vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Judarna - såsom jag ser det.

See User information
Judarna - såsom jag ser det.

Först vill jag be om ursäkt för att jag generaliserar, och vet att det bryter mot forumreglerna (egentligen gör jag inte det - hear me out - will ya?).

Jag gillar inte när man drar alla över en kam. Men jag har också lärt mig att det inte alltid handlar om vad jag gillar eller ej.

När man talar om generella saker (dvs generaliserar) ska man ha jävligt klart för sig att det alltid finns undantag. Har man inte det klart för sig, kan man lika gärna lägga ner och fortsätta spela TV-spel eller vad det nu än är som tilltalar.

Om vi liknar en jude vid en porche, en icke-jude vid en toyota och en biltjuv vid ondska så kan vi kanske begripa vad det är jag vill komma till.

Det förhåller sig nämligen så att alla grupper, raser, nationer etc har speciella syften, egenskaper och förutsättningar, precis som olika bilmärken.

Judar, kineser och afrikaner (dvs olika raser) har inte samma förutsättningar. De har alla sina för- och nackdelar, precis som olika bilmärken. Kineser tål t ex inte alkohol på samma sätt som en västerlänning.

Biltjuven är mer intresserad (i detta exempel) av att stjäla en Porche än en Toyota, eftersom att Porchen säljer bättre på den svarta marknaden, precis som ondskan (jag tänker inte tala om vad jag menar, men "ondskan" är en specifik företeelse) hellre använder sig av en jude än en icke-jude.

Varför?

Pg a den judiska religionen, bland annat. Och bland annat för att Judarna har en "social infrastruktur" som möjliggör hemliga sällskap etc.

Detta betyder inte att den enskilda juden är ond, precis som om det är fel att säga att alla porchar är stulna bilar. Porchar är kanske (i detta exemplet) mer utsatta än andra bilar för biltjuvar, och jämfört med andra bilar, så är det större chans att porchen man spekulerar över är stulen, än toyotan man spekulerar över.

Det var allt jag ville säga.

So long.

/Idioten

Posted on: 2006/1/24 17:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Judarna - såsom jag ser det.

See User information
Jag tycker att det var en intressant förklaring.

Dock så tycker jag att det viktigaste som man kan utskilja av detta är just de bakomliggande sociala faktorerna som då ligger bakom detta. För samma sak händer hos alla männisor i viss utsträkning.

Jag antar att det är frågan om starka hirarkier, där man inte ifrågasätter och heller inte söker att förstå det som inte ingår i ens ansvar gentemot sin överman.

För om detta ska ta slut så måste denna sociala system ändras i hela världen.

Posted on: 2006/1/24 20:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Ballt, grabbar - Jag håller med er båda i detta specifika fall...

samt: plus: (Grymmlingen)

Posted on: 2006/1/26 3:35
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

See User information
Hej! Jag är ny här och tänkte inleda min vistelse här med att kommentera detta lite.

Quote:

Idiot-88 skrev:

Det förhåller sig nämligen så att alla grupper, raser, nationer etc har speciella syften, egenskaper och förutsättningar, precis som olika bilmärken.
...
Judar, kineser och afrikaner (dvs olika raser) har inte samma förutsättningar. De har alla sina för- och nackdelar, precis som olika bilmärken.
...
Pg a den judiska religionen, bland annat. Och bland annat för att Judarna har en "social infrastruktur" som möjliggör hemliga sällskap etc.

Du skriver att du inte vill generalisera, samtidigt som hela inlägget är sprängfyllt av rasism och fördomar. Jag kan inte alls hålla med om att anhängare av olika religioner eller människor med olika hudfärg skulle ha olika förutsättningar att dra till sig "ondska", vad det nu betyder, eller att de har olika syften, egenskaper eller förutsättningar. Alltihop låter bara som ett sätt att rationalisera och legitimera rasism. Summan av ditt resonemang är att den enskilde juden inte nödvändigtvis är ond, men att judar ändå är mer benägna att vara ondskefulla än andra. Heil!

Är alla icke-judar toyotas eller har du en ondskans ras-hierarki för oss andra också?

Och vilket sätt utmärker sig anhängare av den judiska tron som delar av en "social infrastruktur" (?) som möjliggör hemliga sällskap? Fördomar har vi allihop, men detta är väl ändå att sträcka sig lite väl långt?

Posted on: 2006/1/30 13:48

See User information
Quote:

herethic skrev:
Du skriver att du inte vill generalisera, samtidigt som hela inlägget är sprängfyllt av rasism och fördomar.

Om man ska tala ur ett generellt plan måste man använda generella begrepp och kan därför inte specificera fakta. Så "rasism", "fördomar" och "generalisering" är riktigt, om du vill kalla det för det. "Rasism" är dock starkt förknippat med "hat" eller "känslor" vilket jag inte vill påstå egentligen är inblandat i det jag försöker säga (förrän nu, då jag av någon konstig anledning blev påverkad av lite extern irritation ) .

Quote:

Jag kan inte alls hålla med om att anhängare av olika religioner eller människor med olika hudfärg skulle ha olika förutsättningar att dra till sig "ondska", vad det nu betyder, eller att de har olika syften, egenskaper eller förutsättningar.

Nej, alla kan inte tycka likadant. Och du har rätt till din åsikt, så kan väl jag ha rätt till min? Men tycker du inte att det är konstigt att de som styr världen oftast har samma förutsättningar:
dvs:

Vita, rika, samma bakgrund, samma sociala krets, samma ideologi, samma utbildning, gemensamt släktträd, gemensamma tillgångar etc etc etc

Är det en slump?

Quote:

Alltihop låter bara som ett sätt att rationalisera och legitimera rasism. Summan av ditt resonemang är att den enskilde juden inte nödvändigtvis är ond, men att judar ändå är mer benägna att vara ondskefulla än andra.

Du har rätt till att uppfatta det så, men det var inte riktigt det jag sa, eller hur?

Quote:

Är alla icke-judar toyotas eller har du en ondskans ras-hierarki för oss andra också?

Ja, det går nog att stoppa in alla grupper (kulturella, sociala, betingade av ras, klass, etc) i intressenivåer.

Reklamregissörer är t ex mer intresserade av att använda "vackra människor" framför kameran, så inom reklamfilmsbranchen är "vackra människor" mer värda såsom skådespelare än "fula människor".

Vem avgör vem som är "ful" eller "vacker" eller mer värd? Enligt vad som är politiskt korrekt är alla lika mycket värda. Men enligt verkligheten, så är "vackrare" människor mer värda i det hänseendet än "fulare" människor.

Quote:

Och vilket sätt utmärker sig anhängare av den judiska tron som delar av en "social infrastruktur" (?) som möjliggör hemliga sällskap?

Ja, du, det vill jag inte propagera för. Jag ger dig fakta, sen får du uppfatta dom som du vill. Antingen kan du slänga de i slaskhinken, eller så kan du kolla upp själv. Jag föreslår att du läser de judiska skrifterna (bl a Talmud), ifall du pallar. Sen kan vi snacka "rasism". Vad beträffar hemliga sällskap, så kan jag inte säga något - dom är ju hemliga.

mvh
/Idiot

"Ta det lugnt"
-Douglas Adams

Posted on: 2006/1/30 14:35

Anonym
Hej!

Ja, så kan man ju också uttrycka det. Du menar att ondskan (symboliserad av biltjuven) föredrar judar. Juden används alltså av Ondskan för att få igenom sin agenda. Det leder givetvis till frågan ,vem är ondskan?..Men det kan mycket väl vara så som du säger..

/fr3D

See User information
Att generalisera och analysera grupper är ingenting jag rekomenderar. Att göra en generalisering, hur korrekt den än är, skapar genast ett hinder för positiv utveckling.

Om du tror att en person skall bete sig på ett bestämt sätt så kommer dina förväntningar att skapa en sådan situation.

Att studera grupper som könsbiologister, rasbiologer mm kan ge bränsle åt de som är fyllda av hat. Dock så kan jag inte säga att denna typ av vetenskap är av ondo. Det är som ett värktyg som kan användas i bra och dåliga syften.

Posted on: 2006/1/30 18:30

See User information
Du säger att du bara ger din åsikt och fakta. Är det så enkelt? Vad var din intention med att skriva detta inlägg?
I min värld är det den personliga relationen till sin omgivning som är intressant.

Varför ger du inte en förklaring på vad du menar med ondska?

Posted on: 2006/1/30 18:57

See User information
Quote:

Nej, alla kan inte tycka likadant. Och du har rätt till din åsikt, så kan väl jag ha rätt till min? Men tycker du inte att det är konstigt att de som styr världen oftast har samma förutsättningar:
dvs:

Vita, rika, samma bakgrund, samma sociala krets, samma ideologi, samma utbildning, gemensamt släktträd, gemensamma tillgångar etc etc etc

Är det en slump?

Naturligtvis får du hålla fast vid din rasistiska människosyn om du vill, men för mig är den mycket främmande och faktiskt ganska skrämmande. Rasism och förutfattade meningar om andra folkgrupper är ofta en viktig moralisk grund för militära konflikter, massmord, ras-hygien och andra otrevligheter, för att inte tala om hat och intolerans. Nyttjandet av rasism och religiösa/kulturella fördomar är förmodligen den allra vanligaste metoden för eliter att anskaffa sig makt och förmå människor att acceptera förtryck eller motivera dem att förtrycka andra. Jag tvivlar starkt på att du kan kan vara rasist utan att involvera några känslor gentemot "raser" eller grupper, vare sig det handlar om avståndstagande eller beundran. Och exempel på det har du ju redan demonstrerat.

Din beskrivning av de som styr världen är i likhet med ditt föregående inlägg mycket generaliserande, även om västvärldens ledare kan passa in på ett par av dessa epitet. Men att förenkla världen till den grad att västerländsk hegemoni eller den vite mannens maktposition förklaras utifrån hans hudfärg eller religion är inget för mig. Och med tanke på den roll rasism och elitism har spelat genom vår långa och komplexa historia av våldsam kolonialism och förtryck av andra "raser" och kulturer så tycker jag inte att det är så märkligt.

Jag läser gärna Talmud någon gång i framtiden och tvekar inte en sekund på att de innehåller vulgära rasistiska, homofobiska, patriarkala och moraliskt och rättsligt vidriga saker. Alla världsreligioner med ursprung i mellanöstern innehåller ungefär detsamma.

Vilka är förresten dessa fakta du talar om? Jag ser bara spekulationer baserade på rasism och religiös intolerans, och det slänger jag gärna i slaskhinken.

Posted on: 2006/1/30 19:12

See User information
Quote:

herethic skrev:

Naturligtvis får du hålla fast vid din rasistiska människosyn om du vill, men för mig är den mycket främmande och faktiskt ganska skrämmande.

Vilka är förresten dessa fakta du talar om? Jag ser bara spekulationer baserade på rasism och religiös intolerans, och det slänger jag gärna i slaskhinken.

Jag är hemskt ledsen om jag skrämt och alienerat dig, det var inte meningen. Du får gärna kalla det för "rasism" eller religiös intolerans. Den enda man kan ljuga för är sig själv, i slutändan.

Det du har gjort är att placera in det jag skrivit i ett fack, och kallar det för vissa bestämda ord. Dessa bestämda ord ("fördomar", "intolerans") använder du sedan, och skyller på att de är orsaker till, hat, krig och elände.

Men kolla här:

Quote:

herethic skrev:

Alla världsreligioner med ursprung i mellanöstern innehåller ungefär detsamma.

Se också i vilket sammanhang du har skrivit det. Jag är inte ute efter att sätta åt dig, vill bara poängtera att fördomar och intolerans finns överallt. Om man ska gå vidare med en diskussion så räcker det inte med att skrika "rasist" (vilket du gjorde ca 10 gånger i två inlägg) och sen är den saken klar. Vederlägg vad jag säger, med hjälp av fakta, istället, och visa, med hjälp av din verklighetsuppfattning, hur jag har fel, istället för att poängtera ut "svagheter" som du uppenbarligen har lika mycket som jag. Det räcker inte med att säga att du _tycker_ att det var "rasistiskt" eller "gulligt", om du vill vederlägga vad jag skriver.

Jag har nämligen inte lust att sitta och svara på en massa negativa känslomässiga utbrott.

Okej, vad jag kan ta till mig och fortsätta diskutera är huruvida den poängen jag framförde kan ligga till grund för kommande krig och elände. Nej, det tror jag inte. Jag tror inte att kritik av de äldre judiska ordnarna såsom B'nai B'rith, och förklaring till deras framgång i maktelitisktiskt hänseende, kan vederläggas med att säga att kritiken orsakar krig och elände.

Det kan jag tyvärr inte hålla med om.

Tvärt om.

mvh
/idiot

Quote:

Blåbäret skrev:
Du säger att du bara ger din åsikt och fakta. Är det så enkelt? Vad var din intention med att skriva detta inlägg?
I min värld är det den personliga relationen till sin omgivning som är intressant.

Varför ger du inte en förklaring på vad du menar med ondska?

Ja, det är så enkelt. Jag förutsätter att jag har fel. Vederlägg mig! Fakta kan vara fel. Med fakta menar jag inte att de är rätta eller riktigt placerade.

Mitt motiv med att skriva detta var att visa, att bara för att man är kritisk mot judisk maktstruktur, så behöver man inte vara rasist. =)

Jag ger ingen förklaring på ondska därför att det skulle kräva flera inlägg för att definiera det. Kort: Ondska är det som motarbetar mänsklighetens frihet.

Quote:

Micro skrev:

Att göra en generalisering, hur korrekt den än är, skapar genast ett hinder för positiv utveckling.

Är inte det en generalisering också? ...som jag skulle våga påstå är korrekt.

Quote:

micro skrev:

Att studera grupper som könsbiologister, rasbiologer mm kan ge bränsle åt de som är fyllda av hat.

Javisst, kunskap kan ge makt, men så jäkla mycket farlig kunskap gav jag väl inte bort?

Posted on: 2006/1/30 22:15

Anonym
ILLUMINATI.

Härstamning Babylon. Ur den Babylonska stammen har våra nuvarande religioner växt fram och stammen bär fortfarande på dess grenar.

Vad Illuminati har gjort i alla tider är att spela ut religionerna mot varandra vid olika tillfällen i historien.

Ofta skickar Illuminati ut sina agenter för att förvirra och skrämma till tystnad. Efter att Illuminati bildat Zionismen har man särskilt använt sig av Judendomen i sitt smutsiga spel , för att splittra massorna. Dom har fått oss tro att Illuminater är judar bara för att dom gömmer sig bakom Judendom.
Dessa människor har inget med Judendomen att göra , utan Judar är lika utnyttjade som övriga.

Illuminater gömmer sig lika gärna i Katolska Kyrkan och Kristendom, såsom Judendomen och Islam.

Den taktiken har fungerat över 2000 år.

See User information
Quote:

so88 skrev:
Den taktiken har fungerat i 2000 år.

Du... du skrev fel ord.

Över* istället för "i"

Kan man lägga till tre nollor på slutet utan att det låter konstigt?

Posted on: 2006/1/31 0:02

Anonym
Du läste fel...

Ur kosmisk tidsuppfattning så gör det varken till eller ifrån. Men det har ju våra mänskliga hjärnor svårt att förstå.

See User information
Quote:

so88 skrev:
Du läste fel...

lol

Ja, det har du rätt i, det gjorde jag faktiskt.

Posted on: 2006/1/31 0:30

See User information
Jag kan inte vederlägga dig på något sätt. Jag vill däremot ge dig lite motstånd och en annan infallsvinkel.
Quote:

Idiot-88 skrev:

Mitt motiv med att skriva detta var att visa, att bara för att man är kritisk mot judisk maktstruktur, så behöver man inte vara rasist. =)

En läsare har ju helt klart för sig att du är rasist. Jag delar inte hans uppfattning och i slutändan så är det ju bara du själv, såvida du inte ljuger för dig själv ;) , som kan deklarera vad du är/inte är.
Jag tror att du skulle bli mindre missförstådd om du beskrev orsakerna till sammanhangen mer. Och hur relaterar dessa sammanhang till oss? Tex. att den judiska religionen säger att dom är guds utvalda folk. Det leder till onekligen till separation. Jag tror att vem som helst kan få för sig att de på nåt sätt är utvalda. (Talar utifrån egen erfarenhet). Denna uppfattning kan dock förändras om man är öppen för det.

Angående hierarkier så tycker jag micro uttryckte det bra:
Quote:

Micro skrev:
Dock så tycker jag att det viktigaste som man kan utskilja av detta är just de bakomliggande sociala faktorerna som då ligger bakom detta. För samma sak händer hos alla männisor i viss utsträkning.

Jag antar att det är frågan om starka hirarkier, där man inte ifrågasätter och heller inte söker att förstå det som inte ingår i ens ansvar gentemot sin överman.

För om detta ska ta slut så måste denna sociala system ändras i hela världen.

För att ta det till en individuell nivå:
Hur många har växt upp med en sträng fader? Familjen och relationen mellan syskon, syskon och föräldrar är väl den närmaste hierarkin för de flesta människor.
Det är ett stort tema i mitt liv som jag jobbar med och inte kommit till ro med än...

Med risk för att uppfattas som ett blåbär hoppas jag mina tankar är värdefulla för någon.

Hare bra.

Posted on: 2006/1/31 13:21

See User information
Quote:

blaubeere skrev <obs "fritt" citerat>:
1.) Jag kan inte vederlägga dig på något sätt.

2.) Jag tror att du skulle bli mindre missförstådd om du beskrev orsakerna till sammanhangen mer.

3.) Och hur relaterar dessa sammanhang till oss?

4.) Med risk för att uppfattas som ett blåbär hoppas jag mina tankar är värdefulla för någon.

1.) Du tror inte det, nej. Men alla åsikter som inte stämmer till 100% kan vederläggas.

2.) Sant. Men då skulle jag behöva dela in det i rubriker, typ, "bakgrund", "syfte" "målgrupp" etc. Och det skulle ta tid. =) Dessutom är det inte de som bestämt sig för att uppfatta inlägget fel, innan de ens läst det, som det riktar sig till. Det riktar sig till folk som börjat använda sig av "the allseeing eye" och hämmas av tanken att de har nazistsympatier, vilket det inte alls är frågan om.

3.) Ja, det skulle jag egentligen också besvära mig med att förklara, men tänkte att de flesta som läser det redan fattat den grejen. Anledningen till att jag tog upp det, var på grund av andra vimsiga inlägg i forumet, som jag tyckte kunde uppfattas rasistiskt. Ironiskt va?

4.) Jag kallar dig för blåbär för att jag är lat och inte orkar scrolla efter den rätta stavningen. Smeknamn mao, och inte någon kritik av din intellektuella kapacitet. Om du hellre vill att jag ska kalla dig för... (scrollar) Blaubeere, så gör jag gärna det, och hoppas att jag inte förolämpat dig alltför mycket.

Visst är jag "rasist". Visst förenklar jag komplicerade företeelser. Visst är jag en idiot. Men vem är/gör inte det?

Posted on: 2006/1/31 14:56

See User information
Tjabba, alla social-antropologer, hö, hö...
F-N, 88án - inte är du väl en sk "rassist" - vad f-n, säger du det för? I så fall är du ju även en socialist - Det tror, jag F-N - inte om dig - hö, hö,,
Nåja ang, detta ämne så är det väl egentligen - bara man "lägger manken till" - skitenkelt att fatta att det faktiskt, ligger något i allt detta vi snackar om, - och om igen, önskar jag att alla vi verkligen studerade de där "Raelianerna"... Så där -
lite närmare i sömmarna... http://hem.passagen.se/rael/

Ok! jag har nästan i alla tider - kallats för "UFO - Freaks" - Det skäms jag f-n, i mig inte för...
Moulder är min idol och förebild och det är verkligen, något skumt på "G" - Out there...

Människan är under inflytande utav "vissa" energier - som av olika skäl - många gånger är jobbiga - Detta, för vår "utvecklings" skull, men visst kan man ju alltid lära sig något utav all denna djävulskap och det är det också meningen och vår sk. uppgift här i "alltet"/Livet... Och på så sätt kanske vi kan, närma oss en förståelse vad och hur allt fungerar... Finn ju inget annat sätt än Trail an´error, som det heter...

samt: plus: (Grymmlingen)

Posted on: 2006/1/31 20:03
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

See User information
Idiot,
Jag är inte så insatt i NWO grejen och vilken plats judarna har där. Därför har jag inte nog med "kunskap" och "fakta" som jag kan använda för att hävda något annat. Och nu förstår jag din avsikt med inlägget bättre och vilka det riktar sig till. Från min "oinvigda" synvinkel lät det lite märkligt.
Fasen man skriver något och det tolkas på hundra olika sätt. Jag kan erkänna att jag ibland är smått provocerad av dina intellektuella inlägg och det färgar ju min tolkning av det du säger.
Du kan kalla mig blåbäret, blåbärre eller varför inte blåbingobärre ;). Det var inte din citering jag hade i åtanke. Det var mer känslan att allt man säger är lite utlämnande. Det kommer att reageras på. Det är en balansgång mellan att uttala sig och hålla käft.

Är herr Rael också (ond) jude?

Posted on: 2006/1/31 21:12

See User information
Quote:

blaubeere skrev:
Idiot,
Från min "oinvigda" synvinkel lät det lite märkligt.

Jag tror inte det var därför du tyckte att det lät märkligt. With all do respect. Du är inte "oinvigd"... dessutom förklarade du ganska bra själv, hur du uppfattade mina inlägg.

Quote:

Är herr Rael också (ond) jude?

Alla människor är onda (punkt), sen finns det säkert undantag (paradox?)

Och de flesta europeér och araber är judar (tillhör i något hänseende någon av de tre stora Judiska sekterna, Judendom, Kristendom och Islam).

Så jag skulle vilja svara "Ja", på frågan, även om det inte svarar riktigt på det du frågade.

Vad beträffar Raël vittnar hans motiv om honom. Det enda jag har att gå efter är hur mycket pengar han tjänar på sin grej, och hur dessa pengar används, samt om han ändå låter folk utan pengar ta del av hans "upplysning".

Jag kommer nog ta itu Raël här på forumet förr eller senare. =)

Posted on: 2006/1/31 22:11

See User information
Min enda kontakt med Rael var en bok som jag köpte av en stackare på stan. Det var ren underhållning. För mig var det uppenbart ett sätt att håva in pengar till att bygga ett stort "ufo-palats" som även skulle bli hans hem. Ojojoj...
När det gäller utomjordingar var jag var inne på Courtney Browns böcker ett tag men tänker inte mycket på det idag. Det finns annat att lägga sin energi på.

Posted on: 2006/2/1 10:50

See User information
Judarnas "ockupationsmakt" är en tolkning av Illuminati på många sätt, skulle jag tro. Judarna, och de engelska frimurarna grundade oerhört gamla sällskap som självklart idag är samma sak. Att judarna jämt har antagas varit en dold hand, ute efter ickejudarna, tror jag grundar sig i en fråga om relevans för sammanhanget. Kommunisterna påstår att borgarna är efter dom etc. Allt grundar sig i samma fenomen, nämnligen det lilla vi ser och hur vi tolkar det.

Självklart finns det en betydande judisk indelning i den globala makteliten, men jag tror främst det grundar sig i valet av maktockupation som många av dessa personer valt. Media, film och banker. I regel offentliga positioner dvs. Därför är det tämligen lätt att anta att det är den judiska religionen, eller det judiska folket som är ondskan när det egentligen är en global sammansvärjning. Jag tror själv att sammansvärjningen är tusentals år gammal och maktelitens relationsband är betydligt starkare än nation eller religionsbundet.

Posted on: 2006/2/1 15:51

See User information

Viktigt är att inse att de flesta såkallade judarna inte på riktigt är judar utan ett helt annat folk som låtsas vara judar...

Se Benjamin Fredmans exposé om detta:
http://jahtruth.net/freedman.htm

Posted on: 2006/2/2 13:53

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper