Vakencorner
|
Re: Den oberoende 911 undersökningen
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Man har inte tagit flygplanet till en hangar for rekonstruktion som man gor i alla haverier. Skicka en lank till den bild du menar. Pentagon kommmer med uppgifterna att "planet brann upp" Maila dom!
Posted on: 2008/2/19 14:32
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Hittade lite kul, man kan tydligt se pa dessa bilder att inget plan varit inne i Pentagon!
Inga Skador! ![]() Narbild! ![]() Mer info har! http://killtown.911review.org/flight77/inside.html
Posted on: 2008/2/19 14:39
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
chutzpah !! Du är ett " Röv-Hål " zinkedinken och du tillhör väl dom mörka krafter som är med i Mörkläggningen. Det är inte konstigt att Världen ser ut som den gör. "Excerpts from an interview with Captain Allan Lindsley, who was a Physicians Assistant for Emergency Medical Services at Dewitt Army Community Hospital, Ft. Belvoir, VA. "At the time we could walk right up to the building. I walked right down, I was within 100 meters of the building, right in front of the crash site. I didn’t see any of the plane. " |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Till och med Jag styr dig.Zink det där kallas Lättja lätt att se. ps.TOP SECRET..Intelligence Z=Zombie
Posted on: 2008/2/19 17:25
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Nu får det vara nog med alla dessa trolla bort flygplan inlägg. Ta nu och trolla fram Flight 77. Var är Flight 77 enligt dig och alla andra som trollar bort det hela tiden? Var är Flight 77? Ta nu och smit inte undan denna fråga utan ge mig ett svar annars struntar jag i alla er trolla bort Flight 77 inlägg. Jag VET var Flight 77 är men det har de som trollar bort Flight 77 ingen aning om för det är enligt er verkligen borttrollat precis lika troligt som att en UFO har försvunnit med en flygplan. Eller är det ett UFO som har försvunnit med Flight 77 enligt er som trollar bort detta plan? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Zink skojar med sig själv"självmord med kniv å gaffel:)
Visa att du inte är släkt med blodslinjer: * Informationen får endast behandlas av de personer vars arbetsuppgifter kräver det. * Definiera behörigeterna för informationen. * Det är inte tillåtet att överlåta eller uppge informationen till obehöriga i strid med lagen. Ekonimichefen för Pentagon - rabbinen Dov Zakheim medlem i PNAC var direktör för ett bolag som hade fjärrstyrda flygplan på programmet och som dagen före 911 förklarade att det fattades några trillijoner dollar i Pentagons kassa - som han inte hade någon förklaring till:Hop hop GET down on IT.. SMIT inte har du kopierat av mig ,då vet du att du biter dig i svansen alldeles av dig själv(faler på eget grepp. Zakheim is a rabid Zionist, who carries an Israel passport and is considered to be one of the top members of the secretive Illuminati . He predicts 9/11 and by sheer coincidence the Pentagon is hit by a remote controlled jet (Zakheim's ' SPC ' corporation is the premier company in the field). During his tenure as controller at the Pentagon from May 4, 2001 to March 10, 2004, over one trillion dollars was unaccounted for. Military information is jeopardized, military contractors billed the US for Israeli items, $50 million fighter jets are classified as surplus and the list goes on and on. As the scandal of the missing trillion dollars surfaces the Rabbi quickly resigns. Israel is given the finest fighter jets in the US inventory while 15% of US jets are grounded for lack of parts. Cui bono? Vem tjänade på 911? Interlocking relationships of Neocons Zakheim Part Of Interlocking Relationships Of Washington Zionist Jews Interlocking relationships of Neocons An elite group of Zionist Jews inter-marry and infest government. They called themselves Neocons and their sole purpose is directing US policy. Most are dual citizens and none served in the US military. Dov S. Zakheim and 9/11 In 2000, Zakheim writes a paper saying Zionists must stage a catastrophic event to start the ball rolling on WW3. He presented it to a Project for a New American Century, a Jewish think tank involved in linking the foreign policies of the United States and the Zionist Entity, He predicts a Pearl-Harbor like terrorist attack in order to force the US into "war" and then use "war powers" to launch a coup against any non-Jewish forces in the government. * Transforming the Middle East, den som driver slaven i DIG
Posted on: 2008/2/19 20:00
Edited by sale on 2008/2/19 20:18:29
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Man smamyser ju litegrann nar ni sjalva kan se att zionister sitter i karnan pa konspirationen.
Posted on: 2008/2/20 10:30
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
hehe...
Posted on: 2008/2/20 10:31
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Men det spelar ingen roll hur många plan som är i luften, dessa plan avvek från sin rutt mer än en timme innan något av dem krachade in i något alls och då ser personerna som sitter i kontrolltornet vilket/vilka plan som har avvikit från sin rutt och även exakt var det befinner sig. Som jag skrev ovan så brukar det ta runt 10-15 min innan ett plan som avviker från sin rutt och inte svarar får jets skickade till sig i vanliga fall. Sådanna plan kan åka väldigt fort och usa har ca 50 st i luften i genomsnitt. Så de borde veta ganska exakt var de kappade planen befinner sig, de borde ha tillgång till, inom 1 timme, räknat till din fördel, 15 plan. 4 kapade flygplan och 15 jaktplan. Okej det stämmer, ett av planen hade fått lov att klara sig med bara 1 jaktplan. Tror du det hade klarat att skjuta ner det kapade planet alldeles själv? Quote:
Själva undersökningen var ju tillsatt av Bush administrationen, snarare var det ju förhöret av Presidenten och vice presidenten som de tyckte var onödiga(eller jobbiga). Men om du ser på banden från när presen frågar Bush om varför han har vallt att bara ställa upp tillsammans med Dick Cheney, tvärt emot vad komissionen hade förfrågat, (detta hände under två tillfällen) så ger han aldrig några svar utan första gången ger han bara ett svar som är nästan identiskt med svaret på en halt annan fråga innan och andra gången så vägrar han bara ge ett svar. Quote:
Men så kan du ju inte säga. Vi kan likna planen med något annat som kan komma bort, tillexempel en busstidtabell och måla upp en möjlig scen. Jag frågar min mamma var busstidtabellen är och hon säger att den ligger på köksbänken. Jag går då till köksbänken och ser att på den ligger ingen busstidtabell, det ser jag ju väldigt tydligt eftersom att det är tomt, det finns helt enkelt ingen busstidtabell på bänken, vill bara göra det väldigt klart. Jag frågar då min mamma var den är eftersom att den inte är på bänken varpå hon svarar att jo, den är visst på bänken, om jag vill påstå att den inte ligger på bänken så måste jag först visa henne var den är. Jag kan inte visa henne var den är, då skulle problemet vara löst, busstidtabellen skulle vara funnen. Det enda jag kan göra är att påvisa att den inte är på köksbänken. Quote:
Information rörande den 11 september, nästan all information. 48 videoband som inte visas för allmänheten. Förhöret med Bush och Cheney som inte på något sätt dokumenterades. Listan kan göras hur lång som helst.
Posted on: 2008/2/20 23:40
|
|||
|
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"
"The real action is in the reaction" "Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..." |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Om du tar dig en titt på mitt andra inlägg så ser du att det här resonemanget inte håller. Om jag tappar min plånbok kan polisen ju inte kräva att jag hittar den igen och på så sätt bevisar att den inte är i min ficka innan de spärar mitt id-kort. Det enda som krävs är ju att den inte är i min ficka. Eller har jag missförstått hur samhället förhåller sig till borttappade saker totalt?
Posted on: 2008/2/20 23:44
|
|||
|
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"
"The real action is in the reaction" "Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..." |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Även om plan avviker är det inte säkert att det är något skumt utan att planet kan ha fått något fel som gör att de måste återvända eller landa på en ny flygplats. Jag tycker att du och andra är inne på det jag kallar filmargument där världen alltid fungerar gnisselfritt och allt går som en dans. Om man lyssnar på NORAD banden så får en frågan om de ska skjuta ned planen men den som får frågan vågar inte avgöra det. Livet innehåller mycket som gör att de inte går så lätt som du och andra tror att livet gör så hur har du och andra inte fått den erfarenheten av de liv du och andra har levt hittills? Quote:
Men det bevisar ändå inte att de skulle var inblandade i något. Även här visar du på en vanlig missuppfattning. Att allt dolt visar på något mycket stor och skumt men ofta är de bara småsaker som dyker upp. Fanns det en stor sak bakom skulle vi veta det idag som med Watergate affären. Det är bara direkta bevis på att Bush & Co var inblandade i 911 som gäller och sådan lyser med sin frånvaro trots jag frågat efter dem flera gånger. Skulle vi bara gå efter vad folk säger skulle vi haft flera Palme mördare. Quote:
Det finns bilder på vrakdelar från Flight 77 så därmed har Flight 77 kraschat i Pentagon. Dessa delar är de bortom alla tvivel att de kom från American Airlines Flight 77, Boeing 757-223. Alla som inte tror på detta hävdar att vrakdelarna utanför Pentagon var dit placerade trots att noll vittnen har sett detta på ett öppet fält där en väg med biltrafik dessutom går bredvid detta fält och att de bilder som finns på vrakdelar inne i Pentagon inte kommer från American Airlines Flight 77, Boeing 757-223. Då t.o.m. Rense idag anser att Flight 77 kraschade i Pentagon har ytterligare en till insett att trolla bort Flight 77 inte går att göra. Rense hävdade tidigare att Flight 77 inte kraschade i Pentagon. Quote:
Vad är de för 48 videoband du menar? Jag hittar inget om detta. Jag antar du tror att om allt detta släpptes så skulle din åsikt om 911 bekräftas men det finns inga som helst indikationer på att så skulle vara fallet. De 911 truth teorier som finns letar fortfarande efter bevis på att de skulle var riktiga över 6 år efter händelsen och hoppas trots att sanning och obestridliga bevis reda finns enligt deras webbsidor att information som är svår att få tag på ska bekräfta deras teorier trots att de borde med sanning och obestridliga bevis redan vara bekräftade. Att ytterligare information behövs beror på att 911 teoriernas sanning och obestridliga bevis egentligen är för svaga för att 911 teorierna skulle vara bekräftade. Att man hamnar i denna ”bakom hörnet finns bekräftelsen” beror på att man beskriver saker som aldrig har hänt så om 8 av de 40 banden släppts då behövs 10 av de 40 banden släppas, så behövs 10 av 40 banden släppas tills alla är släppta och då är de fortfarande information som behöva släppas i alla oändlighet för 911 truth teorierna beskriver saker som inte ha hänt och dem måste man ägna en evighet på att bekräfta. Jag skulle inte skriva så om jag inte på annat håll hade erfarenhet om människor som försöker bekräfta saker som aldrig har hänt. Även de lutar sig mot att ännu ej upptäckta saker ska bekräfta att de har rätt. Quote:
Titta på mitt svar tidigare. Flight 77 har hittats så att flytta planet till en ny plats kräver att alla Flight 77 vrakdelar också måste flyttas. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Livet innehåller mycket som gör att de inte går så lätt som du och andra tror att livet gör så hur har du och andra inte fått den erfarenheten av de liv du och andra har levt hittills? Zink, du är ett jävla fanstyg som kommer in här med sådana kommentarer. Du vet ingenting om mina egna och andras livserfarenheter. Jag har gått igenom fan så mycket mer i livet än vad du har fått för dig. Dra inte in sådan här skit i diskussionerna om du inte har för avsikt att stå för detta inför mig personligen. Quote: Även om plan avviker är det inte säkert att det är något skumt utan att planet kan ha fått något fel som gör att de måste återvända eller landa på en ny flygplats. Tror du att du kan komma undan med sådant skitsnack ? Vad är detta för barnsligt resonemang om gällande procedurer inom luftfarten. Kom inte och påstå att du nu även har varit såväl pilot som flygledare. Tror du verkligen att ett trafikplan kan avvika från sin färdplan utan att flygledarna reagerar ??? Med ett livslångt intresse för luftfart, grundläggande flygutbildning och med två familjemedlemmar som flygledarinstruktörer vill jag höra dig utveckla vad i helvete du egentligen menade med detta !!
Posted on: 2008/2/21 11:54
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Här får jag stå ut med det ena inlägget efter det andra där de skrivs skit om mig men när jag använder "du och andra" så känner du dig så träffad att du blir arg och återigen får jag se någon skriva skit om mig. Du får gärna förklara för mig hur du kunde regera så argt som du gjorde. Det är verkligen skillnad på "Zink, du är ett jävla fanstyg" och "du och andra". Verkligen stor skillnad. Är din uppfattning en livssyn så vad än jag skriver för kritiskt hur snällt än det är så är det som att trampa på ditt liv? Quote:
Visst regerade flygledaren men de tar ändå en stund att lista ut vad som hänt och det är de som du och andra missar i er logik eller brist på logik. Jag har hört på inspelningarna från flygledaren och visst undrar de vad planen gör över New York men att VETA att de skulle flyga in i WTC 1 och 2 det kunde de inte föreställa sig. Så ta nu och tänk på att de är människor och inte felfria robotar som jobbar för myndigheterna.
Edited by zink on 2008/2/21 14:11:13
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Till alla ANDRA
Ifrågasätt allt som ANDRAStankar anser värdefult och nödvändigt... Citat:Zink Du får gärna förklara för mig hur du kunde regera så argt som du gjorde. svar:Så det gäller att själv söka - själv försöka spegla verkligheten.Det här är en gammal teknik - det handlar om att spegla först å först [b]SIGsjälv I/verkligheten. .SOM MAN SÅR.... Du kan testa själv.SOM MAN SÅR..... [/b] Citat:Zink Det är verkligen skillnad på "Zink, du är ett jävla fanstyg" och "du och andra". Verkligen stor skillnad. svar:Att leta felaktigheter hos någon annan är som att försöka åtgärda WTC 1,2,7 ja hela 911/2001 "efterskott"alla anndra som bär felet.Våra hjärnor delar upp oss i olika grupper....Har du några fel ,vilka isf? Citat:Zink Är din uppfattning en livssyn så vad än jag skriver för kritiskt hur snällt än det är så är det som att trampa på ditt liv? Svar :Du skriver snällt för visso. Men det är inte vad man SÄGERDet är vad man MENAR. Sist men inte minst FY fan att ha[b] DIG[/b]som Ledare eller PILOT.Man skall nog rådgöra med bolaget innan nästa resa(pilot)kvalite`ala`zink..Du landar mjuk har jag sett:)
Posted on: 2008/2/21 16:51
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Vi lever under ett nytt prästerskap - experternas välde som i de nya mediakyrkorna - predikar sina sanningar - förtiger visst och förvränger annat:
Posted on: 2008/2/21 16:54
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
En genskjutning av vilsna eller okontaktbara flygplan sker per automatik, har alltid gjort det INNAN 911, men just den dagen fungerade ingenting, vilken tillfällighet..
Kom nu inte och säg att genskjutning av flygplan inte ens har inträffat i USA under flera år före 911..! Hur många flygplan blir inte vilsna och genskjutna över USA på ett år måste var flera hundra.. Men inte 11/9-2001 då slutade ALLT att fungera för att sedan fungera som normalt igen, vilken tur för flygkaparna att dom valde exakt rätt dag att attackera, vilken tillfällighet, igen!
Posted on: 2008/2/21 17:49
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
TeBe skrev: Ok, då ska vi se hur påläst du är den här gången, minns att du hade ganska dålig koll på hur rutinerna för militärt ingripande vid flygkapningar ändrades i Juni 2001, och uttalade dig som att du trodde att Cheney var Secretary of Defence under 11 sep 2001 http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=75128#forumpost75128 Det blev så pinsamt att du annonserade att du vägrade besvara mina frågor. Då är frågan nu: Hur många civila plan gensköts av NORAD över USA:s fastland under en 10-årsperiod innan 11 sep 2001? Hur lång tid tog det i dessa fall?
Posted on: 2008/2/21 20:14
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
67 genskjutningar genomfördes!!
http://www.wanttoknow.info/020812ap "If he hears anything that indicates difficulty in the skies, we begin the staff work to scramble," Martin said. Before Sept. 11, the FAA had to telephone NORAD about any possible hijackings. From Sept. 11 to June, NORAD scrambled jets or diverted combat air patrols 462 times, almost seven times as often as the 67 scrambles from September 2000 to June 2001, Martin said. " Lite skillnad om man jämför med popular-mechanics patetiska påstående om att endast en enda genskjutning har genomförts under 10år!?!? http://www.popularmechanics.com/techn ... y_law/1227842.html?page=3 In the decade before 9/11, NORAD intercepted only one civilian plane over North America: golfer Payne Stewart's Learjet, in October 1999. Dessutom så har jag aldrig sagt attt Cheney är försvarminister!? Men han satt i bunkern när stand-down ordern gavs eller när ordinarie protokoll totalt negligerades!
Posted on: 2008/2/21 21:44
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Där hade du fel igen. Över USA:s fastland sa jag.
De 67 genskjutningar (eller scramble, vilket bara är första steget i processen och inte samma sak som en lyckad genskjutning) du refererar till var utanför USA, för luftförsvaret tittade efter hot utifrån, man letade inte på samma sätt aktivt efter hot från flygplan inne i landet. Quote: ... Terms like Air Defense Identification Zone (ADIZ) and temporary flight restriction (TFR) quickly came into widespread use among the general-aviation pilot group. Those terms had been around for years. Military fighters and the ADIZ protected American coasts from intrusions by Russian Bear Bombers throughout the Cold War. TFRs were used for presidential security and other extraordinary events. But they weren’t part of a pilot’s everyday life. You didn’t get intercepted and forced down if you flew through a TFR. http://www.planeandpilotmag.com/profi ... -skills/busting-tfrs.html Så uppgiften från populär mechanics har du inte lyckats motsäga. Då är frågan, hur lång tid tog denna under ett decennium enda genskjutning över USA:s fastland?
Posted on: 2008/2/21 21:55
Edited by zpz2 on 2008/2/21 22:13:44
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Så du menar på fullaste allvar att endast Payne Stewarts lilla cessna har genskjutits på det amerikanska fastlandet, det är jääävligt svårt att tro med ett sånt stort land och inga vilsna eller okontaktbara flygplan har genskjutits på fastlandet...????
Posted on: 2008/2/21 22:21
|
|||
|
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Absolut, självklart kan ett plan avvika och eftersom du verkar tro att det är ganska mycket "djungelns lag" och "du får flyga hur du vill" i luften så förstår jag att du tror att flygledningscentralen tänkte att "kolla där är fyra flygplan som inte flyger som de ska, oh well, de har nog bara fått nått problem". Nu är det inte riktigt så det fungerar. Om det är något fel på planet som inte gör att planet kommer att kracha mycket snart så ska planet först kontakta flygledningscentralen och sen få en ny rutt som det följer. I väligt sällsynta fall så händer det att ett flygplan får enorma fel på sin förmåga att komunicera med omvärlden, tillexempel då en blixt slår ned i planet, reglerna som gäller då är att planet ska fortsätta på sin tidigare rutt medans den försöker få kontakt med omvärlden. Den 11 september har du 2 plan som utan att säga ett ljud avviker från sin bana och vägrar svara på anrop. De bryter helt klart mot gällande regler. Man visste att planen förmodligen var kapade, man visste var de var, det var inte exremt avlägset utan i New York (staten), det var inget fel på NORAD, så var FAN är jaktplanen som ska kolla upp vad som händer? Jag vet att många amerikanera ställer samma fråga men precis som för dig så funkar det inte med deras världsbild att det skulle vara staten som ligger bakom. Nu börjar dina argument knaka i fogarna tycker jag. Jag menar om du är ute och kör, pratar i telefon med någon som ger dig en vägbeskrivning och din mobil dör samtidigt som du får punktering. En liten bit fram ser du att det ligger en verkstad men du måste sköra runt för det är på fel sida av en motorväg. Då har du inget sätt att medela dig med han som gav dig vägbeskrivning och du måste ta dig till en verkstad så absolut snabbt som möjligt. Eftersom det med ett plan är uppe i luften så kan det ju vara en fråga om liv och död så vi kan anta att det måste gå sjukt fort. Trots det så kommer du att hålla dig till vägen, du kommer köra runt för att komma till verkstaden. Anledningen är att det är det säkraste för båda dig och alla andra. Du kör inte bara över refugen i mitten av motorvägen och bränner snabbt över på den andra sidan för där är det ingen väg, det skulle vara aldeles för osäkert. På samma sätt är det i luften, det finns vissa "vägar" som man håller sig till, allt annat vore för farligt för alla parter. Dessa flygplan höll sig inte till några vägar, de var bara ute och flög lite som de ville. Så beter sig ingen pilot, det görs bara inte. De visste att planen var kapade. Quote:
Vet du hur det kom sig att watergate kom ut? Jag antar att du inte vet hur man fick reda på hela grejen eftersom att då skulle du inte komma med så extremt korkat uttalande. Läs på lite om watergate så kan vi ta den disskutionen sen. Prata inte om saker du inte har kunskap om. Sen angående de direkta bevisen så nej, jag har inga direkta bevis, skulle jag ha det så skulle jag inte sitta här och bara prata. Men det finns inga bevis på vem som skjöt JFK men jag vet vilka det var, det har jag vetat länge, men det vet de allra flesta amerikaner om de bara tänker efter. Dessa människor kommer trots det aldrig att bli fällda för det och det kommer vara samma med 9/11, det viktiga är bara att vi vet vilka det var. Det handlar inte om fällande bevis. Sådana är de alldeles för duktiga på att undanröja. Dock så finns det alldeles för många sammanträffanden, detta är bara ennu ett. Det är för mycket saker som döljs och för mycket saker som är misstänkt eller konstikt. Det handlar inte om att fälla någon, det handlar bara om att veta, för att fälla någon är omöjligt. Vissa fall blir aldrig lösta. Quote:
Det här ämnet kan vi egentligen släppa eftersom att jag egentligen inte bryr mig om den frågan. Jag tycker inte det är särskillt viktigt vad det var förnågot, tycker bara det är märkligt att de vägrar släppa alla band från alla videokameror runt pentagon trots att allmänheten kräver det. Dessa band finns ju, det vet man, och endå så vill man inte visa dem för allmänheten. Tycker det är ett brott mot tryckfriheten och ett tecken på att deras demokrati håller på att rasa. Som sagt, inget bevis, bara en misstänkt och konstik detalj. "Its all in the details". Quote:
Jag håller absolut inte med, tycker att det finns mycket saker som inte visas för allmänheten trots att allmänheten kräver det gång på gång. "Har man rent mjöl i påsen...." Det spelar givetvis ingen roll hur många band som släpps, om det fanns något avgörande på banden har de bevisen förstörts och band som släpps kommer vara kollade så de inte skadar den etablerade bilden. Du förstår inte riktigt vad vi har att göra med här, det är tydligt. Det stora problemet är att vi står och disskuterar vem som har dödat en massa människor och jag påstår att det är draken som står där på kropparna, men där jag ser en drake ser du en fjäril och att det skulle vara den snälla lilla fjärilen är för dig otänkbart. Dina argument och ditt sätt att resonera tyder på att du anser att usa är en demokrati med fri press och en bra insyn i regeringen båda de delar som ger förslag och de delar som verkställer delarna. Så är inte fallet. Den fria pressen är nästan utrotad, att det skulle vara en demokrati är nästan skrattretande även om det för det ouppmärksamma ögat kan se ut så för tillfället och en bra insyn i regeringen. Tror du verkligen att det är så?! Är du helt ur fas med verkligheten?!?! Jag förstår inte hur du inte kan se att friheten alltid är under atack. Om man inte försvarar demokratin så kommer folk att ta den ifrån dig. Det kommer alltid finnas människor som vill ha allt. Man måste alltid försvara demokratin. Varför har folk så svårt att förstå att det alltid finns människor som vill ha allt?!?! Quote:
Jag håller inte med om att flight 77 har hittats bortom alla tvivel men jag tycker inte att frågan är intressant. Det är inte särskillt viktigt. Jag skrev bara på det inlägget eftersom det var så fruktansvärt naivt av dig att kräva en position på en sak som är borta för att gå med på att den är borta.
Posted on: 2008/2/21 22:46
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Skulle bara vilja göra ett inlägg till alla som argumenterar mot zink (och det verkar som att zpz också har letat sig hit nu. Du(zpz) svarade aldrig på mitt inlägg i diskutionen vi hade om 9/11 föresten, vad är det för stil?)
Varför den aggresiva tonen? Jag förstår att ni blir irriterade ibland, självklart blir man det och det märks kanske framförallt i början av mina inlägg. Men en person som är lurad, precis som en person som är korkad eller efterbliven, är ju en person att tycka synd om inte en person att arg på. Om någon står och sparkar på en efterbliven person och du försöker hjälpa den efterblivna personen att få dem att sluta men han vägrar tro på att de är elaka så blir du ju självklart frustrerad. Du blir först bara helt ställd och försöker få personen att inse vad det är som händer men om han vägrar att tro dig så måste du för eller senare bara ge upp. Du kan inte bli arg på honom, han är ju ett offer, men du kan heller inte få honom att göra något åt sin situation. Vissa personer är bara förlorade. Man kan lägga ner en viss mängd tid på det (mest för att det ofta är ganska roligt att se hur långt de är villiga att gå för att kunna fortsätta förneka) men efter ett tag så måste man gå vidare och göra viktigare saker och att bli arg är ju helt resursslöseri. Om ni ska känna något, känn medlidande. Tack för ordet.
Posted on: 2008/2/21 23:10
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
paskharen, du har rätt i att man kan tycka synd om dom som har blivit lurade eller utnyttjade men ibland undrar man exakt hur mycket man kan lura sig själv eller låta sig bli utnyttjad, i skeptikernas fall så måste det vara rekord i självbedrägeri..
När man väl har insett att man blivit utnyttjad/lurad så kanske man skyddar sin inställning eller sina åsikter ännu mer, för att man inte törs inse eller erkänna att man blivit lurad hela sitt liv genom massmedia och vetenskap.. hjärntvätt med andra ord..
Posted on: 2008/2/22 11:26
Edited by TeBe on 2008/2/22 15:10:57
|
|||
|
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login