vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Om man kommer på kant med Echelon, vad händer?

See User information
Echelon påstås ha mega extrem datakapacitet(om det är dator det använder) och avlyssnar i stort sett allt.
Men vad kan Echelon göra?

Senario 1:
Echelon bedömer dig som högrisk person pga info spridning av material som är till nackdel för makthavarna. Echelon bedömer att spridningen måste minska alternativt upphöra.
Echelon kartlägger ditt liv och ser att de flesta du pratar med på internet på tex vaken.se har du aldrig träffat fysiskt utan all kontakt sker över nätet.
Echelon låter en programfil ersätta dina vänner som du aldrig träffat ungefär som en poker dator som du kan spela mot. Dock med skillnaden att Echelon har mega exrema prestanda.
Och dina vänner på nätet skall inte känna sig ensamma utan de får också ett program som ersätter dig på skärmen att prata med.
Och bluffen kommer förmodligen aldrig avslöjas.

Senario 2:
Nån kommer på en jättebra ide som kan rädda dem undan detta slaveri etc och vill sprida den på internet till hela världensbefolkning. Men vad händer, Echelon bedömmer det som högrisk data och sätter in motåtgärd. Sidan filtreras bort och makthavarna och systemet går säkra ett tag till.

Senario 3:
Echelon har kartlagt alla människor och deras vanor och beteende och bedömmer utifrån den databanken vilka hemsidor som ska ha bäst rating, vilken information du skall få se.

Posted on: 2008/3/14 19:26
Human mind the last frontier
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Om man kommer på kant med Echelon, vad händer?
Så du menar att alla mina kompisar bara är ett program? Är det därför jag aldrig får sex?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
Så du menar att alla mina kompisar bara är ett program? Är det därför jag aldrig får sex?

Det kanske är för att du är ett program, eller annars kanske dina kärleksbrev bara kommer till Echelon, eller till Säpo - någon måste ju klura ut din skrivarkod och annat.
Eller vad tror scofield99?

Posted on: 2008/3/14 19:43
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Jag har inga problem med min skrivarkod... det var ju scofield99 som hade... Fast du tror kanske jag är han?

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
Jag har inga problem med min skrivarkod... det var ju scofield99 som hade... Fast du tror kanske jag är han?

Ja det skulle inte förvåna mig om du även var han, hur många användarnamn har du på vaken, på ett ungefär...

Nej jag vet att det var scofield99 som sa det där om skrivarkoden, hehe... jag tänkte bara att kanske även du har något problem där, att Echelon eller något annat ser något knas på vad du ger ut, och att dina kontakter med det motsatta könet sabbas på vägen på grund av vad dessa ondingar och ormingar gör (lånat från ni vet).

Posted on: 2008/3/14 20:31
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Quote:

novax skrev:
Ja det skulle inte förvåna mig om du även var han, hur många användarnamn har du på vaken, på ett ungefär...
Jag har två användarnamn, men jag använder bara detta.

See User information
(host)Echelon är bluff.

Posted on: 2008/3/14 21:45
----------------------------------------------------------------
Program1 (försvar)

See User information
Quote:

medvetennu skrev:
(host)Echelon är bluff.

Det enda som ar sant i det du skrev är foljande: (host)

Echelon har till och med visats i discovery channel, efter det kan man ju inte ens kalla det en dold sanning.

Okunskap kanske. Att man inte vet det.

Posted on: 2008/3/15 10:21
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

See User information
Quote:

scofield99 skrev:

Senario 3:
Echelon har kartlagt alla människor och deras vanor och beteende och bedömmer utifrån den databanken vilka hemsidor som ska ha bäst rating, vilken information du skall få se.

Alternativ 4
Echelon kartlägger folks beteende och bekantskapskrets, intressen, färdigheter, kunskaper, och ofärdigheter, ungefär allt som Stasi ville veta, chefen for Stasi sa, for att ha kontrollen, måste man veta allt, alltid.

Alternativ 5
Ochså foretagsspioneri, används det till såklart, så ingen kan rubba emperiet ekonomiskt.

Alternativ 6
Till slut används alla användardata for att skapa en dossier om varje person pa klotet, den avgor vilken färg man får innan man åker på Fema camp, Code Red = avrättning direkt.

Alternativ 7
Projekt bluebeam att prata individuellt med alla, via en dator, som läser och sänder vara tankar via 3g nätet. Nätet sänder på samma frekvens som hjärnan. Då kommer dossiern till användning igen. Datorn agerar som om den känner en.

Posted on: 2008/3/15 10:39
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper