vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Och dessa herrar har nyss varit på månen?

See User information
Jag är fortfarande långt ifrån övertygad om bluffen.
Det finns inget som säger att dom inte skall ha varit där, utan bara saker som dom borde förklara lite bättre.

Tex det där med bilderna?...

Och som sagt tycker jag månlandningen känns lite out of date som konspiration, det är ju inte direkt något som skadar oss för stunden.

Skall man kolla på rymd "konspirationer" så tycker jag att vi skall kolla på europa. Varför nasa säger "wow, vatten, kanske liv, hit måste vi åka" för att sedan säga "ehh, nä den var nog tråkigt där"

Kan det varit så att dom kom på att det faktiskt fanns liv där, och dom därför inte ville åka dit?...

Och mars roboten, vem är det som servar den helatiden?...

Posted on: 2008/2/19 4:11
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

A73 skrev:
Ett som är säkert. Man har ju inte annonserat att man har varit där med 80,90-tals-teknik eller senare.

Men det här har med Programerad Verklighetsuppfattning att göra och den rubbar man inte så lätt.

För min del är jag övertygad om att det handlar om propaganda under " Kalla Krigets " dagar och att det bidrog till Kapprustningen som vissa Familjer har tjänat stora pengar på och därmed utökat sin makt i Världen.

Nej, man pratade ju om att för att åka till månen skulle man gå till baka till 60 tals tekniken, iaf till viss del.

Nepps programerad verklighets upfattning är inget man kan "övertyga" någon om att få bort, det är något man måste gå igenom själv.

Men propaganda under kalla kriget? Kalla kriget var ju ett spel, ingen högt uppe i makten trode på det.
Jag tror vi landade på månen, och att vi gjorde detta med hjälp av baka-enginerad rymdvarelse teknik.

Posted on: 2008/2/19 4:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Jag skrev en gång för flera år sedan ett mail till Nasa (skulle ha sparat det...och svaret), där jag frågade varför de inte för att få stopp på alla spekulationer en gång för alla, helt enkelt riktade Hubbleteleskopet mot månen och plåtade av landningsplatserna.

De svarade vänligt (bara det att jag fick ett svar) att månen var för ljusstark...vilket jag är mycket skeptisk till om jag tror på.
Just nu snurrar ju en japansk sond runt månen, och ett par, tre andra sonder har ju också snurrat runt vår lilla granne, men ingen har tagit några bilder mig veterligen...inte ens på bilspåren från de tre månbilarna, vilka vore jättetydliga att se...när man till och med flera gånger plåtat såväl bilspår som själva landarna på mars.

Jag vacklar i vad jag tror är sant...jag är helt övertygad om att åtminstone apollo 12 var en bluff. Kanske var de senare äkta landningar...

See User information
Nu spekulerar jag bara, men jag tror isånnafall att anledningen att dom inte vill plåta däromkring på månen inte har att göra med att dom inte kommer hitta något där, utan tvärtom, att dom kommer hitta väldigt mycket där.

Om man bara kollar på allt dom tagit bort från bilderna så kan man ju bara undra vad?

Kanske en studiolampa, kanske ett ufo, vem vet

Posted on: 2008/2/19 8:47

See User information
Den här videosnutten som verkar vara en misslyckad tagning är rätt intresserant!!!
http://www.youtube.com/watch?v=mouUUWpEec0&feature=related

Posted on: 2008/2/19 12:38

See User information
den är fakad!... ehh

Posted on: 2008/2/19 12:48

Anonym
Jag vet bara att allting kan inte vara en konspiration. Vissa saker är fantastiska och anmärkningsvärda i historien. Jag är inte säker, men jag har en känsla att månlandningen är riktig.

See User information
Japp, jag är med på det!
tror dock "dom" håller tillbaka rätt mycket om själva månen/resan/tekniken, men jag tror dom var där.

Posted on: 2008/2/19 16:20

Anonym
Quote:
Jag vet bara att allting kan inte vara en konspiration.

Quote:
men jag tror dom var där.

tro'n lämpar sig bäst i kyrkan grabbar..

konpirationer är en del av verkligheten, jag skulle vilja påstå att hela vår existens är baserad på en.

så att våra austro'nots inte satt sin fot på vår satellit 'än borde inte vara så svårsmält som ni här inne vill få det till..

tro vad ni vill, jag och en hel massa VET om "operation paperclip" och hur "NAZI" smidigt blev "NASA"

btw "you can't handle the truth!"

See User information
Att tro är inget man behöver en kyrka till.. Jag tror på saker varje dag.

Jag tror att dom landade på månen, jag tror vi kommer från rymden och för tusentalsårsen hade månbaser.

Vad har paperclip med månlandnings scamen att göra?

Posted on: 2008/2/20 10:31

Anonym
visst går det bra att tro utan kyrkan dock skrev jag att "TRO'n" lämpades bäst i kyrkan.

Quote:
Vad har paperclip med månlandnings scamen att göra?

Vad skulle "apollo missionet" vara utan Dr. Wernher von Braun

Utan Nazi hade det inte existerat något Nasa.

eller tror du på relativitets teorin nu också?

See User information
Jag skulle vilja påstå att tro passar sig bäst varsomhelst..

Ptja, nasa, eller usa överlag tog ju väldigt många forkare från tyskland efter kriget, främst raket forskare, men även många japaner. Men jag ser inte relevansen till vem som har byggt grejerna till om dom landat på månen eller ej..

Paperclip tycker jag bara stäker teorin om att dom landade på månen.

Posted on: 2008/2/20 11:54

Anonym
Quote:

Anonym skrev:
eller tror du på relativitets teorin nu också?
Relativitetsteorin är ett intellektuelt skämt.

See User information
Ni vet att det finns speglar på månen va? Ni vet att man för att bestämma månens position och jordens position och allmäna relationer jorden-månen skickar en laserstråle 2 gånger per dag till månen som studsar tillbaka för att man har satt upp dessa speglar. Jag ser 3 alternativ:
1) Hela månen är gjord av en yta som reflekterar allt ljus tillbaka i exakt samma spår som det kom.
2) Det sitter en rymdvarelse med en enorm laserkanon och skjuter tillbaka mot jorden varge gång det kommer en laser farande, också detta i exakt samma spår.
3) Man har faktiskt varit på månen och ställt upp dessa speglar som man hävdar finns.
Viktigt att poängtera är att det inte är någon liten elitisk grupp som sitter och skjuter laser mot månen utan vanliga människor, såna som du och jag som har valt att arbeta med astronomi. Att de skjuter och att det kommer tillbaka strålar kan vi se som ganska säkra fakta sen är det upp till var och en att skapa sig en uppfattning varför, själv tror jag på 3an.

Jag förstår mig inte alltid på folk på det här forumet, när någon påstår att det fanns kärnreaktorer på 1600-talet så är det ingen som påstår att det verkar otroligt, många tror att de har kapacitet att bygga chip som kan läsa våra tankar och till-och-med styra oss men att de skulle ha använt delar av denna teknik till att åka till månen verkar för många otroligt. Är hela världen galen?
Jag tror inte att de är aliens, det finns det inga belägg för enligt mig, jag tror inte att vi någonsin har fått besök av aliens. Jag tror att de sitter och skrattar åt oss medans vi bränner tid på att diskutera varför vi inte åker till europa (den är lite för långt bort, det tar ett bra tag att åka dit, att liv finns där verkar lite otroligt eftersom att den är som jorden i ett tidigt skede, instabil som bara satan, skorpan har inte svalnat ordentligt) och om de har varit på månen.
Varför måste ni skapa teorier som den vanliga massan bara kommer skratta åt? Jag skrattar nästan och då försöker jag endå att alltid ifrågasätta min egen ståndpunkt och ständigt motbevisa det jag tror är sant. Att bevisa det är lätt, du tror ju på det, försök allt vad du kan att motbevisa det istället, om du inte lyckas så har du bevisat det. Räcker det inte för er att vi har en liten grupp maktgalna människor som försöker förslava oss och göra sigsjälv till gudar i våra ögon.
Det kommer inte bli som i den gamla serien "V". Det kommer inte komma en massa ödlor och äta upp oss 2012. Det enda som kommer hända är att ni sitter och kollar efter flygande ödlor från en annan planet när agenterna kommer och dödar er.
Jag är ledsen för den sarkastiska och irriterade tonen men jag blir bara så trött på alla människor som sitter här och kastar fram teorier som mest tyder på att man har rökt alldeles för mycket och sett på för mycket dålig sci-fi. Vi har inte tid med sånt. Dick Cheney är inte en ödla utan bara en människa som har blivit förvriden av makthunger.
Om ni ändå inte har nått bättre för er gör nånting produktivt! Om ni inte vet vad ni ska göra fixa pengar till att vara med på www.ronpaulmarch.com skitsamma om ni tror att han är den rätta att leda oss. Det är det första slaget i revolutionen. Om ni redan har fixat pengar gör nånting annat, skriv en bok, intervjua riksdagsmän, vadsomhelst, men sitt inte på youtube och se på filmer helt utan belägg som hävdar att jorden styrs av ödlor.'

Jag riktar mig absolut inte till alla här inne och även ni som känner er träffade, jag menade inget illa, det är varge människas rätt att tro precis vad den vill. Jag tror bara att ni skulle vara viktiga allierade när revolutionen kommer om det inte vore för att ni var upptagna med att bygga aliminium hattar för att skydda er mot de tankeläsande ödlorna medans ni blir bortförda av militärpolisen.

Btw, varför skulle dom ljuga om det? Vilken enorm inverkan på jordens befolkning har det hafft? Dessutom är det inte så jävla svårt, varför skulle vi inte ha varit där? Ljuger dem bara för ljugandets skull eller vadå?

Alla som känner sig kränkta av mitt medelande, ännu en gång, jag menar inget ont. Kom ihåg att jag är bara männsklig och precis som alla andra blir jag irriterad ibland, jag tycker bara att beläggen för att vi inte skulle ha varit där och de bevis som finns emot en månlandning är så mycket svagare än bevisen för att vi har varit där. Man kan inte bara anta att de alltid ljuger, den enklaste förklaringen är faktiskt NÄSTAN alltid den sanna.

Posted on: 2008/3/10 4:25
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"

"The real action is in the reaction"

"Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..."

Anonym
Bara för att reda ut några saker... Ödlorna i "V" åt inte oss människor, du tänker på "Killer Klowns from Outer Space". Ödlorna i "V" ville 'bara' ha vårt vatten och våra marsvin. Och jag ville ha Jane Badler :)

See User information
Sant förlåt, my bad, det är marsvin de äter...
Slutsats, ödlorna som kontrollerar världen äter bara marsvin... Det enda sättet att hindra dem att ta över planeten är genom att samla ihop alla världens marsvin och vakta dem dag och natt, eventuellt att utrota marsvinen. Bara namnet är ju ett tydligt tecken Mars-svin, svin från mars. Vi måste stå enade i våran jakt på marsvinen. Tillsammans ska vi hitta dem alla.

Posted on: 2008/3/10 14:39
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"

"The real action is in the reaction"

"Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..."

Anonym
Jag är med dig paskharen, fast jag tror vi kan få ut något av det om vi samlar ihop alla marsvin och ger bort dem. Du får vara ledaren över hela operationen... Att du är skarptänkt vet vi ju eftersom du kom på de var från Mars

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper