vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Mayakalendern.

Jag har studerat Mayakalendern lite snabbt.

Vad jag fattat så sträcker sig kalendern till 2012 och den är nu inne i en fas där människan genomgår en medvetandehöjning.

Vad är det Mayakalendern talar om för oss ?

Är vi nu inne på " tidens ände" när det gäller tidräkningen i denna kalender ?

Eliten har kontrollerat våra sinnen under tusentals år med olika metoder. Religion o s v...

Hur gör man idag ?

" Manipulerings - TV " , Moderna Gladiatorspel ( sport ), det accelererande kontrollsamhället genom lagar och elektronisk övervakning.

Dom verkar ha j-ligt bråttom !! Har denna brådska med Mayakalendern och i så fall är dom mycket väl medvetna om den medvetandehöjning som Pågor ?

Det gäller att behålla kontrollen över våra sinnen och förslava oss med övervakning, kontroll på informationsflödet ( internet m m )..

... och detta innan 2012 ( tidens ände , MK ) ? ? ?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Mayakalendern.
Medvetandehöjning!? Ja,...det kan ni tacka alla de på planeten som via användandet av psykedeliska medicinalväxter höjer det kollektiva medvetandet (den kollektiva frekvensen),...som påverkar ALLA på planeten.
Det uppstår alltså en "resonanseffekt" som triggar även de som ej nyttjar "medicinen" (kunskapens frukt) till att få en medvetandehöjning. Ju fler som höjer sin frekvens på planeten, desto högre frekvens får moder jord.
Denna medvetandehöjning har pågått sedan urminnes tider,...sedan Adam & Eva i Edens lustgård ända tills våra dagar.

Den "psykedeliska fronten" är själva spjutspetsen för frekvenshöjningen på planeten. Moder jord längtar efter att människan skall vakna upp och istället leva i harmoni med sin moder. Som gåva har hon sedan länge skänkt "kunskapens träd" till människan, med dess medvetandehöjande frukt.

Moder jord gråter över sina barn som inte förstår bättre...

Frid

Belsebub (ormens advokat)

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
hehe ja till en viss del Belse, men vad jag förstår har det mycket med planeternas positioner att göra. Jag läste nyss igenom http://www.red-ice.net/specialreports ... akthroughcelebration.html

kan rekomendera den så länge .. är för nyvaken för att ge mig på något djupare inlägg just nu.(nyvaken för idag) om man ska gardera sig.. hehe

Posted on: 2006/1/10 11:39
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

See User information
Är ingen expert på Mayakalendern, men vad jag har förstått så innebär inte kalenderns slut att jorden går under utan snarare att världens form så som den ser ut idag tar slut.

Jag var på ett enormt givande föredrag med Calleman för drygt ett år sen. Han sa precis som du att vi nu är i en fas där medvetenheten på planeten höjs hela tiden. Samtidigt som tiden går allt fortare. Mayakalendern visar enligt Calleman energiernas skiftningar. Han är inte säker på vad som sker efter kalenderns slut, som tydligen egentligen tar slut i slutet av 2011, men hans teori är att energierna förändras igen. De typiskt västerländska "vänster hjärnhalve-energierna" kommer att försvinna för att helt ge plats åt de karaktärisktkt österländska "höger hjärnhalve-energierna", vilken innebär att vi blir mer kontemplativa, tänker på helheten istället för på detaljer, och att vi kommer mer i kontakt med oss själva och vårt gemensamma kollektiva medvetande, samt att egoismen och materialismen försvinner. Som sagt, ingen vet säkert vad som ska ske, den som lever får se... Det ska bli spännande iallafall.

Eliten är mycket väl medveten om Mayakalendern. Jag är övertygad om att det är därför som de har så bråttom. Det finns flera källor som styrker detta.

Även reptilerna/de som kom från himlen/gudarna finns med i Mayakulturens skrifter, som med våra västerländska ögon ser ut som bilder.

http://www.reptilianagenda.com/img/i102599a.shtml

http://www.reptilianagenda.com/img/i102599a.shtml

http://www.reptilianagenda.com/img/i102599c.shtml

http://www.reptilianagenda.com/img/i102599d.shtml

http://www.reptilianagenda.com/img/i102599e.shtml

Posted on: 2006/1/10 12:06
”Look at things not with the eyes in your face but with the eyes in your heart."
Leonard Crow Dog, medicinman

Anonym
Hela existensen, hela kosmos är en enda stor symfoniorkester,...som bara väntar på att moder jord skall stämma sina ostämda strängar, för att till slut kunna spela med i denna kosmiska orkester.
Strängarna (Människan) har inte kommit i "rätt frekvens" ännu, men är på G.
Allt handlar om vibrationer,...frekvens,...livet är vibration,...livet är musik,...livet "är",...ettor & nollor,...yin & yang,...himmel & helvete,...svart & vitt,...ljus & mörker,...Gud & Satan,...tes & antites,...och bortom det,...upphovet.

Frid

Anonym
Det är inte "mayakalendern" som är viktigt,...utan det viktiga är att precis som Mayaindianerna hämta hem informationen direkt från planetens medvetenhet.

Mayakalendern skrevs ner som "ett sista desperat försök" till att ge mänskligheten (den alltmer efterblivna moderna människan) ett arv, och är endast tänkt som en "krycka" till de som inte längre har förmågan att ställa in rätt frekvens och lyssna till moder jord.

Moder jord höjer sin röst,...men människan förstår ändå inte...utan klamrar sig fast vid stentavlor, skrifter och träbeläten istället för att lyssna på sin urgamla moder och hennes visdom.

See User information
kanske lite , som man säger: "Of Topic" - men är det nu inte så att faktum även dessa - som du säger "Svampen" - dessa, "stentavlor, skrifter och träbeläten" - även dem kan vara "triggers" för att närma sig vår gemensamma kunskapskälla - jag anser det i alla fall - så dessa behöver inte alls bortförklaras, utan bara liksom, "förklaras" - så att människan kunde använda dessa symbol-verktyg på ett riktigare sätt än i dag...
Det är ju det som är själva "trolleriet" i det hela - att kunna använda något för att närma sig något annat - likt "svampen", ungefär... Bara det - att det kanske inte alla gånger är lika "effektivt"...

När vi sedan kommer till själva "kalendern" som det hela egentligen handlar om så är det väl som så att en period är nu snart övergången och en ny nalkas - samt det balla med det hela är ju även detta att en slags "reningprocess" uppstått... Likt en människas "rening" i österlänskt "tappning" - utrensande utav taskiga vibbar och smuts i "systemet" - så kommer kanhända - får vi hoppas - att allt skit på vår jord upplöses och återtar sin plats där det hör hemma - alla gifter och det och sånt... Så tror jag det kommer att bli - och hoppas bara att jag/vi får vara med om det nya - Men då gäller det att inte vara i taskig kondition Psykiskt och fysiskt - i huvudsak psykiskt... Hö,hö...

samT: plus: (Grymmlingen)

Posted on: 2006/1/10 18:08
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

See User information
Hej

Belsebub, det här med resonanseffekt och "psykedelisk front" - det är lite kul. Menar du allvar? Det där med svampar höll man ju på med mycket förr, de heleiga flugsvamparna", som du vet, bilder i Vatikanens katedraler, bibelns manna från himlen osv. Var är de människorna idag? Blev de upplysta, tog sig härifrån, ut ur samsara? Nej, verkligen inte. Snarare är det trasiga själar, kanske narkomaner i detta liv.

Det finns som jag förstår det inga genvägar på det sättet, man brukar säga att man kan få (ökad medvetenhet, som är något man har från början, men tappat... jag har tagit upp det förr i trådar och lägger inte ut text nu) i förhållande till vad man ger upp, släpper fasthållanden, känslor och begär - kultivera (bort).

Ian/Calleman är ute lite och cyklar. Varför dog Ian... cancer i halsen, ung man... man kan fundera kring det, kopplingar vad han sade och halsen mm.

Kan hänvisa till denna tråd (och vad jag skrev där...)
http://www.vaken.se/modules/newbb/vie ... .php?topic_id=970&forum=9

Posted on: 2006/1/10 22:16
Jag kom
Jag såg
Jag vände åter...

See User information
Halloj Belse..
Hmm.. öhh!???? Javisst, vilken solklar lösning.. *lol* Botemedlet mot makteliten måste vara att vi alla börjar gå på psykadeliska droger... Eller? Hmm.. kanske fins det en annan lösning på det där medvetande problemet?? Hoppas det iallafall, känner mig personligen inte särskillt attraherad av giftsvampar o dyl...

Posted on: 2006/1/31 5:58

See User information
Knark är maktelitens redskap att passivisera och fördumma opposition. Därför är bl.a. alla nya opiumodlingar i Afghanistan på grund av den pågående ockupationen viktiga för den nya världsordningen.

Posted on: 2006/1/31 15:49

See User information
Om allt upplevs som polariserat blir det svårt att tänka i andra banor annat än de kontraster som ligger där mellan. Gå bortom allt det som för oss människor redan är konstruerat. Orden döljer det vi kallar "sanningen" - vad nu det "betyder".

Posted on: 2006/1/31 16:40

See User information
Quote:

knoakh skrev:
Om allt upplevs som polariserat blir det svårt att tänka i andra banor annat än de kontraster som ligger där mellan. Gå bortom allt det som för oss människor redan är konstruerat. Orden döljer det vi kallar "sanningen" - vad nu det "betyder".

Oj oj oj. Här har vi nått, grabbar.

Citatet kan tillämpas i nästan alla diskussioner på vaken.se så det kanske ter sig lite meningslöst.

Kan du inte utveckla din "invändning" och stoppa in den i diskussionen?

Pretty please?

mvh,
/Idioten

Posted on: 2006/1/31 16:52

See User information
Språk, ord, bokstäver, siffror & symboler är konstruktioner i denna "låda" med labyrinter där vi ständigt jagar efter oss själva - vad har vi funnit och när har vi letat färdigt?

I denna polariserade tlllvaro blir det mesta, om inte allt, som sägs eller skrivs enbart floskler, vilket då även innefattar denna mening. Likgiltigt? Ja, möjligt. Men vad betyder det. Att vara neutral? Höger, vänster, uppe, nere eller någonstans mittimellan? Då väljer jag utanför "språkets" gränser (det vi kallar tankar, drömmar och fantasier).

Posted on: 2006/1/31 18:25

See User information
Tjabba, grabbar och tjejjer(?)
jag tror jag skrev något likannde för ett tag sedan - men det var kanske inte här på vaken - jag härjar ju på andra sidor också - men så här ser jag på det, appropå "ORD":

Detta har jag alltså snott ur en bok som jag tycker at det är bra om den kom till vår allas kännedom: Giacomo dÉlia´s bok: "Det Kognitiva samtalet i värden" i inlredningen kan man läsa:

"I platons dialog "Charmides", berättar Sokrates att en läkare från "det thrakiska folket" hade lärt honom att botemedlet (farmakon) mot huvudvärk är:

... ett bestämt blad, men... det fanns en trollformel som höde till botemedlet: läste man den samtidigt som man använde bladet gav medlet fullständig bot, men utan trollformeln var det ingen som helst nytta med bladet/.../ DEt är alltså själen som man först och främst ska behandla om huvudet och den övriga kroppen skall må bra. och själen min dyre vän...

Den skall man behandla med trollformler, och dessa trollformler är de sköna orden. Av sådana ord växer det fram besinning i själarna och när besinningen har vuxit fram och finns där, då är det lätt att skaffa hälsa åt både huvudet och den övriga kroppen..."

Så kommer ett par rader - som, visar på själva ändamålet med denna prakt-bok:
Kan "de sköna orden" i citatet ovan jämföras med de medicinska samtalen som skapar "besinning i själarna" hos patienterna och en tryggare relation mellan patienten och terapeuten?

Ballt vad?

samt: plus: (Grymmlingen)

Posted on: 2006/1/31 18:53

See User information
Jag kan ju tillägga att i hela boken när jag läser den - så byter jag ut begreppet "terapeut", med "politiker" och sålunda "patienten" med begreppet "Väljare" - f-n, det fungerar skitbra!
Man kan ju tro att det är sådant här de lär ut där borta i "Tavistock" - F-N, tro´t! Hö, hö...
En bättre bok i hur man skall förhålla sig till sina medmänniskor har jag alfdrig läst - men det går ju förståss att missbrukas likt allt annat i livet...

samt: plus: (Grymmlingen)

Posted on: 2006/1/31 18:58

See User information
du får ta det lite lugnt då du skriver... att tacka alla som via användandet av psykedeliska medicinalväxter höjer det kollektiva medvetandet är att avsäga sig möjligheten till att finna sig själv, höja sin medvetenhet och frekvens utan droger. alla vet att droger är ett sätt att fuska. med drogers hjälp behöver vi inte ta itu med våra inre blokeringar och lager för att finna en sanning som redan finns innom oss. och ibland kan det även leda till att sanningen vi finner med drogers hjälp är filtrerad och saknar vissa viktiga detaljer, eller är en ren felaktig information. droger kan fungera för vissa men alla kommer bara till en viss punkt i livet där man måste släppa taget om sina verktyg för att finna sin egen sanning mot ljus och kärlek. visst har människorna pysslad med medicinalväxter i tusentals år eftersom vi bott och levt i naturen. hela universum är uppbyggd av energier, vibrationer av ljud och ljus, ett kollektivt medvetande, kosmiskt medvetande där alla är en och samma energi i detta oseparerade nu, och att hitta hem till detta varande går mycket väl utan droger..

kram min vän.

Posted on: 2006/2/15 0:36

See User information
det kommer att komma mycket mera elände framöver. många fler katastrofer. mycket kommer att raseras. vi kommer att bli människor igen då vi trancenderar bort det djuriska i oss, egot, överlevnadsinstinkterna försvinner då vi inser att det inte finns någon död och därmed ingenting att vara rädda över. vi kommer alla att agera ur den villkorslösa kärleken i vardera val, handling och ord. den villkorslösa kärleken fick vi för oss beskriven en gång i tiden men då såg vi världen ur ett materialistiskt perspektiv och trodde att paradiset var en plats utanför oss själva och inte innuti, bakom tänkandet, egojaget, i själva varandet av allting just nu, existensen av allt levande som är gud där alla är en del av "kosmisk energi"

och som jag har förstått det så är illuminati en sida av myntet, en del av perspektivet. rädslan, satan. det finns många kärleksfulla secrets societys också men uppmärksamheten är inte riktad mot dem eftersom de inte sticker oss i sidan med sina piskor och krav, manipulerad information som formar oss in i dualtiteten och uppmuntrar vårat varnde "fängelset" i våra fysiska . de väntar på sin tur att komma fram till oss då vi står i total tomhet och bara är. det är inga människor som lyssnar till dem nu, de blir bemötta med sarkasm, skeptism, förutfattade meningar, likgiltighet hån och ironi utan någon som helst eftertanke eller villigt bemötande.. Rent egojag. men de har hängt med lika länge som illuminati, de var engång i tiden ett men det blev en splittring. detta skedde på atlantis och nu går vi igenom samma misstag igen. detta har gjorts om och om igen.. själv ska jag få uppleva det hela nu 2012.. jag kanske har gjort det tidigare fast i en annan kropp.. det vet jag inte.. ännu..

kram!

Posted on: 2006/2/15 0:58

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper