vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Zink & zpz2, Clinton erkänner t.o.m. att WTC sprängdes..?

See User information
Bill Clinton Tells 9/11 Truthers: ‘We don’t blow up our own buildings, al Qaeda does’

http://www.infowars.com/?p=749

Posted on: 2008/3/13 19:29
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Zink & zpz2, Clinton erkänner t.o.m. att WTC sprängdes..?

See User information
Ditt snille där, "buildings" är inte nödvändigtvis samma sak som "WTC den 11:e september 2001".

http://en.wikipedia.org/wiki/1998_U.S._embassy_bombings
"In the 1998 U.S. Embassy bombings (August 7, 1998), hundreds of people were killed in simultaneous car bomb explosions at the United States embassies in the East African capital cities of Dar es Salaam, Tanzania and Nairobi, Kenya. The attacks, linked to local members of the al Qaeda terrorist network headed by Osama bin Laden, brought bin Laden and al Qaeda to international attention for the first time, and resulted in the U.S. Federal Bureau of Investigation placing bin Laden on its Ten Most Wanted list."

"The embassies were heavily damaged, and one had to be rebuilt."

Du känner säkert också till att WTC bombades 1993.

http://en.wikipedia.org/wiki/World_Trade_Center_bombing

Vid närmare titt säger han "...we don't blow up our own buildings. That was done by al Qaeda."
Inte samma sak som du skrev. När han säger "That was done by al-qaeda" kan man mycket väl tänka sig att han menar "attackerna utfördes av al-qaeda" utan att explicit mena att attackerna involverade sprängmedel. Det är inte alltid man ska tolka vaga syftningar i talspråk bokstavligt.

Posted on: 2008/3/13 19:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Du sprattlar mer än en fisk på land.

Posted on: 2008/3/13 19:52
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Zpz. Du säger att FBI ljög ,jag Tackar dig.

Posted on: 2008/3/13 19:54

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Du sprattlar mer än en fisk på land.

Att vara så desperat att man använder så långsökta saker som detta citat (som för övrigt var förvrängt) för att få det till att Clinton anser att WTC sprängdes med sprängmedel är inte att "sprattla" alltså?

Även om man nödvändigtvis vill dra saker till sin spets och tolka syftningen helt bokstavligt kan "blow up" syfta på explosionerna (nej det behöver inte betyda sprängmedel) som inträffade då planen kraschade in i byggnaderna.

Posted on: 2008/3/13 19:55

See User information

Posted on: 2008/3/13 20:04

See User information
Quote:

emil322 skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=x6Xoxaf1Al0

slingra vidare..

Mycket troligare att han avslöjar konspirationen än att det var en simpel felsägning ("shot down" ist för "brought down") alltså?

Konpiratörerna är ofelbara och säger aldrig fel, ändå gör de tabben att avslöja konspirationen, motsägelse någon?

Posted on: 2008/3/13 20:07

See User information
Quote:

zpz2 skrev:

Mycket troligare att han avslöjar konspirationen än att det var en simpel felsägning ("shot down" ist för "brought down") alltså?

Konpiratörerna är ofelbara och säger aldrig fel, ändå gör de tabben att avslöja konspirationen, motsägelse någon?

Jag tror också han "sa fel", dvs försa sig.
Konspiratörer är ofelbara? vem har sagt det? Dom har mycket hård press på sig av dom "Högre" makterna och slutar oftast som drog missbrukar och alkoholister. Dom är klantiga. Dom säger fel.

"brought down" förstår jag inte ens varför han skulle säga...

Posted on: 2008/3/13 20:12

See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Ditt snille där, "buildings" är inte nödvändigtvis samma sak som "WTC den 11:e september 2001".

http://en.wikipedia.org/wiki/1998_U.S._embassy_bombings
"In the 1998 U.S. Embassy bombings (August 7, 1998), hundreds of people were killed in simultaneous car bomb explosions at the United States embassies in the East African capital cities of Dar es Salaam, Tanzania and Nairobi, Kenya. The attacks, linked to local members of the al Qaeda terrorist network headed by Osama bin Laden, brought bin Laden and al Qaeda to international attention for the first time, and resulted in the U.S. Federal Bureau of Investigation placing bin Laden on its Ten Most Wanted list."

"The embassies were heavily damaged, and one had to be rebuilt."

Du känner säkert också till att WTC bombades 1993.

http://en.wikipedia.org/wiki/World_Trade_Center_bombing

Vid närmare titt säger han "...we don't blow up our own buildings. That was done by al Qaeda."
Inte samma sak som du skrev. När han säger "That was done by al-qaeda" kan man mycket väl tänka sig att han menar "attackerna utfördes av al-qaeda" utan att explicit mena att attackerna involverade sprängmedel. Det är inte alltid man ska tolka vaga syftningar i talspråk bokstavligt.

"...we don't blow up our own buildings. That was done by al Qaeda."

Och vad är al-CIAda då?

http://polidics.com/cia/top-ranking-c ... complete-fabrication.html

Top Ranking CIA Operatives Admit Al-qaeda Is a Complete Fabrication

BBC’s killer documentary called “The Power of Nightmares“. Top CIA officials openly admit, Al-qaeda is a total and complete fabrication, never having existed at any time. The Bush administration needed a reason that complied with the Laws so they could go after “the bad guy of their choice” namely laws that had been set in place to protect us from mobs and “criminal organizations” such as the Mafia. They paid Jamal al Fadl, hundred’s of thousands of dollars to back the U.S. Governments story of Al-qaeda a “group” or criminal organization they could “legally” go after. This video documentary is off the hook…

FOX NEWS Interview with Tony Blair: Blair said, “Al Qaeda is not an organization. Al Qaeda is a way of working … but this has the hallmark of that approach.”

Power of Nightmares Part 1
http://video.google.com/videoplay?docid=-5272802791005405759

Power of Nightmares Part 2
http://video.google.com/videoplay?docid=4602171665328041876

Power of Nightmares Part 3
http://video.google.com/videoplay?docid=2081592330319789254

One Love ~

Posted on: 2008/3/13 20:13
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Jag vet inte hur ofta din tunga slinter zpz men sådana felsägningar som gör att man totalt blandar ihop ord som inte borde ha någon innebörd i det man igentligen ville få sagt hör iaf inte till min vardag.

nu vet inte jag vad han igentligen hade sagt "crash" eller "bring down" men ordet "bring" och "shot" har helt olika accenter.

Sedan bush felsägning om "jag såg första planet träffa WTC och det jag tänkte var vilken dålig pilot" är ju knappast en felsägning utan en lögn eller så har han helt enkelt glömt vad han gjorde den dagen vilket är föga märkligt då de allra flesta nog minns ganska väl vad de gjorde den dagen så även jag.

Anonym
Jag har nu bollat orden "shot down" och "brought men kan inte på något sätt blanda ihop dom.
Oftast är väl felsägningar efter första vokalen eller dylikt knappast i början på ordet och verkligen inte "brrrrrrrrrrrrrrrr" råkar bli "schh"

See User information
Quote:

maggot skrev:
Jag vet inte hur ofta din tunga slinter zpz men sådana felsägningar som gör att man totalt blandar ihop ord som inte borde ha någon innebörd i det man igentligen ville få sagt hör iaf inte till min vardag.

nu vet inte jag vad han igentligen hade sagt "crash" eller "bring down" men ordet "bring" och "shot" har helt olika accenter.

"brought"/"shot" låter ganska lika. Som militär är det vanligare att prata om att plan skjuts ner, därför är det ingen orimlig felsägning. Fråga dig varför han skulle påstå att Al-qaeda sköt ner planet. Det skulle också varit en felsägning så det är en felsägning oavsett.

Quote:
Sedan bush felsägning om "jag såg första planet träffa WTC och det jag tänkte var vilken dålig pilot" är ju knappast en felsägning utan en lögn eller så har han helt enkelt glömt vad han gjorde den dagen vilket är föga märkligt då de allra flesta nog minns ganska väl vad de gjorde den dagen så även jag.

Det är alltså omöjligt att den superintelligent Bush misstog sig och såg den andra kraschen men gissade att det var den första, t.ex. för att det var den första han såg. Det är också vanligt att minnesbilder av traumatiska situationer förvrängs. Det vet alla som t.ex. hanterar vittneuppgifter från brottsplatser.

Posted on: 2008/3/13 20:17

Anonym
- de e lungt..jag har honom grabbar!

. .. ... ..... .. . ____________jag fick honom.

- snyggt skjutet strong : sale
- jihaa!!, thats the way to smoke a chicken!!'' : teBe

- hähä de lungt'.
- jag fick slut på magg, måste ladda om.

See User information
Quote:

strong skrev:
- de e lungt..jag har honom grabbar!

. .. ... ..... .. . ____________jag fick honom.

- snyggt skjutet strong : sale
- jihaa!!, thats the way to smoke a chicken!!'' : teBe

- hähä de lungt'.
- jag fick slut på magg, måste ladda om.

Du får ju vaken.se att framstå som helt pucko...

Posted on: 2008/3/13 20:29
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
du har inget att säga till om längre.
gör nått istället.
det som krävs är att folk gör nått, sänder ut info tar kontakt med
folk...det är sååå viktigt.
en person som får veta att dem använde sprängmedel
i twin tower komplexen, pentagon, shanksvill....allt!!!!

det är så viktigt att sprida informationen.
men du gör inte ett piss förutom att klaga din kärring.

See User information
Quote:

strong skrev:

det är så viktigt att sprida informationen.

Projicering... du vill snarare sprida "DIG SJÄLV", och utnyttjar en tragisk händelse till det.

Posted on: 2008/3/13 21:16
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
du är bara för mesig.
jag orkar inte' som void brukar säga....

du önskar mig bannad.
hmm jag tror att i framtiden kommer det bli lite rättvisare
här på vaken.
jag kommer inte diskutera mer med no vax.
det ger absolut ingenting.

/tack

See User information
Idag har du kommit till en nyttig insikt som kommer gynna dig resten av livet

Posted on: 2008/3/14 7:37

See User information
brought och shoot låter lika?
hahaha..
Är inte det att bli lite väl desperat? Jag vill verkligen höra hur du snackar om du tycker det...

Metal och trä är rätt lika, det var därför tvillingarna krachade/föll (samma uttal)

Posted on: 2008/3/14 7:40

Anonym
No Vax, den tolkningen har jag totalt missat. Det blir nog ingen Jordan Maxwell av mig på ett tag...

PS. Zpz2, har du samma modell av microchip som Robert Näslund eller har du en "bättre" version av den? DS.

http://www.xs4all.nl/~sm4csi/nwo/Mind ... ARP-Mass.Mind.Control.htm

See User information
Quote:

maggot skrev:

Mja det är ju ganska troligt att han faktiskt såg det 1A PLANET krascha in i byggnaden. Han säger att han såg det på en tv som stod påslagen innan han gick in i klassrummet. Det är ju ganska troligt att dom hade kameror riktade mot wtc tornen och att han såg det flyga in på en av stabens tvskärmar.

Posted on: 2008/3/25 20:51
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

See User information
Quote:

novax skrev:

Du får ju vaken.se att framstå som helt pucko...

Tror du ?!

Tycker dock inte du ska tillskriva honom hela "äran"...

Posted on: 2008/3/28 9:48
"You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe" - Carl Sagan

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper