vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Scholars for 9/11 Truth - Äntligen!

See User information
WoW! - Nu blev jag verkligen, skittrött - Hörs, 88án...

samt: plus: (Grymmlingen)

Posted on: 2006/2/2 2:22
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Kolla in svaret från scolars for 9/11 truth

Mikael,

The torch works because (a) it stand for light, truth, and freedom, (b) it
is the same torch held by The Statue of Liberty, and therefore (c) it is a
most appropriate symbol for this society. I am sorry to tell you that if I
were to worry about the mystic significance attached to the whole battery of
symbols that the Freemasons or other occult societies infuse with meaning, I
would have no logo for the society at all. So, while I appreciate hearing
from you, the reason you offer is not a good reason to alter S9/11T's logo.

Jim

Jag skrev tillbaka och klagade lite mer.

Posted on: 2006/2/2 20:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

micro skrev:
Jag skrev tillbaka och klagade lite mer.

Micro,

Jag håller helt med honom (Jim) och tycker inte de ska ändra på loggan, och misstänker att mitt "alternativ 3" ligger till grund.

Det skulle de aldrig säga, ifall det var så, utan den exoteriska förklaringen skulle vara:

"för att det betyder ljus, sanning och frihet" samt "för att den är SAMMA fackla som frihetsgudinnan bär och passar vårt samhälle".

Och jag tycker att det är precis den förklaringen vi har fått.

Du ser att dom inte har drottning Simiramis (i.e. frihetsgudinnan) i loggan. Den har dom tagit bort. Det är just den som är felet med illuminati symbolen,

Att illuminatis gudinna bär på facklan. S9/11T loggan är Simiramis borta, alltså - dom har tagit facklan från deras gudinna.

Genialt.

Alltså,
istället för att "ondskans" gudinna bär på folks frihet och sanning, så kan var och en ta tillbaka den själv.

Mycket bra av s9/11t skulle jag vilja säga.

/Idioten

Posted on: 2006/2/2 22:51

Anonym

Tack för den I-88.

Nu är jag lugn.

fridens...

See User information
Quote:
S9/11T loggan är Simiramis borta, alltså - dom har tagit facklan från deras gudinna.

Men Illuminati använder offtast faklan utan frihetsgudinnan. Det är bara kaka på kaka att köra båda samtidigt.

Jag tror att alternativet är att dom är en blandning av (snälla?) frimurare och folk som inte är instatt i symbolik.

Posted on: 2006/2/3 10:18

See User information
Quote:

micro skrev:
Men Illuminati använder offtast faklan utan frihetsgudinnan. Det är bara kaka på kaka att köra båda samtidigt.

Javisst gör dom det. Det är jag medveten om. Men dom använder den i vissa sammanhang.

Symboler betyder ju något.

Facklan betyder ju "upplysthet"... typ. Och det är inte fel att vara upplyst. Att kunna se. Det gör både de "onda" och de "goda".

Facklan är inte "fel", menar jag, och kan användas i alla möjliga olika syften.

Du kan ju inte ha en samling vetenskapsmän etc, som ska försöka nå en -massa- omedveten om magiska fenomen, att säga "Nu har vi tagit den magiska facklan från frihetsgudinnan".

Då hade folk skakat på huvudet: "vetenskapsmän? bah"

Det är likadant med alla liknande fenomen. Konspirationsteoretiker tycker att churchill och Roosevelt var så onda, så onda... så, utan att ha en aning om vad de snackar om.

Samma med den ursprungliga teosofin, den ursprungliga rosenkorsarorden, eseérna, hermiterna, ursprungliga kabalisterna, de riktiga gnostikerna, ursprungliga buddhister, taoister, sufister etc etc

Alla använde de symboler som illuminati idag använder, och alla kämpade dom med kärlek för att främja mänsklighetens frihet. Men det är något konspirationsteorin inte kommer att fatta på mycket länge. Därför att de förväxlar symbolernas betydelse med dess använding, dvs så som illuminati tillämpar symbolerna för att få makt.

Facklan är inte ond. I promise.

/Idioten

Posted on: 2006/2/3 10:40

Anonym

Prof. Jones UTAH 9/11 Seminar - Feb 1 2006.

Resized Image

On February 1, 2006, BYU Professor Steven E. Jones gave a public lecture on the various anomalies of 9/11. The lecture took place at the Utah State Valley College in Orem.

The nearly 2-hour lecture was broad in scope, and very well attended. The main lecture hall which held around 250 was filled to standing-room only, and the two annex rooms with live feeds were also full.

http://st911.org/

Anonym

..........Fetzer warned that joining the group might make them the subject of government surveillance and might get them on various lists of "potential terrorists."

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper