vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Lite SPAM Jag postade det här på ÖVRIGT

See User information
Dokumentär filmer.
Hur många behöver man ser tills man AGERA?

Visst vilken bra informations redskap internet är, den sitter fast som en gren av den militär backbone den ursprungligen är.

Visst kan vi ladda ner och kolla på film efter film år efter år, då har vi bara hört och sett detta man inte ser så ofta (aldrig) på TV.

Efter ett antal månader eller år fattar vi flesta intelligenta människor mer eller mindre vad budskapet är, i kontexten av "den konspiratoriska" handlar det om korruption eller elitens hot, LIES och våldsamma historien mot vi vanliga människor under århundrade, att vi inte kan lita på "systemet" och även att livet styrs av makterna vi inte hade en aning om.

Vi blir övertygade, vi ändrar våran sätt att tänker eller ser på saker o ting, median, instititioner, infrastructurer och sammhället.

Och sen?

Med allt vi föstår, vad GÖR vi då NU?

Ser på oändliga filmer? Fastnar i debatt med andra människor och argumenterar (ta våran tid och energi) över stora och för det mesta små detaljer och koncepter?

Fastnar vi i en informationsorgie av det hemska, av det korrupta som en fix, som en psykist pundare som aldrig känner nog, en loop när vi konsumera mer och mer detaljer om just detta vi redan fattar?

Jag tror det gäller för de flesta här på Vaken, jag har sett år efter år, och själv har ibland fastnat i debatt om det jag VET känns rätt för mig, och fösöker övertyga andra och även förlämpa de och deras ideer.

Många av de mest populära tråden här verkar vara ego baserade små krig kring The OBVIOUS: Jag VET att detta är sant och DU har det fel.

Och priset är HUR våran tid or ENERGI spenderats, VAD vi GÖR och då INTE GÖR, och oändliga sekondära behov kring just ämnen och reglerna och vad man få eller inte få säger, och det mest löliga i kontexten av VAKEN är hur då man betyr sig mot ideer kring det andliga och spirituella. Man hoppar på andra som att de har RÄTT att förbjuda andras ideer eller ÄVEN möjligheten att säger den man vill. Det är nästan som små mini-diktatur som ta chansen att visar att DE är det stora pojken på lekplatsen, helt patetiskt igentligen när vi tänka på den störrare kontexten.

Och under det tiden då växer makteliten och deras planner genomförs här i norden nästan utan motstånd. De känner sig säkra och trygga att säga vad de vill och när de vill och folk LITA på de på alla nivåer.

Så, oändliga filmer, diskussioner kring THE OBVIOUS med folk som för det mesta redan fattar, argument och tid andvänt mot de som har andra ideer eller:

Vi GÖR någonting KREATIVA, SKAPANDE och INSPIRERANDE till andra genom de vanliga formulär man har lyckats med med andra organisationer och SPREAD the WORD till våran medmänniskor omkring oss.

Vad blir det annars?

En liten elit klubb till av self righteous isolerade intellektuella som då samtidigt patetiskt skrika högt om att vi måste ändra oss själva och systemet på ett litet online forum som nästan ingen känna till, som de hoppa upp o ner när MASSMEDIAN nämna lilla vaken.se då och då och vara solta över ingenting när vi ser omkring oss sammtidigt och berundrar ANDRA personner som verkligen GÖR det som vi vägra göra själva?

Jag har för mycket erfärenhet och praktiska ideer kring just hur ideerna kring vaken (framförallt det som gäller makteliten och massmedian) kan spridas på det mest effektiv sätt, och har delat informationen med andra här (flera med rollen som huvudpersonner för att då sammarbetar under Vakens banner) i flera år och det har jag gjort mest internt och i privatforummet UTAN resultat och nu ser jag förvirring (och jag VET att ni försöker men, MEN, det är INTE tillräkligt nog) kring hur man ska sprida information och öka antal besökare till vaken.

Då är ideen att man ser på filmer och hittar OVANLIGA debatt och alternativa ideer kring makteliten osv och sen....?

Just det, vi vill ha glada empowering ändringar i våran liv mot de universiella vaderingar vi människor behövar, vi vill ha öppethet och "det rättvisa" och ha en fungerande sätt och systemen som funkar, är snälla och inspirerande med det storsta frihet att leva och växa i trygghet som starka individer.

Det kräver ARBET mina vänner.

Mycket GRUNDLIGA arbet, och inte BERÖM och tjaffs om de andra (mest DÄRBORTA) som GÖR det som vi boda har gjort för FLERA år sen!

Inte att man då deklarera och pontifikerar att det här är The Summer of Truth, eller Nu fighter vi InfoKRIGET och sen händer inte det som man vill, eller hänga med Häxor eller Vänstermanifestationer oasv
Taktiken helt enkelt funkar INTE och det synns genom att för en del folk inte stöder vaken, går även på forummet eller har organiserats stora demonstrationer... för att grunden har inte lagts.
Och det är INTE hur de som ni BERUNDRAR har lyckats heller!!!
Its been the WRONG tactics at the WRONG time, doubly WRONG.

Jag börjar blir övertygade att det stämmer som många Amerikaner, Franskmän, Holländera, Tyskar, DANSKAR och visst även ARABER säger om SVENSKAR:

Att ni är latta, att ni är RÄDDA och att ni har blivit så manipulerade, så grundligande manipulerande att det inte finns hopp i mellanmjölkens land, för att ÄVEN här ser jag de stora tendenser att BARA prata, att BERUNDRA andra, att vara USA fixerade och att ni har det bara svårt att byta och lämna flocken.

Vad står VAKEN för egentligen?

Är det allvarligt?

Eller en liten social forum där man kan ha lite gemenskap kring att "leka" konspiration och vara små och rädda för STORBROR och då även visa att man är ÄNDÅ lite mer HARDCORE än de andra i flocken?

UTAN att reagera, att synnas som till ex Peta och de länkerna jag postade i Privatforrumet osv är det här platsen a waste of time och bara patetiskt när det stagnerar och inte går framåt.

Visst fråga "ledningen" hur man ska fixa flera folk att besöka hemmsidan, jag menar "ledningen" med tänken kring att vissa FÅ människor har administriva rätt att ändra och kontrolera forummet, som att flera besökare på en hemmsida BETYDER någonting överhuvudtaget.

Det funkar INTE på det här sätet, jag lovar det, tror du att makteliten bara chatta lite, och har oändliga bekvämma argument kring små saker eller att de då använder alla möjliga redskap som människor för att genomföra det som de VILL?

Vi måste VARA som ELITEN i förhållande till hur EFFEKTIVA de är att sprida information NU.

Så, vi vet HUR de gör för att vi glo på filmer, och dokument om de, deras HISTORIEN, de samlas med ändemål, planerar, med strategier. De diskuterar i möten (ibland flera dagar) med de redskap och ideer de har (resurser) är kritiska och hittar det bästa möjliga sättet att genomföra det som de är överens om att hända.

De lyckas inte HELA tiden, och analysera resultaten, ser det inte som en SETBACK eller FAILURE utan att då försökar om och om igen tills de antigen dö eller nå det de VILL.

THIS is what we human beings are up against RIGHT NOW. TODAY, this MINUTE while you read my words. NOW.

It is no dream, it is not a movie, it is for REAL and the solution is in CREATIVE action and building community TOGETHER.

Så, om det finns någon, även EN persson här med brinnande lust och energi att mötas för att lösa genom KREATIVA ickevåldsamma LÖSNINGAR och IDEER som ledar till roliga informativa AKTIONER för att åtminstone sprida INFORMATION och möte våran med människor kontakta gärna MIG här på vaken.

Jag bryr mig INTE om vi INTE är överens om små detaljerna, om Micke eller Matthias inte dyker upp, och vems info är rätt eller fel, jag bryr mig om att hjälpa mina medmänniskor att upptäcka sanningen om makteliten, om terrorkriget, om historien och om våran läkande lösningar så att de kan vidare börjar förändra deras liv och sprida ideerna vidare som i sin tur ledar till många flera uppVAKENde människor.

Visst kan vissa nu demontera och lägga märke till saker de inte gillar med detta jag har skrivit, grammatiken osv, (ni bara visar eran svaghet och räddsla en gång till and you can go FUCK yourselves and waste time elsewhere) jag är vann med det, men helst vill jag höra hur ni som har varit här ett bra tag, som har visat eran kunskaper kring ämne på vaken vill ta nästa steget eller ni som är ny här.

MVH

M.

PS Jag kan fixa både PLATS, VEGAN mat och sovplats för 5 pers

Posted on: 2008/1/13 7:27
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Lite SPAM Jag postade det här på ÖVRIGT

See User information
BRA skrivet!

Jag är rookie här på forumet men jag märker alltid så snabbt vilka människor som bara postar för sitt egos skull och dem som gör det mer av en genuin lust/intresse.
Jag bor i uppsala och träffas gärna irl framöver och snackar o sprider information mm!

Ha det bäst
/jonte

Posted on: 2008/2/11 6:15
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Svenskar må vara grundlurare och ett ganska fegt folk men lata är en stor lögn vi är kända för att vara flitiga.
Jag har ytterst svår att tro att dansakr,norskar,holländare och amerikaner skulle säga att "svenskar" som folkgrupp är lata då vi är samma folk nämligen germaner/indoeuroper.

See User information
Quote:

jonte skrev:
BRA skrivet!

Jag är rookie här på forumet men jag märker alltid så snabbt vilka människor som bara postar för sitt egos skull och dem som gör det mer av en genuin lust/intresse.
Jag bor i uppsala och träffas gärna irl framöver och snackar o sprider information mm!

Ha det bäst
/jonte

Jonte = Void = irl, "ha det bäst", "rookie" etc osv mm.

Gäsp.

Posted on: 2008/2/11 13:43
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Egentligen är det bara du (novax) och void på hela forumet, det finns inga andra.

jag är void.

Posted on: 2008/2/11 13:46
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

Anonym
Jag pm:ar med Jonte faktiskt! :)

Jonte: Är det okej om jag skickar vår konversation till Novax med ipnummer och allt? Tyvärr är karln 1. humorlös, och tror faktiskt helt ärligt att vissa spela flera karaktärer på vaken.se. Detta beror på antagligen på hans new-age-falun-psykos, men vi hoppas kunna hjälpa honom ur det. (för att jonte skrev "ha det bäst", så räcker det som slutsats för novax att jag är jonte, vad säger det om hans övriga studier inom NWO, jo att han antagligen har gått på en hel del flumspår och tror på mycket saker som är falskt)

VIKTIGT TILL NOVAX
Aroniabären på filen har antagligen någon hallucionogen verkan som du inte läst på om (eller nån annan växt du drar i dig). Du får antagligen i dig en massa skm atropin, hyoscyamin och skopolamin vilket leder till dessa pyskosliknande slutsatser som du drar fram på vaken.se. OBS - dissociativer är kemikalier som du INTE ska leka med hur som helst.

Nu tillbaka till topic och så lämnar vi det här och följer Lorax önskemål om engagemang och mindre diskussion.

See User information
Quote:

void skrev:

Jonte: Är det okej om jag skickar vår konversation till Novax med ipnummer och allt? Tyvärr är karln 1. humorlös, och tror faktiskt helt ärligt att vissa spela flera karaktärer på vaken.se. Detta beror på antagligen på hans new-age-falun-psykos, men vi hoppas kunna hjälpa honom ur det. (för att jonte skrev "ha det bäst", så räcker det som slutsats för novax att jag är jonte, vad säger det om hans övriga studier inom NWO, jo att han antagligen har gått på en hel del flumspår och tror på mycket saker som är falskt)

VIKTIGT TILL NOVAX
Aroniabären på filen har antagligen någon hallucionogen verkan som du inte läst på om (eller nån annan växt du drar i dig). Du får antagligen i dig en massa skm atropin, hyoscyamin och skopolamin vilket leder till dessa pyskosliknande slutsatser som du drar fram på vaken.se. OBS - dissociativer är kemikalier som du INTE ska leka med hur som helst.

Nu tillbaka till topic och så lämnar vi det här och följer Lorax önskemål om engagemang och mindre diskussion.

Bäste patient,

Med tanke på hur mycket piller det krävs:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=79685#forumpost79685

för att hålla sig i transkoma så är jag inte förvånad.

Inte heller är jag förvånad att det grävdes än djupare bland substanserna efter postningen här, för att vidmakthålla sin sjukdom, istället för att se inom sig själv...:

Ayahuasca:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=79622#forumpost79622

/Dr Klot

Posted on: 2008/2/11 14:52

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

void skrev:

VIKTIGT TILL NOVAX

Jag vet inte vad jag ska säga:) helt mållös. Fascinerande och beklämmande på samma gång... Är man så paranoid borde man försöka jorda sig genom fysisk aktivitet el nåt istället för att tillbringa sin vakna tid åt titta ännu djupare i böcker om andlighet och liknande.
Kör på med ip nr void om du tror det skulle hjälpa novax! tycker lite synd om honom....

Posted on: 2008/2/11 15:32
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

See User information
Ni två hade kunnat dansa ringdans med novax o han hade ändå inte trott på det.

Men om man petar det åt sidan, så säger jag som så många gåner förr, att jag alltid är väldigt sugen på att träffa lika/olikasinnade folk och diskutera diverse mystiska saker.

Posted on: 2008/2/11 15:39
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Resized Image

Posted on: 2008/2/11 15:55

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper