vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Detta forum borde saneras.
Vi har fått en avdelning vi kan presentera oss själva i och jag måste erkänna jag bad admins ta bort min pres. Men jag har en vision att vi kan effektivisera oss. Håller ni med om att någonting sådant skulle behövas?
Jag föreslår vi kan rösta fram någon specialuppgift för vissa seriösa användare på forumet att koncentrera sig på? I rent estetiskt struktur så det blir lätt att hitta här

Edited by void on 2008/3/10 21:50:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Detta forun borde saneras.
Är det just forumet och inte sidan i sin helhet som borde saneras tycker du?

Vill du ha trådar där folk håller sig till topic mer än det är nu? (det är svårt att få tyvärr, för vi föredrar inte hård moderering, vi förlitar oss till att folk själva kan lösa saker och vara snälla mot varandra)

Vill du ha nya funktioner till forumet, isåfall vilka? (något du sett på andra forum)

Sök-funktionen gör att du kan alltid kolla upp ett tidigare ämne som vi diskuterat och då skriva i det igen och göra det aktuellt. Använd den.

Konkretisera wow!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Sök tex på Fagan här längst ned i sökfältet, och jämför träffarna med de som hittas om man söker i den "Avancerade sökningen".

Posted on: 2008/3/10 20:23
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Jag menar fler som orkar flytta trådor till rätt forum osv. Jag tycker detta forum är ovärdeligt, även om det blir lite väl skämtsamt ibland och flippar ut :)
Helst skulle jag till att börja med vilja förbjuda folk från att kopiera spaltmeter engelsk text och bara klistra in i forumet. Att hålla sig till tråde och att inte spåra ut klarar jag inte ens själv, så vi väntar med dödsstraff på det. ok?

See User information
Jag tycker också det kan bli sådär jobbigt och opersonligt om folk bara koppierar in text, dock är det bra att dom gör det, så man kan ta del av vad som händer i världen.

Och visst kan forumet bli lite rörigt o stökigt och huller om buller, men så är det med intranätet och det finns många som jobbar för att hålla det bättre.

Ifall det blir en himmla massa skit på forumet kan du kontakta tex void så kommer han springande med moppen.

Posted on: 2008/3/10 20:48
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

Anonym
Jag tycker folk postar rätt ämne i rätt kategori. Sällan jag flyttar något. Det mesta är ju relaterat till vad vaken.se sysslar med, men vissa poster kunde ju bara ha låtits bli att postas, eller så får de då åka iväg till vårt extraforum. (rykten, snicksnakc osv). Att jag tycker det är okej, kan ju bero på att jag kräver lägre standard än vad du kräver?

Tendensen på vaken.se är ju att en tråd kan börja som en sak, men 5 inlägg senare så passar den i 10 olika forum och handlar om 10 olika ämnen.

Säg till hur ni vill ha det, så fixar vi det. Användarna av forumet ska känna sig bekäma och hemma är mitt mål. Kunna våga formulera sig öppet och på sitt eget sätt, bekvämt.

See User information
Jag tycker det funkar bra som det är. Allt för hårda forum är aldrig upskattat, även om det inte skall fungera som en chatt är det ändå ett DISKUTIONSforum, och då måst man ju inse att man måste kriss-krossa lite ämnen för att komma fram till vad "punkterna" bildar.

Posted on: 2008/3/10 22:11

Anonym
Ja ni har nog rätt... Vi struntar i det. Lät som en bra idé från början

Anonym
Nu har vi hitta roten till problemet. Dvs de som ska saneras: Wowbagger.

Men allvarligt. Det finns massor av saker som kan förbättras. Ibland är dom precis framför ansiktet men implementerar dem ändå inte. Enkla tankar o tips kan leda till jättebra förändringar. Hoppas "presentera dig själv" skapar en mer harmonisk miljö där man kan få en liten "online-uppfattning" om de lirare som postar bakom dessa nick-names, utan att kompensera på privacy.

See User information
Jupps, jag gillar också presentera dig själv delen, kul att veta iaf lite mer om personerna man snackar med osv.

En utökning av den paranormala sektionen vore något bra. Kan skiva ngn nyhet i veckan, så kanske det lockas dit folk

"SETI döljer annalkande asteroider för att aliens ger dom tillgång till underjordiska skyddsrym, nasa förstör medvetet hubble för att vi inte skall komma på att det är en death ray och 'Zorro' kommer från uranus"

Det du! :D

Posted on: 2008/3/10 22:50

Anonym
Nä, Jag blir lite känslig från och till... Kan vi inte försöka att jag fortfarande har ett grepp här?

See User information
Jag tycker att forumet har blivit både trevligare och bättre på sistone. Inga problem tycker jag!

Posted on: 2008/3/11 10:04

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper