med pengar, som de fyllde i hinkar som de fick låna, även lite småläskiga grejer - de var på en slags picknik och de kom en massa små kryp och klättrade på dem - då vart det "liv i luckan", vill jag lova - rena paranojjan och polaren var med om en intressant grej (han var väl lite så där extra lätt påverkad) - nästan lite Labero-trick...

Han lades på inalles - tre stolar - en under nacken och en under klackarna på dojjerna och så en under skitan - så mässade han, snubben (snackade en massa!) för att senare ta bort den mittersa stolen - så polaren låg bar med stöd på nacke och fötter - sedan satte den jäveln mitt på honom och gungade, liksom - rätt märkligt! Labero brukar ju även ta bort hela stolshögen - men han ville väl inte skrämma skolan, Hö, hö...

Jag frågade polaren när detta kom på tal ett par år därefter vad jhan i verkligheten "kände" - då han var så där "borta" - Då berättade han att han bara - frånbörjan hörde snubben tal sedan så hördes snubbens röst längre och längre bort - antagligen ungefär så, som när man får eter - om dt nu är någon som är bekant med denna gamla grej - Själv hade jag problem med "badöron" som liten och opererade mig då mellan varven - så jag har "räknat" många gånger och förstår dessa som blir etermissbrukare - det är ju skitskönt - men livsfarligt om man är oförsiktig... nÅja... Den där stackars "gungbrädan" ver i alla fall helt borta under tiden han var under hypnos och inget ont efteråt heller - men kanske det hände något med hans psyke - vad vet jag - Det påstås att det inte är bra att pyssla med sånt där - satnister ligger även ofta i bakhåll under sådana där seanser har jag hört - så man bör i alla fall - vara jävligt försiktig...

Hur man nu kan vara det... Hö, hö...

samt: plus: (Grymmlingen)

Posted on: 2006/1/30 2:07
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

SHYGETS skrev:
DEt finns ju så mycket olika sånt där

Det beror ju på vad du är ute efter...

Då finns det ju - vad man kallar för "rebirthing-grej"

LOOOOOOOL

Lyssna på gubben. Han vet vad han snackar om.

Själv har jag aldrig provat på det. Men jag har heller aldrig provat dricka ett helt glas fullt med LSD, och skulle nog tveka en stund ifall jag blev erbjuden.

Å andra sidan är jag tokig, säger dom, så du kanske ska hoppa in i brasan, och se om du kanske inte är brandfarlig?

Posted on: 2006/1/30 5:28

Anonym
Håller på med hypnos dagligen, i stort sett... Nyttigt och behövligt...

Sök på Dick Sutphen i Olles hub, har fastnat lite för hans arbete om man så säger...

Går att bota eller förbättra i stort sett vad man vill och är intresserad av...

Hare...

See User information
Haha, jag är inte ute efter nån seans och "farliga" lekar. Jag vill däremot få en större inblick i mitt psyke. Försöka reda ut lite gammal skit från relationer jag haft hittills i detta liv.
Risken är väl att stöta på en massa andra otrevliga saker som "kommer på köpet" och bli tvungen att ta itu med detta. Jag är inte helt säker på vad jag egentligen är ute efter...
Det bästa skulle vara om någon kunde rekommendera någon bra hypnotisör som jag kunde prata med.

Posted on: 2006/1/30 11:38

See User information
Du kan väl pröva med "Gula sidorna" - äh, jag bara skojade...
Nä, vad jag anser - du i så fall bör göra - det är att istället, för att söka upp någon jävla hypnos-snubbe - så skall du försöka få tag på den här boken - Natur och kultur (bokförlaget) Giacomo dÉlia (författaren) "DET KOGNITIVA SAMTALET I VÅRDEN" (titel)...

Skitbra bok! - En av de bästa ang. detta med livsfrågans hemlighet - jag har läst på länge - förutom då, dessa sk. "svampböcker" jag även, håller på med för tillfället... Annars, är en snubbe vid namn: Olof Redhner en hejare på det där med att förstå livet och det och sånt - en bok jag nyligen avslutat - utgiven, 1941 - med den härliga titeln: "Framtidens Religion" - där finns det mycket att "hämta"... och det gör man ju... Hö, hö...

samt; (Grymmlingen)

Posted on: 2006/1/30 12:28

See User information
F-N, 88án... Vad kul det är att "följa" den där lilla gulingens tömmande av sitt glas - man blir nära nog lite sugen, hö, hö... Nåja, åter till ämnet - Om det nu är mig som du menar är brandfarlig - vad skulle jag göra sa du? - Jag kan ju läsa, det som är skrivet - men vad "menas"?

samt: plus: (Grymmlingen)

Posted on: 2006/1/30 12:34

See User information
Quote:

Idiot-88 (Jag)
Å andra sidan är jag tokig, säger dom, så du kanske ska hoppa in i brasan, och se om du kanske inte är brandfarlig?

Du=Blåbärren (not Shygets)

Posted on: 2006/1/30 13:11

See User information
Att få något tips på någon hypnoterapeut kanske var naivt. Jag tar tillbaka det. Får göra fler egna efterspaningar och sedan bestämma om jag ska "kasta mig in i brasan".

Shygets, jag ska kolla upp boken du nämner.

Annars undrar jag cee, du som erfarenhet, om det är som en hobby du håller på eller om du gått till någon professionell? Antar att man får punga ut med 5-6 hundra för en behandling. Och sen kanske man måste gå dit flera gånger för att få resultat.

Posted on: 2006/1/30 19:34

Anonym
Seans? :) ... Inte...

Själhypnos pysslar jag med, och till hjälp tar jag det bästa materialet som finns att tillgå, mig veterligt... Sen är det en smaksak vem som är bässt kanske... Det skall passa ens öra vill jag påstå. Det finns en Svensk sida o hypnotisörska :) ... http://www.pim.se/ Där finns också lite info om hur det går till o så...

Jag pysslar själv med att gå och nå så långt som möjligt med hypnos, så långt ner i det undermedvetna som möjligt vill jag, där jag kan ha det lugnt o skönt, o bara lukta på blommorna :) ... Skämt o sido... Jag anser att om man lägger ett par månader på detta, kanske upp till ett halvår, då blir det sen svårt o bli deprimerad... Jag har gått igenom många olika saker, och i dag är jag starkare än någonsin, coolt... Självhypnos är otroligt nyttigt om Du frågar mig, kör så det ryker....

hare gott...

See User information
Ja ja, seans kanske inte var rätt ord...

Tack för tipset. Kollade hemsidan. Det är nog viktigt som du säger att det ska passa ens öra. Jag har ju inte hört hennes skivor men andra guidade avslappningar jag hört har låtit ganska fåniga. Synd att man inte kan få ett smakprov.
Jag kanske behöver en "kom över ditt motstånd mot suggestions cd:s" innan jag kan köra igång...

Posted on: 2006/1/30 21:48

Anonym
Högerklicka o spara som

Testa lite...

hare...

See User information
Tack för länken. Jag provade igår och märkte att jag behöver öva på att lättare komma i trans...

Posted on: 2006/2/1 10:48

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper