vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Paranormala förmågor

See User information
Hej. Jag har massor att berätta, men vi kan ta det i mail.

Ang att novax kastar ur sig så "tvär"-(för inte är det rätt)"säkra" uttalanden om massor av ämnen och i negativ bemärkelse, får mig att undra vart allt ditt förakt kommer ifrån? OM du upplevt något av det du nämner vid ord (som enligt dig inte finns el är blaj) så skulle du bli mindre säker och ödmjukt inse både hur makalös OCH "liten" du är/vi är, inför allt det outforskade våra sinnen kan beröra och beröras av.

Endel människor föds med DNA-programmering som gör dem lämpade/med fallenhet för viss typ av talang (musikaliska genier, fantastiska friidrottare, schackspelare etc) och ofta är de som inte besitter dessa förmågor förundrade, fascinerade, samt avundsjuka på detta. Vissa saker går att öva upp andra har väl tyvärr ett ökat försprång inför.

Eftersom jag haft en hel del av paranormala upplevelser hela mitt liv, och inte blivit guidad så har jag gått igenom kriser och ett livslångt sökande. Jag tror inte längre - jag VET att det existerar, sen är jag inte 100% på hur det ska förklaras, men lite kanske jag kan berätta om vad jag hittat som kan förklara.

När man INTE umgås med någon som är medial blir det bara nåt man sett på tv, hört om el som det ryktas om... men så fort man umgås med någon där det ständigt sker paranormala saker får folk olika reaktioner - de flesta blir stumma, går in i förnekelse, man "shieldar"/skyddar sig från det obegripliga. Trygghet är att kunna få ett begrepp, förståelse för dylika fenomen.

Tyvärr är det många som LÅTSAS veta något, som vill rida lite på vågen, frottera sig med uttryck, och dessa har skadat för de som är äkta. Kanske dessa som orsakat den förbittring många känner, som också skapar misstro, givetvis.

Behöver själv lära mig kontrollera, och har många kontakter som jag kan få god hjälp av. Men att det enbart handlar om "flum" är fel, det finns tekniker.

Martial Art tex - det är ingen slump att Neo lärs att bemästra detta i Matrix. Höger och vänster hjärnhalva i samarbete är ultimat, samt att kropp/själ/ande hjälper att balansera och finjustera olika talanger.

I vissa graderingar inom Martial Art, ska utövaren i djup meditation parera anfall, med slutna ögon - för att få din gradering. Då handlar det inte om det som så många oinvigda ser som det enda sanna - dvs våra fysika sinnen som vi LÄRT oss/indoktrierats att tro är "hela vårt jag"/all sanning... att vi är så mkt större och har sinnen utöver de 5 smak, lukt, känsel, syn och doftsinne är för dessa "flum".

Inom vetenskapen finns det något som heter quantumphysics, man talar om frekvenser av energi .... hur mkt uppfattar våra mänskliga sinnen? Vi har inte samma spektrum som djur (delfiner, fladdermöss, hundar, insekter etc etc) har spektrum de uppfattar både ljus ljud och annat MER än vad vi går med våra begränsade sinnen.. Har vi då också aldrig lärts upp att känna in dessa sinnen kommer inte att få samma tillgång till det som de som faktiskt bemästrar detta.

Dessa kallas för många som inte vet om dessa kunskaper, för magiker eller annat.

Mänskligheten gick ifrån folkTRO till vetenskap - och genom att överge det ena litade vi blint på maskiner och instrument som inte var kopplade till våra sinnen, utan det skulle mätas maskinellt. Men om våra kroppar EGENTLIGEN är kapabla till saker som maskiner SKAPADE av VÅRA MÄNSKLIGA BEGRÄNSADE kunskaper inte ens KAN mäta då?

Så frekvenser, energier, kroppen och det bortom - om det hänger ihop, så kan det även gå att nå vetenskapligt.

Tips att prova på: QXCI-SCIO

http://www.ajkon.se/terapier_show.php?id=369

(Den justerar många obalanser i olika "dimensioner" dvs chakran etc... )

Var vänlig skriv inte något skeptiskt negativt i nedlåtande syfte om detta förrens ni läst om det. För personen, professor Bill Nelson, som uppfann maskinen arbetade i 20 år på programmen, samt blev handplockad att jobba åt NASA, hade över 200 i IQ som 5-åring, och jag tror hans meritlista överskrider ALLA som läser samt som skriver i forumet...

HÄR kan ni läsa om geniet bakom uppfinningen som hjälper många människor mot hälsa och balans på sätt som ni aldrig kunnat föreställa er:

http://www.quantumcentre.com/footer-pages.php?page_id=37

Maila gärna mig om du/ni vill veta något.

Behandla andra så som du vill bli behandlad själv

Posted on: 2008/2/8 2:42
-:Vestrum noscite hostem:-
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
menade förstås 5 sinnen som Syn, Hörsel, Känsel, Smak och Lukt. Glömde hörseln hörde ni? Sen har vi FÖRSTÅS det sjätte sinnet och vad det är återstår att diskutera!

Posted on: 2008/2/8 2:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Mkt inspirerande inlägg J-Darc. Har (sen jag erkände den andliga sidan av livet) velat kombinera detta med den vetenskapliga metoden så långt som det är möjligt.

Hoppas att vi inom den nära framtiden kan lära oss som kollektiv att avmystifiera det vi kallar det sjätte sinnet. Inte i syfte att vardagliggöra det i vanlig mening (alltså beröva det dess intresseskapande i det mänskliga psyket) men ändå integrera det i större drag med den "vanliga" människan så att mediala förmågor inte längre är något förunnat ett fåtal då, precis som du säger, misstro, avund och hat lätt kan uppstå hos de som inte förstår dessa gåvor.

Skulle du anse att DNA-reprogrammering måste ske från "scratch" (innan personen föds) lr kan det åstadkommas under kontrollerade former med målmedveten inriktning på redan levande individer?

Tanken att exempelvis psykedeler omstrukturerar DNAt på okända sätt har jag stött på förut.

Posted on: 2008/2/8 3:22
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Quote:

J-Darc skrev:

Ang att novax kastar ur sig så "tvär"-(för inte är det rätt)"säkra" uttalanden om massor av ämnen och i negativ bemärkelse, får mig att undra vart allt ditt förakt kommer ifrån? OM du upplevt något av det du nämner vid ord (som enligt dig inte finns el är blaj) så skulle du bli mindre säker och ödmjukt inse både hur makalös OCH "liten" du är/vi är, inför allt det outforskade våra sinnen kan beröra och beröras av.

Endel människor föds med DNA-programmering som gör dem lämpade/med fallenhet för viss typ av talang (musikaliska genier, fantastiska friidrottare, schackspelare etc) och ofta är de som inte besitter dessa förmågor förundrade, fascinerade, samt avundsjuka på detta. Vissa saker går att öva upp andra har väl tyvärr ett ökat försprång inför.

Eftersom jag haft en hel del av paranormala upplevelser hela mitt liv, och inte blivit guidad så har jag gått igenom kriser och ett livslångt sökande. Jag tror inte längre - jag VET att det existerar, sen är jag inte 100% på hur det ska förklaras, men lite kanske jag kan berätta om vad jag hittat som kan förklara.

När man INTE umgås med någon som är medial blir det bara nåt man sett på tv, hört om el som det ryktas om... men så fort man umgås med någon där det ständigt sker paranormala saker får folk olika reaktioner - de flesta blir stumma, går in i förnekelse, man "shieldar"/skyddar sig från det obegripliga. Trygghet är att kunna få ett begrepp, förståelse för dylika fenomen.

Tyvärr är det många som LÅTSAS veta något, som vill rida lite på vågen, frottera sig med uttryck, och dessa har skadat för de som är äkta. Kanske dessa som orsakat den förbittring många känner, som också skapar misstro, givetvis.

Behöver själv lära mig kontrollera, och har många kontakter som jag kan få god hjälp av. Men att det enbart handlar om "flum" är fel, det finns tekniker.

Martial Art tex - det är ingen slump att Neo lärs att bemästra detta i Matrix. Höger och vänster hjärnhalva i samarbete är ultimat, samt att kropp/själ/ande hjälper att balansera och finjustera olika talanger.

I vissa graderingar inom Martial Art, ska utövaren i djup meditation parera anfall, med slutna ögon - för att få din gradering. Då handlar det inte om det som så många oinvigda ser som det enda sanna - dvs våra fysika sinnen som vi LÄRT oss/indoktrierats att tro är "hela vårt jag"/all sanning... att vi är så mkt större och har sinnen utöver de 5 smak, lukt, känsel, syn och doftsinne är för dessa "flum".

Inom vetenskapen finns det något som heter quantumphysics, man talar om frekvenser av energi .... hur mkt uppfattar våra mänskliga sinnen? Vi har inte samma spektrum som djur (delfiner, fladdermöss, hundar, insekter etc etc) har spektrum de uppfattar både ljus ljud och annat MER än vad vi går med våra begränsade sinnen.. Har vi då också aldrig lärts upp att känna in dessa sinnen kommer inte att få samma tillgång till det som de som faktiskt bemästrar detta.

Dessa kallas för många som inte vet om dessa kunskaper, för magiker eller annat.

Mänskligheten gick ifrån folkTRO till vetenskap - och genom att överge det ena litade vi blint på maskiner och instrument som inte var kopplade till våra sinnen, utan det skulle mätas maskinellt. Men om våra kroppar EGENTLIGEN är kapabla till saker som maskiner SKAPADE av VÅRA MÄNSKLIGA BEGRÄNSADE kunskaper inte ens KAN mäta då?

Så frekvenser, energier, kroppen och det bortom - om det hänger ihop, så kan det även gå att nå vetenskapligt.

Var vänlig skriv inte något skeptiskt negativt i nedlåtande syfte om detta förrens ni läst om det. För personen, professor Bill Nelson, som uppfann maskinen arbetade i 20 år på programmen, samt blev handplockad att jobba åt NASA, hade över 200 i IQ som 5-åring, och jag tror hans meritlista överskrider ALLA som läser samt som skriver i forumet...

HÄR kan ni läsa om geniet bakom uppfinningen som hjälper många människor mot hälsa och balans på sätt som ni aldrig kunnat föreställa er:

Resized Image

Du ser tekniskt på livet. "Obalanser"... vaddå obalanser. Du verkar stå stadigt i NewAge. Tror på tekniker, fast du självsäger att människan gått från folktro till att tro på vetenskap.

Men du vet inte vad andra föreställer sig.

Du kunde lika gärna promotat någon annan, kanske du vill sälja elsessioner sedan... du kunde sagt Alexander Marcus, eller det finns mycket aliengrejer och teknik: go ahead...

Du är inom NewAge och ser på saker och ting som tekniska problem som ska lösas... obalans i chakran... det finns inget sådant.

Alla människor har med sig det de ska ha, och är från tidigare liv, etc. Du talar istället om att "en del föds med DNA-programmering". Du kan ha nytta av att kolla upp trådarna om Lipton här. DNA är inte vad man kanske tror.

Det är fråga om nivå...även vad gäller ens förståelse.
Du talar om Martial Arts, mm - allt det där är lågnivåsaker, sådant man kan öva, styra qi/chi/ki. För övrigt är det därmed att hålla på med chakran bara att bjuda in olika väsen, att ta över. Det är aldrig fel på chakran... det är männsikan som lever fel, håller på med larv, inte vet vad hon ska följa mm, och talar sedan om att balansera chakran - dom är som de är, ska vara.
Man får allt hitta en väääldigt hög männniska/mästare för att den eventuellt ska kumma styra/balansera något vad gäller chakra, meridianerna och det. Men då måste den personen veta om vad som är bäst för den människan, vad är meningen för den - en som är lite högre, eller andlig, vet ju att lidande och sådant... inte är problemet i sig som ska fixas - tvärtom.

Du är en försäljare ;), och grejerna är inget som verkligt "hjälper" andra, utan stjälper.

"Förmågor" och sådant är det vi har förlorat - då kommer elapparaterna istället.

Kultivering ger oss tillbaka det vi förlorat

Posted on: 2008/2/8 10:35
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Jag undrade just när SCIO:n skulle dyka upp. Denna maskin har sett till att min fru idag lever, se www.wikhall.com/debatt
Jag har själv gått på dessa behandlingar i 1,5 år.

Rosenterapi är också att rekommendera, gärna i kombination.
Allt du gör i alla liv sätter spår i kroppen, rosenterapin förlöser och avlägsnar dessa. Det är häftiga grejor, smärtsamt ibland.

Prova gärna om syftet är att växa andligt att besöka sådana platser där starka energier möts, t ex labyrinter.

Men jag håller med, det är svårt. Väven av desinformation är pålagd som ett tjockt täcke sedan tusentals år, och särskilt de senaste 400 åren...

Jag hävdar att det är inte för inte som kraftledningsgator, motorvägar, master etc. sätts där de sätts - vid energetiska knutpunkter, linjer. Inte konstigare än att de medeltida kyrkorna byggdes vid megalitsättningar.

Allt för att få oss ur balans!

See User information
Hej igen, trevliga inlägg, ska svara mer ingående snart, är på språng!

((Glad att höra att din fru överlevde, vet flera sådana historier)).

NOVAX - du låter rädslan styra DIG. Din rädsla styr inte mig dock, och var vänlig försök styra andra. Uttala dig inte så tvärsäkert, du är vilse.

Vill gärna veta var din bitterhet kommer ifrån?
Du talar ständigt om "övertagande" från andra entities, har du själv råkat ut för det eller?

Mvh

Posted on: 2008/2/8 10:47

See User information
Quote:

J-Darc skrev:
Hej igen, trevliga inlägg, ska svara mer ingående snart, är på språng!

((Glad att höra att din fru överlevde, vet flera sådana historier)).

NOVAX - du låter rädslan styra DIG. Din rädsla styr inte mig dock, och var vänlig försök styra andra. Uttala dig inte så tvärsäkert, du är vilse.

Vill gärna veta var din bitterhet kommer ifrån?
Du talar ständigt om "övertagande" från andra entities, har du själv råkat ut för det eller?

Mvh

hehe...du vet inte vad du talar om riktigt nu.

Posted on: 2008/2/8 10:50

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Hur får man dom där rutorna?

Och Novax, anser nog att jag vet vad jag talar om faktiskt. Har faktiskt själv provat SCIOn - var själv traditionellt skeptisk, såklart...

Men att du skriver "Du är en försäljare ;), och grejerna är inget som verkligt "hjälper" andra, utan stjälper. "

Faktafel, 2 ggr dessutom. Är ingen försäljare, och "grejerna" är något som VERKLIGEN hjälper, till skillnad från många inom den traditionella sjukvården, som ännu inte riktigt är medveten om det här - som därför enbart ser människan som en mekanisk kemisk del. Mediciner som ges i syfte att trycka ner symtom istället för att reparera skador. Inte ens näringsfysiologiska råd ges - och många sjukdom är BRISTsjukdomar i dagens näringsfattiga industrialiserade preparerade matvärld.

Dock är det faktiskt en läkare som gjorde uttalandet i nationell tv, morgonprogram - om just ENERGIMEDICIN, och flera är investererare i denna teknik, tacksamma för att det faktiskt finns forskning och hjälpmedel att ta till. ALLA tänker inte bakåtsträvande, med rädsla - utan brinner verkligen för uppgiften att på allvar hjälpa de med sjukdom och bristsymtom.

Inom några år kommer den marknaden att explodera. Då är det bra om vi istället tar diskussionen seriöst, inte med skygglappar på - och ser till att sanera i branschen, få utbildade och bra terapeuter. Förbud och, som i ditt fall, total förnekelse, kommer knappast att bita på som motargument när det finns människor som är levande bevis på att det fungerar. Som vi ser så faller Hälso och Sjukvården samman idag, nedskärningar, stress, självmord bland läkare och annan vårdpersonal.

Svara på frågan nu - har du själv ens läst igenom länkarna jag skickade, och sök gärna på professorns namn, men dra inga paralleller - vilket verkar vara en favorit sysselsättning - men det gör det INTE mer sant snälla du. Snarare framställer du dig själv som väldigt osmidig. Ber dig vänlig men bestämt, återigen, att sluta upp med det nu, visa lite värdighet.

Din diskussion handlar inte om paranormala förmågor, har du själv haft någon paranormal upplevelse?

Posted on: 2008/2/8 11:19

See User information
Du skriver om alien Novax - betyder det att du, som skeptiker, alltså MÖTT dessa sk stjärnbesökare då? Eftersom du väl inte annars tror på allt du hör OM dem, av andra?! Isåfall, hur bedömer du dessa källor som säkra, som du bygger ditt underlag på?

Finns det, enligt dig, bara EN slags alien, och den är också ond? (Precis som mänskliga sökare som inte delar dina synsätt?)

Av ren nyfikenhet nu - har du lust att berätta vilken sanning du bär på? Hittills har du påpekat andras, enligt dig, brister och fel. Vad är då RÄTT? Var gärna en guide och vägvisare. Jag ÄR intresserad av vad du tänker, och vad som format dina åsikter.

Jag har inte ALLA rätt
VAD ÄR DEN ENKLA SANNINGEN Novax? Du verkar rätt säker på att du vet allt..

Apropå aliens som du kallar det...

Kan själv berätta att jag haft UFO-kontakt, vilken grad det benämns är jag inte bevandrad med.. första, andra eller tredje? Jag klassifierar inte riktigt men berättar gärna, om just DET tillfälle jag tänker på här....

Dock är jag inte snabb att kalla det bemannat av aliens/stjärnbesökare, eftersom jag inte VET i detta fall, vilka som satt i farkosten. Var det sk stjärnbesökare, varelser från andra dimensioner? Var det ryska kosmonauter som rekognicerade läget och testade ett makalöst drivsystem (läst om teorier som inbegriper hologram, mindcontrol i sk abductions)... Eller var det en obemannad farkost?

Vem vet? Jag vet bara vad jag och 2 andra såg (och vi talar om en muslim, en ateist och så mig).

Har läst på om olika teorier, och vad jag förstår så är militären högt avancerad i sin teknologi, men förnekar och taktik-smutskastar alla sådana teorier. Syftet är uppenbart - tekniskt överläge i krig.. man avslöjar inte sina trumfkort. Men man lägger gärna ut vilseledande spår. SÄRSKILT om man, som Von Braun varnade om - vill köra en "the bad alien psy-op" mot människor för att kunna sälja inte starweaponisation... skrivit så mkt på engelska att jag börjat glömma svenska. Det heter kanske militarisering av rymden? Stjärnornas krig? Vapensystem i omlopp runt jorden.. (som redan finns)

Däremot så tror jag inte allt är en mänsklig militär psy-op.

Någon här som vet mer om crop-circles och som har lust att dela med sig om vad ni har för teorier? Finns det någon tråd om det?

Mvh

Posted on: 2008/2/8 11:34

See User information
Wikhall - läste igenom länken du skickade, om din frus sjukdom, och jag blev VÄLDIGT berörd... Mitt hjärta och min starka sympati går till henne, och dig, och din familj som utsatts för denna prövning.

Det positiva är att nu är du en sk "Torchbearer" - och kan upplysa andra... och jag vill gärna hjälpa till. Kan ta det via mail.

Läste föressten häromdagen, minns tyvärr ej var, om att man i ett land VUNNIT en tvist och att bolaget fick montera ned en mast som suttit på ett hus, då (ur minnet) 5 pers boendes på översta våningen drabbats av cancer. Var det Spanien månne?

Hälsa din fru och TUSEN TACK för att du delar med dig av detta viktiga! Ska läsa igenom det övriga du skrivit.

Hur har du och ni det idag? Samt hur driver du dina frågor vidare?

Mvh J

Posted on: 2008/2/8 12:01

See User information
Quote:

J-Darc skrev:
Hur får man dom där rutorna?

Och Novax, anser nog att jag vet vad jag talar om faktiskt. Har faktiskt själv provat SCIOn - var själv traditionellt skeptisk, såklart...

Men att du skriver "Du är en försäljare ;), och grejerna är inget som verkligt "hjälper" andra, utan stjälper. "

Faktafel, 2 ggr dessutom. Är ingen försäljare, och "grejerna" är något som VERKLIGEN hjälper, till skillnad från många inom den traditionella sjukvården, som ännu inte riktigt är medveten om det här - som därför enbart ser människan som en mekanisk kemisk del. Mediciner som ges i syfte att trycka ner symtom istället för att reparera skador. Inte ens näringsfysiologiska råd ges - och många sjukdom är BRISTsjukdomar i dagens näringsfattiga industrialiserade preparerade matvärld.

Dock är det faktiskt en läkare som gjorde uttalandet i nationell tv, morgonprogram - om just ENERGIMEDICIN, och flera är investererare i denna teknik, tacksamma för att det faktiskt finns forskning och hjälpmedel att ta till. ALLA tänker inte bakåtsträvande, med rädsla - utan brinner verkligen för uppgiften att på allvar hjälpa de med sjukdom och bristsymtom.

Inom några år kommer den marknaden att explodera. Då är det bra om vi istället tar diskussionen seriöst, inte med skygglappar på - och ser till att sanera i branschen, få utbildade och bra terapeuter. Förbud och, som i ditt fall, total förnekelse, kommer knappast att bita på som motargument när det finns människor som är levande bevis på att det fungerar. Som vi ser så faller Hälso och Sjukvården samman idag, nedskärningar, stress, självmord bland läkare och annan vårdpersonal.

Svara på frågan nu - har du själv ens läst igenom länkarna jag skickade, och sök gärna på professorns namn, men dra inga paralleller - vilket verkar vara en favorit sysselsättning - men det gör det INTE mer sant snälla du. Snarare framställer du dig själv som väldigt osmidig. Ber dig vänlig men bestämt, återigen, att sluta upp med det nu, visa lite värdighet.

Din diskussion handlar inte om paranormala förmågor, har du själv haft någon paranormal upplevelse?

Nej, du vet inte vad du talar om, vad det gäller att du kriver etiketter om mig...

Resten, om den där professorn och det. Jag känner väl till dessa saker.

Det finns olika utgånspunkter vad gäller hälsa, vad är lidande, vad är bra/dåligt, vad är att maskera, skjuta upp, omvandla till annat och i tiden. Det är djupa frågor, då tydligen för en del... och jag kan inte upprepa mig. Jag har skrivit så mycket om sådant här tidigare.

Posted on: 2008/2/8 12:01

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Novax, respekterar det, jag ska försöka läsa på mig i det som finns i det här forumet. Ser fram emot det.

PS. Att möta på motstånd lär oss oerhört mycket... Kanske är det våra fiender som kan lära oss mest? Är det inte i kampen vi måste finna våra egna inre styrkor.....

Posted on: 2008/2/8 12:03

See User information
Här är en video:

Infinite Cosmos - on the supernatural abilities of mankind
http://fgmtv.net/

Den ligger som åttonde i raden överst.

Posted on: 2008/2/9 12:40

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

novax skrev:
Quote:

J-Darc skrev:

Du ser tekniskt på livet. "Obalanser"... vaddå obalanser. Du verkar stå stadigt i NewAge. Tror på tekniker, fast du självsäger att människan gått från folktro till att tro på vetenskap.

Men du vet inte vad andra föreställer sig.

Du kunde lika gärna promotat någon annan, kanske du vill sälja elsessioner sedan... du kunde sagt Alexander Marcus, eller det finns mycket aliengrejer och teknik: go ahead...

Du är inom NewAge och ser på saker och ting som tekniska problem som ska lösas... obalans i chakran... det finns inget sådant.

Alla människor har med sig det de ska ha, och är från tidigare liv, etc. Du talar istället om att "en del föds med DNA-programmering". Du kan ha nytta av att kolla upp trådarna om Lipton här. DNA är inte vad man kanske tror.

Det är fråga om nivå...även vad gäller ens förståelse.
Du talar om Martial Arts, mm - allt det där är lågnivåsaker, sådant man kan öva, styra qi/chi/ki. För övrigt är det därmed att hålla på med chakran bara att bjuda in olika väsen, att ta över. Det är aldrig fel på chakran... det är männsikan som lever fel, håller på med larv, inte vet vad hon ska följa mm, och talar sedan om att balansera chakran - dom är som de är, ska vara.
Man får allt hitta en väääldigt hög männniska/mästare för att den eventuellt ska kumma styra/balansera något vad gäller chakra, meridianerna och det. Men då måste den personen veta om vad som är bäst för den människan, vad är meningen för den - en som är lite högre, eller andlig, vet ju att lidande och sådant... inte är problemet i sig som ska fixas - tvärtom.

Du är en försäljare ;), och grejerna är inget som verkligt "hjälper" andra, utan stjälper.

"Förmågor" och sådant är det vi har förlorat - då kommer elapparaterna istället.

Kultivering ger oss tillbaka det vi förlorat

Apropå med meridianer och det... en artikel:

A Few Words on Energy Channels

Song Chenguang

[PureInsight.org] Mentioning energy channels always gives people a feeling of something mysterious. Western medicine once considered energy channels to be the nerves and blood vessels, because energy channels often follow along the nerves and blood vessels. Some people think energy channels are non-existent because they can not be seen during dissection. The physical existence of energy channels was discovered later with the use of radioactive isotopes. People still do not have a clear idea of their patterns. Nowadays people have a new understanding of energy channels and consider them to be independent of the nerves and blood vessels.

This writer considers that the human body is composed of two types of materials, matter and super-matter. Matter refers to the molecules in this human space such as flesh and blood, tendons, and hairs, etc. Super-matter refers to things such as energy channels and the soul that exist in the five internal organs and do not belong to this space.

Contemporary medicine often carries out research at the molecular level. Since the gods also create the matter at the molecular level, humans can do research in this human space forever and will not find a definitive answer. Some scholars like Albert Einstein perceived the existence of God and became believers.

Energy channels are linked to the viscera. The viscera are the residence of the soul. Traditional Chinese medicine speaks of the spirits of the heart and the liver, the will of the kidneys, the valor of the lungs, and the mental activities of the spleen. The regulation and control of energy channels not only have effects on the body, but also the spirit. When one's mind recuperates, so will one's body. Mind is also a material. It is a metaphysical material, a more refined material.

Traditional Chinese medicine originated in Taoism. Buddhism, Taoism and deities have different names but are of the same realm. Taoism talks about promoting blood circulation by invigorating vital energy. So do some Buddhist schools. When people start cultivation, the first thing will be the connection of the two energy channels, ren and du, which forms the small heavenly circuit. When the small heavenly circuit is connected, all illnesses and ailments will cease to exist. Later, one might open up the great heavenly circuit. When the great and small heavenly circuits are opened up, one can absorb higher energy from the universe. The energy will fill that person's body and change the body structure. One can become supernormal.

So what is the essence of energy channels? Gods create energy channels. They are passages to heaven. Many cultivation methods can open up the heavenly circuits. To open up the small or great heavenly circuits will take several decades of arduous cultivation, even one's whole lifetime.

Over twenty five hundred years ago, Sakyamuni said that there would be a Tathagata or King of the Golden Wheel descending to this human world to save people. According to the Buddhist scriptures, Udumbara flowers blossom once every three thousand years. If a Tathagata or King of the Golden Wheel appears in the human world, this flower will manifest due to their great virtue and mighty blessings they bring to the human world.

Now Falun Dafa spreads around the world. The cultivation of Falun Dafa is different from other cultivation methods. Falun Dafa cultivation has stayed away from using one energy channel to drive hundreds of other ones but instead makes all the energy channels move simultaneously and all energy channels operate in synchrony. One who assimilates to the characteristic of the universe, Truthfulness-Compassion-Forbearance, will quickly achieve a realm that other cultivation methods will not be able to achieve in several decades or even one's whole life time.

Posted on: 2008/2/9 17:28

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Det står om Udumbarablomman ovan - den blommar nu...

Udumbarablommor ses i Kalifornien
http://www.epochtimes.se/articles/2007/08/21/12978.html

Posted on: 2008/2/9 17:30

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Jag föreslår följande:

Remote Viewing ( www.farsight.org )
Telekinesis - Psiwheel ( www.psipog.net )

Posted on: 2008/2/12 12:38

Anonym
Quote:
Wikhall - läste igenom länken du skickade, om din frus sjukdom, och jag blev VÄLDIGT berörd... Mitt hjärta och min starka sympati går till henne, och dig, och din familj som utsatts för denna prövning.

Det positiva är att nu är du en sk "Torchbearer" - och kan upplysa andra... och jag vill gärna hjälpa till. Kan ta det via mail.

Läste föressten häromdagen, minns tyvärr ej var, om att man i ett land VUNNIT en tvist och att bolaget fick montera ned en mast som suttit på ett hus, då (ur minnet) 5 pers boendes på översta våningen drabbats av cancer. Var det Spanien månne?

Hälsa din fru och TUSEN TACK för att du delar med dig av detta viktiga! Ska läsa igenom det övriga du skrivit.

Hur har du och ni det idag? Samt hur driver du dina frågor vidare?

Mvh J.

Det stämmer att man fått bort master i Spanien, även här i Sverige faktiskt, Emmaboda...

Idag är de de elöverkänsliga, imorgon är det resten...

Jo, vi är i den unika sitsen att vi är både och. Vi både har självmant tagit steget ut från ekorrhjulet och blivit uttvingade.
Vi bor i en villavagn på 26 m2, läget är underbart men boendet är det bäst-föredatum på. Jag har slitit sedan Oktober med att renovera drängkammaren i ladan ekologiskt, vi flyttar in där i Mars. Vi renoverar hela ladan i sommar, med lerklining och jordgolv och en halmbalsutbyggnad. Och likströmssystem på 24 v.

Trassel med myndigheter har uppskjutit boningshusbygget, ja, se själv... www.wikhall.com/husbygge Vi satsar på 2009, bygglov bör komma när som helst nu... trägen och envisheten vinner.
Och under min uppväxt i hillbilly-Dalsland lärde jag mig att blir det trångmål med de stora pojkarna ska man se till att vara god vän med de som är ännu större... det är inte utsiktslöst för privatpersoner att få sin vilja igenom, kom ihåg det...

Min fru har helt tillfrisknat från elöverkänsligheten men lider ganska svårt av hyperaccusi, en närarelaterad diagnos som innebär överkänslighet för ljud, buller etc. sattes förra sommaren.

Men visst, det har varit en kamp. Vi har ändå haft tur och är unika, det finns många som lever så här år ut och in. Det finns de som dött.

Det finns det "närstående" och andra som tycker synd om oss. Det behöver de inte göra. Vi däremot tycker synd om dem som lever i sina svenssonliv och sin konsensustrans och de bär det kollektiva ansvaret för hela situationen genom sitt medgivande och sitt anammande av hela livsstilen! Så länge de blundar för tillståndet och det som de ser, vill säga.

För varje mast finns det minst 25 DECT-telefoner...

http://wikhall.blogspot.com är mitt främsta medel att driva saker vidare, www.vaken.se är ett annat, www.alternativ.nu är ett tredje
och så vidare...

Jag föreläser också, i framtiden blir det säkert ännu mer av den varan.

Maila mig gärna.

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper