vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 15 16 17 (18) 19 20 »

Anonym
Re: Astro NOTS som inte var på månen
Quote:

aspekt skrev:
Fina länkar novax. Tack.

NASAs påstående avseende månresan på 60-talet är ungefär lika trovärdigt som att jag cyklade över Atlanten i förrgår.

Månlandaren som "användes" hade inte ens lyckats landa på jorden.

Och var kom månbilen ifrån?

Den officiella historien är ju skrattretande.

Tänk vad geologer runt om i värden måste skratt åt dig när de sitter och analyser material som måste komma från månen och är omöjligt att framställa på jorden. Att det dessutom är över 1000 geologer och forskare runt om i världen som fått ta del av månmaterialet och ingen av dem har kommit med några invändningar mot materialet hur förklarar du det?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

aspekt skrev:
Fina länkar novax. Tack.

NASAs påstående avseende månresan på 60-talet är ungefär lika trovärdigt som att jag cyklade över Atlanten i förrgår.

Månlandaren som "användes" hade inte ens lyckats landa på jorden.

Och var kom månbilen ifrån?

Den officiella historien är ju skrattretande.

Tänk vad geologer runt om i värden måste skratt åt dig när de sitter och analyser material som måste komma från månen och är omöjligt att framställa på jorden. Att det dessutom är över 1000 geologer och forskare runt om i världen som fått ta del av månmaterialet och ingen av dem har kommit med några invändningar mot materialet hur förklarar du det?

zink, ifall du är växtexpert också... hehe skojar lite nu... varför växer jorden tror du? Jag gav några länkar högre upp.

Posted on: 2008/1/30 10:11
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

novax skrev:

zink, ifall du är växtexpert också... hehe skojar lite nu... varför växer jorden tror du? Jag gav några länkar högre upp.

Det tror jag inte på alla i alla fall inte på det sätt som beskrivs i videon i länken. Vatten kommer från ingenstans i den så vattnet dyker magiskt upp i den expanderande jorden.

Däremot ökar jordens massa hela tiden p.g.a. allt som ramlar ned på jorden och de utgör flera tusen ton per år. Har sett olika siffror på denna mängd så det rör sig om uppskattningar.

Även om det är flera tusen ton (30 000-200 000) utgör det en bråkdel av jorden massa så de tar flera miljarder år att öka jordens massa med en procent.

See User information
Jorden bombas hela tiden med protoner/vätejoner från solen som i sin kontakt med syret som lämnar växtriket skapar vatten...vart ifrån kommer daggen? sk. juvenilt vatten.....se där.

Posted on: 2008/1/30 13:00
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

novax skrev:

Det tror jag inte på alla i alla fall inte på det sätt som beskrivs i videon i länken. Vatten kommer från ingenstans i den så vattnet dyker magiskt upp i den expanderande jorden.

Däremot ökar jordens massa hela tiden p.g.a. allt som ramlar ned på jorden och de utgör flera tusen ton per år. Har sett olika siffror på denna mängd så det rör sig om uppskattningar.

Även om det är flera tusen ton (30 000-200 000) utgör det en bråkdel av jorden massa så de tar flera miljarder år att öka jordens massa med en procent.

hehe, du är makalös!

Posted on: 2008/1/30 13:05

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Quote:

gaston skrev:
Jorden bombas hela tiden med protoner/vätejoner från solen som i sin kontakt med syret som lämnar växtriket skapar vatten...vart ifrån kommer daggen? sk. juvenilt vatten.....se där.

Man tror att vattnet på jorden kommer från kometer.

Anonym
Quote:

novax skrev:
Quote:

zink skrev:
Quote:

novax skrev:

hehe, du är makalös!

Menar du på fullaste allvar att du tror på en expanderande jord teori?

Den är den konstigaste, minst sannolika och bortom all vetenskap och vett denna sagobetonade teori.

Hur expandera jorden? Genom att man öppnade korken?

See User information
Quote:

novax skrev:
Quote:

zink skrev:
Quote:

novax skrev:
Quote:

zink skrev:
Quote:

novax skrev:

Ja det tror jag på.

Likaså att jorden producerar olja hela tiden.
Var kommer vattnet ifrån...

Vem/vad skapar saker och ting...

Sedan så tror jag att månen är en konstruktion, ihålig, och att det har aldrig funnits och kommer aldrig att finnas sprutvulkaner på månen.

hehe, du är makalös!

Den är den konstigaste, minst sannolika och bortom all vetenskap och vett denna sagobetonade teori.

Det är mycket som gått den mannen förbi..

Posted on: 2008/1/30 13:41
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

novax skrev:
Quote:

zink skrev:
Quote:

novax skrev:

hehe, du är makalös!

Om du tror att det suttit en kork i jorden då har du för livlig fantasi.

Jag tror fullt ut på detta. Vore konstigt om den inte skulle växa.
För den är ju så ung...

Tror också att jorden producerar olja kontinuerligt.

Var kommer vatten ifrån...vem/vad skapar...?

Jag tror också på att bland annat månen är en konstruktion och ett ihåligt skal (jorden är också självklart en konstruktion, på sitt sätt) och på att det aldrig har funnits, och aldrig kommer att finnas sprutvulkaner på månen.

Posted on: 2008/1/30 13:48

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Quote:

novax skrev:
Quote:

zink skrev:

Om du tror att det suttit en kork i jorden då har du för livlig fantasi.

Jag tror fullt ut på detta. Vore konstigt om den inte skulle växa.
För den är ju så ung...

Tror också att jorden producerar olja kontinuerligt.

Var kommer vatten ifrån...vem/vad skapar...?

Jag tror också på att bland annat månen är en konstruktion och ett ihåligt skal (jorden är också självklart en konstruktion, på sitt sätt) och på att det aldrig har funnits, och aldrig kommer att finnas sprutvulkaner på månen.

Vem är konstruktören?

See User information
Quote:

zink skrev:
Vem är konstruktören?

Jag vet inte. Har du några tankar eller ledtrådar om det?

Posted on: 2008/1/30 14:54

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Quote:

novax skrev:
Quote:

zink skrev:
Vem är konstruktören?

Jorden och månen är formade när vårt solsystem bildades och är inte konstruerade så någon konstruktör av jorden och månen finns inte så det kan jag då inte ge något förslag på.

Men du hävdar ju att jorden och särskilt månen är konstruerade så du borde då ha någon idé om vilka eller vem som konstruerade dem.

Om du inte vet om någon konstruktör hur vet du då att de är konstruerade? Bilder från NASA?

Jag har titta på flera av de som använts som argument och tja man måste först bestämma sig för att månen är konstruerad och sedan titta på bilderna. Gör man tvärt om så hittar man inga konstruktioner. Bilderna i sig visar inget anmärkningsvärd som inte går att förklara med vad man skulle vänta sig att finna på månen. D.v.s. att månen är en helt vanligt himlakropp och inte konstruerad av några utomjordingar.

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

novax skrev:
Quote:

zink skrev:
Vem är konstruktören?

Jorden och månen är formade när vårt solsystem bildades och är inte konstruerade så någon konstruktör av jorden och månen finns inte så det kan jag då inte ge något förslag på.

Men du hävdar ju att jorden och särskilt månen är konstruerade så du borde då ha någon idé om vilka eller vem som konstruerade dem.

Om du inte vet om någon konstruktör hur vet du då att de är konstruerade? Bilder från NASA?

Jag har titta på flera av de som använts som argument och tja man måste först bestämma sig för att månen är konstruerad och sedan titta på bilderna. Gör man tvärt om så hittar man inga konstruktioner. Bilderna i sig visar inget anmärkningsvärd som inte går att förklara med vad man skulle vänta sig att finna på månen. D.v.s. att månen är en helt vanligt himlakropp och inte konstruerad av några utomjordingar.

Hur kan något vara okonstruerat?
Det du pratar om som "bildades" är där du går vilse, i första skedet.

Posted on: 2008/1/30 15:43

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Quote:

novax skrev:

Hur kan något vara okonstruerat?
Det du pratar om som "bildades" är där du går vilse, i första skedet.

Ta nu och beskriv vad du menar med att månen ska vara konstruerad. Konstruerad när, av vad och hur.

See User information
Eftersom det INTE går att bevisa med vetenskapliga metodet VEM som skapade månen måste Vi härmed dra slutsatsen att allt bygger på slumpen på samma sätt som hela Universums uppkomst bygger på tillfälligheter.

Så var den saken slutdiskutterad.

Vilken tur att Vi bara kan se TV och läsa medier i från planeten Jorden.

För vem kan väl konkurrera med sådana giganter som den påläste Bo-Inge Andersson på Aktuellt i SVT i denna Galax?

Posted on: 2008/1/30 16:05

See User information
man behöver inte veta VEM, för att kunna bevisa ATT. Logisk fälla.
Jämför med ett barn. Även om ingen vet dess förälder, kan man ge sig fan på att nån gjorde nåt in/ut. eller Cloning. Man vet ATT, men inte VEM. Men man kan ju forska,

När det gäller månen påstås att den är ihålig.

Antingen eller.

Solid / Ihålig.

Är den ihålig blir det jobbigt att förklara hur en ihålig måne "bildas".

Lika lite som nån annan artificiell konstruktion "bildas"

Till dags datum har man sett så mycket ofattbara saker vara sant, att gränsen för vad som kan ha varit fallet med det mesta, kan anses vara så förskjuten att just "världsbilden" inte i vart fall kan avgöra varken det ena eller det andra.

Jobbigt ochså att ordna oberoende bevis.

Nasa eller militärer sitter på dem.

Jag tror de flesta vet idag att militären har hemligheter.

en del "tror" Nasa har hemligheter. Kan detta vara sant??

Posted on: 2008/1/31 9:50
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image

See User information
Hoagland + Antarctica + John Lear + Moon + snackepåse sa visst någon

http://video.google.com/videosearch?q ... nd+Antarctica&sitesearch=

Posted on: 2008/2/4 22:36

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Quote:

novax skrev:

Jag måste fråga. Om man läser reaktioner från folk som Richard C. Hoagland påstår sig har träffat eller känner framstår han mer eller mindre som en mytoman.

http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_C._Hoagland

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

novax skrev:

Jag måste fråga. Om man läser reaktioner från folk som Richard C. Hoagland påstår sig har träffat eller känner framstår han mer eller mindre som en mytoman.

Tycker det säger en del om "folk", hur de är.

Posted on: 2008/2/5 10:45

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

novax skrev:
Quote:

zink skrev:
Quote:

novax skrev:

Jag har lyssnat en hel del pa snacke pasen Hoagland. Man blir forvirrad.

Anger nagra antaganden:

1) Jag ar forvirrad under normala omstandigheter och uppfattar detta tillstand som normalt. Nar jag lyssnar pa snackepasen Hoagland, rubbar han mitt status quo, och jag kommer in i hans riktiga och helt normala paradigm. I hoaglands varld, blir jag forvirrad eftersom jag ar sa langt ifran verkligheten, att nar jag val ser den, kommer jag kanna mig forvirrad i den.

2) Jag ser varlden med relativt normala och ett balanserat synsatt, men nar jag lyssnar pa snackepasen hoagland, och kommer in i hans rubbade och forvirrade bild av varlden, tycker jag att det ar forvirrat och langt ifran verkligheten, eftersom det ar just det....langt ifran verkligheten.

3) Annat alternativ som i vart fall inte jag kan beskriva, troligast beroende pa alternativ 1, att jag redan ar forvirrad.

Jag pastar att eftersom jag kan resonera kring mitt eget betende och andras pa ett logiskt satt som skarskadar olika parametrar i logiken, ar jag inte forvirrad. Varfor kanner man sig da forvirrad?
Jag menar att svaret ar givet, han ar antingen forvirrad, eller ger forvirrande information.

Eftersom jag inte tror pa slumpen, tror jag atthan medvetet gor detta, och vet vad han sager, att nan pa den niva, med den information han avslojar inte skulle veta, eller forsta, anser jag som uteslutet.

Kvar ar bara analysen att han delar ut desinformation.

Jag har aldig hort nagon prata om sa mycket, utan att avsloja nagonting. Fast nu kommer nan att anklaga mig for just detta, men eftersom jag avslojar att jag jkan anses for samma sak, sa kan detta i vart fall inte vara desinformation, eftersom desinformatorer aldrig avslojar sig sjalva med att vara anklagade for att ha samma agenda.

Med andra ord, eftersom jag kan avsloja mig sjalv, och bemota kritik, redan innan den har uppstatt, kan jag ju inte ha en dold agenda?

Fast det ar klart, jag skulle ju kunna vara helt omedveten om detta. Eller hur?

hehe..... allt detta hjalper dock inte SP Hoagland.

Posted on: 2008/2/5 13:05
Resized Image

See User information
Quote:

wiseguy skrev:
Quote:

novax skrev:
Quote:

zink skrev:
Quote:

novax skrev:

Jag har lyssnat en hel del pa snacke pasen Hoagland. Man blir forvirrad.

Anger nagra antaganden:

1) Jag ar forvirrad under normala omstandigheter och uppfattar detta tillstand som normalt. Nar jag lyssnar pa snackepasen Hoagland, rubbar han mitt status quo, och jag kommer in i hans riktiga och helt normala paradigm. I hoaglands varld, blir jag forvirrad eftersom jag ar sa langt ifran verkligheten, att nar jag val ser den, kommer jag kanna mig forvirrad i den.

2) Jag ser varlden med relativt normala och ett balanserat synsatt, men nar jag lyssnar pa snackepasen hoagland, och kommer in i hans rubbade och forvirrade bild av varlden, tycker jag att det ar forvirrat och langt ifran verkligheten, eftersom det ar just det....langt ifran verkligheten.

3) Annat alternativ som i vart fall inte jag kan beskriva, troligast beroende pa alternativ 1, att jag redan ar forvirrad.

Jag pastar att eftersom jag kan resonera kring mitt eget betende och andras pa ett logiskt satt som skarskadar olika parametrar i logiken, ar jag inte forvirrad. Varfor kanner man sig da forvirrad?
Jag menar att svaret ar givet, han ar antingen forvirrad, eller ger forvirrande information.

Eftersom jag inte tror pa slumpen, tror jag atthan medvetet gor detta, och vet vad han sager, att nan pa den niva, med den information han avslojar inte skulle veta, eller forsta, anser jag som uteslutet.

Kvar ar bara analysen att han delar ut desinformation.

Jag har aldig hort nagon prata om sa mycket, utan att avsloja nagonting. Fast nu kommer nan att anklaga mig for just detta, men eftersom jag avslojar att jag jkan anses for samma sak, sa kan detta i vart fall inte vara desinformation, eftersom desinformatorer aldrig avslojar sig sjalva med att vara anklagade for att ha samma agenda.

Med andra ord, eftersom jag kan avsloja mig sjalv, och bemota kritik, redan innan den har uppstatt, kan jag ju inte ha en dold agenda?

Fast det ar klart, jag skulle ju kunna vara helt omedveten om detta. Eller hur?

hehe..... allt detta hjalper dock inte SP Hoagland.

Men jag tror att "känna sig förvirrad" inte behöver ha någonting att göra med "att vara förvirrad". Det kan tvärtom vara så att just att man inte "känner" sig förvirrad just visar på hur förvirrad man är i tillvaron...

Posted on: 2008/2/5 13:12

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

novax skrev:

Men jag tror att "känna sig förvirrad" inte behöver ha någonting att göra med "att vara förvirrad". Det kan tvärtom vara så att just att man inte "känner" sig förvirrad just visar på hur förvirrad man är i tillvaron...

Om man ar relativt normal, kommer man kanna igen forvirrande information, dessa personer som sprider denna info, kan anses forvirrade, eller att de utger forvirrande information, utan att vara forvirrade sjalva.

Hoagland kallar jag snackepase. eftersom man hittar en massa prassel i pasen, men inget godis.

Kanse jag har fel, men i vart fall jag vet inget som han har sagt, som har varit viktigt eller revolutionerande.

Faktiskt ingenting alls.

Kanske nan annan har andra erfarenheter, vad har Hoagland avslojat, som ar viktigt for planeten att veta?

Posted on: 2008/2/5 13:19
Resized Image

See User information
wiseguy skrev:
Quote:

Kanske nan annan har andra erfarenheter, vad har Hoagland avslojat, som ar viktigt for planeten att veta?

Ja, vad är viktigt?

Vad "erfarenheter" har i sammanhanget att göra vet jag inte.

Han är nog en av de som haft mest inverkan på att höja folks blickar över marknivån.

Posted on: 2008/2/5 13:28

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Wiseguy skrev:

novax skrev:
Ja, vad är viktigt?
Allt och inget, det jag menade ar om han i den genre han spelar i har relevant information, som gagnar flertalet av passagerarna pa paneten. Det som gynnar eliten gor honom till desinformator, for deras rakning.

Vad "erfarenheter" har i sammanhanget att göra vet jag inte.
Detta syftar pa om nan annan har erfarenheter av att lyssna till Hoagland, det kanske ar en ointressant diskussion, om det bara ar jag som har lyssnat pa honom, da ar ju saken redan utagerad, eftersom ingen kan veta att jag har fel, och eftersom jag ar den enda som vet nnagot, ar den enda med information nog att avgora saken, sa kan vi ju givetvis inte ha det, andra maste ochsa kunna saga olika fakta i saken, eller hur?

Han är nog en av de som haft mest inverkan på att höja folks blickar över marknivån.
Du menar att Hoagland har lyft planetens medvetande till nya hojder? Da kanske du skall beskriva hur och varfor? sjalv menar jag att han ar en sagotomte, med ett ordflode av tomhet, och att han berattar allt om ingenting.

Posted on: 2008/2/5 13:36
Resized Image

« 1 ... 15 16 17 (18) 19 20 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper