vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 4 (5)

Re: månlandningen..

See User information
Quote:

novax skrev:
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

Steffo skrev:jag är ledsen om du inte har nån sparring här, det här med månen är irrelevant, insåg att det var fejk, occh släppte det för 4 år sedan, har inte riktigt tid att spekulera hårt i detta, inte heller intresse. skicka pm till Zink eller Maggot om du vill ha fight, ZPZ ochså, hehe men dom tror närstan inte på nånting, bara det dom läst i tidningarna. Så jag vet inte vad du skall göra riktigt. Klart det är en öppen debatt, men det är inte obligatoriskt att battla med nån, det gör man om man vill. Vi kan diskutera zionismen istället, är hårt inne i det just nu, och det ämnet är lika okänt som månen är långt borta.

Jag är inte intresserad av någon "sparring eller fight", jag är intresserad av det vetenskapliga med Rymdfärder och fram tills nu har ingen kunnat bevisa att det är en bluff.

Månstenar som plockas hem med astronauternas hjälp skilljer sig markant mot dom som hittas på jorden.

Ganska enkelt faktiskt att skilja dom åt med blotta ögat.

Månstenar som hittas på jorden har passerat genom vår atmosfär i en väldigt hög fart och blivit oxiderade genom den kraftiga värmen som uppstod. Denna oxidation har INTE stenar som Apollo besättningarna plockade hem.

Ytan på dom - slås de sönder vid nedslag eller med verktyg så har de väl inte den ytan.

Ja precis, men man skall komma ihåg att de som forfarande är lurade och inte inser att det är bluff, från början "tror" på informationen, och självklart inte ens för en sekund, skulle ens misstänka att det som presenteras, som "bete" kan vara osant, alltså, de drar direkt slutsatser som deras programmering inriktat sig på att de skall dra.

Hmm detta ser inte ut som en brännskadad komet, alltså är det en riktig "månsten" Man drar inte slutsatsen,

hmm vad bevisar att detta stämmer, man skulle kunnat hackat bort det brända, för att dölja att detta är en komet, kommer den verkligen från månen, hur kan man veta det, finns det bevis för detta, eller skall vi tro på det bara för att det står i tidningen etc.

Posted on: 2007/11/20 17:37
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det ser man ju i marmorbrytning hela tiden, man kan rugga ytan och få den till vad man vill.

Posted on: 2007/11/20 17:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

novax skrev:
[
Ytan på dom - slås de sönder vid nedslag eller med verktyg så har de väl inte den ytan.

Har du sett någon sådan sten, där hela ytan är avskalad?

Har du å din sida sett en sån där ytan inte är avskalad? Kan du säga att det inte har skett, dvs bevisa en negation, som annars är omöjligt, så vill jag naturligtvis se dig göra detta.

Jag väntar med spänning.

Posted on: 2007/11/20 17:39
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

See User information
Quote:

Steffo skrev:nej klart har jag fel, sköt från höften att det var den filmen, men det var såklart annan film, minns inte vilken, men jag har en inteviu med nån som har forskat i cubric, men jag har 2000 gb filer så ingen koll. kolla vilken hans senaste film var, får se nu, var inte det AI? det var den som Spielberg tog över, det måste ha varit filmen innan alltså eftersom han dog under AI.

filmen var "Eyes Wide Shut" han dog alltså 365 dagar efter den.

Efter vadå???

Filmen hade premier 13 Juli i USA 1999.
Stanley dog 7 mars 1999.

Och Vad har detta med NASA och deras månlandningar att göra?

Posted on: 2007/11/20 17:40

See User information
Quote:

Steffo skrev:Har du sett någon sådan sten, där hela ytan är avskalad?
Har du å din sida sett en sån där ytan inte är avskalad? Kan du säga att det inte har skett, dvs bevisa en negation, som annars är omöjligt, så vill jag naturligtvis se dig göra detta.

Jag väntar med spänning.

Ja!

Har du sett en krater efter en RAF Harrier som startat på en asfalts yta?

Har Du sett att man kan gå ut en kväll och se satelliter med blotta ögat som är mindre än Apollo kapseln var?

Posted on: 2007/11/20 17:43

See User information
Kollade på den här dokumentären precis, ganska matnyttig tycker jag. I dokumentären så riggar dem upp en plats i öknen i usa nånstans och betar helt enkelt av punkt efter punkt på konspiratörernas lista av omöjliga företeelser. Vart spiken i kistan för mig iaf.

http://video.google.com/videoplay?doc ... o=0&type=search&plindex=4

Rothschild och rockefeller älskar ju när vi stirrar oss blinda på månlandskonspirationen, JFK, CIA och Bush och allt annat som flyttar fokus från dem...

Posted on: 2008/2/22 2:23
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

See User information
Månlandningnen skedde..
Och det spelar ingen roll och Röckerfuckers gillar att vi stirrar oss blinda på jfk cia osv, det är något vi måste göra. Det är en viktig del och vi måste hålla igång anti masonic watch.

Posted on: 2008/2/22 7:05
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

Anonym
Quote:
Månlandningnen skedde..

visst skedde den, men knappast på månen, snarare i texas eller finns det grodor på månen,??

eller kanske spindlar.

för er som lyckas bryta den orwelianska programmeringen, kolla in denna sida som jag snubblade över igår..

http://www.copernicus2.org

ps: dessa ord är förbjudna så passa på innan vaken polisen raderar den här tråden..

See User information
Quote:

konkret skrev:
ps: dessa ord är förbjudna så passa på innan vaken polisen raderar den här tråden..

Ja det kan man vara lugn for!

Posted on: 2008/2/22 12:29
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image

Anonym
Vi tar några månlandningsargument i repris.

De har hämtats 385 kg månstenar via alla Apollo månfärder som INTE och åter INTE och åter INTE kan skapas på jorden som geologer då VET, jag upprepar VET kommer från månen.

Sedan mäts avståndet till månen, avlägsnar sig 3,5 cm per år från jorden, via en laserreflektor som Apollo 11 satte upp.

http://www.lpi.usra.edu/lunar/mission ... pollo_11/experiments/lrr/

Det brukar komma spekulationer hur detta kan komma sig som innehåller okända farkoster som på ett okänt sätt har hämtat månstenar och/eller placerat ut laserreflektorer/speglar

Anonym
Är det argument? Det har skickats ett antal sonder till månen från 1950-talet och framåt.

Notera att jag hör till de som faktiskt tror månlandningarna ägt rum, dock med mycket mer i bagaget än vad som sagts...

För övrigt hade inga raketprojekt, allra minst Saturn V varit möjligt utan en impoerterad fanatiskt nazistisk hjärntrust - Operation Paperclip. Lägerfångar i Camp Dora fick dyrt betala för den månlandningen...

Anonym
Bara för man har sten och säger att det är "månsten" blir det inte sant för det. Jag vill se tydliga bevis av oberoende undersökningar där det bevisats att den där stenen omöjligt är från jorden och OMÖJLIGT är från någon meteorit. Och bortom allt rimligt tvivel från månen.

Jag har tex "den vises sten" här hos mig. Ni kan få komma hit och låna den såklart. Det är slipstenen ute på gården som jag slipar allt möjligt med. Mycket "vis" sten! (antagligen från månen)

Anonym
Quote:

wikhall skrev:
Är det argument? Det har skickats ett antal sonder till månen från 1950-talet och framåt.

Notera att jag hör till de som faktiskt tror månlandningarna ägt rum, dock med mycket mer i bagaget än vad som sagts...

För övrigt hade inga raketprojekt, allra minst Saturn V varit möjligt utan en impoerterad fanatiskt nazistisk hjärntrust - Operation Paperclip. Lägerfångar i Camp Dora fick dyrt betala för den månlandningen...

Om man hävdar att sonder gjort något istället för Apolloprojektet ska man inte ange anonyma sonder utan vilka de var och hur de kunde tekniskt genomförde det hela.

Apolloprojektet var ett direkt arv av kalla kriget och enorma pengar satsades i det och i början var det många misslyckanden. Man kan inte veta om projektet hade kunnat genomföras med eller utan Werner von Braun för även han lärde sig saker och ting under resans gång.

Sovjetunionen misslyckades att få en människa på månen då en raket som skulle ge dem samma läge som USA kraschade. Efter den kraschen visste de ryska rymdforskarna att de aldrig skulle hinna ikapp USA.

See User information
Fake Moon Landing
If you're a member of the International Flat Earth Society, it's self-evident that NASA is nothing but a huge conspiracy of liars. The Space Shuttle pictures of a round earth -- complete frauds. After Gemini 11, Flat Earth Society members sent Pete Conrad letters of denunciation because during the flight he transmitted the statement "Eureka, Houston! The Earth is round!"

Necessarily, then, the Apollo moon landings never happened.

According to a poll conducted in 1999, 11% of Americans did not believe that the Apollo landings were genuine. In 2001, Fox television attracted 15 million viewers when it broadcasted "Conspiracy Theory: Did We Really Land on the Moon?" Fox claimed that after their show aired, roughly 20% of the public had doubts about the authenticity of the Apollo program.

This skepticism isn't completely nuts -- the moon landings were such incredible feats that they seem sort of farfetched at first.

Thankfully, private enterprise is working to resolve the matter. The TransOrbital corporation intends to launch its inaugural Moon excursion in October 2003. The mission objectives will include live video of flybys of the Apollo landing sites. Presumably, then, the world will finally get an opportunity to catch a glimpse of the bags of astronaut urine and feces deposited on the the lunar regolith.

Posted on: 2008/2/25 18:02

See User information
Men säg att dom gör det då, och filmar månlandnings platsen, det skulle ju ändå inte bevisa ngt, möjligen att dom satt upp en kamera i en studio?

Nej men jag tror det hände, och som tidiagre nämts med mycket viktiga detaljer uteslutna, såsom alien teknologi.

Posted on: 2008/2/25 18:28
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

Anonym
Quote:

sale skrev:
Fake Moon Landing
If you're a member of the International Flat Earth Society, it's self-evident that NASA is nothing but a huge conspiracy of liars. The Space Shuttle pictures of a round earth -- complete frauds. After Gemini 11, Flat Earth Society members sent Pete Conrad letters of denunciation because during the flight he transmitted the statement "Eureka, Houston! The Earth is round!"

According to a poll conducted in 1999, 11% of Americans did not believe that the Apollo landings were genuine. In 2001, Fox television attracted 15 million viewers when it broadcasted "Conspiracy Theory: Did We Really Land on the Moon?" Fox claimed that after their show aired, roughly 20% of the public had doubts about the authenticity of the Apollo program.

This skepticism isn't completely nuts -- the moon landings were such incredible feats that they seem sort of farfetched at first.

Thankfully, private enterprise is working to resolve the matter. The TransOrbital corporation intends to launch its inaugural Moon excursion in October 2003. The mission objectives will include live video of flybys of the Apollo landing sites. Presumably, then, the world will finally get an opportunity to catch a glimpse of the bags of astronaut urine and feces deposited on the the lunar regolith.

Bara 20 % så då tror 80 % på månlandningen. Tack för den upplysningen.

Det visar också om de stiger från 11 % till 20 % att de finns lättlurade människor i ungefär den storleksordningen.

Och du har INTE kommenterat ett enda av min påstående så

1. Det var 385 kg månmaterial som Apollo färderna totalt hämtade.

2: Apollo 11 placerade ut laserreflektorn.

Tack för att du åtminstone tror på det.

See User information
Jag börjar bli mer och mer intresserad av John Lears teorier.
Tack för att du postade novax!

Apollo 11-crewn var alltså skådisar som många oberoende människor kommit fram till. Och den verkliga besättningen som åkte till månen har hållits utanför rampljuset.
Den första resan till månen ska alltså ha gjorts redan 1962 och mars resan 1966...

Var Columbus den första att resa till Amerikat?

Posted on: 2008/2/29 17:31
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

sale skrev:
Fake Moon Landing

Bara 20 % så då tror 80 % på månlandningen. Tack för den upplysningen.

Det visar också om de stiger från 11 % till 20 % att de finns lättlurade människor i ungefär den storleksordningen.

Och du har INTE kommenterat ett enda av min påstående så

1. Det var 385 kg månmaterial som Apollo färderna totalt hämtade.

2: Apollo 11 placerade ut laserreflektorn.

Tack för att du åtminstone tror på det.
Detta är mindcontrol från min sida:varav brist på källkritik från zink

Har du källkritik utan egennytta?

Posted on: 2008/2/29 18:16

« 1 2 3 4 (5)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper