Vakencorner
|
Re: God vs Evil (dualitet)
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ondska och godhet är objektivt.. Beror på hur man ser saker och ting. Jag tycker det är ord man skall hålla sig borta ifrån.
Men vad är det du menar? Och vad menar du är alternativet?
Posted on: 2008/3/2 14:00
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
mestvaken: Vad kämpar du själv mot?
Eller när du som många andra i världen nöjda med att vara utzonkad framför tv:en varje dag i veckan och lyssna på musik, klä dig i kläder/symboler, säga saker som indoktrinerats i dig genom kultur skapande uppifrån? Skolsystemet är skyldigt mig 12 år och jag ska ha tillbaka dem. De stal dem, lurade mig och förstörde min skalle och förstörde mina känslor. Jag håller på att reparera mig och försöka återgå till det naturliga. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Ondska och godhet kan knappast vara objektivt
Likaså rätt och fel eller "sant" som buddisterna nog hellre skulle vilja döpa det till. Bara för man själv är "objektiv" och ambivalent i en fråga betyder det nog inte att sanningen är ambivalent. för att citera novax "sanningen är endast en" Vi har alla kommit en bit på vägen i detta liv vårt mål är nirvana och total frid och sanning inget tramsande med ambivalens. RAKRYGGADE BÖR VI SÖKA EFTER SANNINGEN OCH FÖRA DEN VIDARE! |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
emil 322: Jag tycker det är ord man skall hålla sig borta ifrån. skulle nog hålla med om det, om det inte vore för alla här inne som fastnat i dialektikens spindelnät... Quote: void: mestvaken: Vad kämpar du själv mot? känner att ditt svar är lite gott missbildat, eller tycker du att det är normalt att svara på frågor med frågor..? ser att du fortfarande har en del att reparera inom dig själv.. Quote: maggot: `sens när blev maskar "rakryggade".. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Masken/Maggot är la mest ett namn jag har som förviso även med åren blivit nästan lika vanligt att kalla mig som mitt tilltalsnamn.
Dock har mitt namn en annan historia en någon form av "människan med dubbla budskap" |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
"människan med dubbla budskap" har du några fler gemensamma egenskaper med vaken ledningen? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Kan man förändra vad som är gott och ont, rätt och fel?
Precis som samhället snabbt förändrar måttstocken kring det, och normaliserar det som förr ansågs fel/ont? Det förändras ju inte, utan är inbyggt i skapelsen/livet - annars kan ju alla säga att man har sin egen sanning... jag har rätt att göra... det är just det som promotas därute, i gränsförstörelse och integritetsupplösning. Det som är sant/gott är det som är i enlighet med vår (inre, sanna)/kosmos natur, dess kriterier, eller egenskap. Självklart så är det vad allt "vägs" emot - vad skulle ge karma om det inte fanns rätt eller fel... hehe... Det är alltså absoluta begrepp. Det som inte är enligt universums egenskap är korrupt, det är vad det handlar om det som pågår därute... det som många här talar om utifrån 2012-begreppet, och som når vårt tidsrum. Rening, regenerering och ompositionering, för att ta upp vad Maya sa... är ju något... vad ska sopas bort om det inte finns något som avvikit/fallit från "något"...
Posted on: 2008/3/2 17:31
Edited by novax on 2008/3/2 17:53:19
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
zzzzinkidink... pinka i din hink'
muuhahahahahahaa.....ZZzzzzzzzz...... muuahahahaha |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Universum är av en fraktal natur.
Fraktalers mönster påverkas unisont, dvs inte bara helheten påverkar en del utan även vice versa. O'Brien i 1984 har en poäng när han påstår att världen endast finns i sinnet eftersom även om sinnet i boken trollas med så trollar sinnet med allt annat. Den största friheten är alltså en frihet i sinnet och därmed en obegränsad fantasi. TV måste ju därmed vara Bestens/Demiurgens förlängda arm.
Posted on: 2008/5/30 20:37
|
|||
|
Säll är den,
som för sig äger lovord och förstånd uti livet, ty onda anslag man ofta rönt alstras ur andras bröst. |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login