vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Det ligger i luften...
Det finns verkligen så olika nivåer av medvetenhet här i samhället.

Jag sitter och observerar hur det är på mitt jobb...

En del bryr sig inte om annat än att festa och jaga brudar.

En beväpnar sig inför musliminvation och allmänt knas.

En planerar att flytta till någon liten ö i atlanten och en fransman letar hus i norra norrland.

En är totalt megainsnöad på allt som är new age och 2012 och pratar om det precis hela tiden utan att för den skull förstå någonting...

En tror att allt skulle bli bra bara alla rökte på,

En är fundamentalistiskt kristen och kommunicerar nästan bara i bibelcitat känns det som och pratar om vatikanen och profeten mohammed som den stora satan.

En är muslim och pratar (tyst) om USA som den store satan.

En är amerikan och ser ingen utväg alls ur new world order och allmänt jävulskap.

Jag planerar att lämna staden för alltid eftersom att moder jord m.fl. till slut kommer att "ta hand om" vårat ohållbara levnadssätt och i staden blir man bara mer och mer ohälsosam och bortkopplad från verkligheten.

Och en annan tycker att alla andra är galna och förstår inte alls varför folk säger att någoting är annorlunda än vad det var för några år sedan, och det är inget fel på klimatet heller.

Kan det sluta i annat än total kalabalik....

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Det ligger i luften...

See User information
Quote:

Goinghome skrev:
Det finns verkligeh så olika nivåer av medvetenhet här i samhället.

Jag sitter och observerar hur det är på mitt jobb...

En del bryr sig inte om annat än att festa och jaga brudar.

En beväpnar sig inför musliminvation och allmänt knas.

En planerar att flytta till någon liten ö i atlanten och en fransman letar hus i norra norrland.

En är totalt megainsnöad på allt som är new age och 2012 och pratar om det precis hela tiden utan att för den skull förstå någonting...

En tror att allt skulle bli bra bara alla rökte på,

En är fundamentalistiskt kristen och kommunicerar nästan bara i bibelcitat känns det som och pratar om vatikanen och profeten mohammed som den stora satan.

En är muslim och pratar (tyst) om USA som den store satan.

En är amerikan och ser ingen utväg alls ur new world order och allmänt jävulskap.

Jag planerar att lämna staden för alltid eftersom att moder jord till slut kommer att "ta hand om" alla "problem" och i staden blir man bara mer och mer ohälsosam och bortkopplad från verkligheten.

Och en annan tycker att alla andra är galna och förstår inte alls varför folk säger att någoting är annorlunda än vad det var för några år sedan, och det är inget fel på klimatet heller.

Kan det sluta i annat än total kalabalik....

Så finns det väl någon som säger att Zzzience kommer att lösa problemen - för vi förstår din metafor...hehe - det är vaken.se... hehe...

Jag tycker kanske det är samma "nivå", om man ska tala om medvetenhet, bara olika synsätt, förståelse, programmering etc, olika utseenden, ingen "nivåskillnad", som jag tänker på det... men jag förstår vad du menar...

Posted on: 2008/3/3 11:56
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Jag menar att det finns olika nivåer av förståelse inom Samsara/Matrix, annars skulle alla här vara överens om fel vägar och saker. (ropa oneness hippie flum i kör comes to mind)

Nu är de flesta oense om fel vägar och saker istället...

Ja just ja, den fundamentalistiska szzzziencereligionen ar ocksa representerad.

Jag tankte faktiskt inte pa vaken.se men haha det har du ju rätt i :D

Ska bygga mig en PHP-bunker i min profil omgaende.

See User information
Varför kalla det nivåer? Låter som någon automatisk rangordning är nödvändig då.
Känner ni er mer övertygade om er egen korrekthet när ni fnyser åt andras åsikter?

Vissa överlever, andra inte, att döma behövs inte.

Men din beskrivning fånga tiden i ett nötskal Goinghome.

Posted on: 2008/3/3 12:31

Edited by Xtas on 2008/3/3 12:47:02
Edited by Xtas on 2008/3/3 12:51:52
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

Anonym
Quote:

Xtas skrev:
Varför kalla det nivåer? Låter som någon automatisk rangordning är nödvändig då.

Om du kan se nagonting som inte jag kan se sa ar det for att du har battre overblick = pa en hogre niva. Jag kanske inte vill erkanna detta men det andrar inte faktum att man har storre overblick fran en hogre utkikspunkt och kan darmed ta battre beslut.

Quote:
Känner ni er mer övertygade om er egen korrekthet när ni fnyser åt andras åsikter?

Jag fnyser inte at nagons asikter, jag bara observerar situationen och det jag ser gor mig mer overtygad ja.

Quote:

Vissa överlever, andra inte, att döma behövs inte.

Det ar ju bra om sa manga som mojligt overlever, eller hur?

Quote:

Men din beskrivning fånga tiden i ett nötskal Goinghome.

Ur led ar tiden...:P

Anonym
Låter ju som många vettiga arbetskamrater eller iaf intressanta.
Det verkar ju vara en del som sticker ut vilket är bra vilket dock gör att jag tvivlar mycket på att det du säger är sant

en 2012
en muslimks invansion
en flytta
en insatt i NWO mm

Vart fan jobbar du på american free press ?

Anonym
Jag jobbar på ett av världens största IT-företag i Amsterdam.

Jag förstår din skepticism men jag lovar att det är 100% sant.

Folk är inte lika hjärntvättade i allmänhet i Amsterdam som i Sverige...skillnaden i mind control är väldigt stor faktiskt...men vattnet smakar sämde nu än när jag kom och de sprayar himlen mycket oftare och har förbjudit alla psykedelia så de gör sitt bästa...

Mycket tid att surfa på internet gör att folk kan bli både utbildade och inbillade...våra teamleaders är likadana som oss så det finns heller inget tryck att man ska hålla sig på mattan.

Däremot är det inte så att alla pratar om sin världsbild hela tiden såklart...

Många människor här reser runt mycket fram och tillbaka från Amsterdam och lär sig mer om världen. När många sådana människor samlas på ett och samma ställe så blir det högt i tak och ingen som helst jantelag...

Edited by Goinghome on 2008/3/3 18:48:10

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper