vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

JAH

See User information
Hej alla här på vaken.se

Ni som någongång sett mina meddelanden här, eller rentav kollat min hemsida http://100777.com kanske har märkt att jag ofta länkar till JAH - http://jahtruth.net och http://thewayhomeorfacethefire.info

Om ni undrar vem JAH är kan jag säga att det inte är jag. Kolla http://jahtruth.net/mal4.htm samt läs hans bok "The Way home or face The Fire" för information om vem han är.

Sättet att leva som han lär ut går ut på att vara osjälvisk, precis som Jesus Kristus lärde och demonstrerade, samt att följa Gud's Lag till fullo.

http://jahtruth.net är ett enormt uppslagsverk med allting från "Sanningen om demokrati" till sidor om profetia, det ända sättet man kan vinna "den nya världsordningen" och så vidare. Se http://jahtruth.net/paind.htm för en komplett lista

Sanning är alltid absolut. Det är antingen absolt Sant, eller inte Sant. Det finns ingen annan sanning

Posted on: 2006/2/5 15:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: JAH

See User information
Quote:

100777 skrev:
Sanning är alltid absolut. Det är antingen absolt Sant, eller inte Sant. Det finns ingen annan sanning

På sätt och vis, men det sanning är också knuten till en person, och är därför subjektiv. Som jag tidigare skrev till dig, så är Jah's beskrivning av vissa företeelser helt felaktiga, men ändå riktiga eftersom "they prove a point".

Genom att hänvisa till "avrättning" kan man kanske inse vikten av att tillämpa det han kallar "guds vilja". Men det betyder inte att fenomenet "avrättning" i själva verket finns.

"They way home..." riktar sig till en viss typ av människor, men den är långt ifrån "den absoluta" sanningen. Jag håller helt och hållet med Jah, men kan samtidigt vederlägga hela hans bok, punkt för punkt.

Det är inte detaljerna i "the way home..." som är intressanta, utan förmågan i boken att totalt förändra människors uppfattning om livet. När de sedan förvärvat denna uppfattning (osjälviskt tjänande) är det dags att lägga den informationen bakom sig.

Alltså: "The way home or face the fire" är ingen kunskap. Det är en väg till kunskap.

Posted on: 2006/2/5 15:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det finns absolut ingen som kan veta vad som är absolut sant, därav så är det absolut galenskap att påstå att man har den absoluta sanningen.

Jag är är övertygad om att jahtruth.net INTE är absolut sann. Dock så är det säkert fullt av bra ideer och tankar.

Posted on: 2006/2/5 17:42

See User information
Idiot-88 ,

På sätt och vis?

Nej. Om jag klättrar upp i en björk så klättrar jag upp i en björk och inte en tall. Det är den absoluta sanningen.

Du säger att du håller helt och hållet med Jah men du säger också att "Jah''s beskrivning av vissa företeelser [är} helt felaktiga" vilket är motsägande, ologiskt... går ej. Antingen håller du helt (100%, absolut) med Jah, eller så inte.

Boken "The Way home or face The Fire" är riktad till ALLA på planeten jorden för att på ett lätt sätt förklara varför vi är här. Visst är det fantastiskt med en bok som hävdas vara den absoluta sanningen om livet på jorden.

Tyvärr finns det idag tusentals religioner, religiösa "gurus", samt böcker, alla som säger att de har rätt, och det kan de ju inte ha. De innehåller små bitar sanning som lockbete men resten är satanistiskt nonsens.

Dessutom ser ut som om de flesta människovarelser (jag skriver människovarelser eftersom vi inte endast är människor utan spirituella varelser inlåsta i människor/djur/förprogrammerade djur) inte vill ändra sin felaktiga uppfattning om livet på jorden och vill fortsätta tro de ändast är luktande människor med ett enda kort liv. Ett liv som skall "levas"... "you only live once", "live a little" osv osv.

Posted on: 2006/2/5 18:19

See User information
sant om vad?

om jag kan veta/säga den absoluta sanningen om jag har en PC eller en Commodore 64, eller den absoluta sanningen om vi har en björk eller en tall utanför vårt fönster här så är det klart att man kan veta den absoluta sanningen om allt möjligt annat...

Quote:
av micro den 06-02-05 19:42:34

Det finns absolut ingen som kan veta vad som är absolut sant, därav så är det absolut galenskap att påstå att man har den absoluta sanningen.

Jag är är övertygad om att jahtruth.net INTE är absolut sann. Dock så är det säkert fullt av bra ideer och tankar.

Posted on: 2006/2/5 18:25

Anonym

Visst finns det en absolut sanning , men det finns ingen människa som kan beskriva den i tal eller ord.

Våra sinnen i denna tid kan inte beskriva sanningen , men möjligvis när Illiminati har avslöjats.

Gör vi inte det kommer lögnen vara total.

The End.

See User information
Quote:

so88 skrev:

The End.

lol, jag gillar din debatteknik.

Jag vill också tillägga att det finns något som kallas "sanningshalt".

Posted on: 2006/2/5 19:16

See User information
Quote:

100777 skrev:

om jag kan veta/säga den absoluta sanningen om jag har en PC eller en Commodore 64, eller den absoluta sanningen om vi har en björk eller en tall utanför vårt fönster här så är det klart att man kan veta den absoluta sanningen om allt möjligt annat...

Okej, en sak till. Det kan hända att du har en commodore 64. Men när jag får den informationen så har du upgraderat till en Atari eller IBM kompatibel PC.

Jag kan säga att om du inte tillämpar guds vilja så blir du avrättad (dvs att din själ blir förstörd och att du måste "börja om"), men om man inte begriper vad det (avrättning) innebär, så blir det inte mycket sanning över.

Jag kan t ex säga "sovietunionen är en ond nation skapad av frimurare". Hur stor är sanningshalten här? Sovietunionen finns ju inte längre. Blir hela påståendet en lögn då? Eller finns det någon sanning kvar? (ja det finns det)

Jah, är soldat, ingen informatör. Om du accepterar hans skrift såsom den enda absoluta sanningen, okay... fine. Jag respekterar verkligen det. Det är en bra bok. Du får tro vad du vill.

Men det finns informatörer som skrivit mycket bättre böcker, som är i allra högsta grad kompatibla med "The way home...".

Man kan fråga sig, varför Jah uteslutande refererar till de Judiska religionernas skrifter (GT, NT och Koranen), och inte de andra?

Kan det vara så att han talar till västerlänningar (Judar, kristna och muslimer), som är indokrinerade av gängse organiserade religioner?

Hur ska man tolka de företeelser han skriver om? Du säger att de är absoluta. Jag definierar (kanske) t ex "avrättning" annorlunda än du. Vem har den riktiga definitionen? Vilken har den absoluta definitionen av hans bok?

Nej det håller inte, 100777. Sanningen hittar man inte i böcker. Endast genom sin egen uppfattning i förhållande till verkligheten. Jag tror att det finns många som kan förstå "The way home..." på millioner olika sätt, och jag har därför vederlagt ditt uttalande om "den absoluta sanningen".

När du säger att du har hittat den enda absoluta sanningen, så gör du precis som alla vi andra som säger likadant. Det vill säga att du har hittat en felaktig åskådning av verkligheten.

Men den är din, och jag uppmuntrar dig till att behållanden om du vill, så länge du inte trampar folk på tårna.

/Idioten

Posted on: 2006/2/5 19:35

See User information
Quote:

Okej, en sak till. Det kan hända att du har en commodore 64. Men när jag får den informationen så har du upgraderat till en Atari eller IBM kompatibel PC.

Det var ett exempel, visst har jag en PC.

Om du tar en bit av mors nybakade sockerkaka, och beskyller din syster att ha gjort det så är det en lögn. Sanningen (som alltid är absolut) är att du stal del. Att börja filosofera fram någo förklaringar är något som du kanske gjort som 5 åring men hoppeligen inte gör mera.

Quote:
Jag kan säga att om du inte tillämpar guds vilja så blir du avrättad (dvs att din själ blir förstörd och att du måste "börja om"), men om man inte begriper vad det (avrättning) innebär, så blir det inte mycket sanning över.

Om vi inte tillämpar Guds vilja så tillämpar vi automatiskt satans vilja, så som det står förklarat i boken.

Quote:
Jag kan t ex säga "sovietunionen är en ond nation skapad av frimurare". Hur stor är sanningshalten här? Sovietunionen finns ju inte längre. Blir hela påståendet en lögn då? Eller finns det någon sanning kvar? (ja det finns det)

Just nu är det omöjligt att veta hur stor sanningshalten på t.ex det är.

Quote:

Jah, är soldat, ingen informatör. Om du accepterar hans skrift såsom den enda absoluta sanningen, okay... fine. Jag respekterar verkligen det. Det är en bra bok. Du får tro vad du vill.

JAH skriver att han är soldat, inte en författare som vill stoltsera med att han kan kommendera det engelska språket så fint som en författare.

I boken informerar han oss om vår situation här på jorden, varför vi är här, vad som kommer att hända snart och det ända sättet att överleva och bli tillbaka utsläppt till universum/Himlen. så visst är han en informatör.

Quote:

Men det finns informatörer som skrivit mycket bättre böcker, som är i allra högsta grad kompatibla med "The way home...".

Jag har inte hittat lika bra böcker som The Way home... och Bibeln/Koranen. Vilka menar du?

Igen skriver du I allra högsta grad. Den allra högstra graden, som ni säkert vet, är 100%, absolut.

Det betyder att det inte kan finnas någonting som motstrider det JAH skriver i sina böcker, och det tror jag inte.

Quote:

Man kan fråga sig, varför Jah uteslutande refererar till de Judiska religionernas skrifter (GT, NT och Koranen), och inte de andra?

Vilka andra menar du? Jag har kollat in lite av t.ex de vediska teksterna och för mig ser det mesta ut som nonsens. Med Buddhas läror är JAH och hans bok kompatibla. Se http://jahtruth.net/buddha.htm för en förklaring om detta.

Quote:

Kan det vara så att han talar till västerlänningar (Judar, kristna och muslimer), som är indokrinerade av gängse organiserade religioner?

Han talar till alla.

Quote:

Hur ska man tolka de företeelser han skriver om? Du säger att de är absoluta. Jag definierar (kanske) t ex "avrättning" annorlunda än du. Vem har den riktiga definitionen? Vilken har den absoluta definitionen av hans bok?

Att avrätta någon är att ta livet av honom/henne, inte sant?

Den absoluta definitionen av hans bok? Jag tycker inte den meningen är logisk.

Definition:
explanation, meaning, interpretation (as of a word or term)
subst. definition, begreppsbestämning

Bokens definition/förklaring är i själva bokens innehåll.

Quote:

Nej det håller inte, 100777. Sanningen hittar man inte i böcker. Endast genom sin egen uppfattning i förhållande till verkligheten. Jag tror att det finns många som kan förstå "The way home..." på millioner olika sätt, och jag har därför vederlagt ditt uttalande om "den absoluta sanningen".

När du säger att du har hittat den enda absoluta sanningen, så gör du precis som alla vi andra som säger likadant. Det vill säga att du har hittat en felaktig åskådning av verkligheten.

Men den är din, och jag uppmuntrar dig till att behållanden om du vill, så länge du inte trampar folk på tårna.

/Idioten

Jag hoppas andar här i forumet ser mitt sett att definiera sanningen som positivt och intressant och får dem att intressera sig av boken...

Posted on: 2006/2/7 10:11

See User information
efter år av lyssnande på reggae så är det
först nu jag kopplar Jah till jahbulon..=P

någon som kan förklara hela rastafari religionen till jahbulon och varför dom har en davids stjärna med ett lejon etc..(inte så insatt)..

Posted on: 2006/2/8 9:02

See User information
Oavsätt om det finns en absolut sanning, så kan du inte veta den om du inte själv upplevt det. Du kan bara få andrahandsinformation som kan vara lögn. Du kan faktiskt offta inte ens veta om något är absolut sanning om du upplever det själv, för människans sinna är mycket o-exakt och olika personer har offta olika förklaringar om vad som hänt vid samma tillfälle.

Jag har i andra hand hört att Jah betyder, "De som kommer från himlen", och skulle referera till utomjordingar, troligen reptiler.

Nu tror jag inte på varken Gud, eller reptiler. Men jag tror heller inte att de inte finns gudar eller reptiler.

Posted on: 2006/2/8 9:55

See User information
Tyvärr finns det idag tusentals religioner, religiösa "gurus", samt böcker, alla som säger att de har rätt, och det kan de ju inte ha. De innehåller små bitar sanning som lockbete men resten är satanistiskt nonsens.

Satanistiskt nonsens? Hur kan du säga så, du vet ju inte vad som är sant eller inte. Hur vet du att inte till exempel Buddhismen är den sanna religionen, eller Hinduismen eller whatever, hur vet du att inte alla religioner är olika uttryck för samma sanning?

Personligen tror jag religion är till för att kontrollera folk (speciellt kristendomen som jag absolut inte gillar) och för folk bort från vad jag tror är sanningen, att det inte finns någon gud och att vi är helt ensamma i universum och att vi därmed inte har något högre syfte.

Men tron på gud är nog bara en naturlig försvarsmekanism för att kunna handskas med livet och döden.

Posted on: 2006/2/10 13:02

See User information
Ordet/språket, som en gång blev konstruerat av anledningar vi endast kan spekulera i, döljer "sanningen".

Posted on: 2006/2/11 16:41

See User information

Posted on: 2006/2/13 23:22
Resized Image

FUCK THE NEW WORLD ORDER!

Anonym
den känns seriös men kan ju inte vara det.,..
??

See User information
Quote:

100777 skrev:

Att avrätta någon är att ta livet av honom/henne, inte sant?

Njae... inte. Han nämner ju reinkarnation, så det handlar inte om att ta livet av någon, eftersom han uttryckligen skriver att man kan födas igen. Det handlar ju om ngt annat. Så långt måste du ju ha begripit boken, eller?

so much for your absolut truth

(du ser... jag kan också köra samma debatteknik, men den tillämpas knappast enligt din så kallade "will of god")

Känslan däremot är absolut, men den har oftast inte med sanningen att göra.

Posted on: 2006/2/16 13:33

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper