vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3)

Anonym
Re: En ny värld
Quote:

sale skrev:
J-Darc :Att tycka synd om någon är att sätta sig över denne. Är du en översittare?

Har du för vana att sparka på folk som hjälper någon upp?

Mina vänner väljer jag bland dom som inte hugger efter min strupe när jag blottar den.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

computerror skrev:
Quote:

sale skrev:
J-Darc :Att tycka synd om någon är att sätta sig över denne. Är du en översittare?

Har du för vana att sparka på folk som hjälper någon upp?

Mina vänner väljer jag bland dom som inte hugger efter min strupe när jag blottar den.
Om din partner inte är den av gudomen utsedda, kommer du inte att vilja ha kvar henne/honom. Sådan är just den ordningen. Ny plats/väg bereds.
Är du för generös med t ex energin,dycker det upp snytlare:Att inte gå efter sin egen vägledning,är att bli missled.FÖLJ DIG-DIN inre GUD!

Posted on: 2008/2/12 18:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

J-Darc skrev:
Compu - nu gör du ju så IGEN, frågar någon annan om du är galen?!?!?!

...

Det är inte frihet du ger dig själv om du kastar ut en nyckel åt andra som de kan låsa in dig med nu.

Du menar:

Det är inte frihet man ger sig själv om man kastar ut en nyckel åt andra som de kan låsa in en med.

Allmän undring har ju varit det där att en del pratar TILL andra, pekar på andra, särskiljer sig från andra, och det - detta samtidigt som det kan handla om att "tillsammans" så... - det är kontra - och det har nog även att göra med att man tror att det därute inte är en scen som återger... och ni vet det där...

Så skriv gärna på svenska, inte som om det vore engelska där deras "you" kan översättas till "du".

Tack för kaffet.

Posted on: 2008/2/12 18:19
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Sale - är du en översittare? Lustig fråga med tanke på att du gjorde ett så IDIOT"säkert" uttalande innan frågan, vad fegt av dig att bädda in det så retoriskt, lägg av med det där tramset!

Posted on: 2008/2/12 18:22
-:Vestrum noscite hostem:-

See User information
Novax - ????

Du förstår nog utmärkt vad jag menar, varför går ni utanför ämnet med att försöka hitta detaljfel, är inte här för att fastna i små nät.

Diskussionen handlade i det här fallet mellan mig och någon annan, varken dig eller sale.

Posted on: 2008/2/12 18:25

See User information
Compu - diskussionen går i cirklar. Du frågar om du har fel, och hoppas du är galen, samtidigt som du undrar om du är det.

Nu orkar JAG inte fortsätta den här diskussionen mer iaf. Så ni övriga som hoppas på nån slags utbyte i ovanstående poster kommer inte finna några från mig hädanefter, om ni själva vill kasta teorier om ((fan vet alltså vad ni pratar om eg)) så får ni pyssla med det själva..

Adjöken sa fröken! *vinkevink*

Posted on: 2008/2/12 18:29

See User information
Quote:

J-Darc skrev:
Sale - är du en översittare? Lustig fråga med tanke på att du gjorde ett så IDIOT"säkert" uttalande innan frågan, vad fegt av dig att bädda in det så retoriskt, lägg av med det där tramset!
VAR dig SJÄLV!De ANDRA ÄR TILLRÄCKLIGT MÅNGA.Enkelt...Internet:Teknologi har inget med andlig utveckling att göra. Psykologiskt står de flesta kvar på tolvåringsnivå! Kronologiskt kan de vara t ex åttio år

Posted on: 2008/2/12 18:32

Anonym
Låt mig klargöra med en gång att jag inte tror jag är galen, men jag börjar bli ganska van att andra tror det.
Jag driver en diskussion på det sätt som passar mig, men om mitt sätt att göra det kränker någon annan väljer jag en annan ställning av hänsyn till den andre

See User information
Sale - har ALDRIG bett dig om råd, så utnämnd inte dig själv till någon slags rådgivare. Om någon annan i den här tråden frågat om råd - vänd dig till den. Du dikterar ALDRIG vad jag ska tycka, tänka, vara och så vidare. UPPFATTAT?!

Posted on: 2008/2/12 18:41

See User information
Quote:

J-Darc skrev:
Det viktigaste är vad du SJÄLV tror på....
ÄR du en Quvinna:DÅ gäller detta DIG precis som alla ANDRA:
Den mentala och fysiska hälsan kommer ur varandet - ur vilan. Enkell .'

Från början var det balans i oss mellan manligt och kvinnligt, då hette ' Adam, men så slogs detta isär när vi var i Paradiset, där vi säkert fortfaranc är, till man och kvinna. När vi fick syn på detta började vi klä oss i de fö sta kläderna - fikonlöv. Sedan dess har kläderna visat vilken medve andenivå vi står på. För det var ju nakna på kunskap (insikt) vi blev när vi delades i två. När vi kommit fram till tillräcklig kunskap (insikt) igen bl vi åter ett (en) och ser då att vi varit i Paradiset hela tiden, fast med skyg; lappar - intellekt. När psykologiska tänkandet upphör framträder seendet.

J-Darc :'Jag Attrahrear hälldre en sann fiendeÄn en oviss /tvetydig VÄN:=)

Du kvinna! bejaka mannen i dig så slipper du att springa omkring med urringat, tajt, snävt, kort, högklackat, genomskinligt, push up e dyl som baara sänker din status och ger därmed tråkiga omdömen om din person, ända fram till den dagen Du kommit i balans - balansen mellan man och kvinna. Fattar du inte detta så får du tag i en svartsjuk man, som kommer att agera som Din spegelbild - spegla upp Din svartsjuka. Den/det man valt att identifiera sig med, den/det är man. Det/den man utsätts för, den är man - en spegelbild! Behöver t ex fräscha bröst pushas up? •• Oj, oj!

Blir du ledsen så ÄR det igen,å igen... en spegelbild!

Posted on: 2008/2/12 18:49

Anonym
Quote:

sale skrev:
ÄR du en Quvinna:DÅ gäller detta DIG precis som alla ANDRA:
Den mentala och fysiska hälsan kommer ur varandet - ur vilan. Enkell .'

Från början var det balans i oss mellan manligt och kvinnligt, då hette ' Adam, men så slogs detta isär när vi var i Paradiset, där vi säkert fortfaranc är, till man och kvinna. När vi fick syn på detta började vi klä oss i de fö sta kläderna - fikonlöv. Sedan dess har kläderna visat vilken medve andenivå vi står på. För det var ju nakna på kunskap (insikt) vi blev när vi delades i två. När vi kommit fram till tillräcklig kunskap (insikt) igen bl vi åter ett (en) och ser då att vi varit i Paradiset hela tiden, fast med skyg; lappar - intellekt. När psykologiska tänkandet upphör framträder seendet.

J-Darc :'Jag Attrahrear hälldre en sann fiendeÄn en oviss /tvetydig VÄN:=)

Du kvinna! bejaka mannen i dig så slipper du att springa omkring med urringat, tajt, snävt, kort, högklackat, genomskinligt, push up e dyl som baara sänker din status och ger därmed tråkiga omdömen om din person, ända fram till den dagen Du kommit i balans - balansen mellan man och kvinna. Fattar du inte detta så får du tag i en svartsjuk man, som kommer att agera som Din spegelbild - spegla upp Din svartsjuka. Den/det man valt att identifiera sig med, den/det är man. Det/den man utsätts för, den är man - en spegelbild! Behöver t ex fräscha bröst pushas up? •• Oj, oj!

Blir du ledsen så ÄR det igen,å igen... en spegelbild!

Vad fan har det hela med att göra om han/hon är kvinna? Kvinnor får väl dessutom klä sig som de vill? Många kvinnor tycker om att klä sig på det sätt du beskriver

See User information
,dycker det upp snytlare?

För att nå till källan måste man simma mot strömmen. Endast de döda fiskkarna nyter med. Var en glad lax, inte en sur strömming. Var dig själv!
-Träna!

Posted on: 2008/2/12 19:04

Anonym
Quote:

sale skrev:

För att nå till källan måste man simma mot strömmen. Endast de döda fiskkarna nyter med. Var en glad lax, inte en sur strömming. Var dig själv!
-Träna!

Snarare du som snyltar på min energi eftersom det är min tråd och du som ställer en fråga jag måste svara på.
Du har iallafall inte tillfört den här tråden någonting. Du är en särart. Övrigt folk här antingen varit trevliga eller tillfört tråden något. Jag vet redan vem du är, eller rättare sagt typen. Vi skulle säkert stött på varandra fler gånger om jag fortsatt hänga här.

Edited by computerror on 2008/2/12 19:47:01

See User information
Quote:

computerror skrev:
Quote:

sale skrev:

-Träna!

Snarare du som snyltar på min energi eftersom det är min tråd och du som ställer en fråga jag måste svara på.

Jag vet redan vem du är, eller rättare sagt typen. Vi skulle säkert stött på varandra fler gånger om jag fortsatt hänga här.
Det är säkert som du säger .Det betvivlar jag inte .Men känner du mig då(nu blev din /er tråd personlig )men en NY värld ÄR ny.. Är jag snål?Du startar en tråd ,får jag läsa vidare på den då:)
En del har speciella uppgifter här på jorden, t ex att hjälpa andra medt ex 911 osv. Aven hjälpandet har två sidor, hjärnans el hjärtats.

Posted on: 2008/2/12 19:25

Anonym
Quote:

sale skrev:
Det är säkert som du säger .Det betvivlar jag inte .Men känner du mig då(nu blev din /er tråd personlig )men en NY värld ÄR ny.. Är jag snål?Du startar en tråd ,får jag läsa vidare på den då:)
En del har speciella uppgifter här på jorden, t ex att hjälpa andra medt ex 911 osv. Aven hjälpandet har två sidor, hjärnans el hjärtats.

Du får läsa i den här tråden hur mycket du vill och posta i den också. Jag kan inte stoppa dig. Din uppgift däremot tycks vara att sniffa lite för mycket på tuschpennor

See User information
Quote:

J-Darc skrev:
Novax - ????

Du förstår nog utmärkt vad jag menar, varför går ni utanför ämnet med att försöka hitta detaljfel, är inte här för att fastna i små nät.

Diskussionen handlade i det här fallet mellan mig och någon annan, varken dig eller sale.

Diskussionen handlar om det som tas upp. Nu tog jag upp en sak som du skrev, jag har tagit upp det förut, så det är inget personligt.

Saker är inte bara vad det ser ut på ytan, detaljfel, eller om jag utmärkt skulle förstå det. Det rör faktiskt stora djupa saker... varför kan vi inte skriva ordentligt längre, någon tog just upp om det i tråd. Jag har tagit upp om det många gånger, men en del tänker inte alls som vakna, de bara är här och skriver... och fattar inte så mycket, tror att det är att märka ord eller annat - så vakna.

Vi håller på att förlora något som inte får förloras, det är att ge upp det som är människa i en, till non human things, aliens, ettor och nollor, dna... osv - prova och tänk. Ett plus ett och det där...

Alltså inget personligt min kära J-Darc.

Posted on: 2008/2/12 20:28

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Novax - helt seriöst nu, jag har väldigt hög IQ men just nu känner jag mig VÄLDIGT förvirrad. VAD PRATAR DU OM?

Varför vi inte kan skriva ordentligt?

VAD håller "vi" på att förlora som "vi inte FÅR" förlora -
och vem säger att det förloras,
samt VARFÖR måste vi isåfall behålla något som det var?

Slutade se på Arkiv X för att det var samma känsla jag får här,
märkvärdiga MÄRKLIGA uttalanden som är alldeles för mkt gåta och för lite substans.

Ta inte det personligt heller.

Posted on: 2008/2/12 20:39

See User information
Quote:

J-Darc skrev:
Novax - helt seriöst nu, jag har väldigt hög IQ men just nu känner jag mig VÄLDIGT förvirrad. VAD PRATAR DU OM?

Varför vi inte kan skriva ordentligt?

VAD håller "vi" på att förlora som "vi inte FÅR" förlora -
och vem säger att det förloras,
samt VARFÖR måste vi isåfall behålla något som det var?

Slutade se på Arkiv X för att det var samma känsla jag får här,
märkvärdiga MÄRKLIGA uttalanden som är alldeles för mkt gåta och för lite substans.

Ta inte det personligt heller.

Det kan inte vara svårt att förstå.

Jag säger att det håller på att förloras.

"Varför behålla" - vad är alternativet - om något åker ut så har annat kommit in.

Jag har posta sååå väääldigt mycket kring saker och ting, det borde vara väldigt lätt för varje tänkande person med några i kanoten att tex utifrån vad jag har postat om DNA, aliens, vad DNA är, vad aliens gör... agendan - se på alla inlägg här som är från skadade/sjuka sinnen, om piller och tillstånd - är det nte kris - vad händer med "människor"? Liptonvideos la jag ut...

Det är som något som bryts, om vi inte kan skriva och kommunicera längs den tråd som finns bakåt, utan något annat kommer upp på scenen, där särskrivning är en sak/yttring - se vad de håller på med death metal osv.

Vilka onda krafter är det som för in det i vår värld, och varför har människor så dålig urskiljningsförmåga... vi ska väl värna det som är vackert, bygger upp, helar, får oss närmare Sanning, himlen, vårt ursprung och det där... så ska tex poesi vara - hur ser det ut när poesitråd dyker upp här?

När jag postat om toner/ljud och sådant, och skrivit vad det gör med oss, som "näring" osv, då kommer svar med rap och jazz och sådant...

Vakna.

Emoto har vi ju tagit upp många gånger, jag råkade just vara på en sida med bilder:

Beethoven's Pastorale
Resized Image

Heavy Metal Music
Resized Image

http://www.life-enthusiast.com/twilight/research_emoto.htm

Posted on: 2008/2/12 20:56

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Novax: Kan man försiktigt fråga dig om din syn på saken? Vad är det du tror komma skall?
Jag får hellre ditt svar här i denna tråd än att behöva söka runt på forumet om din åsikt.

See User information
DU gör det enkelt för dig och jag försöker göra det enkelt för mig Novax

Tänk om jag redan ÄR manipulerad i min DNA då?

Vad ska jag göra åt det??

Vem ska utrensa mig? Och hur ska de kunna garantera att allt de står för är bättre än vad de sk onda aliens gör va va va?!

Ge mig en youtube video som jag kan se som förklarar DNA-påverkan av aliens som är NEGATIV, är du jättesnäll, om det finns... har svårt att hålla koncentrationen ibland och jag är jättetrött.

Posted on: 2008/2/12 21:28

Anonym
Jag säger inte mer eftersom du säger det är ditt ansvar att inte påpeka för någon när olycka drabbar.
Men jag kan ju säga såpass mycket att det inte finns någonting i min teori som säger du ska rensas ut.

See User information
Ur mina anteckningar:

Dealing with the notion that DNA is not just a code of information about how life is set up but is also a code that
can be used to encrypt any form of information, the idea that our thoughts in the tiniest bits of space could be a recording and playback on and off this code does seem very plausible does it not?
If this is so, any substance or technique that alters our minds setting, state and perception should indeed alter
that code in some way or another. A scary fact is that chemtrails could then be secretively altering
our thoughts in a direction unknown to most of us.

Novax, så här ser en poesitråd ut på det här forumet:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=79758#forumpost79758

Skriv gärna lite :)

Sen att jämföra alla postklassiska musikstilar med varandra är lite barnsligt lågt. Gå o digga Three Little Birds lr annan bra reggae så fattar du, kan även rekommendera bandet Boards Of Canada som jag nyligen till min stora glädje funnit.

Här har ni en länk till dem: http://www.myspace.com/abeautifulplace

Posted on: 2008/3/7 23:09
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

« 1 2 (3)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper