vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Nyvaken.. Vad väckte mig ang NWO?

See User information
Hejsan, jag är ny här på vaken och tänkte bara dela med mig av filmerna/klippen som väckte mig angående Världen idag...

Först och främst var det Zeitgeist filmen.. väldigt bra editerad.. fast första delen av filmen borde tas bort imo eftersom många "sovandes" tröttnar och stänger av innan de hinner se del 2 och 3.
http://www.zeitgeistmovie.com/

Mike Rupperts tal ang CIA ursprung från wallstreet och att de skulle stå för majoriteten av drogerna circulerandes i USA..
www.youtube.com/v/4nBrgI5lFcE&rel=1

Energy non crisis. Om den stämmer gav den en väldigt bra förklaring på världsekonomin idag, USAs finansiella kris och varför de kommer invadera iran.
www.youtube.com/v/L5HGHsy3H_0&rel=1

Kanske inte rätt forum.. jag vet inte.. :)

Posted on: 2008/2/7 16:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Nyvaken.. Vad väckte mig ang NWO?

See User information
Helt rätt forum.
Välkommen till vaken.

Om det är som du säger att du är "nyvaken" bör du spana in titta lyssna och läs sektionerna här på vaken.
Om det är något speciellt område du undrar över är det bara att fråga, finns många här som kan hjälpa till med filmtips osv.

Posted on: 2008/2/7 16:50
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Mandrake: Grattis och välkommen upp till ytan! Det är lättare att andas här. Kul att du beskriver, skriv gärna mer om ditt egna uppvaknande, alltid lika roligt att se hur olika personer reagerar när dom hittar den cencurerade/dolda informationen.

See User information
detta kan nog vara precis rätt sajt för dig låter det som.

mig har vaken hjälp mycket iaf.

mitt bästa tips för att må bra som konspirationsmedveten är att hitta den "ljusa sidan" av konspirationsteoretikergänget - med andra ord de som gör hoppfulla och konstruktiva tolkningar av saker.

en kille som samlar sådana personer i en radioshow heter henrik och har denna sajten (som du kanske redan sett): www.redicecreations.com

Posted on: 2008/2/7 20:12

See User information
Som vanligt, internal promotion.

Vad har du får andra användarnamn Mandrake?

Posted on: 2008/2/7 21:10
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Vad ´menar du novax? Varför skulle mandrake ha andra användar namn?

Posted on: 2008/2/7 21:19

See User information
Det heter väl användarnamn!

Resized Image

Posted on: 2008/2/7 21:27

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Novax: Men va FAN vi sitter inte och skapar användare och skriver massa: "HEJA HEJA VAKEN.SE ÄR BÄST BLA BLA". Kom igen. Släpp den jäkla nojjan, ok!?

Har jag misstolkat dig nu, eller tror du att vi sitter och gör sådant helt seriöst???

See User information
Ur en ren strategisk synvinkel vore det väll rätt värdelöst att göra reklam för en hemsida på hemsidan?...

Ps. jag har hört att folk som klagar på särskrivning var dom som blev retade i duschen efter gympan.

Posted on: 2008/2/7 21:35

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Ur en ren strategisk synvinkel vore det väll rätt värdelöst att göra reklam för en hemsida på hemsidan?...

Ps. jag har hört att folk som klagar på särskrivning var dom som blev retade i duschen efter gympan.

Precis, vad gäller punkt 1 - det borde upphöra!

Punkt två då - du har då erfarenheter från de mest skilda områden.

Posted on: 2008/2/7 21:56

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Hahahahahahahahaa

Detta behövde jag "emil slänger in en bra kommentar" och novax svarar

Dushen erfarenheter haha

See User information
Mandrake var inne för en stund sedan, inte void.
Mandrake loggade ut, void loggade in.

Eat my fish.

Det är för mycket sådant där att man direkt kommer hit och säger i första meningen att man är ny här, vaken etc.

Sedan visar slutraden:

"Kanske inte rätt forum.. jag vet inte.. :)"

på att det försöks förstärkas skenet att man är"ny" - helt avslöjande rad.

Posted on: 2008/2/7 23:09

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Novax, du måste skämta med mig, bara för att skapa lite intrig eller nått annat. Är det så trist här att du drar igång dessa konsp teorier?

Mandrake skriv något för fasen!!! Vi har en kille från "avdelningen" som är lös i forumet och han tivlar på allas existens! Du måste hjälpa honom ur hans psykos. Ursäkta att ditt första steg hit blir att mötas av en sådan här extremitet. Det blir lite som ett kliche-skämt av hur ett forum med "konspirationsteoretiker" kan se ut. Jag menar en hög högt paranoida nissar som sitter och betivivlar varandras existens. Känns som nån jävla monty python sketch nästan. :)

Herregud, jag får fråga micro om han kan hämta rå-loggar på ip-anslutningar för att novax nojja inte ska explodera. Ska jag behöva iplogga mig själv eller???

Hela denna tråd är ju printscreen/spara, det är ju så enormt roligt att spara och visa hur härligt paranoida vissa användare på vaken.se blir. Novax, jag tror du hänger här för mycket, du borde varva ned och kyla hjärnan lite. Tror den springer lite väl amok nu för dig. (om det inte är så att du driver med mig med ditt svar)

Att göra bedömningar av folk på internet blir jävligt snett ofta. Det bästa är att ses i verklighten och prata, telefon fungerar också dugligt om att ses IRL inte finns till hans. Du har mitt nummer, ring mig och jag lovar att du får fråga ut mig om "mandrake" hur mycket du vill.

Anonym
Fan, jag prankade maggot på tankefrihet en stund. Är detta något straff att få novax kanon-nojja på mig? Damn universal laws...

Novax: BTW, gå in på min presentation och så talar du om för mig när void "senast loggade in". Ok!? höhö

See User information
Hehe gotta love conspiracy nuts ;D kan tänka mig att postandet av filmklippen ses lite som "preaching for the choir"..
Men lite mer om mig själv då...
Jag har väl sett så gott som precis allt på video.google som fanns under educational under 2 års tid.. Och har gått från att tro att utomjordingar skapade människan till att jorden kommer gå under 2012.. till att nu mest bara tro och fokusera på att det mesta verkar vara påhitt för att hålla konspirationsteoretiker och skeptiska sinnen upptagna med annat än att se världen för vad den egentligen är idag, var igår och kommer vara i morgon..

Jag älskar Mahatma Gandhi citat btw.. :)

"When I despair, I remember that all through history the ways of truth and love have always won. There have been tyrants, and murderers, and for a time they can seem invincible, but in the end they always fall. Think of it--always."
Mahatma Gandhi

Posted on: 2008/2/8 7:29
First they ignore you,
Then they ridicule you,
Then they fight you,
Then you win.
-- Mahatma Gandhi

See User information
Det är nyheter som döljer vad som egentligen händer.
Visst är det lite av en never-ending storry, men jag väldigt övertygad om att aliens >faktiskt< haft mer än ett finger i människans uppkomst och kultur.

Jag tror man hade kunnat sitta i 2 år 24/7 och ändå inte ha sett 1/10 av allt man kan läsa på.

Men nu när du har gallrat bort det som inte känns "bra" för dig, vad finns då kvar under skalet?

Vad är det som försigår? Och som "alien" teorier finns för att dölja?
NWO?

Posted on: 2008/2/8 7:37

See User information
Quote:

Men nu när du har gallrat bort det som inte känns "bra" för dig, vad finns då kvar under skalet?

Vad är det som försigår? Och som "alien" teorier finns för att dölja?
NWO?

Världens härskare älskar nog att folk stirrar på himlen efter UFOn, Gud, asteroider och flygande bigfoots. Samtidigt som man komplett ignorerar alla spionsatelliter... hehe :D

Posted on: 2008/2/8 9:09
First they ignore you,
Then they ridicule you,
Then they fight you,
Then you win.
-- Mahatma Gandhi

Anonym
Tar man deras förmåga att göra pengar ur tunn luft med sina fraktionella reserv banks system så kollapsar hela skiten ihop.

Anonym
Quote:
Hehe gotta love conspiracy nuts ;D kan tänka mig att postandet av filmklippen ses lite som "preaching for the choir"..

Men lite mer om mig själv då...
Jag har väl sett så gott som precis allt på video.google som fanns under educational under 2 års tid.. Och har gått från att tro att utomjordingar skapade människan till att jorden kommer gå under 2012.. till att nu mest bara tro och fokusera på att det mesta verkar vara påhitt för att hålla konspirationsteoretiker och skeptiska sinnen upptagna med annat än att se världen för vad den egentligen är idag, var igår och kommer vara i morgon..

...det var ett bra försök, Novax.

Men jag finner det mycket osannolikt att det där är Void under annat IP...

See User information
Quote:

void skrev:
Novax, du måste skämta med mig, bara för att skapa lite intrig eller nått annat. Är det så trist här att du drar igång dessa konsp teorier?

Mandrake skriv något för fasen!!! Vi har en kille från "avdelningen" som är lös i forumet och han tivlar på allas existens! Du måste hjälpa honom ur hans psykos. Ursäkta att ditt första steg hit blir att mötas av en sådan här extremitet. Det blir lite som ett kliche-skämt av hur ett forum med "konspirationsteoretiker" kan se ut. Jag menar en hög högt paranoida nissar som sitter och betivivlar varandras existens. Känns som nån jävla monty python sketch nästan. :)

Herregud, jag får fråga micro om han kan hämta rå-loggar på ip-anslutningar för att novax nojja inte ska explodera. Ska jag behöva iplogga mig själv eller???

Hela denna tråd är ju printscreen/spara, det är ju så enormt roligt att spara och visa hur härligt paranoida vissa användare på vaken.se blir. Novax, jag tror du hänger här för mycket, du borde varva ned och kyla hjärnan lite. Tror den springer lite väl amok nu för dig. (om det inte är så att du driver med mig med ditt svar)

Att göra bedömningar av folk på internet blir jävligt snett ofta. Det bästa är att ses i verklighten och prata, telefon fungerar också dugligt om att ses IRL inte finns till hans. Du har mitt nummer, ring mig och jag lovar att du får fråga ut mig om "mandrake" hur mycket du vill.

haha, jag gjorde en körning på Avdelningens zzzuperdator Gretchen, och den kom också fram till det.

Mandrake var inloggad och såg mitt inlägg, denna tråd, gjorde ingen replay. Du var inte inloggad. Sedan loggade Mandrake ut och du loggade in och gjorde inlägg #8.

Gretchen sa också att du var användaren Jonte. Himmel. Hur många användarnamn har du void?

Edit:
Det är adminarbete...

Posted on: 2008/2/8 11:52

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Om man utgår från att värden existerar som en objektiv skapelse så tror jag på allt möjligt mystiskt.

Men jag tror inte så mycket på att världens existerar på det sättet. Det är troligen mer en funktion av medvetandet.

Posted on: 2008/2/8 11:58
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Quote:

emil322 skrev:

Detta var ett slag under bältet rakt på spenan,Mandlarna:) novax har är värd ett par flaggor eller hyr::))Gå ur ditt reglvärk å kom till bunkern som du vet finns det (med hår utan hår och såklart vänstra å högra)beror på vem som håller i dom:::)

Posted on: 2008/2/8 17:22

See User information
Quote:

micro skrev:
Om man utgår från att värden existerar som en objektiv skapelse så tror jag på allt möjligt mystiskt.

Men jag tror inte så mycket på att världens existerar på det sättet. Det är troligen mer en funktion av medvetandet.
Ingenting är mystiskt alla/allt bara ÄR så borde alla vara men det kommer.

Posted on: 2008/2/8 17:24

See User information
Quote:

Al-CIAda:

Tar man deras förmåga att göra pengar ur tunn luft med sina fraktionella reserv banks system så kollapsar hela skiten ihop.

Sanningens ord

Posted on: 2008/2/8 22:09

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper