vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

RFID papper

See User information
Jag läste för några veckor sedan om att void efterfråga ett papper om RFID så jag skrev ihop ett papper å skicka till void.

Tänkte att jag skulle lägga in texten här med så ni kan tycka till om den.

Kom ihåg att det bara är ett utkast och vi vill och kan ändra i det.

har ingen plats å lägga upp pdf´n så klistrar bara in texten.

vill ni ha källor till min info så säg till.

----------------------------------------------------------------------------

Vill du ha ett chip inopererat som kan betala din bussresa, ölen på puben eller flygbiljetten?

Då behöver du inte läsa längre än hit!

Får oss andra som är oroliga över vad ny teknik kan göra med den personliga integriteten och på vilket sätt vi lever våra liv, kan fortsätt att läsa. Snart har vi alla ett pass med ett micro chip som innehåller data om dig och ditt passfoto. Från och med Juli 2009 ska chipet också innehålla ditt fingeravtryck.

RFID Radio Frequency Identification

Är små sändare/mottagare som innehåller information och kan läsas av på avstånd.

Våra pass innehåller RFID, det gör också vissa personer i Amsterdam som betalar sin drinkar på krogen med ett chip under huden. England har infört RFID i sina pass och skyddet som skulle göra det omöjligt att ändra informationen på chipet, knäcktes inom 48 timmar efter lanseringen. Nu har kan tjuvar stjäla någons identitet utan att röra offret.

Kläderna du köper kan innehålla RFID invävda i tyget, det gör idag NP-collection som avser att göra alla sina plagg chipade.

Aktiva chip som kan sända data över 50m finns idag i tillverkningsindustrin och utvecklingen går mot att dessa chip blir allt mindre och kan användas inom andra områden.

RFID tekniken kommer att växa då allt fler företag ser vinster i detta. Det går att utnyttja svagheter i denna teknik så att vi konsumenter och medborgare blir lidande. Om några år kanske vi har RFID överallt och när du går igenom säkerhetskontroller och liknade kan alla dina chip läsas av. Bilar med starka avläsare kan åka runt i olika områden och skanna efter köparen av vissa produkter, eller varför inte stjäla din identitet i passkontrollen, skapar ett falsk pass med dina uppgifter och med ett nytt kort och tjuvens fingeravtryck.

Alla system läcker och kan användas felaktigt, ny teknik är inget undantag så vi kommer se många säkerhetsluckor inom denna teknik i framtiden.

Vill du gör något åt det här? Läs på om RFID och andra tekniker och sprid denna kunskap.
Det finns mycket information på Internet om alla olika system.

Googla: RFID integritet

Posted on: 2008/2/9 13:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: RFID papper
Djugeljim å jag hoppas att få ihop ett 2-sidigt blad om detta. Samma stil som det vi har om 9-11. Ett par bilder, länkar, tydligt spaltad information, lättöverskådlig och korrekt sorterad.

Hjälp till här i tråden med era uppdateringar av det. Nån får gärna börja släga ihop det i wordformat, å ladda upp filen, så vi ser hur det "kan" se ut.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Den framtida chippningen handlar inte om RFID, chippningen ar till for att kontrollera hur vi tanker, och vad vi kan tanka. Alltsa ett mentalt fangelse. Jag fattar inte hur ni som fornekar mindcontrols exiistens kan anse er kladda att sprida infon, eftersom ni fornekar dess existens. Dags att lasa pa nu?

Posted on: 2008/2/10 13:03
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image

See User information
Bladet ska delas ut till folk på "stan" så måste väl ha lite upplägg.

Därför jag bara har skrivit en sida och en rubrik om RFID, så det ska finnas plats för info om andra tekniker.

Kan inte du skriva några rader så kan vi lägga in det med?

Peka oss till nått ställe där vi läsa på och ge folk en trovärdig källa så fixar vi det.

Jag fattar att vi styrs på många olika sätt men RFID är en teknik man kan ta på och folk kan förstå hur den används. Mentala chip är inte lika konkret och kan vara svårt att ta in för nån som går förbi oss och får ett papper i handen.

Men skriv ner nått bra med källor så kan vi nog fixa nått.

Jag tror mindcontrol används men det är inte mig du ska övertyga vise man så skriv nått bra om du vill/kan.

Posted on: 2008/2/10 13:41

See User information
Quote:

djungeljim skrev:
Bladet ska delas ut till folk på "stan" så måste väl ha lite upplägg.

Därför jag bara har skrivit en sida och en rubrik om RFID, så det ska finnas plats för info om andra tekniker.

Kan inte du skriva några rader så kan vi lägga in det med?

Peka oss till nått ställe där vi läsa på och ge folk en trovärdig källa så fixar vi det.

Jag fattar att vi styrs på många olika sätt men RFID är en teknik man kan ta på och folk kan förstå hur den används. Mentala chip är inte lika konkret och kan vara svårt att ta in för nån som går förbi oss och får ett papper i handen.

Men skriv ner nått bra med källor så kan vi nog fixa nått.

Jag tror mindcontrol används men det är inte mig du ska övertyga vise man så skriv nått bra om du vill/kan.

jassa sa vi skall anpassa sanningen till vad vi anser att nan kan forsta eller inte? Detta maste val cvara per definition desinformation, att forandra informationen for att uppna ett visst syfte.

Avsloja sanningen, kom inte med RFID disinfo. Chippningen handlar inte om RFID, det handla om elektronisk lobotimering, och mindcontrol. Vill du beratta sagor, kan du val dra den om rodluvan och vargen.

Jag tror du skall lasa pa om detta, och inse fakta. Lyssna igenom 250 timmar Alan Watt tex,sen har du referenser sa du grinar om Mindcontrol och chippet. Da hajar du att RFID bara ar ett delmoment att fa oss acceptera tekniken, vilket du hjalper till med, eftersom du vill introducera DIN version av sanningen, som du TYCKER ar bra. Du kommer troligen inte att fatta nat om mindcontrol innan du studerat detta amne i 6 manader eller mer. MEN GOR DET!! Las allt Frits Springmeier skrivit, finns massor om mindcontrol, las om Manchurian Candidate projectet MKULTRA och massor av annat, ULF och VLF, psycrotronisc mindcontrol, via 3g natet mm mm, listan ar lang.

Denna taktik ar ju beviset for att ni for en hopplos kamp. Lagg ner erat lappskrivande och inse att ni maste forsta vad som sker, innan ni kan skriva era lappar.

NWO garvar ihjalsignar de ser era lama INFO WARRIOR taktiker. Dom behover inte vara de minsta oroliga att bli avslojade, med nat viktigt.

BRAIN CHIPPEN skall kopplas till datorer, som kommer bestamma vad vi skall tanka, och kommer forbjuda vissa monster fran att uppsta i hjarnan, vi blir lobotomerade.

Tekniken ghar existerat sedan 50 talet, da de forsta implantaten borjade anvandas pa manniskor, inga av dessa hjarnimplantat hade som huvudmal att spara manniskor, som RFID har. Man behover inte ha ett chip i hjarnan for att kunna sparas, man kan ha det i foten eller i blodomloppet. Tex.

Hjarnan ar en nervcentral.

Vill dom ha ett chip i detta omrade ar det for att paverka de nerver som finns dar.

Drommen for dem ar att kontrollera den fria viljan "The ghost in the Machine" som de kallar den, med andra ord vill de kontrollera vad som gor oss till manniskor. Konsten att fantisera och tanka fritt.

Dom tycker inte attdessa egenskaper ar nodvandiga.

Posted on: 2008/2/11 12:29
Resized Image

See User information
Tack för tipsen wiseguy. Kan jag ta delar av din text och lägga till i pappret? Vi kan ju göra ett papper om olika chiptekniker mm.

Tyvärr har jag inte tid att lägga 6 månader på research för ett infoblad som kanske kommer att delas ut. Men du har ju läst böckerna kollat filmerna och sitter på den infon, så du kanske kan hjälpa oss?

Du skriver att det är jag som vill introducera MIN version av sanningen. Vilken sanning? Det är ju bara ett förslag till ett papper som ska delas ut till folk på stan mm.

Jag ville bara lägga upp texten här så folk kan tycka till om den så vi får nått bättre än det jag skrev. Dissinfo vet jag inte om det är, men säg till vad som ska ändras så gör vi det.

Hoppas vi kan göra nått ihop!

Posted on: 2008/2/11 15:04

Anonym
Brains-on-a-chip, DARPA 2009

http://sovereignsentience.blogspot.co ... -on-chip-transparent.html

Nån som börjat pilla på det i word eller liknande?

Oligus, du gjorde det om 911 va? Jobbade du från scratch i Word eller satt du direkt i PDF-editeringsprogram?

See User information
Quote:

djungeljim skrev:
Tack för tipsen wiseguy. Kan jag ta delar av din text och lägga till i pappret? Vi kan ju göra ett papper om olika chiptekniker mm.

Tyvärr har jag inte tid att lägga 6 månader på research för ett infoblad som kanske kommer att delas ut. Men du har ju läst böckerna kollat filmerna och sitter på den infon, så du kanske kan hjälpa oss?

Du skriver att det är jag som vill introducera MIN version av sanningen. Vilken sanning? Det är ju bara ett förslag till ett papper som ska delas ut till folk på stan mm.

Jag ville bara lägga upp texten här så folk kan tycka till om den så vi får nått bättre än det jag skrev. Dissinfo vet jag inte om det är, men säg till vad som ska ändras så gör vi det.

Hoppas vi kan göra nått ihop!

Givetvis far du ta vad jag skrivit om det kan vara till hjalp, kolla efter min trad Allt du nansin vill veta om chippet, den innehaller megamassor av info, ligger i medicin forumet!

Posted on: 2008/2/15 11:06
Resized Image

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper