vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Facebook är som en tatuering du ångrar

See User information

Posted on: 2008/2/5 19:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Facebook är som en tatuering du ångrar

See User information
En sak jag märkt när jag diskuterar facebook----personlig integritet med folk är att alla håller med om hur dåligt det är med facebook, men tar man det ett snäpp längre, och mer går in på varför det är dåligt har de gensat ingen aning.

Så som jag har uppfattat det är anti-facebook "flugan" bara en grej för att passa in i flocken.

Trisst, men man får hoppas det utvecklar sig

Posted on: 2008/2/5 19:40
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag loggade in där för nåt år sen när hypen inte var så stor som den blev för ett halvår sen, men nu "har" verkligen ALLA Facebook! Helt galet. Gamla barndomskompisar hittade mig, massa massa knasigheter. Fick lite storebror-vibbar redan då, och bestämde mig för några månader sen att avsluta mitt konto - det GICK inte! Jag kan när som helst logga in igen och allt finns kvar. Jag raderade dock alla bilder och skit man lagt upp. Stört att det ska finnas kvar där i all evighet ändå.

http://www.youtube.com/watch?v=ZMWz3G_gPhU

Posted on: 2008/2/5 21:20

See User information
Quote:

anti skrev:
Jag loggade in där för nåt år sen när hypen inte var så stor som den blev för ett halvår sen, men nu "har" verkligen ALLA Facebook! Helt galet. Gamla barndomskompisar hittade mig, massa massa knasigheter. Fick lite storebror-vibbar redan då, och bestämde mig för några månader sen att avsluta mitt konto - det GICK inte! Jag kan när som helst logga in igen och allt finns kvar. Jag raderade dock alla bilder och skit man lagt upp. Stört att det ska finnas kvar där i all evighet ändå.

http://www.youtube.com/watch?v=ZMWz3G_gPhU

Jag hadde tur och fick typ reda på att facebook fanns när det var hype om att man inte ägde sina egna bilder så jag skapade aldrig ett konto (är kroniskt misstänksam mot allt medierna promotar haha). Är alltid misstänksam mot communitys och forum (flashback var ju tydligen skapad av säpo hörde jag häromdagen) Är det någon som vet hur det är med bilddagboken?

Posted on: 2008/2/6 1:36
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete

See User information
Jag läste detta och fick fet ångest! Så jag raderade mina bilder och gjorde en ändring av profilen.
Problemet är att jag jobbar m klubbverksamhet och annat där jag måste promota mig själv och då är just ansiktsboken sjukt användbar... Jag har inga bilder uppe nu iaf...

Men sen kunde jag inte låta bli att börja debattera på en sida, makteliten o liknande begrepp kom upp...

Vad anser ni övriga här? Om man på nåt sätt blev uppsökt av "makteliten" el ngn pga att man postat såna grejer i facebook då skulle ju "dom" genom att avslöja sig på ett sätt skjuta sig i foten....

Advice please!

Posted on: 2008/2/12 22:19
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

See User information
Det är ju inte så att makteliten kollar upp alla konspiratörer på facebook o kommer hem till dom.

Dom lagrar ALLAS profiler i register.

Kan va rätt användbart att se vad folk har för politiska ideologier, musiksmak osv.

Ungefär som försäkringsbloagen eller google, fasst värre.

Posted on: 2008/2/12 22:30
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Det är ju inte så att makteliten kollar upp alla konspiratörer på facebook o kommer hem till dom.

Dom lagrar ALLAS profiler i register.

Kan va rätt användbart att se vad folk har för politiska ideologier, musiksmak osv.

Ungefär som försäkringsbloagen eller google, fasst värre.

Nä det e klart...
Jo jag förstår att d e så det går till. ångesten högg bara till så där som den kan göra i den sena vargtimmen ibland:)

Posted on: 2008/2/12 22:33
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

Anonym
Ur artikeln:

Han tycker att Facebook är klart övervärderat, inte minst i pengar med tanke på de 1,6 miljarder kronor som Microsoft nyligen betalade betalade för 1,6 procent av bolaget.

Självklart. Dessa jävla nazister!

Jag anar definitivt en konspiration...

Anonym
Alla i gruppen reser sig upp och applåderar gemensamt denna fras ur artikeln. Bättre kan det inte skrivas!

* * *
Ett helt transparent samhälle blir likformigt. Om du vet att allt du gör som student kommer bli känt och finnas tillgängligt under lång tid blir du väldigt försiktig efter ett tag. Då likformas samhället. Du måste vara fri för att kunna vara kreativ och personlig integritet tillåter dig att vara fri.

* * *

Förbanne mig det bästa jag läst på länge!

See User information
jävligt sant och jävligt läskigt

Posted on: 2008/2/13 12:10

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper