vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 »

Anonym
Är ni ateister eller tror ni på högre intelligens
Ni är väl medvetna om att ateism också är en av elitens ideer?

Kristendomen är bara en tolkning av biblen. Dom äger inte bibeln, det är bara en samling gamla historier som går tillbaka innan kristendomen fanns.

Mohammed i islam anses vara satan i mänsklig form precis som Jesus.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Är ni ateister eller tror ni på högre intelligens
atheism är oxå en religion fast där dyrkar man materia istället..

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
rätt defekto!

Jag är inte ateist

Mohamed var en förvirad pedofil och terrorist som gifte sig med en 9åring!

Anonym
terrorist och krigare är per defenition samma sak, det som skiljer dom båda är dock ekonomiska skillnader..

Anonym
sedan på vilket sätt lyckas man para ihop ateister med högre intelligens..

jag skulle vilja påstå att ateister besitter lägre intelligens, med undantag för den mänskliga faktorn då,.

See User information
Quote:

darthvoider skrev:
sedan på vilket sätt lyckas man para ihop ateister med högre intelligens..

jag skulle vilja påstå att ateister besitter lägre intelligens, med undantag för den mänskliga faktorn då,.

Posted on: 2007/12/31 13:07
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Jag tror på mig själv å det behöver man inte vara religiös för och skogen är min kyrka samt att jag tror på en högre intellegens eftersom ingen människa kan ännu göra ett grässtrå......

Posted on: 2007/12/31 13:41
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Jag är väll inte speciellt religös av mig. Däremot är jag inte ateist heller.

Jag tror väll på ett "högre" väsen, dock så föredrar jag att kalla det som något "annat". Lite flummig är jag kanske.

Men, rätt mycket av det hitler höll på med minus eugenics då. :)

Posted on: 2007/12/31 14:40
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Jag är ateist, tror att männskligheten kan göra storverk och mycket gott. Men just nu går det åt andra hållet eftersom girigheten styr

Posted on: 2008/2/6 4:12
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete

See User information
Men gå lite djupare då!
Vad är vi?
Varför är vi?
Var kommer vi ifrån?
Vart är vi påväg?

Att säga att människan kan utföra storverk har inget med om det finns en "gud" eller inte att göra.

Känn spiritualismen känn den!

Posted on: 2008/2/6 4:18

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Men gå lite djupare då!
Vad är vi?
Varför är vi?
Var kommer vi ifrån?
Vart är vi påväg?

Att säga att människan kan utföra storverk har inget med om det finns en "gud" eller inte att göra.

Vad är vi? Tänkande älskande människor, skapar vackra saker/ Giriga förstörande virus som utrotar allt vi ser.

Varför är vi? hehe dom barnorna har jag inte tänkt i, jag anser att vi finns för att föra samhället framåt och växa själva genom skapandet och kärleken (fan låter flummigt men kan inget om filosofi, är rätt "jordnära")

Var kommer vi ifrån? Jag tror helt på evolutionen.

Vart är vi påväg? Käpprätt åt helvetet så som det ser ut nu

du då? hur står du? vi får diskutera lite på msn sen ;)

Posted on: 2008/2/6 5:10
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete

See User information
Quote:

InBlood_I_Trust skrev:
Quote:

emil322 skrev:
Men gå lite djupare då!
Vad är vi?
Varför är vi?
Var kommer vi ifrån?
Vart är vi påväg?

Vad är vi? Tänkande älskande människor, skapar vackra saker/ Giriga förstörande virus som utrotar allt vi ser.

Varför är vi? hehe dom barnorna har jag inte tänkt i, jag anser att vi finns för att föra samhället framåt och växa själva genom skapandet och kärleken (fan låter flummigt men kan inget om filosofi, är rätt "jordnära")

Var kommer vi ifrån? Jag tror helt på evolutionen.

Vart är vi påväg? Käpprätt åt helvetet så som det ser ut nu

du då? hur står du? vi får diskutera lite på msn sen ;)

Den som närmar sig att vara "vaken" har släppt evolutionstänk för länge sedan...

Se:

Det finns för många evolutionister här...
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... e=&topic_id=7010&forum=10

Posted on: 2008/2/6 10:29

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Nar kommer vi hitta intelligent liv pa planeten jorden?

Posted on: 2008/2/6 10:33
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image

See User information
Quote:

wiseguy skrev:
Nar kommer vi hitta intelligent liv pa planeten jorden?

Jag tror inte Samsara är till för det.

Posted on: 2008/2/6 10:45

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Vår kultur är vad jag vet den första i historien som inte tror på en andlig värld. Och det bara för att vi har kunnat bevisa olika fysikaliska lagar och sett saker i mikroskop.

Längre tillbaka tror jag att människor hade en starkare koppling till den andliga världen och de behövde då aldrig tvivla på att den fanns. Idag har vi förlorat detta då vi trängt djupare in i materien. Vi har också blivit medvetnare om många saker men vi behöver återupptäcka de andliga sidorna av livet också!

Posted on: 2008/2/6 10:59

See User information
Quote:

Parsifal skrev:
Vår kultur är vad jag vet den första i historien som inte tror på en andlig värld. Och det bara för att vi har kunnat bevisa olika fysikaliska lagar och sett saker i mikroskop.

Längre tillbaka tror jag att människor hade en starkare koppling till den andliga världen och de behövde då aldrig tvivla på att den fanns. Idag har vi förlorat detta då vi trängt djupare in i materien. Vi har också blivit medvetnare om många saker men vi behöver återupptäcka de andliga sidorna av livet också!

Vad har vi blivit mer medvetna om menar du?

Posted on: 2008/2/6 11:03

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Dessutom har historiens "tänkare" varit väldigt medvetna om "the ether" "gaia" "godhead" "spiritworld" osv osv osv.
Skilnanden är att det är inget man längre lär sig i skolan.

Posted on: 2008/2/6 16:08

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Dessutom har historiens "tänkare" varit väldigt medvetna om "the ether" "gaia" "godhead" "spiritworld" osv osv osv.
Skilnanden är att det är inget man längre lär sig i skolan.

exakt.. oliktänkade blir snabbt förkastade..

En av mina lärare sa senast igår berättade läraren om elever som skickat sin syn på "livet", uppkomst , och efter döden osv. Hon berättade och förkastade sådana som trodde på att man kom vidare till någon annan värld, samt andar osv, själv är hon dock kristen .. .alltså bör hennes syn på "efter döden" = himlen, vara lika konstig.. dessutom nömnde hon new age som hon Endast beskrev som "flum"..och detta UTAN att veta någonting om den.. - ja en elev ville veta mer om new age, men hon visste inget mer att den var flum, och skulle ta red apå mer . . och tror ni inte att de andra eleverna ser det på samma vis som henne när hon förlöjligat oliktänkande om uppkomsten och livet efter döden? ..

Posted on: 2008/2/6 17:07
" Det verkar som det i varje tid och i alla sorters folk, finns några som vill skapa pyramider, där de själva sitter överst, och har makten i sin hand, medan dem som lever nedanför dem lider "

See User information
Det är ganska ruttet med vinklad "undevisning".

Jo, jag tycker det är väldigt konstigt att det är okej att tro på vissa saker om man gömmer sig bakom korset, så att säga.

Tex att vatikanen ALLTID har 57 heltids anstälda exosister. Dvs enligt den katolska tron är "besathet" ett faktum, men ingen (nåja..) kallar dom "puckos" osv för att dom tror på det. Men såfort jag säger att jag tror på spöken osv blir jag genast bombarderad med frågor och anklagelser.

Posted on: 2008/2/6 18:15

See User information
Vi BOR på en högre intelligens (det levande väsendet som kallas Gaia av endel här, vår Moder Jord..) och vill ni finna något högre i mänsklig intelligens mätt - sök inåt.

Meningen, skapar vi. Genom själva sökandet så får vi insikter.

Genom vårt mikroskopiska, medicinskt, fysiska, och sk vetenskapliga upptäckande som har skiljt grupper åt - de "andliga" och "de vetenskapliga akademiskt korrekta ateisterna" så att säga.... bara för att vi NU upptäcker att vetenskapen går in i andligheten och vi nu äntligen i vår tid möts i mitten.

Inom medicinen talar läkare numera om ENERGI-MEDICIN... vad är då energi? Flum?

På riktigt nära nivå, är vi energi som åtskiljs av cellmembran, dessa celler samlar sig i kluster som bildar organ, dessa organ samlar sig i större kluster och bildar en organism, som vi kallar i vårt fall människa, men det finns tex även växter och djur -

men ALLT är egentligen energi. Och är inte bara det magi... ATT upptäcka detta magnifika... FREKVENSER..... Resonans....

Kvantfysik och filosofi.... kanske inte har så mkt som skiljer dem åt längre utan snarare är det genom genom tolkningar och betraktare som det skiljs åt, av vinklar, synsätt, begränsat språk och terminologi... (betraktare som sitter och käbblar om vad som MÅSTE VARA ENDA SANNINGEN - dessa befinner sig i en tunnel och vägrar se helheten, vinklar.. därav dessa onödiga krig.)

What the bleep do we know?

Återigen är jag besviken på mina landsmän, har diskuterat i över ett år i forum på utländsk mötesplats och jag tycker många är så fräna i uttrycket, respektlöst mot varandra här..

varför detta tonläge? hävdelsebehov?

Som svar på frågan - jag VET "på" en högre intelligens...
VI VET - LI-VET i vår dimension har just börjat bli intressant.

We are in the shift, be glad, be curious!

Posted on: 2008/2/6 21:27
-:Vestrum noscite hostem:-

See User information
Novax: Jag erkänner att jag inte fördjupat mej mer i ämnet, men jag tror inte något högre väsen eller gud styr oss, känns helt främmande för mej, men jag respekterar andra som är mer spiritualistiska.

Det jag kan se fel med evolutionsteorin är hur startade allt? vad eller var kom det första livet ifrån? Jag tror det kom från rymden

Posted on: 2008/2/6 23:54
Fuck you FRA!

Anonym
Vi är det högre väsendet, det vi kallar Gud är allt.
Vi styr alla skeden i världen, och vi har åtskilligt mycket mer makt än vad vi anar.

Det vet det lilla fåtal som har makten idag, därför ser det ut som det gör.

Vi har evigt liv, dessutom.

Kärlek är min religion, det är allt som egentligen är, bortom Matrix!

See User information
Quote:

J-Darc skrev:
Vi BOR på en högre intelligens (det levande väsendet som kallas Gaia av endel här, vår Moder Jord..) och vill ni finna något högre i mänsklig intelligens mätt - sök inåt.

GAIA teorin ar en NWO agenda. Moder jord och fader sol, vilket nys, bra som religion, men ingalunda korrekt. Harstammar fran den tiden vi levde av naturen, morkret skramde och ljuset forloste.

GAIA teorin ar bara ett satt att infora en ny typ av ateism.

Jorden ar en stenbumling pa flykt genom rymden, ingen "organism", daremot innehaller den organismer.

Posted on: 2008/2/7 10:36
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image

See User information
Håller med wiseguy i detta fall, den nya religionen för alla är den om miljö/klimathot, inget snack om den saken..

Eftersom alla berörs av klimatet så är det ju perfekt att använda den som en ideologi, det fungerar ju på medborgarna då dom är väldigt bekymrade om miljön/klimatet, det skrivs spaltmetrar med insändare om den skadliga koldioxiden och klimatets påverkan på barnen och dom efterlevande generationerna..

Sen har vi ju diverse miljöföreningar och myndigheter som har befolkningens förtroende, dessa kommer ut med "sina" rapporter och larm som påminner befolkningen om hotbilden!!

Posted on: 2008/2/7 14:06
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

(1) 2 3 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper