vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 14 15 16 (17) 18 19 20 ... 27 »

Re: Den oberoende 911 undersökningen

See User information
Quote:

zink skrev:
Att införa SAP, dominanten på affärssystem, har en del liknat vid att transplantera ryggraden.

Utmarkt, detta borde manga gora, eftersom det saknas ryggrad i manga manniskor nufortiden!

Posted on: 2008/2/15 10:44
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Du måste alltså tillbaka flera århundraden för att hitta bra argument.

Inte heller detta är okänt och är fördömt från samhällets sida så det du skriver är innebär ingen ändring i världens syn på häxbränningar.

Citat:från zink:::)Ta bort ögonbindelen NU!

Human Rights Watch has appealed to Saudi Arabia to halt the execution of a woman convicted of witchcraft.
Pleas for condemned Saudi 'witch'

Undefined' crime

The US-based group is asking the Saudi ruler to void Ms Falih's conviction and to bring charges against the religious police who detained her and are alleged to have mistreated her.

Its letter to King Abdullah says the woman was tried for the undefined crime of witchcraft and that her conviction was on the basis of the written statements of witnesses who said that she had bewitched them.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/7244579.stm

ps.även bild på din guru"håll blicken till höger:))

Posted on: 2008/2/15 19:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

TeBe skrev:
Zink, tack vare din digra CV så kan du inte tänka fritt, du tänker så som du har blivit tränad att tänka, du kommer nog inte ens förstå vad jag menar och kommer att förneka detta faktum.

Du är helt oförmögen att se den stora bilden och koppla ihop sammanhang, precis så som du har blivit tränad genom dina utbildningar, du kan med andra ord inte tänka "outside the box", du är styrd att tänka i dom tankebanor som alla dina utbildningar har programmerat dig att göra..
Du plockar ut enstaka händelser och bortförklarar dom men samtidigt ser du inte varje händelse tillsammans med andra händelser och därför missar du "helhetsbilden".

Även en ”stor bild” upprätthålls av detaljer. Därför ska INTE detaljfrågor vara ett problem särskilt om man hävdar att den ”stora bilden ” är sann.

Så här upplever jag det hela.

Du och andra påstår att bygganden är felaktig gjord för den är på 77 våningar. Jag tittar på våning 1 och hittar inga fel. Jag tittar på våning 2 och hittar inga fel o.s.v. så då får du och andra detaljfrågor att våning 1, 2, 3 inte är felaktiga men som svar får jag att jag ska titta på hela den felaktiga byggnaden.

Så varför är du och andra så irriterade över detaljfrågor?

Titta på denna sida och känn igen dig.

http://www.911myths.com/html/site_faq.html

Det är frågar han fått från 911 truth människor.

Quote:

Det är därför flera av dom som var involverade i 911 bara kan se sin del i det men inte se sin lilla del i "helhetsbilden".. Vi har försökt förklarat "helhetsbilden" för dig men du är nog antagligen för programmerad eller rädd för att se den.. Eller så jobbar du på en myndighet vars ansvar det är att förneka ALLT! Kanske var pga din digra CV som dom valde ut just dig att sköta detta förnekande?

Alla ”helhetsbilder” ska det gå att zooma i till detaljnivå som att zooma i en GPS men när vi kritiker säger att detaljer inte stämmer med helhetsbilden då slår du och andra dövörat till och kommer med svar som inte talar om varför detaljen inte stämmer med helhetsbilden.

Exempel.

Helhetsbilden säger att Bush & Co utförde 911 men när jag försökte få fram bevis till varje medlem i regeringen som satt 911 då blev det stopp, stopp, STOPP och man ville tillbaka till den trygga ”helhetsbilden” istället för att ta i den hemska biten att om inga bevis finns mot medlemmarna i Bush & co regering 911 så kan de inte ha utfört 911. Det är helt enkelt för obehagligt att ta tag i alla detaljer som man behöver gå igenom för att se om helhetsbilden är korrekt. Därför parkerar man i helhetsbilden sch struntar i hur nära eller långt ifrån verkligheten detaljerna i den är.

Därför påstår jag att det inte finns skymten av bevis att Bush & Co utförde 911 jämfört med hur många bevis det finns på att de 19 kaparna utförde dådet. I förhållandet inga bevis mot lite bevis vinner alltid lite bevis.

Quote:

För oss som läst på om skolors och universitets indoktrinering ser detta klart i dina inlägg på detta forum..
Tycker lite synd om dig faktiskt, att man har låtit nån annan ta makten över sina egna tankesgångar är synd..

Jag gick i skolan när den påverkades av 1968 händelserna där ett mycket kritiskt tänkande lärdes ut och att man skulle ifrågasätta det mesta och vara kritisk till makten personer. Detta har jag fortsatt med men trots de inte fått de åsikter som presenteras på vaken.se för de håller INTE för en kritiskt granskande. Det är problemet med vakens.e åsikter. Om alla på detta forum var lika kritisk som jag och inte hela tiden svalde allt som de som påstår det du och andra vill höra.

Jag är t.ex. mycket kritisk till Irakkriget och har fler gånger på detta forum visat att jag hela tiden trodde på Hans Blix som sade att Irak inte hade några massförstörelsevapen.

Dessutom fick vi veta av experter att irakier inte fanns utan at Irak var uppdelat i olika folkgrupper som alla höll på sitt och inget som hänt i Irak säger emot det.

Quote:

Vart jobbar du nu, förresten?

Vid alla ”var jobbar du” frågor ska väl den som frågar först tal om vad han eller hon själv jobbar med. Varför ska bara en person hela tiden måste göra det? Eller är alla som sympatiserar med vaken,se arbetslösa och har misslyckats med grundskolan?

See User information
Quote:

zink skrev:

Jag gick i skolan när den påverkades av 1968 händelserna där ett mycket kritiskt tänkande lärdes ut och att man skulle ifrågasätta det mesta och vara kritisk till makten personer. Detta har jag fortsatt med men trots de inte fått de åsikter som presenteras på vaken.se för de håller INTE för en kritiskt granskande. Det är problemet med vakens.e åsikter. Om alla på detta forum var lika kritisk som jag och inte hela tiden svalde allt som de som påstår det du och andra vill höra.

Herre min skapare!

Man blir alldeles matt av att läsa dina självförhärligande och med total biist på självinsikt patetiska svammel!

DU KRITISK till makten???

NÄR har du någonsin skrivit ett starkt kritiskt inlägg om den internationella finanseliten, den trilliondollarsstinna läkemedelindusrin, det höggradiga frimureriets inverkan på samhället och andra elitorganissationers otroligt negativa påverkan i världens politiska, ekonomiska och sociala liv???

Du tar verkligen priset för en uppblåst, arrogant ochenfaldig hycklare!

Du förtjänar verkligen ALLT förakt som en människa kan få, efter alla de år som du här på vaken.se fått möjligheten att läsa och förstå det helvete satanisteliten genom den moderna historien skapat för människor och samhälle UTAN att du förstått någonting samt att du trots detta försvarar denna satanistelits alla handlingar i ur och skur.

Posted on: 2008/2/15 21:25

Edited by bennybear on 2008/2/15 22:22:38

See User information
Zink DIN/ER perversa avart där den infantila impulsen att blotta sig, upphöjts till tvång.Alltså en kvinnlig störning på den manliga sidan av kroppen

Skolsystem med betyg skapar utslagna. Lätt att se! Till slut tar betygsfaanatikerna - de invecklingsstörda, över hela demokratidiktatur-processen!

Det som man fördömmer hos andra, ådrar man sig själ v. Sluta att klandra!!
Då du klivit ur din "kunskap" o. blivit den Gud du egentligen är. Då du!
Jag drar oxo zink krya på dig.

Posted on: 2008/2/15 21:42

Anonym
Quote:

sale skrev:
Zink DIN/ER perversa avart där den infantila impulsen att blotta sig, upphöjts till tvång.Alltså en kvinnlig störning på den manliga sidan av kroppen

Skolsystem med betyg skapar utslagna. Lätt att se! Till slut tar betygsfaanatikerna - de invecklingsstörda, över hela demokratidiktatur-processen!

Hör du till de utslaga i skolsystemet?

Hur kommer det sig att du är så arg på de som har bra betyg?

Anonym
Zink är ett skämt. Han har aldrig haft en ny tanke någonsin och kommer aldrig att ha det. Han är inte ens själv medveten om att han får alla sina tankar serverade.

See User information
Quote:

zink skrev:
Du och andra påstår att bygganden är felaktig gjord för den är på 77 våningar. Jag tittar på våning 1 och hittar inga fel. Jag tittar på våning 2 och hittar inga fel o.s.v. så då får du och andra detaljfrågor att våning 1, 2, 3 inte är felaktiga men som svar får jag att jag ska titta på hela den felaktiga byggnaden.

Vilka har påstått att byggnaden (vilken byggnad förresten?) är felaktigt gjord?? Jag har aldrig kommit med ett sådant argument eller har den åsikten, hittar du på detta själv eller!?

Quote:

Exempel.

Helhetsbilden säger att Bush & Co utförde 911 men när jag försökte få fram bevis till varje medlem i regeringen som satt 911 då blev det stopp, stopp, STOPP och man ville tillbaka till den trygga ”helhetsbilden” istället för att ta i den hemska biten att om inga bevis finns mot medlemmarna i Bush & co regering 911 så kan de inte ha utfört 911. Det är helt enkelt för obehagligt att ta tag i alla detaljer som man behöver gå igenom för att se om helhetsbilden är korrekt. Därför parkerar man i helhetsbilden sch struntar i hur nära eller långt ifrån verkligheten detaljerna i den är.

Därför påstår jag att det inte finns skymten av bevis att Bush & Co utförde 911 jämfört med hur många bevis det finns på att de 19 kaparna utförde dådet. I förhållandet inga bevis mot lite bevis vinner alltid lite bevis.

Lyssna nu, Bush hade invasionordern låg på sitt bord den 10:e September och trupper var samlade i mellanöstern, hur kunde det komma sig? Jag vet inte exakt hur stor del Bush har i detta men många av händelserna verkar han ha varit mycket väl medveten om eller så har någon ( Cheney? ) duperat honom..

British troops to join Gulf war games
http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/1012044.stm

"In September 2001 an invading enemy force will be repulsed from the Gulf state of Oman.

Illustrious to take command in Swift Sword manoeuvres
http://www.telegraph.co.uk/news/main. ... ws/2001/10/01/wmil101.xml

U.S. Decision On Iraq Has Puzzling Past
http://www.washingtonpost.com/ac2/wp-dyn/A43909-2003Jan11

"Almost as a footnote, the document also directed the Pentagon to begin planning military options for an invasion of Iraq, senior administration officials said.

Kriminella politiker och byråkrater inom regeringen och underättelsetjänsten är definitivt inblandade, det är bara att titta på alla mörkläggningar om bland annat undanhållna varningar om stundande attacker, lögner om att regeringen inte kunde anat att "kaparna" skulle använda flygplan som kamikazeplan, militären hade övat det scenariot under 2000 samt att liknande övningar genomfördes samma dag, samma tid??

"October 24, 2000 - The Pentagon conducts the first of two emergency training exercises called MASCAL which is about a mock plane crash of a passenger aircraft into the Pentagon less than a year before 9/11."
http://killtown.911review.org/oddities.html#October24,2000-MASCAL_excercise

"June 1, 2001 - NORAD conducts Amalgam Virgo 01, an exercise involving a cruise missile attack scenario in which their presentation manual has a photo of Osama bin Laden on the cover and a picture of an explosion in a skyscraper inside."
http://killtown.911review.org/oddities/2001.html#June1,2001-Amalgam_Virgo_01

Men inte höjer Zink några ögonbryn för det, för dessa incidienter kan alltid bortförklaras med orimliga, osannolika, ovetenkapliga förklaringar, när man väl börjar nysta i dom orimliga, osannolika, ovetenkapliga bortförklaringarna så hittar man rena lögner!

Posted on: 2008/2/16 18:28
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Quote:

TeBe skrev:
Quote:

zink skrev:

Vilka har påstått att byggnaden (vilken byggnad förresten?) är felaktigt gjord?? Jag har aldrig kommit med ett sådant argument eller har den åsikten, hittar du på detta själv eller!?

Det var bildligt. Bygganden är den "stora bilden" och våningarna detaljer i den "stora bilden"

Till alla "stora bilder" finns detaljer och håller inte detaljerna upp den "stora bilden" finns inte den "stora bilden".

Quote:

Quote:

Exempel.

Lyssna nu, Bush hade invasionordern låg på sitt bord den 10:e September och trupper var samlade i mellanöstern, hur kunde det komma sig? Jag vet inte exakt hur stor del Bush har i detta men många av händelserna verkar han ha varit mycket väl medveten om eller så har någon ( Cheney? ) duperat honom..

British troops to join Gulf war games
http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/1012044.stm

"In September 2001 an invading enemy force will be repulsed from the Gulf state of Oman.

Du anser att en uppgift från brittiska armén är trovärdig. Den kopplar du ihop med 911.

Jag anser att en uppgift från brittiska armén är trovärdig. Jag koppla inte ihop den med 911 för militärövningar pågår runt i världen och att någon av dessa hamnar nära en ny konflikt är bara en tillfällighet.

Quote:

Illustrious to take command in Swift Sword manoeuvres
http://www.telegraph.co.uk/news/main. ... ws/2001/10/01/wmil101.xml

Du anser att en uppgift från brittiska armén är trovärdig. Den kopplar du ihop med 911 och Bush & co.

Jag anser att en uppgift från brittiska armén är trovärdig. Att de tar trupper till Afghanistan från de som övar i närheten av en ny konflikt och de kvarvarande fortsätter att öva är inte sensationellt utan bara logiskt.

Quote:

U.S. Decision On Iraq Has Puzzling Past
http://www.washingtonpost.com/ac2/wp-dyn/A43909-2003Jan11

"Almost as a footnote, the document also directed the Pentagon to begin planning military options for an invasion of Iraq, senior administration officials said.

Du anser att Washington Post och deras referat att ett dokument från Bush är trovärdigt. Du anser de visar att USA skulle invadera Irak.

Jag att Washington Post och deras referat att ett dokument från Bush är trovärdigt. Jag anser de återigen visar att USA skulle invadera Irak då det finns ett sådant förslag från 1997.

Quote:

Kriminella politiker och byråkrater inom regeringen och underättelsetjänsten är definitivt inblandade, det är bara att titta på alla mörkläggningar om bland annat undanhållna varningar om stundande attacker, lögner om att regeringen inte kunde anat att "kaparna" skulle använda flygplan som kamikazeplan, militären hade övat det scenariot under 2000 samt att liknande övningar genomfördes samma dag, samma tid??

Man har 19 kapare på passagerarlistorna, man har bilder och filmer på kaparna från flygplatserna, man har DNA från kaparna, man har bilder på kaparna från flygskolorna, man vet vilka hotell kaparna bodde på för de använde sina riktiga namn

Är det inte ett sammanträffade som är otroligt?

Quote:

"October 24, 2000 - The Pentagon conducts the first of two emergency training exercises called MASCAL which is about a mock plane crash of a passenger aircraft into the Pentagon less than a year before 9/11."
http://killtown.911review.org/oddities.html#October24,2000-MASCAL_excercise

Du anser att en uppgift från Pentagon om övningen MASCAL är trovärdig. Du anser de här ihop med 911.

Jag anser att en uppgift från Pentagon om övningen MASCAL är trovärdig. Den har inget med 911 att göra utan dess likhet med 911 är en ren tillfällighet.

Quote:

"June 1, 2001 - NORAD conducts Amalgam Virgo 01, an exercise involving a cruise missile attack scenario in which their presentation manual has a photo of Osama bin Laden on the cover and a picture of an explosion in a skyscraper inside."
http://killtown.911review.org/oddities/2001.html#June1,2001-Amalgam_Virgo_01

Du anser att NORADs övning med missiler är trovärdig. Du kopplar ihop den med 911.

Jag anser att NORADs övning med missiler är trovärdig. Jag ser dock inte sensationellt i den och att den skulle ha något med 911 att då Osama bin Laden var efterlyst för ambassadbomberna i Dar es Salaam, Tanzania och Nairobi, Kenya.

Enligt CIA hade ”bruset” från misstänkta terrorister ökat månaderna före 911 så att man tog till försiktighetsåtgärder och övade är inget som helt oförklarligt och är då inget som visar på något planerat 911 från Bush & Co .

Enligt Bush fick de före 911 200 allvarliga terroristhot i månaden och enligt en FBI agent nyligen så ligger antalet allvarliga terroristhot mot USA på 50 i veckan, alltså samma som före 911.

Quote:

Men inte höjer Zink några ögonbryn för det, för dessa incidienter kan alltid bortförklaras med orimliga, osannolika, ovetenkapliga förklaringar, när man väl börjar nysta i dom orimliga, osannolika, ovetenkapliga bortförklaringarna så hittar man rena lögner!

Du har ansett flera militära organisationer som trovärdiga.

Att DNA hittats från både från passager, kapare på Flight 77 och omkomna i Pentagon

Detta anser jag var trovärdigt men inte du. Detta är att sila information så att de ”stor bilden” tappar kontakt med verkligheten.

Notera att jag ansett ALLA dina källor som trovärdiga.

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

sale skrev:

Det verkliga universitetet är livets dagar.Det andra är bara mln öronen.

Låt dem vara på sin nivå. Du vill ju vara ifred

din nivå, eller hur? Om någon vore på "högre" nivå än dig, borde denne någon, trampa på dig eller rent av göra lite pannbiff?Vem är du?

Arg?Var du tvungen att ta till det där argumenten?
Den där inte bara haltar utan behöver kryckor dessutom.

Posted on: 2008/2/17 12:31

See User information
Personligen har jag slutat försöka få zink att begripa det här(efter några månaders försök). Jag sparar min energi till dom som är någorlunda öppna redan. Kom att tänka på en text ur en film som är rätt bra

"The Matrix is a system, Neo. That system is our enemy. But when you're inside, you look around, what do you see? Businessmen, teachers, lawyers, carpenters. The very minds of the people we are trying to save. But until we do, these people are still a part of that system and that makes them our enemy. You have to understand, most of these people are not ready to be unplugged. And many of them are so inert, so hopelessly dependent on the system that they will fight to protect it."

Hade gött fölk å ses!

Posted on: 2008/2/17 13:34
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

See User information
Hahaha, Zink, vad ska man säga om dina "mental-gymnastics"..

Om du skulle ställa upp i OS i grenen "bortförklaringar och tillfälligheter" så skulle du nog vinna lätt..

Hur kan man hitta DNA från Pentagon när planet vaporiserade?

Du kan inte ens se paradoxen med att planets vingar, vid inträdet in i Pentagon, INTE tog med sig väggarna, det fanns heller inga vingdelar på utsidan av Pentagon och det finns heller inga vingar inuti Pentagon , då planet vaporiserade, men ändå har man hittat DNA??

Vart fanns vingarna, på insidan eller på utsidan av Pentagon?
Vaporiserade planet helt och brann upp?
Du kan inte ha kakan och äta den samtidigt, det borde du veta!

Posted on: 2008/2/17 15:09
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Quote:

zink skrev:

Man har 19 kapare på passagerarlistorna, man har bilder och filmer på kaparna från flygplatserna, man har DNA från kaparna, man har bilder på kaparna från flygskolorna, man vet vilka hotell kaparna bodde på för de använde sina riktiga namn

Nu har du inte riktigt gjort hemläxan, man har namn på 19 personer som man hävdar är kaparna, det stämmer, dem har man hittat på passagerar listorna. Om jag drar fram en passagerar lista med 19 arabiska namn på och säger att "här är bevisen, det fanns araber på planen" i en vanlig mordutredning skulle folk bara skratta åt mig.

"bilder och filmer på kaparna från flygplatserna"
Menar du då den enda film sekvensen som har blivit släppt till allmänheten där man faktiskt ser en kapare som går i flyplatsen? Han är inte på väg till något plan vad man kan se eller något liknande han bara går någonstans inom flygplatsen.
STOPPA PRESSARNA Zink har hittat det slutgiltiga beviset. Det fanns en arab som även finns med på passagerarlistan på flygplatsen samma dag. Det måste ju ses som ett skottsäkert bevis...

"Man har DNA från kaparna" Det stämmer iofs men det är ju nästan bara ett större bevis på att det är en lögn. Man har kunnat, med hjälp av dna, identifiera nästan alla kropparna i planet som flög in i pentagon men endå så har t.ex. stål-titan motorerna som är byggda för att klara nästan vad som helst försvunnit spårlöst. De har "vaporiserats av värmen". Nu är jag ingen höjdare på kemi, måste erkänna att jag fick valde bort det ämnet från min natur utbildning och därför förmodligen inte har samma ENORMA kunskap som du förmodligen har innom ämnet så därför får jag lov att rådfråga din enorma expertis. Om jag lägger in ett stort föremål tillverkat av stål och titan i en eld samtidigt som jag lägger in en människorkropp och sen kommer tillbaka ett tag senare för att titta till dem, vilken kommer då ha tagit mest skada, stål-titan föremålet eller människor kroppen? Min direkta gisning skulle varit människorkroppen men du kanske har ett annat svar på lager?

"Man har bilder på kaparna från flygskolorna" Ja det har man, de gick på flygskolan, visserligen har man också vittnesmål från deras lärare på dessa flygskolor som hävdar att de inte ens var kapabla att flyga ett litet propellerplan i en cirkel och sedan landa. Att flyga en boing 747 är inte särskillt enkelt. Jag kan citera en god vän till mig som är pilot som jag för ett antal år sedan frågade om en jumbojets, vilken som helsts, förmåga att segelflyga. Med andra ord, om du schabblar bort allting helt och bara ska försöka få det att flyga på sin egen hand och han svarade att "en jombojet segelflyger faktiskt jätte bra, nästan lika bra som en tegelsten"
Så om det faktiskt var så att det var dessa människor som kapade planen med hjälp av sina magiska "box-cutters", som små knivar men med ett blad på ca 2cm, så hade dem iallafall gud på sin sida för det krävs bra mycket mer än ett vanligt mirakel för att de skulle klara av att manövrera dessa fyra flygplan in i de byggnaderna de uppenbarligen lyckades flyga in i.
Det finns naturligtvis fler frågor men jag kan inte bara sitta här och upprepa mig dag ut och dag in. Här finns ett par andra frågor som jag ställt angående 9/11 http://vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=9382&start=20
Du kan gjärna få svara på dem också vid tillfälle, hittils verkar folk ha ingnorerat dem.
Jag kommer förmodligen aldrig att kunna presentera 100% bevis för att det var de neo-konservativa som genomförde 9/11 men när det finns för många frågor, regeringen skulle kunna ge svar men endå väljer att inte göra det så måste man fråga sig. Vad har de att dölja? För mig är svaret tydligt men att blunda är så mycket enklare. Jag tror vi kommer förlora för som Donald Rumsfeldt har sagt "there is a lot of people who lie and get away with it" och du verkar väldigt bestämd över att de ska komma undan.
Varför tror du på dem när allt de har sagt hittils är lögn, för eller senare måste du sluta svälja deras lögner.
Jag merkar att du hela tiden nämner att du litar på våra källor och att vi därför borde lita på dina. Här är svaret för varför jag inte litar på dina källor. http://www.youtube.com/watch?v=OgfzqulvhlQ&feature=related

Posted on: 2008/2/17 17:42
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"

"The real action is in the reaction"

"Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..."

Anonym
Quote:

TeBe skrev:
Hahaha, Zink, vad ska man säga om dina "mental-gymnastics"..

Om du skulle ställa upp i OS i grenen "bortförklaringar och tillfälligheter" så skulle du nog vinna lätt..

Hur kan man hitta DNA från Pentagon när planet vaporiserade?

Du kan inte ens se paradoxen med att planets vingar, vid inträdet in i Pentagon, INTE tog med sig väggarna, det fanns heller inga vingdelar på utsidan av Pentagon och det finns heller inga vingar inuti Pentagon , då planet vaporiserade, men ändå har man hittat DNA??

Vart fanns vingarna, på insidan eller på utsidan av Pentagon?
Vaporiserade planet helt och brann upp?
Du kan inte ha kakan och äta den samtidigt, det borde du veta!

Många 911 truth människor verkar inte fatta att vingar försvinner ofta vid krascher för de innehåller bränslet.

Att det var Flight 77 har t.o.m. Rense kommit fram till.

http://www.rense.com/general32/phot.htm

Om en person har blivit utsatt för brand t.ex. att en mördare försöker elda upp sitt offer så kan man om man hittar tänder göra DNA analyser från dem.

Sedan en tid tillbaka behövs en mängd motsvarade ett knappnålshuvud för att kunna gör DNA analyser.

Anonym
Quote:

paskharen skrev:
Quote:

zink skrev:

Nu har du inte riktigt gjort hemläxan, man har namn på 19 personer som man hävdar är kaparna, det stämmer, dem har man hittat på passagerar listorna. Om jag drar fram en passagerar lista med 19 arabiska namn på och säger att "här är bevisen, det fanns araber på planen" i en vanlig mordutredning skulle folk bara skratta åt mig.

De skulle inte skratta åt dig utan ange det som bevis 1.

Quote:

"bilder och filmer på kaparna från flygplatserna"
Menar du då den enda film sekvensen som har blivit släppt till allmänheten där man faktiskt ser en kapare som går i flyplatsen? Han är inte på väg till något plan vad man kan se eller något liknande han bara går någonstans inom flygplatsen.
STOPPA PRESSARNA Zink har hittat det slutgiltiga beviset. Det fanns en arab som även finns med på passagerarlistan på flygplatsen samma dag. Det måste ju ses som ett skottsäkert bevis...

Jag har sett flera videor och stillbilder där kaparna finns och är tagna efter bagagekontrollen. Så de finns bevis för att kaparna var på väg till planen. Bilder på att de klev på planen saknas med det gör de för alla passagerarna också.

Då har vi märkt detta bevis 2.

Quote:

"Man har DNA från kaparna" Det stämmer iofs men det är ju nästan bara ett större bevis på att det är en lögn. Man har kunnat, med hjälp av dna, identifiera nästan alla kropparna i planet som flög in i pentagon men endå så har t.ex. stål-titan motorerna som är byggda för att klara nästan vad som helst försvunnit spårlöst. De har "vaporiserats av värmen". Nu är jag ingen höjdare på kemi, måste erkänna att jag fick valde bort det ämnet från min natur utbildning och därför förmodligen inte har samma ENORMA kunskap som du förmodligen har innom ämnet så därför får jag lov att rådfråga din enorma expertis. Om jag lägger in ett stort föremål tillverkat av stål och titan i en eld samtidigt som jag lägger in en människorkropp och sen kommer tillbaka ett tag senare för att titta till dem, vilken kommer då ha tagit mest skada, stål-titan föremålet eller människor kroppen? Min direkta gisning skulle varit människorkroppen men du kanske har ett annat svar på lager?

Som vanligt är fysik det som inte går hem hos dig och många på detta forum. Även om titan är stabilt så är det inte hur stabilt som helst utan även en flygmotor går sönder om flygplanet krockar med en byggnad för det motorn råkar ut för när de krockar mot olika delar av en byggnad motsvarar att mala sönder motorn i en kvarn där motorn istället krockar med kvarninfordringen.

Quote:

"Man har bilder på kaparna från flygskolorna" Ja det har man, de gick på flygskolan, visserligen har man också vittnesmål från deras lärare på dessa flygskolor som hävdar att de inte ens var kapabla att flyga ett litet propellerplan i en cirkel och sedan landa. Att flyga en boing 747 är inte särskillt enkelt. Jag kan citera en god vän till mig som är pilot som jag för ett antal år sedan frågade om en jumbojets, vilken som helsts, förmåga att segelflyga. Med andra ord, om du schabblar bort allting helt och bara ska försöka få det att flyga på sin egen hand och han svarade att "en jombojet segelflyger faktiskt jätte bra, nästan lika bra som en tegelsten"

Det var ingen Boeing 747 inblandad 911 utan Flight 11, Boeing 767, Flight 175, Boeing 767, Flight 77, Boeing 757 och Flight 93, Boeing 757.

Så du får fråga din vän igen hur det är att flyga dessa plan.

Sedan undrar jag varför en del som du tror att der var en jumbojet alltså en Boeing 747 då det gör att man kan ifrågasätt hur bra du och andra har koll på era egna uppgifter.

Quote:

Så om det faktiskt var så att det var dessa människor som kapade planen med hjälp av sina magiska "box-cutters", som små knivar men med ett blad på ca 2cm, så hade dem iallafall gud på sin sida för det krävs bra mycket mer än ett vanligt mirakel för att de skulle klara av att manövrera dessa fyra flygplan in i de byggnaderna de uppenbarligen lyckades flyga in i.
Det finns naturligtvis fler frågor men jag kan inte bara sitta här och upprepa mig dag ut och dag in.

Det har kapats plan historiskt med att bara hota med en paket som man sagt innehöll en bomb. Även kaparna 911 hotade med bomber. Det hade tränat på att döda med små knivar på kameler.

Dessutom har en kapning som var mer komplicerade än den som de 19 kaparna gjorde hänt 6 september 1970 då PFLP kapade fyra flygplan från fyra olika länder alla på väg till USA ett från Frankfurt am Main i Tyskland, ett från Zürich i Schweiz, ett från Tel Aviv i Israel och ett från Brüssel i Belgien.

http://en.wikipedia.org/wiki/Dawson's_Field_hijackings#El_Al_Flight_219

(Du får klippa och klistra länken. Det gick inte att få forumprogrammet att lägga upp länken korrekt)

Hur man kapar plan är en sak som många i Mellanöstern känner till.

Quote:

Här finns ett par andra frågor som jag ställt angående 9/11 http://vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=9382&start=20
Du kan gjärna få svara på dem också vid tillfälle, hittils verkar folk ha ingnorerat dem.
Jag kommer förmodligen aldrig att kunna presentera 100% bevis för att det var de neo-konservativa som genomförde 9/11 men när det finns för många frågor, regeringen skulle kunna ge svar men endå väljer att inte göra det så måste man fråga sig. Vad har de att dölja? För mig är svaret tydligt men att blunda är så mycket enklare. Jag tror vi kommer förlora för som Donald Rumsfeldt har sagt "there is a lot of people who lie and get away with it" och du verkar väldigt bestämd över att de ska komma undan.
Varför tror du på dem när allt de har sagt hittils är lögn, för eller senare måste du sluta svälja deras lögner.
Jag merkar att du hela tiden nämner att du litar på våra källor och att vi därför borde lita på dina. Här är svaret för varför jag inte litar på dina källor. http://www.youtube.com/watch?v=OgfzqulvhlQ&feature=related

[/quote]
Jag kan tyvärr inte svara dig i den tråd du har lagt upp då moderatorena för vaken.se bara tillåter att jag skriver i Skepticism delen.

Har du tänkt på att USA regering kan teoretiskt ha ljugit om allt från JFK mordet till 911 utan att de för den skull var ansvariga för 911. Att man ljuger bekräftar inte ens skuld utan det gör bara bevis för ens skuld och det är därför jag frågar efter utan att få skuggan bevis vad de i regeringen 911 hade gjort för att vara ansvarig för 911. Jag vill ha bevis per person och inte i ”det stora hela” för de går inte i ”det stora hela” se om bevisen håller att anklaga personerna som skulle ha varit ansvariga. Finns indikationer bara i ”det stora hela” så skulle jag om jag hade suttit i 911 regeringen bara skrattat åt det för de är inga som helt bevis på min skuld bara en indikation på en diffus skuld i ”det stora hela” och det kan man stå ut med utan att behöva känna att man är träffad av några anklagelser.

Där för måste bevis per person fram och finns inga sådana finns inte heller ”insidejobbet” och då talar allt för att det var 19 kapare som utförde 911.

Vi tar det så här också. Det finns officiellt bevis mot 19 namngivna kapare medan det på andra sidan inte finns bevis mot namngivna personer i 911 regeringen och alla som skulle ha hjälp dem att utföra 911 .

Om man ska komma lika ska det fram bevis mot 19 namngivna personer i 911 regeringen och dess tjänstemän.

See User information
Falska företag CIA-täckmantel

WASHINGTON. Efter den 11 september 200 l startade den amerikanska underrättelseetjänsten CIA tolv påhittade företag i framför allt Europa. Syftet var att infiltrera islaamistiska organisationer,skriiver Los Angeles Times.

Med företagen som baser och täckmantel kunde fler agenter skickas utoll,1lands för att avslöja terrorplaner. Alla utom två av företagen har nu stängts, säger tidigare och nuvarande CIA-anställda till tidningen.
sds:tiger som vanligt...
http://www.latimes.com/news/nationworld/nation/la-na-intel17feb17,0,3935942.story

Dom två företag som är kvar jobbar zink på;)

Posted on: 2008/2/18 15:39

See User information
Citat zink:Jag vill ha bevis per person

Svar:Konfidentiell information

* Informationen får endast behandlas av de personer vars arbetsuppgifter kräver det.
* Definiera behörigeterna för informationen.
* Det är inte tillåtet att överlåta eller uppge informationen till obehöriga i strid med lagen.

-------------------------------

Administration av konfidentiell information

Dokument mottagna eller skapade av Certifieringsorganet CSEC är allmänna handlingar. Dokument SKALL emellertid behandlas som konfidentiella om - och endast om - det bedöms vara nödvändigt och de berör intressen skyddade av paragrafer i sekretesslagen gällande:

* rikets säkerhet eller dess relation till andra stater och organisationer
* myndighets inspektion, kontroll eller övervakning av annat slag
* lagföring och/eller förhindrande av brott
* offentlig institutions ekonomiska intressen
* skydd av personliga eller ekonomiska förhållanden av privat karaktär

kring krav gällande konfidentiell information samt procedurer för utbyte av konfidentiell information

Har du några invändnigar?

Posted on: 2008/2/18 15:44

See User information
Quote:

sale skrev:
Quote:

zink skrev:
Quote:

sale skrev:

din nivå, eller hur? Om någon vore på "högre" nivå än dig, borde denne någon, trampa på dig eller rent av göra lite pannbiff?Vem är du?

Skall du inte svara mig?Vanligt...

Posted on: 2008/2/18 17:46

See User information
Äntligen någon som faktiskt vill föra en diskution.
Eftersom du inte kunde läsa min andra länk klisstrar jag in den här, resten tar vi imorgon.

zpz2 skrev:

Citat:

"9/11-kommissionens rapport var ingen ingenjörsrapport som utredde byggnadernas kollaps.
9/11-kommissionens uppgift var att reda ut hur attackerna kunde inträffa och ge råd för att hindra attacker i framtiden."

Precis, de skulle utreda hur attackerna kunde inträffa. I det kan man ju misstänka att de skulle kollat upp saker som varför NORAD tog över 1½h på sig att reagera när 3 av världens största flygplan SAKNADES när det brukar ta dem runt 10 min att nå ett privat flygplan som avviker lite från sin kurs. 3 flygplan BORTTAPPADE i världens kanske mest bevakade luftrum NEW YORK i ÖVER 1½ H!! Vi snackar inte everyday stuff här! Sen så kom dom ju faktiskt också fram till att det kanske vore bra att förhöra Dick Cheney och George W Bush och det tyckte dem gick bra, de hade bara några små krav runt det här:
1) De skulle inte vara under ed
2) De skulle vara tillsammans
3) Inga reportrar fick vara med
4) Inga familjemedlemmar till de omkommna fick vara med
5) Inget av det dom sa fick spelas in, skrivas ner eller dokumenteras på något annat sätt.
Sen de två filmerna som har släppts på "planen" som åker in i pentagon. Jag såg på alla de där "debugningsfilmerna" som du länkade till men hans insomning på det där planet som flög in i pentagon i det första av de två banden som har släppts... seriöst, om jag ville få dig att se att det var en jättestor drake som anföll pentagon skulle jag kunnat göra det, informationen i hans "debuggningsfilmer" var ju ofta ännu mer bristfällig än i dem allra mest otroliga ideérna om 9/11. Hur som helst så är det ju inte frågan om det är något plan på videon, frågan även där är ju "vad har dem att dölja"? Världens mest välbevakade byggnad, PENTAGON, blir atackerat av ett FLYGPLAN, en Boing 747(? osäker), dem planen är jättestora, det finns fler kameror än 1 riktad mot vilken punkt som helst på pentagon men just där, där planet flög in finns det 1 kamera på jätte långt avstånd plus en film från "your local gasstation" som inte visar någonting. Jag skulle alltså kunna promenare fram till platsen där planen flög in, slå sönder en ruta, hoppa in och sno lite papper och en dator snabbt och sen kubba som fan och de skulle inte kunna identifiera mig eftersom att kamerorna är för få, för långt bort och har för dålig skärpa? Seriöst? Det kan du ju inte tro så då frågar jag, var är alla de andra banden? Mot de allra flesta punkter på pentagon finns den ungefär 50 kameror riktade, var är de resterande 49 banden?
Jag skulle vilja avsluta med att citera en av mina favoritpersoner och tacka honom för att han gör vårat jobb så mycket lättare
"A country that is hiding something is a country that is afraid of getting cought"//George W Bush

Om de Neo-konservativa i regeringens topp skikt med George W Bush som sin frontfigur är oskyldiga VAD HAR DE DÅ ATT DÖLJA? Varför är all information så jävla svår att få tag på?

Posted on: 2008/2/18 23:39
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"

"The real action is in the reaction"

"Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..."

Anonym
Quote:

sale skrev:
Falska företag CIA-täckmantel

WASHINGTON. Efter den 11 september 200 l startade den amerikanska underrättelseetjänsten CIA tolv påhittade företag i framför allt Europa. Syftet var att infiltrera islaamistiska organisationer,skriiver Los Angeles Times.

Med företagen som baser och täckmantel kunde fler agenter skickas utoll,1lands för att avslöja terrorplaner. Alla utom två av företagen har nu stängts, säger tidigare och nuvarande CIA-anställda till tidningen.
sds:tiger som vanligt...
http://www.latimes.com/news/nationworld/nation/la-na-intel17feb17,0,3935942.story

Dom två företag som är kvar jobbar zink på;)

Hurra åt mig själv. Jag väntade bara på att det skulle skrivas så på detta forum när jag läste den nyheten.

Hurra, hurra, hurra vad jag kan förutse vaken.se idag.

Anonym
Quote:

sale skrev:
Citat zink:Jag vill ha bevis per person

Svar:Konfidentiell information

* Informationen får endast behandlas av de personer vars arbetsuppgifter kräver det.
* Definiera behörigeterna för informationen.
* Det är inte tillåtet att överlåta eller uppge informationen till obehöriga i strid med lagen.

-------------------------------

Administration av konfidentiell information

Dokument mottagna eller skapade av Certifieringsorganet CSEC är allmänna handlingar. Dokument SKALL emellertid behandlas som konfidentiella om - och endast om - det bedöms vara nödvändigt och de berör intressen skyddade av paragrafer i sekretesslagen gällande:

* rikets säkerhet eller dess relation till andra stater och organisationer
* myndighets inspektion, kontroll eller övervakning av annat slag
* lagföring och/eller förhindrande av brott
* offentlig institutions ekonomiska intressen
* skydd av personliga eller ekonomiska förhållanden av privat karaktär

kring krav gällande konfidentiell information samt procedurer för utbyte av konfidentiell information

Har du några invändnigar?

Om det är som du skriver har inte "insidejobbet " något att vila sig mot då den informationen som finns om det inte har släppts.

Bevis på ett "insidejobb" finns inte då eller vad i all världen vilar de bevis på? Släppt information ifrån vad?

Nä du. Du har med kraft visar att "insidejobet" är och har varit en ren spekulation utan skymten av bevis.

Anonym
Quote:

sale skrev:
Quote:

sale skrev:

Skall du inte svara mig?Vanligt...
[/quote]

Det var så luddig skrivet att jag inte visste vad jag skulle svara på.

Sedan bör du lära dig att man inte allltid har tid att svara på allt på en gång utan att det kan ta tid utan att det för den skull är något konstigt med det.

Anonym
Quote:

paskharen skrev:
Äntligen någon som faktiskt vill föra en diskution.
Eftersom du inte kunde läsa min andra länk klisstrar jag in den här, resten tar vi imorgon.

zpz2 skrev:

Citat:

"9/11-kommissionens rapport var ingen ingenjörsrapport som utredde byggnadernas kollaps.
9/11-kommissionens uppgift var att reda ut hur attackerna kunde inträffa och ge råd för att hindra attacker i framtiden."

Precis, de skulle utreda hur attackerna kunde inträffa. I det kan man ju misstänka att de skulle kollat upp saker som varför NORAD tog över 1½h på sig att reagera när 3 av världens största flygplan SAKNADES när det brukar ta dem runt 10 min att nå ett privat flygplan som avviker lite från sin kurs. 3 flygplan BORTTAPPADE i världens kanske mest bevakade luftrum NEW YORK i ÖVER 1½ H!! Vi snackar inte everyday stuff här!

Enligt uppgift var det 4000 plan i luften när kapningarna inträffade och jakten började på dem så fort som man visste att plan var kapade men det var svårt att hitta dem direkt bland 4000 flygplan. När Flight 11 var lokaliserat och jakten börjad hade det redan kraschat i WTC 1, samma hände Flight 175 att det hann krascha i WTC 2 innan man han ifatt det. Flight 77 var svårlokaliserat för det flög lågt och därför skickades de jaktplanen åt fel håll. Flight 93 var man 10 minuter efter så det hann krascha innan man han ifatt det.

Så det var inget märkligt med NORAD aktiviteter. Att de var flera och inte ett kapat plan bidrog definitivt till röran som man märker om man lyssnar på de släppta banden. Man visste inte hur många av de 4000 planen som var kapade.

Quote:

Sen så kom dom ju faktiskt också fram till att det kanske vore bra att förhöra Dick Cheney och George W Bush och det tyckte dem gick bra, de hade bara några små krav runt det här:
1) De skulle inte vara under ed
2) De skulle vara tillsammans
3) Inga reportrar fick vara med
4) Inga familjemedlemmar till de omkommna fick vara med
5) Inget av det dom sa fick spelas in, skrivas ner eller dokumenteras på något annat sätt.

Även om det var ett dumt agerande från Dick Cheney och George W Bush så bevisar det ingenting om deras skuld.

Många på detta forum antar att de agerade så för de hade något att dölja om 911 men de kan lika mycket handla om principer där Dick Cheney och George W Bush ansåg att kommissionen var onödig.

Quote:

Sen de två filmerna som har släppts på "planen" som åker in i pentagon. Jag såg på alla de där "debugningsfilmerna" som du länkade till men hans insomning på det där planet som flög in i pentagon i det första av de två banden som har släppts... seriöst, om jag ville få dig att se att det var en jättestor drake som anföll pentagon skulle jag kunnat göra det, informationen i hans "debuggningsfilmer" var ju ofta ännu mer bristfällig än i dem allra mest otroliga ideérna om 9/11. Hur som helst så är det ju inte frågan om det är något plan på videon, frågan även där är ju "vad har dem att dölja"? Världens mest välbevakade byggnad, PENTAGON, blir atackerat av ett FLYGPLAN, en Boing 747(? osäker), dem planen är jättestora, det finns fler kameror än 1 riktad mot vilken punkt som helst på pentagon men just där, där planet flög in finns det 1 kamera på jätte långt avstånd plus en film från "your local gasstation" som inte visar någonting. Jag skulle alltså kunna promenare fram till platsen där planen flög in, slå sönder en ruta, hoppa in och sno lite papper och en dator snabbt och sen kubba som fan och de skulle inte kunna identifiera mig eftersom att kamerorna är för få, för långt bort och har för dålig skärpa? Seriöst? Det kan du ju inte tro så då frågar jag, var är alla de andra banden? Mot de allra flesta punkter på pentagon finns den ungefär 50 kameror riktade, var är de resterande 49 banden?

Det var ingen Boeing 747 som jag skrev tidigare så det är en felaktig uppgift. Resten av alla dina undringar finns de naturliga förklaringar till så du får gärna undra men det ändrar inte på att Flight 77 flög in i Pentagon.

Vill du ha planet någon annanstans så vill jag ha bevis på att planet fanns är på den platsen du pekar. Jag kalla alla teorier som plockar bort Flight 77 och Flight 93 från platsen där de kraschade för ”trolla bort plan teorier” för de är verkligen borttrollade i de teorier som vill placera dessa plan på annat håll då ingen kan visa var de for istället med något större precision eller överhuvudtaget ge ett förslag var planen tog vägen.

Quote:

Jag skulle vilja avsluta med att citera en av mina favoritpersoner och tacka honom för att han gör vårat jobb så mycket lättare
"A country that is hiding something is a country that is afraid of getting cought"//George W Bush

Om de Neo-konservativa i regeringens topp skikt med George W Bush som sin frontfigur är oskyldiga VAD HAR DE DÅ ATT DÖLJA? Varför är all information så jävla svår att få tag på?

Vad är det för information som är så svår att få tag i?

See User information
Quote:

zink skrev:

Vill du ha planet någon annanstans så vill jag ha bevis på att planet fanns är på den platsen du pekar. Jag kalla alla teorier som plockar bort Flight 77 och Flight 93 från platsen där de kraschade för ”trolla bort plan teorier” för de är verkligen borttrollade i de teorier som vill placera dessa plan på annat håll då ingen kan visa var de for istället med något större precision eller överhuvudtaget ge ett förslag var planen tog vägen.

Man har ju inte hittat planet.

"Planet brann upp"

Kan du forklara detta, och om inget plan finns kvar, hur kan icke existensen av ett flygplan, bevisa dess existens?

Hur brinner ett plan upp?

Kan det ske bara for att man sager det, eller strider detta mot fysikens lagar?

Ar fysikens lagar viktiga for att bevisa olika pastaenden, eller racker det med vad vi kan lasa i tidningen?

Posted on: 2008/2/19 14:23
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image

« 1 ... 14 15 16 (17) 18 19 20 ... 27 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper