Vakencorner
|
Anonym
|
Fluor !
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
|
||||
|
||||
|
Re: Fluor !
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Bra att det där vansinnet börjar uppmärksammas. Lyssna på den här utmärkta intervjun:
http://www.theedgeaudio.com/interview ... %20Connett%2004.17.04.mp3
Posted on: 2006/2/5 22:04
|
|||
|
Religion separerar - Andlighet förenar
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Det där med flour börjar göra en förbannad... Sist jag var hos tandläkaren med frugan min så ville jag snacka om kvicksilver o dyligt med dom... NEJ, gick inte. - Vi tycker att våra produkter är bra, punkt slut...
Undrar hur dom kommer att känna sig nu när info bara flöder ut... Ere nån som har koll på vem man egentligen skall stämma angående detta?... Staten eller vad?... Det finns väl tillräckligt med info o fakta nu... Skall vi alla göra det tillsamman eller?... Hare.. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Var med min dotter på kontroll hos tandhygienist... när tandborstningsscenariot spelades upp låtsades jag vara lite korkad och frågade om fluor i tandkräm. Tandhygienisten tittade på mig och frågade varför jag undrade. Nja, svarade jag. Jag har hört att det är skadligt.
- Nej, det är det inte alls i små mängder, sa hon. - Vad är då en liten mängd, frågade jag. - Ja, som när man borstar tänderna, sa hon lite mer irriterad. - Men om man borstar tänderna tre gånger om dagen i 50 år då? - Men det är ju ett grundämne som finns i naturen, sa hon glatt. - Javisst, svarade jag, det är faktiskt en ädelgas... Men även plutonium är ju ett grundämne och inte fasen borstar man tänderna med det? Jag rabblade upp ytterligare ett par grundämnen som kadmium, radon, svavel och uran, man kanske inte direkt skulle stoppa dessa i munnen även om de finns med i det periodiska systemet. Precis där fällde hon ner glasväggen. Blicken blev simmig och det spelade ingen roll om jag dragit ner byxorna och visat arslet för henne i det läget. Hon var helt enkelt inte kontaktbar. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag tror dom hör detta fler o fler gånger, hoppas också på att dom skall vakna till liste snart.... Snacka om att inte tänka själva.. Har funderat på det där... Har alltid tänkt lite annrolunda än andra, så om jag hör klagomål o frågor hela dagarna så blir jag nyfiken, men inte systemet inte... Men saker o ting förändras, hoppas det kan gå så snabbt som möjligt.... VI måste dock skrika högre o mer om flour... Det förstör mer än man tror...
Hare... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Vad ska man borsta tänderna med då ? `Finns det flourfri tandkräm ?
Posted on: 2006/2/6 13:36
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Posted on: 2006/2/6 16:16
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
andra tipps ?
Posted on: 2006/2/6 18:57
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Ja, det finns flourfri tandkräm på häslokostaffärerna.
Posted on: 2006/2/6 21:15
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Risk stor/större för karies ?
Posted on: 2006/2/6 21:40
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
Urin kanske
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
|
||||
|
||||
|
Re: Urin kanske
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
dame !
någon som testat, eller gör som länken i inlägget innan visade ? =)
Posted on: 2006/2/7 17:57
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Den här brukar de flesta hälsokostbutiker ha:
http://www.thursdayplantation.com/Pro ... 0Sites/Toothpaste110g.htm Så nu kan alla vakna börja lukta gott i munnen igen ![]() Ta hand om er!
Posted on: 2006/2/11 12:14
|
|||
|
Joh 3:16
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login