vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Hur säker är man nuför tiden?? Är tankarna privata??

See User information
Läste nånstans att man kunde scanna av folks tankar med mobilen. Om det är sant så kanske de som inte vill vädra sina åsikter pågrund av registrering/bevakning i forum etc lurar sig själva. Makthavarna scannar av när det passar och vet allt ändå.
kan det va så?
Du tror att du har överlistat dem. Skillnaden kanske bara är att de har flyttat upp spelet på en högre nivå. Kanske samtidigt passar på att skicka lite subliminala microvågor på dig med hjälp av mobilen. Och du märker ingenting, kanske i tron att håller jag tyst blir jag lämnad i fred. Får leva i allafall men............? I själva verket kanske de bryter ner dig utan att du kan härleda ursprunget, orsak bakom verkan.
Är man utan mobil verkar det misstänkt. Har man mobil så är man under kontroll och utsätter sig frivilligt för microvågor, subliminala, ELF eller ej.

Teori: Syntetiskt sanningserum

Med hjälp av microvågor eller dylikt
Stimulera hjärnan med lämplig tanke och känsla för att trigga tankeprocesser och därefter registera och analysera. När de fått de resultat som visar att det är just de tankar el värderingar du gillar så kanske de är nöjd.
Tex En bild på terrorist och de får postitiv feedback från dig......hmm!!!

Posted on: 2008/3/20 14:06
Human mind the last frontier
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Hur säker är man nuför tiden?? Är tankarna privata??

See User information
Quote:

scofield99 skrev:
Läste nånstans att man kunde scanna av folks tankar med mobilen.

Du kanske läste det på vaken.se...

Nu kan du läsa härstans:

Man kan inte läsa av folks tankar.

Ingen apparat på en polisstation kan säga om det är cykel eller styre någon tänker på.

Posted on: 2008/3/20 14:17
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Du kanske har rätt....men jag tror det är färdigutvecklat för länge sedan. Finns nog inte på polisstationer...än!
Läser lite över allt, kanske var www.politiken.biz

Posted on: 2008/3/20 15:26

See User information
Fast de är ju klart, har man lite utbildning på området så blir ju en diskussion rätt ointressant från min synvinkel sett. Tesla forskade vad jag kan förstå redan på sin tid på det här området och det är ju ett tag sen. Det finns ju maskiner som grafisk åskådligör tankar med hjälp av mätning av frekvenser.
Vad du menar med "man kan inte läsa folks tankar" ?
Varför inte? Har du läst på om ämnet tex vågrörelselära, elektromagnetism etc? Vad baserar du ditt nekande på?

Posted on: 2008/3/20 18:28

Anonym
Jag tror bara att man kan läsa tankar om de är positiva eller negativa. Men inte med hjälp av mobiltelefon.

See User information
Jag tyvärr övertygad om att du personligen kommer få uppleva mycket av den teknik de mörkar inom inte allt för avlägsen framtid. Den är nog tyvärr bara ett knapptryck bort efter beslut tagits.
Det är min personliga uppfattning iaf

Stora saker kan vara svåra att ta till sig....Det kan inte vara så....det får inte vara så etc
Man blir nästan tvungen att läsa på om ämnet.

Posted on: 2008/3/20 18:50

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
Jag tror bara att man kan läsa tankar om de är positiva eller negativa. Men inte med hjälp av mobiltelefon.

hehe...

Är dessa negativa eller positiva tankar?

"Nej till EU"
"Nej till osjälvständighet"
"Ja till osjälvständighet"

Tanke är bara en tanke, på sätt och vis, och har inget med någon föränderlig subjektiv skala med personliga värderingar kring negativt eller positivt att göra.

Tankar är inget som "läses".

Böcker kan man läsa.

Posted on: 2008/3/20 19:14

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Quote:

novax skrev:

"Nej till EU"

Tanke är bara en tanke, på sätt och vis, och har inget med någon föränderlig subjektiv skala med personliga värderingar kring negativt eller positivt att göra.

Böcker kan man läsa.
Jag menar mer att man med försök kan styra en dator med hjälp av tankekraft. t ex enkla spel där man ska hålla en boll på en bana.
Höger/vänster, och bara för att åter igen bli kallad för new agare: yin/yang och positivt eller negativt. Inte läsa av åsikter.

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
Quote:

novax skrev:

"Nej till EU"

Böcker kan man läsa.
Jag menar mer att man med försök kan styra en dator med hjälp av tankekraft. t ex enkla spel där man ska hålla en boll på en bana.
Höger/vänster, och bara för att åter igen bli kallad för new agare: yin/yang och positivt eller negativt. Inte läsa av åsikter.

"Tankekraft", det här blir allt bättre...

Posted on: 2008/3/20 19:44

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Quote:

novax skrev:
Njae... riktigt så är det ju inte... elektroder fästs på huvudet och registrerar elektriska impulser.
http://www.idg.se/2.1085/1.113664 som exempel
http://www.sund.nu/docs/artikel.asp?art=209&tem=2 som ett annat

See User information
Vi ser helt olika på det här. Positivit el negativt, måste man dela upp det.Räcker det inte med att visa informationen. En tv kan ju visa en bild/info utan att dela upp i pos el neg. Den visar bara info kort å gott.
Tex ögats information är ju elektriska sigaler.
Jag är mer inne på vad man kan läsa av för elektriska signaler/magnetfält etc.
Jag tror att det du snackar om är framforskat förlänge sen.
Kan tänka mig att Tesla redan på sin tid grubblade över såna saker.
Om man upplever något som positivt borde det ju rimligtvis utsöndras nåt i hjärnan kanske...endorfin.
Och med en radiosignal borde man ju rimligvis kunna skapa en resonans effekt med det ämne som kan mätas. Precis som HAARP kan röntga jorden. Och det är ju ingen ny kunskap...tvärtom. Låter som lågnivå i mina öron.

Posted on: 2008/3/20 19:50

Anonym
Quote:

scofield99 skrev:
Låter som lågnivå i mina öron.
Vet du grundprincipen för hur en dator funkar ens? Aldrig hört begreppet "ettor och nollor"? Positivt eller negativt. Dessutom har vi idag Digital-TV... ettor och nollor

Det var svårare för mig att förstå det gamla analoga sättet vi såg på TV

See User information
Kroppen har också ett svängningstal (en oscillation), precis som en klocka som drivs av ett kvarts(kise1)ur. Kisel har sin svängning(frekvens) och allt övrigt har sin. Kroppen har också kisel (selicia) i sig, som säkerligen påverkas av kvartsur, på t ex handleden. Kroppens (den fysiska) svängningstal är troligen mellan 7,5 och 10 Hz (Hertz). Vi börjar att höra svängningar vid ca 20 Hz. Svänger något så högt, så kan det ibland kallas för Tinitus (tut i örat). Vilket oftast är njurarna som signalerar eller att det är något som man helst inte vill höra.:)

De psykologiska vibrationstonerna är troligen skyhöga.

Posted on: 2008/3/20 20:06

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
Quote:

novax skrev:
Njae... riktigt så är det ju inte... elektroder fästs på huvudet och registrerar elektriska impulser.
http://www.idg.se/2.1085/1.113664 som exempel
http://www.sund.nu/docs/artikel.asp?art=209&tem=2 som ett annat

Ja då är det sådant som fysiska saker, allt i kroppen har med "el" att göra. Man kan man tala om viljan ("viljekraft") och det där, eller tankar - men det är inget som är fysiskt i grunden, det är bara reflektioner som forskare håller på med.

Posted on: 2008/3/20 20:16

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Har en del kunskaper inom både digital & analog-teknik så en del grunder har jag, har dock inga djupare kunskaper när det gäller TV dock. Hårdvaruprogrammering(robotar å dyl) kan dock va lite intressant.
Med lågnivå menar jag att det är enkel princip inget komplicerat, high tech eller så.
Resonansprincipen kort å gott, jämför tex med radio

Posted on: 2008/3/20 20:20

Anonym
sale: Allt är vibrationer, men även en vibration har en positiv och en negativ fas. Ett plus och minus. Eller om du så vill, ett yin och yang...
Så New age va?

Anonym
Quote:

scofield99 skrev:
Resonansprincipen kort å gott, jämför tex med radio
Jag har försökt att förstå hur man skickar radiovågor, men fattar det tyvärr inte... Jag är glad att världen blivit mer digital, för det förstår jag... Analogt är läskigt.
Visste du förresten att en gammal LP skiva kan innehålla mer ljud än till och med en DVD?
Läskigt... det sker med vibrationer, men tyvärr gick det inte att ta den analoga tekniken lika långt... Den har sina begränsningar. Med digital teknik kan man förslava mänskligheten

See User information
Quote:

sale skrev:
Kroppen har också ett svängningstal (en oscillation), precis som en klocka som drivs av ett kvarts(kise1)ur. Kisel har sin svängning(frekvens) och allt övrigt har sin. Kroppen har också kisel (selicia) i sig, som säkerligen påverkas av kvartsur, på t ex handleden. Kroppens (den fysiska) svängningstal är troligen mellan 7,5 och 10 Hz (Hertz). Vi börjar att höra svängningar vid ca 20 Hz. Svänger något så högt, så kan det ibland kallas för Tinitus (tut i örat). Vilket oftast är njurarna som signalerar eller att det är något som man helst inte vill höra.:)

De psykologiska vibrationstonerna är troligen skyhöga.

60 Hz är bättre än 50 Hz. Bl a så är hjärtflimmerfrekvensen på ung. 50 Hz ...

Människan har en fysisk svängningsfrekvens på ca 10,4 Hz, rubbas den frekvensen kan den komma upp emot 20 Hz och blir därmed hörbar Tinitus - Cancer har en frekvens på ca 1,6 Hz. Elterapi?

Posted on: 2008/3/20 20:29

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
sale: Allt är vibrationer, men även en vibration har en positiv och en negativ fas. Ett plus och minus. Eller om du så vill, ett yin och yang...
Så New age va?
Lite ironis är du ,men vi var inte på samma nivå just nu.Vad vet en hjärna om New Age eller Old Age?

Posted on: 2008/3/20 20:31

Anonym
sale: Högtalare börjar låta vid 20 Hz, eller åtminstone någorlunda bra högtalare. De brukar ha ett frekvensomfång på 20 Hz-20 kHz. Jag vet att vi kan höra saker lite under 20 Hz och lite till under detta börjar det kännas... Och där är vi enligt novax inne på New Age igen...

Anonym
Quote:

sale skrev:
Lite ironis är du
Heh heh... faktist... Jag har lite svårt med ironi och förstår den ofta inte själv... Men jag brukar vara ironisk när jag skriver *ironisk*. Men det var lite nonchalant skrivet, men det kanske är samma sak
Fast faktum är att Jag mest skrev "New Age" för att locka till mig novax. Han har alltid något intressant att skriva.

See User information
Quote:

novax skrev:
Quote:

scofield99 skrev:

Nu kan du läsa härstans:

Ingen apparat på en polisstation kan säga om det är cykel eller styre någon tänker på.

Novax du har fel, man kan läsa av tankar!

The Mind Reading Machines
http://www.geocities.com/Area51/Shadowlands/6583/project072.html

http://killfile.newsvine.com/_news/20 ... eadingmindcontrol-project
What's gotten DHS' attention is the institute's work on a system called Semantic Stimuli Response Measurements Technology, or SSRM Tek, a software-based mind reader that supposedly tests a subject's involuntary response to subliminal messages.

http://blog.wired.com/defense/2008/03/augcog-continue.html
the Darpa program to build computer interfaces that adapt to their users' brains, has officially run its course. But efforts to build mind-reading PCs continue throughout the military establishment

http://www.thaindian.com/newsportal/h ... are-thinking_1006582.html

Posted on: 2008/3/21 11:17
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

See User information
Quote:

JohnC skrev:
Quote:

novax skrev:
Quote:

scofield99 skrev:

Nu kan du läsa härstans:

Novax du har fel, man kan läsa av tankar!

The Mind Reading Machines
http://www.geocities.com/Area51/Shadowlands/6583/project072.html

http://killfile.newsvine.com/_news/20 ... eadingmindcontrol-project
What's gotten DHS' attention is the institute's work on a system called Semantic Stimuli Response Measurements Technology, or SSRM Tek, a software-based mind reader that supposedly tests a subject's involuntary response to subliminal messages.

http://blog.wired.com/defense/2008/03/augcog-continue.html
the Darpa program to build computer interfaces that adapt to their users' brains, has officially run its course. But efforts to build mind-reading PCs continue throughout the military establishment

http://www.thaindian.com/newsportal/h ... are-thinking_1006582.html

Nej, det har jag inte... jag hörde med Dr Klot, och han skrattade gott när jag sa att det finns "vakna" som översätter fritt och tror på saker för att "det står på nätet".

Posted on: 2008/3/21 12:30

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
JohnC: Jag kan skriva i min blogg att Usama bin Laden gift sig med prinsessan Madeleine. Skulle du då använda det som källa?
Du måste ha källkritik

Edited by Wowbagger on 2008/3/21 13:30:57

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper