vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 »

Angående att nå ut till den breda massan, förändra synsätt mm.

See User information
Hej!

Först och främst: Fan va bra initiativ vaken.se är! TACK!

Jag har sedan många år tillbaks varit kritisk till mainstream media, USAs politik och mycket annat som tas upp här på forumet.
Mitt starka intresse för dessa frågor har tagit mig på många
vägar och blivit något av en röd tråd genom mitt liv, mina val och mina möten med människor. (Om det är ngn som vill ha den utförliga biografin kan ni maila mig:))

Hur som helst!

Det viktiga (ett av målen med vaken.se) som jag ser det och som många här verkar göra är att (förmodligen i denna ordning):

1. Själv vakna

2. Väcka andra

3. Handla

Om vi kan enas om detta så följer nästa episod.

Hur går man tillväga när man pratar om sådana här saker som disskuteras på forumet med de "sovande" el "halvvakna"?

Nu kommer vi in på JÄVLIGT känslig mark!/Varför tar jag upp detta?

1. Därför att i mötet med de "sovande" el "halvvakna" kräver dessa ämnen ofta en stor förståelse och insikter i psykologi, socialpsykologi, beteendevetenskap men inte minst helt vanligt bondförnuft.

2. Därför att jag redan som total rookie på forumet lagt märke till ett arrogant beteende och aggressivitet hos ett flertal användare.

3. Därför att jag tror att ovan nämnda användare skulle göra mer skada än nytta i ett bredare "pr" arbete för dessa frågor.

4. Slutligen tror jag att hela detta resonemang måste bli en av kärnfrågorna på vaken.se och eventuellt på sikt även få en helt egen "avdelning" Topic el vad det nu kallas på forumspråk för att vårat "PR" arbete skall få största möjliga genomslagskraft.

Detta inlägg är inte menat som påhopp på minsta sätt utan tvärtom är mina intentioner enbart att skapa en debatt om vad jag tror är det viktigaste ämnet i arbetet för att ta detta redan förträffliga initiativ som vaken.se är till nästa nivå.

Vad tror ni?

Posted on: 2008/2/7 5:34
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Angående att nå ut till den breda massan, förändra synsätt mm.

See User information
Hej och välkommen..

Vi måste helt klart ha en lite mjukare ton i vårt sätt att argumentera MEN samtidigt så ska man visa känslor, annars är man en reptil eller new-age'are..

Med det sagt så betyder inte det att man kan säga/skriva vad som helst bara för att man blir sårad!! Om man blir sårad av vad folk tycker så kanske man inte ska hänga på detta forum, vad andra tycker om ens åsikter eller personlighet är det första man måste släppa när man ger sig in i denna "lek". Om man tar åt sig av vad folk tycker om en själv eller ens åsikter så går man under...

Aktivismen tycker jag börjar bli viktigare ju mer tiden går, tiden rinner dessutom ut fort.. Skrivbords-aktivism är ett bra sätt att sprida information till många andra men vi måste även agera mer med att träffa folk på gatan och lobba mot byråkrrater/politiker osv.. Dom flesta politiker är lika manipulerade som befolkningen i övrigt, man kan även få dessa att inse den lögn vi alla lever/har levt, får man bara rätt information vid rätt tidpunkt så kan alla väckas ur propaganda-maskinens ( matrix? ) grepp..

Posted on: 2008/2/7 14:24
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
mm get your point... försöker bara komma på ett system för att få störst genomslagskraft.

Jag förstår att den interna debatten på ett forum kan bli hetsig osv, och jag pratar inte om att jag personligen blivit sårad här.
Jag menar bara att just i mötet med andra människor (utanför forumet osv) måste lite extra omsorg och ödmjukhet vidtas.
Det är ett stort ansvar man automatiskt blir tilldelad när man börjar inse vad som fan pågår runt omkring oss.

Och jag håller med dig i att aktivism på alla plan behövs och det NU! Vi ska visa att vi är människor av kött och blod!

