vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

They live.

See User information
Antar att dom flesta sett they live av Carpenter.
För er som inte gjort det se den genast.
Och för alla adnra, fräsha upp erat minne med detta snutt:
http://www.youtube.com/watch?v=9Px3nBTLZCQ

Posted on: 2008/2/26 21:58
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: They live.
Jag såg den 1991. Efter det trodde jag att världen var invaderad av utomjordningar. På senare tid har jag reviderat den uppfattningen - världen invaderades av utomjordingar för tusentals år sedan...

Men den är bra. Jag är fan av Carpenter. Escape från New York och även uppföljaren Escape from L A (1996) rekommenderas. I slutet på den senare finns lösningen på alla problem...

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
They Live har jag tagit ner och ska titta på den snarast, Escape filmerna var det längesen man såg, dom ska jag nog se en gång till så fort jag hinner..

Posted on: 2008/2/27 10:40

Edited by TeBe on 2008/2/27 23:26:04
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
They Live är jäkligt kass, men intressant :)

Posted on: 2008/2/27 10:45

See User information
jag tycker faktiskt inte den är kass, men å andra sidan är jag en sucker för gammal sci-fi!

You gota tell them their making out food from people!

Posted on: 2008/2/27 16:26
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
"I've come to kick ass and chew bubblegum, and I'm all out of bubblegum"

Klockren rulle. Som inte ligger långt ifrån sanningen även om den är lite cheesy.

Flykten från new york såg jag häromdan då jag hittade den för 39:- på Maxi.

Flykten från L.A gillade jag aldrig. men en annan skön John carpenter film är Attack mot polisstation 13, originalet då. Cool känsla i den och bra musik.

Posted on: 2008/3/3 4:54
"Now I have become death, the destroyer of worlds"

See User information
wikhall
Haha:)

They Live är ju en klassiker rakt av. Lite B:ig? JA... men vafan, den har sin charm. musiken i filmen är mästarklass, skapar kalla kårar. Perfekt rulle att dunka i bakgrunden på förfester osv.

Posted on: 2008/3/5 22:55

Anonym
They Live DVD och DVDRip

Anonym
Quote:

wikhall skrev:
även uppföljaren Escape from L A (1996) rekommenderas. I slutet på den senare finns lösningen på alla problem...
Kan du inte berätta för mig i ett PM, för jag har sett filmen för flera år sedan men kommer inte ihåg och jag vill inte se hela filmen igen, för jag tyckte den sög

See User information
En kompis tipsade mig häromdagen om denna film, så jag drog ner den från TPB - ska bli spännande att se den! Min tipsare hävdar att filmens utomjordingar egentligen är en omskrivning av en viss inflytelserik etniskt minoritet som tror sig vara utvalda etc och sätter in skoningslösa attacker mot alla som kritiserar dem eller sätter käppar i hjulen för deras maktutövning..

Jonas De Geer skriver om dem här: http://jonasdegeer.motpol.nu/?p=40

Posted on: 2008/7/20 12:05
"At lux vera quae inluminat omnem hominem venientem in mundum"

http://www.youtube.com/watch?v=ooGBMFShUVo

See User information
Såg The Running Man igår, klart intressant för alla som är intresserade av NWO m.m.

Introt till filmen lyder:

By 2017 the world economy has collapsed. Food, natural resources and oil are in short supply. A police state, divided into paramilitary zones, rules with an iron hand. Television is controlled by the state and a sadistic game show called "The Running Man" has become the most popular program in history. All art, music and communications are censored. No dissent is tolerated and yet a small resistance movement [Vaken.se? :D] has managed to survive underground. When high-tech gladiators are not enough to suppress the people's yearning for freedom......more direct methods become necessary.

Posted on: 2008/7/20 14:02

See User information
En till länk till "They Live":

http://www.moviesfoundonline.com/they_live.php

Lite "cheezy" är den som sagt, men klart sevärd tycker jag.

-How long have they been there?
-Who knows.
-What are they? Where do they come from?
-Well they aint from Cleveland.
-Look man I don't need that kind of shit!

Posted on: 2008/7/20 16:33

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper