Vakencorner
|
Anonym
|
Re: Den oberoende 911 undersökningen
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag tycker personer som zink och zpz2 är viktiga. De tillför en andra åsikt. Vad som är negativt däremot är att vi redan klassat zink och zpz2 som fjantar och tar inte till oss av det dom skriver. Men nyanlända gör nog det.
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Wow: Läs ett par år bakåt i trådar, så ser du varför det inte är vettigt eller ett bra syfte att lägga ned tid samt energi på att debattera med dem. Det roliga är att ingen som börjat debattera med dem heller har gått över till deras straw-man-åsikter. Du tycker det är viktigt att älta fram och tillbaka med dem och isåfall varför?
Dvs de är helt ensamma i antagligen hela sverige om att inte ha fattat (medvetet eller omedetet) att det finns extremt mycket lösa trådar i 11e september utredningen. De som får infon stoppar antingen huvudet i sanden eller forskar själva och sedan ser omöjligheterna i den officiella sagan. Lägg ingen tid på dessa två forumtroll! Gå ut och sätt upp affischer, klistermärken, ge info till dina vänner och bekanta. Ta upp det på jobbet. Diskutera det öppet. Maila massmedia om och om igen och be dom ta ställning. Be massmedia att åtminstone titta/beskriva att det finns en 911-truthmovement i massor med länder, som jobbar för att få fram sanningen. Media vågar inte ens nämna att det finns massor med folk som engagerar sig, det säger ganska mycket... VOF vågade inte ens låta oss ha ett föredrag när vi mailade och frågade. De hade fått ställa vilka frågor dom ville. De avböjde med ganska otrevliga kommentarer och stödjer bilden av att de har total vetenskaplig oärlighet.
Edited by void on 2008/3/8 12:34:01
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Den åsikt de tillför bygger på den tankedoktrin jag växte upp under, så den har jag ändå hört tillräckligt av. Av alla personer jag diskuterat dessa ämnen med så är Zink den mest extrema vad gäller de som inte håller med mig. Andra personer jag talar med i livet därute (nej, Zink..vi bor inte här på forumet - vi har alla dagliga liv) brukar ibland köpa terroristförklaringen men känner ändå att något är jäkligt fel därute. De har med andra ord potential att se helheten vilket gör att ett par eventuellt fel i någon alternativ förklaring inte avskräcker dem från att fullfölja sökandet. .
Zink däremot verkar tro blint på allt våra auktoriteter och media slänger i ansiktet på oss. Så länge han kan hitta fel i detaljförklaringar så betyder helheten ingenting för honom. Han stannar i ämnet 9/11 för att om han skulle gå vidare (som många av oss andra gjort) så skulle han behöva tampas med frågor som centralbanksystemet, FNs brott mot sina egna rättighetsförklaringar, Bush/Clinton-nazibeteendet men viktigast av allt - EU-byråkraternas kupp mot våra nationer. Då kör han instället ett cirkelargument och frågar vad detta har med 9/11 att göra. Gå vidare för tusan. Allt hänger ihop så det finns ingen anledning att stångas med Zink om några futtiga detaljer. Det är en minoritet idag som fullt och fast tror på den officiella konspirationsteorin. Det handlar bara om att fråga dom. /Ice
Posted on: 2008/3/8 12:20
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Hur kommer de sig att jag får så lite kommentarer om INNEHÅLLET i det jag skriver om och istället får kommentarer om hur jag ARGUMENTERAR. Quote:
Så vaken.se står inte för något särskilt enligt dig? Quote:
Så det är därför det mesta som den oberoende undersökningen inte att gett några hållbara förlag? Quote:
Så fort jag hänvisar till något ”officiellt” sågas det. Då är det väl trovärdigare att visa att det är JAG SJÄLV som kommit fram till mina åsikter så jag slipper alla dess dumma påståenden att jag har kopplingar till SÄPA, CIA, FBI och annat rent strunt jag har beskyllts för. Quote:
Det spela inger roll hur jag försöker presentera den officiella linjen. Många av mina källor sågas rakt av så det är lönlöst. Sedan är varje idé och teori exklusive och inte sammanbunden. Man kan därför inte säga att teori A är sann för att teori B är falsk. Ett exempel. Om teori A är den officiella 911 teorin och teori B 911 sprängteorin så kan inte teori B bli sann för att man ansett sig ha motbevisat teori A. Det finns nämligen en teori C som i detta fall är att WTC togs ned med högenergilasrar. Alltså om teori A skulle visa sig vara falsk skulle teori B och C bli sanna vilket är ologiskt. Därför måste varje teori behandlas exklusivt så om teori B sprängteorin är ifrågasatt hjälper de inte den teorin genom att ifrågasätta teori A eller teori C. Dessutom finns teorin D, UFO teorin och teori E, WTC missilteorin. Allt för många på detta forum ser teorier som sammanbundna så att om teori B är ifrågasatt hjälper man den genom att ifrågasätta A. Så är INTE fallet. Man hjälper sin egen teori genom att visa på hur sannolik den är. Vem vet. Det är kanske mogondagens teori F som blir den som håller efter 100 år. Quote:
Jag själv kräver inte att folk ska länka till höger och vänster när de argumenterar utan jag är själv kapabel att kontrollera det folk påstår. Det är bara om det inte går att hitta eller är svårtkontrollerat på annat sått som att t.ex. man bara hittar referenser i forum som jag vill ha bättre underlag. ”Helheten ” består av delar eller hur? Om delar inte kan bygga upp ”helheten” finns ingen ”helhet” Så att jag och även andra kritiker kräver mer detaljer beror inte på en oförmåga att se helheter utan att den helhet som presenteras inte går att få ihop i sina detaljer. Ett exempel. Under kalla kriget så räknades USA och Sovjetunionen styrkor i numerärer så om USA hade 3000 stridsvagnar och Sovjetunionen hade 3000 stridsvagnar stod man lika. Man räknade så vid alla nedrustningsförhandlingar som då och då förkom mellan USA och Sovjetunionen. Ingen brydde om att kolla om denna helhetssyn verkligen hade fog för sig tills BBC beslöt att kontrollera om den höll. Det visade sig snabbt att det gjorde den inte. När den sovjetiska stridsvagnen hade skjutit ett skott hade den amerikanska stridsvagnen fått iväg 16 skott!! Dessutom om man hade otur i den sovjetiska stridsvagnen kunde hylsan efter skottet åka omkring i tornet för den skulle åka ut genom ett hål men missade hylsan det så flög den runt i tornet. Den amerikanska tanken hade inga sådana problem. BBC jämför vapengren efter vapengren och i de flesta fall var USA överlägset Sovjetunionen. Det vara bara när de gällde stridsflygplan som man kom fram till att Sovjetunionen hade bättre plan. Den amerikanska planen var tekniskt överlägsna men mycket känsliga så man fick rengöra landningsbanorna noggrant. De sovjetiska planen kunde landa på sandiga banor utan att gå sönder. På detta forum är de ”inside” jobbet som bara lever i ”helheten”. Att få denna helhet att landa i detaljer d.v.s. ange vilka namngivna personer som var inblandade i ”inside” jobbet är det ingen som har lyckats med. Där anser jag att ”inside” jobbets ”helhet” svävar ovanför verkligheten och först när man får de att landa på namngivna person så har det landat i verkligheten. Detta är en stor gåta för mig. Hur man kan anse att det finns en ”inside” jobb men acceptera att man inte kan peka ut personer som utförde det?
Edited by zink on 2008/3/8 17:42:25
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Teori A är ju motbevisad och de officiella myndigheter som ska svara på alla frågorna unviker dem. NIST avböjde debatt och alla bara backar. De enda som håller liv i den officiella teorin är ett par forumtroll över världen.
Vi ska engagera oss i att visa denna data som slaktar den officiella sagan för massor av personer i sverige som själva kan forska, läsa . Om de är vetenskapligt ärliga ändrar de sina åsikter har vi märkt de senaste åren av framgång i denna infospridning. Det händer dagligen och vi ska lägga energi på att få ut informationen mer mer mer mer mer mer Hitta de sätt att förmedla datan om 911 som passar er bäst. Alla gillar inte aktivism och det finns massor med andra former av infospridning och engagemang som passar alla olika människotyper. Det kommer bli mumma! :) |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Inga svar från TeBe angående att jag motbevisade hans teser om hur kapningsreglerna ändrades Juni 2001, vilken skräll.... (inte!)
Nu hoppas vi bara att TeBe själv insett att han hade fel och inte om några månader/år drar upp samma falsifierade argument igen som annars brukligt är bland "truthers" (apropå vetenskaplig oärlighet!).
Posted on: 2008/3/8 17:49
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Hur kommer de sig att jag får så lite kommentarer om INNEHÅLLET i det jag skriver om och istället får kommentarer om hur jag ARGUMENTERAR. Jag vet inte. Jag påpekar endast att ämnet är bredare och djupare än de detaljer du hänger upp dig på. Quote: Så vaken.se står inte för något särskilt enligt dig? Mig veterligen så står väl forumets grundare för sina saker, diverse besökare för sina och du för dina. Vi är alla individer..inget kollektiv. Quote: Så det är därför det mesta som den oberoende undersökningen inte att gett några hållbara förlag? Det är därför som du inte får dina önskade svar här förutom de svar du vägrar ta till dig. Vill du ha ut mer av det så får du tala med individer, anhöriga och organisationer direkt påverkade av den bristande utredningen av 9/11. Quote: Så fort jag hänvisar till något ”officiellt” sågas det. Då är det väl trovärdigare att visa att det är JAG SJÄLV som kommit fram till mina åsikter så jag slipper alla dess dumma påståenden att jag har kopplingar till SÄPA, CIA, FBI och annat rent strunt jag har beskyllts för. Jag vet inte något om dina kopplingar till något och inte heller bryr jag mig. FBI kan du knappast tillhöra då inte ens de har hållbara bevis för Bin Ladens koppling till 9/11. Jag påpekar endast det faktum att skeptikerna till den officiella konspirationsteorin blir alltfler för varje dag som går men jag ser inte mycket av någon officiell talan FÖR teorin. Kanske förklaringen ligger i att massmedia blankt vägrar en öppen debatt om frågan. Quote: Det spela inger roll hur jag försöker presentera den officiella linjen. Många av mina källor sågas rakt av så det är lönlöst. Och på samma sätt kan man inte säga att teori A är falsk för att teori B är falsk. Quote:
Måste jag välja en teori från en lista, eller ? Just den här typen av logik bortser helt från det faktum som kvarstår vilken teori man än talar om - nämligen det faktum att merparten av de anhörigas frågor inte besvarades, att kommissionärerna hade intressekonflikter som direkt påverkade utredningen samt att effekten av 9/11 rent politiskt och militärt verkar ligga mer i elitens intresse än folkets. Alla är teoretiker på ett eller annat sätt..angreppen var knappt över när teorierna började rulla på. Quote: Jag själv kräver inte att folk ska länka till höger och vänster när de argumenterar utan jag är själv kapabel att kontrollera det folk påstår. Det är bara om det inte går att hitta eller är svårtkontrollerat på annat sått som att t.ex. man bara hittar referenser i forum som jag vill ha bättre underlag. Helt rätt. Det handlar ju om att man inte fastnar på vad folk påstår på ett forum utan att man går vidare med det och kontrollerar om det verkligen är dokumenterat. Quote: <snip>En mass om helheter och nedrustning</snip> Jag förstår hur du resonerar men jag håller inte med om att diverse missförstådda eller felaktiga detaljer alltid sänker en helhet. Detaljerna är ofta isolerade i delar av helheten och helheten i sig själv klarar sig ofta utan de delarna. Man måste bara börja i rätt ände. Vi har fått en helhetsbild presenterad för oss angående 9/11 i form av den officiella konspirationstoerin men även den rasar på olika ställen. Men egentligen spelar det ingen roll om samtliga teorier tar skada eftersom problemet grundar sig i att den officiella versionen automatiskt blivit propagerad som sanning utan att kunna backas upp av någon ordentlig fakta eller utredning samtidigt som alla alternativa förklaringar förlöjligas eller rent av får folk sparkade från sina uppdrag. Detta är saker som åtminstone får MIG att känna att något inte stämmer här.
Posted on: 2008/3/8 18:18
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
911 är enklare och grundare än vad den ”helhetsbild” av 911 många tror finns men inte kan detaljera. Jag tar bara några startfel även om jag inte vet om det är så du ser det så. Du får väl kommentera det hela. Bin Laden med sitt al-Qaida planerade INTE 911 från Tora Bora grottan utan hel öppet i Afghanistan då talibanregeringen stödde dem. http://www.sakerhetspolitik.se/templates/Level2Page____526.aspx http://www.svenska-freds.se/pax/tidigare/06-2/afghanistan.shtml Orsaken till att al-Qaida ville ge sig på USA var att de hade släppts in i Saudiarabien muslimernas heligaste land. http://www.internationalen.se/artiklar/0223artikel3.html http://www.aftonbladet.se/ledare/article139286.ab Quote:
Det kan jag hålla med om även om jag på detta forum inte hanteras lika som andra. Forumets grundare har förbjudit mig att skriva på annan plats är i denna forumdel. Quote:
Jag har inte fått ett enda vettigt svar på vilka vaken.se och dess sympatisörer vill ha med i den oberoende undersökningen. Så i de flesta fall får jag inga svar och de kan man inte vägra att ta till sig. Det finns inget att ta till sig. Quote:
Att de blir fler och fler som är skeptiska till den officiella förklaringen är din tolkning. Enligt mig ökar vetenskapsmän, arkitekter m.m. så långsamt at de omöjligt kan motsvara tappet alltså de som överger 911 truth teorierna och upptäcker att de är fel för sådan finns det också på nätet. Quote:
Helt riktigt. Däremot kan inte A, B, C, D och E vara sanna utan en av dem måste vara det eftersom teorin är exklusiva, alltså utesluter varandra. Quote:
Nej du ska inte välja det var ett principiellt resonemang. Vad som händer EFTER en händelse detta fall 911 ändrar inte på vad som hände 911. Ibland verkar det finns den konstiga idén att det som just händer efteråt påverkar tidigare händelser. Quote:
Där är vi överens. Quote:
Den officiella backas upp av fakta nästan hela vägen. Var har du fått idén att den inte är uppbackad? Man ska inte blanda ihop hur 911 hände men de konsekvenser 911 fick. Det är två olika saker. Ta de levande kaparna. De kritiker som kontrollerat detta har alla hittat dubbelgångare, namnlika personer men aldrig identiska personer med kaparna. Dessutom så motsvarar de 19 kaparna de som placerat ut sprängämnen i sprängteorin och dessa är ännu mer oidentifierade än kaparna. Därför är de 19 namngivna kaparna mer sannolika är helt okända personer eller hur? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
250+ 9/11 'Smoking Guns' Found in the Mainstream Media
Click on the link below for links to all 250+ smoking guns, each one has a clickable link to a mainstream article. Connecting the dots. http://thewebfairy.com/killtown/911smokingguns.html
Posted on: 2008/3/10 9:18
|
|||
|
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
I den listan finns de massor av länkar till massmedia som de anser var trovärdiga Så då är frågorna: 1. Kan jag då från samma massmedia visa på motsatsen och det är trovärdigt eller inte. 2. Har de verkligen kontrollerat att allt de så förhatliga massmedier påstår är korrekt? Jag tar igen några exempel för nu är jag expert på göra exempel. 6. June '01 - Attorney General John Ashcroft stops flying commercial aircrafts because of a 'threat assessment'. Just de. CIA visste nämligen att något var på gång men inte exakt vad. Så de var ingen märkligt med denna försiktighetsåtgärd. Motsatsen hade varit mycket mer märklig och skulle ha varit något som definitivt borde varit med på listan över konstiga saker runt 911. 16. Sept '01 - 25,000 British troops ensemble in Oman near Afghanistan for 'Operation Swift Sword' and will help US in attacking OBL USA visste att OBL var i Afghanistan och försökte med alla medel lista ut hur de skulle kunna få tag i honom. Ingen mäkligt alls med denna övning. Varför se du och andra så mycket märkliga saker i helt logiska händelser? I och för sig vet jag det. Om man har skruvat om världen så att de vanliga blir de märkliga så måste man ha med vanliga saker i en lista på märkliga saker. INGET i listans 271 punkter är något som ändrar på att de var de 19 kaparna som utförde 911. INGET i listan. En del av kaparna försökte kvällen före 911 boka prostituerade men tyckte de blev för dyrt så de beställde porrfilm via hotellets kabel-TV istället. Att muslimer har denna märkliga syn på porrfilm hörde jag senast bara för några dagar sedan i SR från Egypten där en troende muslim tittade på porrfilm men klagade hos en författare att han beskrivit en ogift kvinna för vidlyftigt. Man fick inte skriva så om ogifta kvinnor ansåg han. Är detta också en beskrivning av något märkligt eller en beskrivning av vardagen? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Hur många av de 19 sk kaparna är fortfarande i livet sa du?
Posted on: 2008/3/10 13:40
|
|||
|
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
2. Har de verkligen kontrollerat att allt de så förhatliga massmedier påstår är korrekt? Menar du på samma sätt som man kontrollerat att påståenden om passagerarlistorna är korrekta ? En intressant tanke, det där..om man ska tro massmedia rakt av eller göra alternativ forskning i ämnet. Fast det som kommer fram då brukar ju inte tas väl emot av folk därute. Quote: 6. June '01 - Attorney General John Ashcroft stops flying commercial aircrafts because of a 'threat assessment'. CIA visste..Ashcroft visste..vilka fler visste att något var på gång ? Visste passagerarna på de ödesdigra planen ? Om inte..varför inte ? Quote: 16. Sept '01 - 25,000 British troops ensemble in Oman near Afghanistan for 'Operation Swift Sword' and will help US in attacking OBL Bara högst lägligt att övningen tog fart några dagar innan angreppen inträffade. Visste de också, precis som CIA att något var på gång ? För övrigt reagerade jag lite när jag läste namnet "thewebfairy" för var det inte de där som lyfte fram "no plane hit the WTC"-teorin ? Mycket såg dock vettigt ut i övrigt där.
Posted on: 2008/3/10 15:06
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Inga är vid liv. Alla som påstods vara vid liv har dels inte själva påståtts sig vara kapare utan de är tredje person påstått för dem dels har de som kontrollerat detta hittat dubbelgångare och namnliknade personer till samliga påstådda levande kapare och därmed kunnat visa att inga är vid liv. http://911myths.com/index.php/The_Hijackers Ta nu inte och omedelbart såga den webbsida utan KONTROLLERA om hans uppgifter om varje kapare där de påstås var vid liv inte har visat sig stämma. Frågan inställer sig. Varför kontrollerade INGA av de som påstod att kapare var vid liv om det verkligen var de som FBI har listat. Sedan irriteras jag åter att efter ha skrivit om en hel del kommer NOLL reaktioner på det och EN enda ny fråga. Du lever tyvärr upp till att man bara ska ta en fråga i taget med konspirationsteoretiker. Tänk nu på att jag har SVARAT dig. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Om nu Talibanerna beskyddade Al-Qaida vilka beskyddade då egentligen Al-Qaida när USA medvetet hjälper Talibanerna att fly från Afghanistan?? US helped Taliban to safety, magazine claims http://www.guardian.co.uk/world/2002/jan/21/afghanistan.usa The airlift of evil� http://www.msnbc.com/news/664935.asp?0si=-Prior%20knowledg&cp1=1 "Yet in the past week, a half dozen or more Pakistani air force cargo planes landed in the Taliban-held city of Kunduz and evacuated to Pakistan hundreds of non-Afghan soldiers who fought alongside the Taliban and even al-Qaida against the United States. What’s wrong with this picture?" CIA agent alleged to have met Bin Laden in July http://www.guardian.co.uk/world/2001/nov/01/afghanistan.terrorism
Posted on: 2008/3/12 0:39
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det som står i artikeln är ett obekräftat rykte så lär er att utvärdera omvärldens information. Quote:
Vad har det med USA att göra? Att det finns i Pakistan de som sympatisera med al-Qaida och Usama bin Landen är sedan långt tid känt. Jag blir så förvånad att kända nyheter presenteras som okända på vaken.se vilket visar att många på detta forum lever i den bubbla som skyddar dem från omvärldens information så inget som kan tänkas gå emot vaken.se ska dyka upp utan skyddsnät. Quote:
Denna nyhet har det senare visat sig vara falsk och vem som har haft intressen att spridiga denna falska nyhet är man inte riktigt säker på. Det framgår faktiskt av artikeln att uppgifterna är osäkra. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Att mina jobb fortfarande snurrar runt i skallen på dig och andra på detta forum visar att jag sitter med ett för er helt obegripligt CV. Jag har alltså mycket större erfarenhet än majoritet på detta forum så därför borde du och andra föröka skaffa er mer egna erfarenheter och inte blint lita på de som förser er med uppgifter om hur världen ser ut för de ger en falsk bild av världen. Orsaken till IT artikeln i Computer Sweden är att de flesta affärssystem är gjorda för stora företag och därför för dyra för små företag. Om marknaden för småförtags affärssystem blir stor nog kommer billiga affärssystem. Att införa SAP, dominanten på affärssystem, har en del liknat vid att transplantera ryggraden.[/quote] Sap DU talar med fel person i just i hela SVEARIKE.SAP har jag levt med sedan dag 1"innan "du visste att detta existerade,så att ni använder det tackar jag dig för.TACK TACK säger jagå även mina kolleger,det sämsta med SAP är att IBM köpte upp det ,men det vet du väl?om inte så gör du nu.IBM skall lansera det i Kina nu.
Posted on: 2008/3/12 19:22
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det är lätt att avfärda en nyhet med att bara påstå att det är en falsk nyhet, att påstå saker håller inte, det är sånt som troll och dis-info-agenter sysslar med..
Dessutom verkar inte Zinken ha någon koll på hur tätt "samarbete" Pakistan och USA har.. Tror du att Pakistan skulle kunna smuggla in ett par hundra Talibaner utan USA's vetskap? ISI=CIA=Pakistan/USA.. Gör din hemläxa angående CIA/ISI..
Posted on: 2008/3/13 15:17
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
kolla riktigt noga nu och fråga om du inte förstår.
JAG HAR HITTAT EN NY FLASH EFTER DYNAMIT!!! efter planet träffar så exploderar tornet där planet har träffat... det är dynamit som gör det mer möjligt för planet/planen att smälta in i byggnaderna. eller hur, det är vi väl överrens om, eller? ........nu till det den 'nya' flashen (dynamiten) =)) kolla flashen precis vid sekunder 06. precis vid 6 sek....en centimeter från den svarta byggnaden lite uppåt mot det vänstra tornet. http://www.youtube.com/watch?v=JoL_-geEIV4&feature=related hänger ni med? ser ni. förstår ni nu att det är en spränging runt om på flera våningar i tornen/tornet. med dagens teknologi så är det möjligt...precis när planet träffar detonerar dynamiten samtidigt med millisekunders mellanrum. jag tror inte det behövs en misil till detta. kan hände dom använde det men jag tror det räcker gott och väl med sprängämnen. det kan också varit så att dem fyllde planen med thermite/thermate för syftet att både försvaga tornen samt skapa den ''pöl'' som smälte bort många bevis material såsom sprängkapslar, icke sprängda sprängmedel osv. right in your face bush'' |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Om det var sprängämnen hur kommer det sig att de hände just vid flygplanet och att inte WTC 2 föll ihop just då? Det är faktiskt så att INGA av de hörda och upplevda sprängningar fick WTC 1, 2 eller 7 att rasa och sedan är de explosioner som hörs EFTER WTC 1, 2 och 7 kollapserna som man påstår är sprängämnen men vid riktiga demoleringar hörs och syns ALLA explosioner kort INNAN byggnaderna rasar. Så om ingen kan förklara hur man småsprängde och varför man gjorde det så var de magiska sprängämnen som var i farten och sådana sprängämnen finns inte. De är okända sprängämnen som på okänt sätt av okända personer som på ett okänt sätt har få dessa okända sprängämnen att detonera. Sprängteorierna är en enda stor gissningslek och de som anser vilket jag vet annorlunda ta och byt ut ordet ”okända” mot det som det ska vara så får vi se om de okända blir mer känt. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
citat:zink
Sprängteorierna är en enda stor gissningslek och de som anser vilket jag vet annorlunda ta och byt ut ordet ”okända” mot det som det ska vara så får vi se om de okända blir mer känt. svar: om det inte var sant? Den man utsätts för,är den är man.T ex#korkad#naziztchef #e dyl. En ny rapport från USA:s försvarsdepartement Pentagon visar att ett av president Bushs främsta argument för att gå till krig mot Irak inte stämde med verkligheten. Det fanns inget direkt samband mellan terrornätverket al-Qaida Nu så ändrar du dig zink,nu är vi överens!Eller hur...? Tidigare har 11 september-kommissionen i USA kommit fram till samma slutsats, men det här är första gången som Pentagon slår fast att sambandet saknas, och slutsatsen får extra tyngd genom att den bygger på det mest omfattande faktaunderlaget hittills. http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=1951804 ps. Eg-domstolen gav en LÄXA ang terrorlagen på individnivå i så vet du det oxo!Du kan hurra /hora:)NU
Posted on: 2008/3/14 4:37
Edited by sale on 2008/3/14 5:25:44
Edited by sale on 2008/3/14 5:30:26 |
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Då tar jag det igen. Varje teori är exklusive vilket du inte har upptäckt trots vi har debatterat det tidigare. Så att klaga på teori A gör inte att teori B blir sannare och i 911 fallet finns de minst teorin C (UFO teorin), D (högenergilaser teorin) och E (allt var missiler teorin) också. Därför gäller att teori B som i detta fall är sprängteorin och så är och förblir den en ren gissningslek hur mycket än du klagar på de andra teorierna. Om teori D skulle kunna var den riktiga och så spelar de ingen hur mycket du och andra klagar på det officiella om 911. Sprängteorin är och förblir ändå obevisad. Det enda som får bort teori B, sprängteorin, från en gissningslek är att fylla ut den okända med de kända. Men läget för sprängteorierna är: Okända personer har lagt okända sprängämnen på okända stället i WTC 1, 2 och 7 och har sedan på ett okänt sätt fått dessa okända sprängämnen att explodera vid osäkra tidpunkter så att WTC1 2 och 7 har kollapsat på ett okänt sätt. Det ska alltså till bevis för att detta okända har hänt så länge det är okänt. De indirekta indikationerna på att sprängämnen varit i farten som att folks hört explosioner att blänk att olika slag som syns på videor ska ha orsakats av sprängämnen samt att de upplevda explosionerna ska ha orsakats av sprängämnen trots att ingen av dessa indikationer är ett DIREKT bevis på sprängämnen gör sprängteorierna vilar på rena gissningar. Och återgen att klaga på de andra teorierna gör inte sprängteorierna en dugg sannare. Sedan är det en gammal nyhet att de inte fanns något samband mellan Saddam Hussein och al-Qaida. Det enda nya är att USA själv anser detta också. Att USA kan erkänna detta för sig själva måste innebära att USA själv kan komma fram med sanningar om 911 eller hur? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Och åter igen lyckas trollet skapa rundgång.
Grats Zink Respect
Posted on: 2008/3/14 10:29
|
|||
|
förstår ni inte att dom spelar är ett spel, framför eran, tv kväll.
The way some people find fault, you`d think there was a reward. |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login