Jag försöker som sagt enbart komma på sätt att optimera och lyfta frågan.

Posted on: 2008/2/7 16:27
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

See User information
och tack förresten!

Posted on: 2008/2/7 18:11

See User information
" Vi måste helt klart ha en lite mjukare ton i vårt sätt att argumentera MEN samtidigt så ska man visa känslor, annars är man en reptil eller new-age'are.. "

Vad menar du med den frasen?
"annars är man en reptil eller new-age'are"

JÄMTSTÄLLER du reptiler med new age'are???

VET du ens vad new age STÅR för?

Har du mött KÄNSLOKALLA new agare?

Nä fy vad beige, seriöst det tyder på en förbannad trångsynt inställning och jävligt felaktig. Och ska folk som inte kan ta andras åsikter inte vara här? Vilken attityd!

Det VIKTIGASTE i hela arbetet MED att skapa en bättre värld är väl för bövelen MEDKÄNSLA och EMPATI. Du mottalar ju dig själv.

För det första så är new agare ev något du fått helt felaktig fördom om, för själva begreppet är EGENTLIGEN att vi i väst "återupptäckt" urgammal visdom från Öst... att sedan endel är scharlataner som skor sig kommersiellt, utan någon som helst insikt eller koppling till riktig vetskap om vad de pysslar med, är en helt annan sak - du kan inte skylla själva begreppet på utövarens missvisande utövande, eller hur!

Men frånsett det, så hur *** kan du ens dra en parallell med en reptil och andliga MÄNNISKOR?

Skärpning!

Posted on: 2008/2/8 0:45
-:Vestrum noscite hostem:-

See User information
Hoppas jag missförstod...

"Vi måste helt klart ha en lite mjukare ton i vårt sätt att argumentera MEN samtidigt så ska man visa känslor, annars är man en reptil eller new-age'are.."

Försöker igen här...
en mjukare ton när man argumenterar = ja bra
men samtidigt så ska man visa känslor = passion ja bra!
ANNARS är man... new ageare = mes? opersonlig? fnissig?
ELLER en reptil = motsats till new age ELLER den som visar känslor??

vad?

Posted on: 2008/2/8 0:49

See User information
Människor som injicerar botox (oförmögna att visa känslovariation) är tyvärr ofta associerade till New Age.

Men även en människa som inte kan visa vad de känner känner.

Skulle CP-skadade människor vara okänsliga?
Är överdrivet maskulina människor med yttre hård fasad omänskliga?

Skaffa grepp om begreppen.

O hetsa inte upp er för mkt (säg det gärna till mig om jag själv gör det). Man underlättar allas existens mer om man kan se positivt på saker o ting även i de mörkaste stunder, det måste ju tändas ljus någonstans...

Posted on: 2008/2/8 9:23
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
J-Darc, sårade jag ditt ego?

Du vet att New-Age-rörelsen startades av Rockefeller?
I vilket syfte tror du? För att göra dig till en bättre människa eller?

Likadant med feminismen, den startades av Margaret Sanger genom Womens magazine, pengarna kom från CIA..

Vad är din syn på aktivism, att dela ut dvd-skivor och att försöka få folk att förstå sig på den värld vi lever igenom att upplysa dom om false-flag-terror, 9-11, FN, EU osv..?

Posted on: 2008/2/8 11:25
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Xtas "Människor som injicerar botox (oförmögna att visa känslovariation) är tyvärr ofta associerade till New Age.

Men även en människa som inte kan visa vad de känner känner."

Var det ett seriöst inlägg eller är du ironisk?
Är människor som inte vill ha mimik-rynkor new agare? *garv*

Jesus!

Posted on: 2008/2/8 11:55

See User information
Quote:

J-Darc skrev:

För det första så är new agare ev något du fått helt felaktig fördom om, för själva begreppet är EGENTLIGEN att vi i väst "återupptäckt" urgammal visdom från Öst... att sedan endel är scharlataner som skor sig kommersiellt,

Nej nej, du har inte gjort hemläxa alls här.

Posted on: 2008/2/8 11:58
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
TeBe - "J-Darc, sårade jag ditt ego?

Likadant med feminismen, den startades av Margaret Sanger genom Womens magazine, pengarna kom från CIA..

Vad är din syn på aktivism, att dela ut dvd-skivor och att försöka få folk att förstå sig på den värld vi lever igenom att upplysa dom om false-flag-terror, 9-11, FN, EU osv..?"

SVAR: Tja, kanske lite sårad men det är mitt ego vetefan?

Nej, visste inte att det var Rockefeller som uppfann new age, däremot så söker jag i "ancient scriptures" och det var det då INTE Rockefeller som "uppfann"

Rockefellers syfte, tror jag inget om men lär mig gärna mer. Det är inte för att följa någon som jag tror vad jag tror, jag "försvarar" den ursprungliga urgamla filosofins grunder, som - ja jag håller med, blivit typ våldtagen, omgjord och utspottad i en version som kallas new age, precis som kristendomens ursprungliga budskap gjorts om till en annan slags hjärntvätt.

Hoppas ni förstår att jag inte representerar new age-rörelsen som ni kallar den, jag ser människor som individer, sökare, som kanske fångas upp inom olika rörelser som startats i olika syften av någon, MEN det betyder inte att alla som är inne där och nosar är bakom flötet utan förmåga att tänka själva

Det är som att säga att ALL musik är gjord av djävulen, därför av ondo, men några använder resonanser i ett syfte, andra enbart för att manipulera i filmer, skapa tempo, stämningar för att sälja ett budskap. Hoppas du förstår hur jag menar... alla frukter är inte giftiga ELLER ruttna, bara för det finns några som är det.

Jag blev upprörd om man jämställer begreppet "reptilians" med "new age"-människor som ni kallar det. Utveckla gärna.

FEMINISM - eftersom jag själv är kvinna SKRATTAR jag helt ärligt åt det där... Hur menar du? ÄVEN OM någon tagit en idé och omskapat den i ett syfte att skapa konflikter (utveckla gärna) så köper du väl förhoppningsvis INTE idén om att kvinnans frigörelse från patriarkatets härskarteknik (lika lite som DU vill vara förslavad, styrd och nedtryckt av en annan NÅGON) eller att kvinnor SKA ha lika rättigheter, samma lön och så vidare.

Allvarligt, det är helt nytt för mig att klassifiera så mkt, och generalisera med så mkt begrepp som ni hårdnackat verkar anse vara av ONDO - ENBART??

Jag är kvinna OCH feminist, betyder inte att jag är hjärntvättad av nån annan kvinna, för jösse namn. Och om jag är intresserad av kristallers förmågor att leda eller förstärka frekvenser, betyder det fan inte att jag är ledhund åt Rockefellers new age religion...

Fast, han kanske uppfann kristallernas förmågor också?

Posted on: 2008/2/8 12:06

See User information
Novax - uppfattar dig som en energitjuv; eftersom du enbart sätter upp stoppskyltar men vägrar utveckla, negativt och fullständigt ointressant! Så jag lägger ner diskussionerna med dig nu - det finns viktigare OCH intressantare personer att lägga ner tid och energi på. Adjö!

Posted on: 2008/2/8 12:09

See User information
Quote:

J-Darc skrev:
TeBe - "J-Darc, sårade jag ditt ego?

Vad är din syn på aktivism, att dela ut dvd-skivor och att försöka få folk att förstå sig på den värld vi lever igenom att upplysa dom om false-flag-terror, 9-11, FN, EU osv..?"

SVAR: Tja, kanske lite sårad men det är mitt ego vetefan?

Nej, visste inte att det var Rockefeller som uppfann new age, däremot så söker jag i "ancient scriptures" och det var det då INTE Rockefeller som "uppfann"

Rockefellers syfte, tror jag inget om men lär mig gärna mer. Det är inte för att följa någon som jag tror vad jag tror, jag "försvarar" den ursprungliga urgamla filosofins grunder, som - ja jag håller med, blivit typ våldtagen, omgjord och utspottad i en version som kallas new age, precis som kristendomens ursprungliga budskap gjorts om till en annan slags hjärntvätt.

Hoppas ni förstår att jag inte representerar new age-rörelsen som ni kallar den, jag ser människor som individer, sökare, som kanske fångas upp inom olika rörelser som startats i olika syften av någon, MEN det betyder inte att alla som är inne där och nosar är bakom flötet utan förmåga att tänka själva

Det är som att säga att ALL musik är gjord av djävulen, därför av ondo, men några använder resonanser i ett syfte, andra enbart för att manipulera i filmer, skapa tempo, stämningar för att sälja ett budskap. Hoppas du förstår hur jag menar... alla frukter är inte giftiga ELLER ruttna, bara för det finns några som är det.

Jag blev upprörd om man jämställer begreppet "reptilians" med "new age"-människor som ni kallar det. Utveckla gärna.

FEMINISM - eftersom jag själv är kvinna SKRATTAR jag helt ärligt åt det där... Hur menar du? ÄVEN OM någon tagit en idé och omskapat den i ett syfte att skapa konflikter (utveckla gärna) så köper du väl förhoppningsvis INTE idén om att kvinnans frigörelse från patriarkatets härskarteknik (lika lite som DU vill vara förslavad, styrd och nedtryckt av en annan NÅGON) eller att kvinnor SKA ha lika rättigheter, samma lön och så vidare.

Allvarligt, det är helt nytt för mig att klassifiera så mkt, och generalisera med så mkt begrepp som ni hårdnackat verkar anse vara av ONDO - ENBART??

Jag är kvinna OCH feminist, betyder inte att jag är hjärntvättad av nån annan kvinna, för jösse namn. Och om jag är intresserad av kristallers förmågor att leda eller förstärka frekvenser, betyder det fan inte att jag är ledhund åt Rockefellers new age religion...

Fast, han kanske uppfann kristallernas förmågor också?

"Kristallers förmåga"
Märktes att du var kvinna.
Du är en typisk NewAgare:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=38050#forumpost38050

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=44878#forumpost44878

Känner du vakenmedlemmen kossan?

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=42257#forumpost42257

Jag tar mig friheten...:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=29028#forumpost29028

Lite om agendan:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=32198#forumpost32198

Posted on: 2008/2/8 12:19

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Novax - märks? Ja om du är läskunnig. Tvivlar på det dock eftersom du är så selektiv i vad du tar in med korpgluggarna.

Uppfattar ditt sätt att vara som en irriterande fälla, det enda du gör är att lägga krokben efter krokben, och tro mig - jag tänder inte på det, du får fortsätta din lilla lek själv. Den verkar roa dig.

Posted on: 2008/2/8 12:24

See User information
Kolla gärna och ge feedback.
Nyttjar du fågelfjädrar också, utöver kristaller?

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... e=&topic_id=8700&forum=10

Känner du till kossan på forumet?

Resized Image

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=43677#forumpost43677

Posted on: 2008/2/8 12:30

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Vi har inte tid med "känsliga personer", om någon inte vill lyssna så går man vidare. Om du inte har noterat så är klockan fem i tolv. NWO har bara topp stenen kvar att lägga på sin pyramid.

See User information
Det var väl min fördom att sammanblanda botox (Carola!) med New Age, eller kanske jag är flummig, eller ironisk? :D

Ärligt talat verkar den här diskussionen spårat ur en aning.

Alla element inverkar på olika sätt på människans energifält. Vi är fascinerade och faller lättare i transliknande tillstånd när vi också skådar in i dessa p.g.a. av någon mystisk koppling till vårt naturtillstånd antagligen.
Har prövat meditation med fokus på eld ett flertal ggr, att titta på akvarier och flödande vatten gör mig lugn, även att se den sakta röken från något dala fram och tillbaka i luften.

Men de djupaste transtillstånden når man inom sig själv, liggandes i den varma sängen, iaf jag.
Psykedeler är ju också ett roligt kapitel, men det har ju redan konstaterats av många här i tråden och på det övriga forumet.

Konstigt att hallucinogener sägs kapa trådarna till verkligheten när många av de som hänger på en sida som heter vaken.se har prövat eller är intresserade och de som är helt anti låter som om de halvhjärtat återställts av Exit :D

Posted on: 2008/2/8 12:55
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Quote:

Xtas skrev:
Det var väl min fördom att sammanblanda botox (Carola!) med New Age, eller kanske jag är flummig, eller ironisk? :D

Ärligt talat verkar den här diskussionen spårat ur en aning.

Alla element inverkar på olika sätt på människans energifält. Vi är fascinerade och faller lättare i transliknande tillstånd när vi också skådar in i dessa p.g.a. av någon mystisk koppling till vårt naturtillstånd antagligen.
Har prövat meditation med fokus på eld ett flertal ggr, att titta på akvarier och flödande vatten gör mig lugn, även att se den sakta röken från något dala fram och tillbaka i luften.

Men de djupaste transtillstånden når man inom sig själv, liggandes i den varma sängen, iaf jag.
Psykedeler är ju också ett roligt kapitel, men det har ju redan konstaterats av många här i tråden och på det övriga forumet.

Konstigt att hallucinogener sägs kapa trådarna till verkligheten när många av de som hänger på en sida som heter vaken.se har prövat eller är intresserade och de som är helt anti låter som om de halvhjärtat återställts av Exit :D

Meditation med eld... osv - det har inget med meditation att göra, utan är något annat.

Trans... vilken vaken gör inte allt för att stå emot trans och sådant. Vakna.

Posted on: 2008/2/8 13:07

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
jonte skrev:

1. Därför att i mötet med de "sovande" el "halvvakna" kräver dessa ämnen ofta en stor förståelse och insikter i psykologi, socialpsykologi, beteendevetenskap men inte minst helt vanligt bondförnuft.
Jag personligen tror inte att det stora flertalet kan vackas, och att ha en utslatat attityd kommer inte att hjalpa, sjalvklart skall man vara korrekt i den man man kan, men kan man inte det, kan det anda inte hjalpas, vad man skriver och gor, presenteras ju "as is" och eftersom ingen har betalt, for att hjalpa andra, far de ta vad de far anser jag. Ibland har man inte ork eller lust att ha silkesvantarna pa, och i en del fall aker boxningshandskarna pa, efytersom man anser sig vara attackerad medvetet. Beklagligt, mmen vi ar ju alla manniskor. Ovakna (ointelligenta) personer, har ingen ratt att krava ett skit. Dom har inget att skylla pa, eller begara spevciell behamndling anser jag. Vi lever inte i en demokrati, eller en perfekt varld. De som inte hjalper till, motarbetar. Alltsa, de som i inte ar vakna, motarbetar saken, det ar upp till dem att raska pa. Tiden ar knapp.

2. Därför att jag redan som total rookie på forumet lagt märke till ett arrogant beteende och aggressivitet hos ett flertal användare.

Ibland kan det ju inte hjalpas. Flertalet personer misshandlas standigt har pa vaken, ochsa av administratorerna, som aven hjalper till i mobbingen, har sjalv varit med om detta. Om detta sedan spiller tillbaka, ar inget att gora at. I en perfekt varld hade detta inte hant. Men vi lever inte i en sadan varld heller. Jag uppmuntrar dock till korrekt beteende i den man man kan eller vill, vill man inte eller inte kan, ar det inget att gora at. Man kan ha viktiga saker att saga utan att vara perfekt i ovrigt, ingen ar perfekt!!! Man kan saga sanningen utan att locka till skratt och glada tillrop, ibland vralas sanningen, i hetska ordalag, aven om det kanske inte ar det mest effektiva, det viktigaste ar dock att den blir sagd.

3. Därför att jag tror att ovan nämnda användare skulle göra mer skada än nytta i ett bredare "pr" arbete för dessa frågor.

Freedom is a lonely buisness, ingenting for mainstream alls, de flesta medelsvennar, vill kolla pa tv, och dromma vidare, dom skiter i konsekvenserna for oss andra, sa de kommer aldrig att hjalpa till ens, desto fortare man slapper illusionen opm den breda massan, detso mer energi kommer man att spara till att ge till dem som verkligen vill veta nagot.

4. Slutligen tror jag att hela detta resonemang måste bli en av kärnfrågorna på vaken.se och eventuellt på sikt även få en helt egen "avdelning" Topic el vad det nu kallas på forumspråk för att vårat "PR" arbete skall få största möjliga genomslagskraft.

Jag tror personligen att du overskattar vakens formaga totalt, om vaken.se ar Sveriges hopp, da ar kampen redan forlorad, eftersom Vaken, redan har satsat fel i 9/11 debatten, och vagrar att ta i de viktigare fragorna istallet, chippningen, zionismen osv.

Detta inlägg är inte menat som påhopp på minsta sätt utan tvärtom är mina intentioner enbart att skapa en debatt om vad jag tror är det viktigaste ämnet i arbetet för att ta detta redan förträffliga initiativ som vaken.se är till nästa nivå.

Det kommer anda betraktas som ett pahopp av vissa, och jag tror personligen det arbra att vissa ser har, att det finns anledning att ha nya perspektiv pa vaken, jag tror de flesta tror att de veta allt redan och att vaken ar det basta som kan finnas. Personligen tror jag det vi gor har ar marginellt. Den andra forandring nan kommer se, ar den i sitt eget medvetande. Men medvetande resonemang accepteras normalt inte har, eftersom de flesta tro att man maste bevisa eller leverera "referenser" (google lankar) Och skall vi ha det pa det sattet, ar allt redan forlorat. Men ingen har orkat ta den diskussionen tidigare, sa jag tror knappast nu heller. Men det ar i vart fall min ide.

Posted on: 2008/2/8 13:14
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image

See User information
Jag tror vad jag kan repetera:
Trans/högre medvetandetillstånd/Gnosis/Nirvana leder människan ut ur illusionen>De vaknar.
Men som du skrev Wiseguy så kan jag inte länka er till denna upplevelse, jag kan bara hoppas att ni kommer dit och jag med er.

Så länge vetenskapen håller oss på sträckbänken med empirism, mätande och vägande kommer den sanna kunskapen alltid vara utom räckhåll.

Om massan sen hänger med in i denna nya värld är upp till varje enskild individ bland dem.

Posted on: 2008/2/8 13:22
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

Anonym
Quote:
Jag tror personligen att du overskattar vakens formaga totalt, om vaken.se ar Sveriges hopp, da ar kampen redan forlorad, eftersom Vaken, redan har satsat fel i 9/11 debatten, och vagrar att ta i de viktigare fragorna istallet, chippningen, zionismen osv.

Ho ho ho, att hålla på med vaken är oftast ren och skär underhållning känns det som. (Typ, Det bästa sättet att väcka folk är att berätta om zionismen för dem vill någon påstå... ahhh tjenare vilken slutsats *ROTFL*)

Vaken.se VILL INTE vara något hopp för folk, vi VILL INTE leda någon förändring, vi VILL INTE vara någon paraplyorganisation, vi VILL INTE att någon inbillar sig att vi har en färdig plan för att förbättra världen. Du ska SJÄLV ta ditt eget ansvar och göra det du tror på för att vi ska få en bättre värld. Känn efter i magen och hjärtat så kommer det visa sig vad som passar just dig bäst. Gå inte tillbaka till att sova vad ni än gör, det förlorar alla på...

Vi hoppas att sidan ska ge insipiration till alla att forska vidare, läsa, lära, förändra sig, starta sina egna projekt, göra det som magen och hjärtat säger åt dem, de som vill göra något med oss här gör det, (finns massor av projekt), de som vill göra något annat gör det, och så hjälps vi åt från alla håll.

Läs OM VAKEN på startsidan igen, det borde alla göra en gång till för att påminna sig lite grann...

See User information
Quote:

Xtas skrev:
Jag tror vad jag kan repetera:
Trans/högre medvetandetillstånd/Gnosis/Nirvana leder människan ut ur illusionen>De vaknar.
Men som du skrev Wiseguy så kan jag inte länka er till denna upplevelse, jag kan bara hoppas att ni kommer dit och jag med er.

Så länge vetenskapen håller oss på sträckbänken med empirism, mätande och vägande kommer den sanna kunskapen alltid vara utom räckhåll.

Om massan sen hänger med in i denna nya värld är upp till varje enskild individ bland dem.

Ord, New Age och flum.

Du är ju i illusionen, samsara, den trefaldiga världen, labyrinten - vad har det med "upplevelse" att göra? Ingenting, det säger bara att du håller på med just upplevelser, astrala saker, pseudo, lågnivå, känslor och sådant.

Du är till och med villig att ge upp ditt eget medvetande, huvudmedvetande, och låta annat ta plats - var är då du? Har du verkligen gjort något? Har du höjt dig?

Det förhåller sig som enkel matematik. Ju tyngre man är, mer ego, inte sig själv, ju mer karma man då har, ju "tyngre" är man - det är Devolution, fallet, och man sjunker nedåt - nu har vi fått detta som det kallas för fängelse/karantän, som man inte kan ta sig ifrån - det kan till och med hittas inom New Age - ändå pratar somliga om att gå i trans, istället för att då vända på "förloppet", höja sin nivå. Då fångas man av det smutsigaste såsom New Ageism, psykedelia och shamaner, även då att ligga i sängen och ha tillstånd... trans... det är sorgligt.

Posted on: 2008/2/8 14:34

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Al-CIAda de som verkar vara lättkränkta skulle knappast VÅGA lämna ut så mkt info om sig själva, jag är inte feg, jag smyger inte runt och förhör andra för att sedan racka ner på allt de säger utan att tillföra något konstruktivt. Jag är kvar, vore jag känslig skulle jag knipit igen, eller hur, slippa ta skit.

Novax - vad jag gör, OM jag så DYRKAR fågelfjädrar och tom använder dom i tygpåsar att sova på (åh shit vilken hädelse det gör vi alla JÖSSES tänkte jag inte på *ber tusen ave maria* har du inte med att göra, du är obehaglig, söker hela tiden hål att penetrera, för att skadeskjuta, vidrigt faktiskt - lägg ner skiten nu innan jag blir riktigt förbannad! Vad jag gör och inte är knappast något jag behöver bedömas av en självutnämnd dryg översittar "expert-wannabee" som dig. Sällan jag känner sån aversion och så starkt för någon, men göta petter, du kan verkligen konsten att skapa DÅLIG stämning!

Du svarar fortfarande inte på några frågor, du har tappat all kreditet inför mig nu, så ge nu fan i att köra ditt låtsaskrig med mig, återigen - är inte här för att snacka med dig.

Det tog inte många timmar att inse vilka som är det här forumets energitjuvar. Gott råd - snacka inte med mig, ni är inte välkomna, jag vill inte ha mitt humör och min glädje förstörd av party-wreckers. *DISS*

EFTERSOM DU VÄGRAR FATTA NOVAX - DU SVARAR INTE PÅ NÅGRA FRÅGOR - SÅ JAG HAR INGET ATT SÄGA DIG...

Posted on: 2008/2/8 15:00

See User information
MEN eftersom du verkar helt obsessed OM IFALL jag känner nån kossa - så nej, känner ingen ko. Var på 4H-läger som knodd, men inte ens då hängde jag med korna i hagen.

Så, from nu ignorerar vi varandra.

Posted on: 2008/2/8 15:03

(1) 2 3 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper