Vakencorner
|
Anonym
|
Re: Frisören och Gud
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
nice
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Bra berättelse
Posted on: 2008/3/21 19:25
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Mjo i den nya new-age rörelsen så verkar det även som de flesta människor aldrig hittar något för de är för upptagna med att leta
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
"Den vise talar när han har något att säga idioten när han vill prata"
Buddha |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Tänk inte maggot. Memorera... Gör det du är ämnad för. Informera objektivt. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
"Om någon ser ut som en idiot skriver som en idiot och pratar som en idiot då är han en idiot"
Johny Rotten |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
PM:a mig istället med vad du anser om mig och förstör inte Dans tråd. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Bennybear brukar ju ibland säga att "du kan leda hästen fram till vattnet men han måste dricka själv"
Det är väl ganska segnifikant med vad dan vill säga. Skaparen han givit oss känslor och hjärna och det är VÅR uppgift att andvända dom instrumenten. Han gav oss även händer för att kunna klippa,skriva,knyta små rosetter mm Skapelsen är ingen slump det är bara titta på dig själv hur troligt är det att allt du besitter kunskapsmässigt och matriellt är en slump ? Ditt hjärta slår och lever i samklang med hjärnan som sammarbeterar med tusentals celler. Jag hoppas du är tacksam för det och inte bara beklagar dig över det när det inte går felfritt (Ex när du är sjuk så märker du först din kropp då klankar du ner på den men man glömmer ofta tacka skaparen för vårt skal som bär vår själ) |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Äsch... Jag kan vara ganska velig själv faktist. Det är bara nyanserat. Ett omfång av möjligheter när man inte är 100% säker och jag vet att du inte är 100% säker på mig ännu, men ändå dömer du mig i andra trådar. Om du tycker jag är dum i huvudet, så PM:a mig och andra och säg det, men förstör inte fler trådar med att säga det i varenda tråd. Jag skulle egentligen PM:at dig detta, men jag vill att alla ska veta att jag tyckte ditt inlägg var bra. Beröm och feedback mår alla bra av. Synd bara att du inleder inlägget med att säga vad andra säger... Fast det är inte bennybear som säger det. Det är ett gammalt talesätt. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
slutsatsen är väl att hemlösa barn, skall vända sig till gud! vilken tur, då slipper vi andra hjälpa dem? lägg ner sociala nämnderna.... be till gud, god, good sun, the sun, Baal etc, eller är det bara Gold Oil Diamonds?
Den som tror på gud kan lägga sig ner och svälta, och be till gud om mat, den kommer inte innan han böjer armen till bordet och äter, på egen vilja och kraft, vill man nåt i livet, får man allt ta och gora något! Känner en kille, han ber till gud 5 ggr per dag, han är den fattigaste jag känner, på många sätt, inte bara i pengar räknat, han är även handlingsförlamad pga av detta, eftersom han tror gud skall ge honom det han vill ha i livet. Kommer inte, om man ligger på knäna, bara genom arbete och action!
Posted on: 2008/3/23 12:09
|
|||
|
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Touche!
Dessutom är det ju inget som är specifikt muslimskt med den berättelsen, det kan ju bara ta bort det och "insert-random-religious-fanatic" here istället.
Posted on: 2008/3/23 13:47
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Typ livets ord, hehe den senaste normen bland medelsvensson, skall ju vara att alla med skägg är muslimer, inte sant, de avbildas alltid så!
Posted on: 2008/3/23 14:10
|
|||
|
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Kanske bad jag om något jag själv kunde förstå, eftersom jag då förstod människor. (Heh heh... nu tror 90% här att jag bad om en tjej... patetiskt!) |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Var det någon här inne som trodde wow bad om tjej förän han berättade det ?
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Take the skägg back! Det är ju lätt den snyggaste ansiktsbehåringen man kan ha, men då pratar jag helskägg och inget "skägg" som är trimmat längs käklinjen eller något annat fult. Muslimerna stal det från Kapten Haddock och den vite mannen.
Posted on: 2008/3/23 15:09
|
|||
|
(The Key To Joy Is Disobediance
There Is No Guilt And There Is No Shame) |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
"Den som tror på gud kan lägga sig ner och svälta, och be till gud om mat,..." Men att tro på gud är en sak - vad man sedan tror om det hela, såsom vad gud är, om bön mm, är en annan sak. Idag när folk är kokko, när religioner inte är religioner, när det blir löjligt trams såsom muhammedanism...och New Age... då ber man OM saker, ber att få, om det ser illa ut i världen då säger kokkos att om det fanns någon gud så skulle han inte tillåta det, alltså finns inte gud - så kokkoniserade har folk blivit.
Posted on: 2008/3/23 15:13
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Vad har du för problem maggot? Du verkar bara vara ute efter vad jag säger. Låt mig bara säga att jag har ganska dåligt självförtroende, men jag påverkas inte av ryggradslösa kräldjur. Du har valt ditt nick med omsorg. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
haha, dagens :D
Posted on: 2008/3/23 15:43
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Mitt problem här är du! Jag är även ambivalent då jag inte vill få dig att må dåligt när jag är på dig och jag tycker det är tråkigt att du har dåligt självförtroende men det är lixom inte mitt eller vaken.se andvändarnas fel. Som i tråd efter tråd får höra om dina "teorier",åsikter eller om dina psykologer eller drogupplevelser och paranoia. Detta är en portal för samhällskritisk information och inte något bollplank för gråtande svamlare med pissigt självförtroende. Jag förstår om du behöver få ur dig skit som du bär inom dig men gör det för guds skull inte här (på spårvagnen idag såg jag att kyrkan hade telefonjour) med titeln "behöver du tala med någon" Ring dit eller något annat var fan inte här och sprid dynga som någon annan traktor |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Quote:
Quote:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=71812#forumpost71812 Jag är här för att prata mina teorier, åsikter och för att dela med mig av min kunskap. Quote:
Quote:
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login