vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
1929- närmar sig !!
Varför Dollarn kommer att kollapsa.........

http://www.falkvinge.com/2008/03/why-us-is-collapsing.html

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: 1929- närmar sig !!

See User information
Att Falkvinge var så "vaken" hade jag bara kunnat hoppats på, men jag har anat att han är mer medveten än vad man kan tro.. Han har helt rätt i sin analys om kampen över fildelningen, detta kommer nog vara startskottet i EU för censurering av hemsidor och information och dess spridning, vad händer t.e.x. med info-spridningen om alla bredbandsbolag är tvugna att stänga ner torrents?

Posted on: 2008/3/23 23:56
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

TeBe skrev:
Att Falkvinge var så "vaken" hade jag bara kunnat hoppats på, men jag har anat att han är mer medveten än vad man kan tro.. Han har helt rätt i sin analys om kampen över fildelningen, detta kommer nog vara startskottet i EU för censurering av hemsidor och information och dess spridning, vad händer t.e.x. med info-spridningen om alla bredbandsbolag är tvugna att stänga ner torrents?

",vad händer t.e.x. med info-spridningen om alla bredbandsbolag är tvugna att stänga ner torrents"

En sak som kanske händer är nog att somliga här får psykbryt.

Det är bra - för det är aldrig för sent att ge upp, förrän det är för sent...

Posted on: 2008/3/24 0:03
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Då njuter väl du iaf! Inte för att jag kommer att psykbryt men jag är mån om att ALLA skall ha en CHANS att bilda sig en egen åsikt om saker och ting här i världen, men får man aldrig den chansen så går man nog med den åsikten som man har blivit tvångsmatad med i några årtionden!

Posted on: 2008/3/24 0:06
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Jag tror Windows Vista inom en snar framtid kommer att inkludera en TCP/IP-stack som inte tillåter torrents, eller begränsar sådana.

See User information
Quote:

TeBe skrev:
Då njuter väl du iaf! Inte för att jag kommer att psykbryt men jag är mån om att ALLA skall ha en CHANS att bilda sig en egen åsikt om saker och ting här i världen, men får man aldrig den chansen så går man nog med den åsikten som man har blivit tvångsmatad med i några årtionden!

"...så går man nog med den åsikten som man har blivit tvångsmatad med i några årtionden!"

Hur länge har inte tex din "åsikt" funnits om vad som är fakta, sanning, hur olika saker hänger ihop, på olika nivåer - ett enormt fält... bakåt/uppåt/inåt... hur länge har du varit där?

Vilka har mest problem framöver, de som äter dvd, eller de ssom inte finner det viktigt vilka namn de dumma därute har...

Så vad är problemet?

Nu 2008?

Posted on: 2008/3/24 0:16

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Det verkar på ditt resonemang som om du inte vill försöka hjälpa dina medmänniskor att förstå, är inte det lite själviskt att bara försöka rädda sig själv!

Det måste ändå vara den främsta uppgiften för människan att försöka varna andra för fara! Men vissa anser ju iofs att det inte finns nån fara så då behöver vi heller inte varna andra, eller?

Novax, du måste väl ändå se hur samhället sakta transformeras från ett "fritt" till ett 1984/Brave New World-samhälle med övervakning överallt. Är detta en bra utveckling? Vill du göra nåt åt det eller ska vi alla blunda, ignorera det, så kommer det att stanna av sig självt?

Posted on: 2008/3/24 13:20

/Benjamin Franklin

See User information
Quote:

TeBe skrev:
Det verkar på ditt resonemang som om du inte vill försöka hjälpa dina medmänniskor att förstå, är inte det lite själviskt att bara försöka rädda sig själv!

Det måste ändå vara den främsta uppgiften för människan att försöka varna andra för fara! Men vissa anser ju iofs att det inte finns nån fara så då behöver vi heller inte varna andra, eller?

Novax, du måste väl ändå se hur samhället sakta transformeras från ett "fritt" till ett 1984/Brave New World-samhälle med övervakning överallt. Är detta en bra utveckling? Vill du göra nåt åt det eller ska vi alla blunda, ignorera det, så kommer det att stanna av sig självt?

Jo men "förståelse" om vad?

Jag vet flera här som har vaknat till bra förståelse.

Jag har måååånga vänner som också har gjort det. De i sin tur "hjälper" medmänniskor.

Vad är det för "fara" du talar om? Vad handlar denna tid om - vad är det som pågår därute - härtystas ju tex till och med ned om det postas om aliens roll i det hela - så hur kan ni tala om att varna, hjälpa... det är något som verkligen inte stämmer här.

Du har tyvärr NOLL 0 i påsen nu vad gäller att veta orsak och verkan - hur kommer det sig - tror du att det tex blir mindre övervakning om du delar ut info om kommade övervakningsssamhälle... det är kris på vaken...

Jag håller med dig annars - det är inget bra samhälle... och det transformeras snabbt - men det är så vi blivit - allt är som det ska vara - det är vi som skapat det - nu står vi inklämda i hörnet och söker en fight mot dessa spöken som vi tror puttat oss dit... men det är vi själva - den som inte vill börja tänka rätt - lite basic - att detta har vi själva orsakat, puttat bensin på brasan i många liv, innan och efter vi hamnade i samsara - hur kan någon med en hjärna tror på att det är tillfälligheter i livet - andra dumma som håller på - och hoppa över Sanningen - att det finns andlig lagar, the law och det där... vi kan inte ha det annorlunda därute är vad vi är inom oss.

Har inte all andlighet förr insett detta - har det inte alltid bara varit att man ska se inom sig det i det man möter - se vad det har med en själv att göra, varför råkar jag ut för... varför tänker jag så när... varför reagerar jag så... osv - tar man inte varje chans att kultivera... är inte livet till för det här?

Vakna.

Det är vi som är korrupta - även maya säger att det nu är en tid som vi (Samsara) går in i, det är en slags övergång - och vi kan inte ha denna skit i oss - vara det låga, det som inte är oss, vår sanna natur - utan vi måste bli mer vår sanna natur. Annars rensas vi ut. Hela historien, och varför Samsara skapats är till för denna tid - jag har skrivit det många gånger - Insider säger också att detta är en skapad plats - andra har också sagt det - man kan hitta det lite överallt -så varför är den skapad? Har vi inte en chans att klara oss ännu, är det inte den möjlighet vi fått genom att Samsara skapades, och vi kunde få inkarnationscykel här, framtill nu? Jo det är så det är! Det har då varit många undergångar i "smårundor" i Samsara, nya jordar mm. Ändå är vi med - så vi är inte "oräddade" utan någon håller oss under armarna.
Det finns uttrycket att bära någons synder... det är samma som att bära någons skuld = avvikelse från sin sanna natur (det vi då har som karma i ryggsäcken) - det finns i många gamla texter, och vi vet vilken formdet kopplade på i bibeltexter/Jesus.

Annars hade vi eliminerats för länge sedan - nu är hela kosmos inne i detta - och det når nu detta tidsrum/Samsara - så det är inte bara här, och detta tidsrum, utan det pågår därute - jag har postat en hel del om det - det sker stora saker - som jag sagt - forskare kliar sig i huvet... och här i lilla Svedala kämpar komatanter för att sprida info om andra dumma...

Vakna för sjuttan.

Posted on: 2008/3/24 19:12

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

novax skrev:
Quote:

TeBe skrev:

Jag har måååånga vänner som också har gjort det. De i sin tur "hjälper" medmänniskor.

Vad är det för "fara" du talar om? Vad handlar denna tid om - vad är det som pågår därute - härtystas ju tex till och med ned om det postas om aliens roll i det hela - så hur kan ni tala om att varna, hjälpa... det är något som verkligen inte stämmer här.

Du har tyvärr NOLL 0 i påsen nu vad gäller att veta orsak och verkan - hur kommer det sig - tror du att det tex blir mindre övervakning om du delar ut info om kommade övervakningsssamhälle... det är kris på vaken...

Jag håller med dig annars - det är inget bra samhälle... och det transformeras snabbt - men det är så vi blivit - allt är som det ska vara - det är vi som skapat det - nu står vi inklämda i hörnet och söker en fight mot dessa spöken som vi tror puttat oss dit... men det är vi själva - den som inte vill börja tänka rätt - lite basic - att detta har vi själva orsakat, puttat bensin på brasan i många liv, innan och efter vi hamnade i samsara - hur kan någon med en hjärna tror på att det är tillfälligheter i livet - andra dumma som håller på - och hoppa över Sanningen - att det finns andlig lagar, the law och det där... vi kan inte ha det annorlunda därute är vad vi är inom oss.

Har inte all andlighet förr insett detta - har det inte alltid bara varit att man ska se inom sig det i det man möter - se vad det har med en själv att göra, varför råkar jag ut för... varför tänker jag så när... varför reagerar jag så... osv - tar man inte varje chans att kultivera... är inte livet till för det här?

Vakna.

Det är vi som är korrupta - även maya säger att det nu är en tid som vi (Samsara) går in i, det är en slags övergång - och vi kan inte ha denna skit i oss - vara det låga, det som inte är oss, vår sanna natur - utan vi måste bli mer vår sanna natur. Annars rensas vi ut. Hela historien, och varför Samsara skapats är till för denna tid - jag har skrivit det många gånger - Insider säger också att detta är en skapad plats - andra har också sagt det - man kan hitta det lite överallt -så varför är den skapad? Har vi inte en chans att klara oss ännu, är det inte den möjlighet vi fått genom att Samsara skapades, och vi kunde få inkarnationscykel här, framtill nu? Jo det är så det är! Det har då varit många undergångar i "smårundor" i Samsara, nya jordar mm. Ändå är vi med - så vi är inte "oräddade" utan någon håller oss under armarna.
Det finns uttrycket att bära någons synder... det är samma som att bära någons skuld = avvikelse från sin sanna natur (det vi då har som karma i ryggsäcken) - det finns i många gamla texter, och vi vet vilken formdet kopplade på i bibeltexter/Jesus.

Annars hade vi eliminerats för länge sedan - nu är hela kosmos inne i detta - och det når nu detta tidsrum/Samsara - så det är inte bara här, och detta tidsrum, utan det pågår därute - jag har postat en hel del om det - det sker stora saker - som jag sagt - forskare kliar sig i huvet... och här i lilla Svedala kämpar komatanter för att sprida info om andra dumma...

Vakna för sjuttan.

Jadu Novax.

Tror man likt dina idoler du älskar att citera tusentals ggr. att denna världen, detta samsara i den yttersta tiden, denna "karantän" kommer gå under, så kommer den ju enligt din idol "insiders" resonemang att just... gå under eftersom DU tror att den kommer göra det.

En självuppfyllande profetia alltså, som bl-a DU är med att skapa eftersom du skrivit om det cirka 4000 ggr. här på vaken.se att den med fatalistisk säkerhet kommer göra det.

Du är med dina ologiska inlägg ett under av självmotsägelse många gånger.

Posted on: 2008/3/24 23:31

See User information
Quote:

bennybear skrev:
Quote:

novax skrev:
Quote:

TeBe skrev:

Vakna.

Vakna för sjuttan.

Jadu Novax.

Tror man likt dina idoler du älskar att citera tusentals ggr. att denna världen, detta samsara i den yttersta tiden, denna "karantän" kommer gå under, så kommer den ju enligt din idol "insiders" resonemang att just... gå under eftersom DU tror att den kommer göra det.

En självuppfyllande profetia alltså, som bl-a DU är med att skapa eftersom du skrivit om det cirka 4000 ggr. här på vaken.se att den med fatalistisk säkerhet kommer göra det.

Du är med dina ologiska inlägg ett under av självmotsägelse många gånger.

Du talar om "4000 gånger" - du kan räkna... men inte läsa?
Jag har ALDRIG sagt om att gå under, varför hittar du på sådant och tillskriver det mig?

Jag förväntar mig inte längre att någon kan läsa.

Framför allt inte att förstå.

Ditt inlägg är nonsens och orelevant.

Sorry.

Gäsp.

Edit:

Jag tror det är dags att dra in dig på Avdelningen för att slipa dig lite.

Du verkar vara lite dålig nu. Talar om "idol"... hehe.

Fatta lite bättre vet jag.

Posted on: 2008/3/24 23:58

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Du har aldrig funderat efter 4000+ inlägg att det kanske är din egna dåliga förmåga att förmedla ock förklara som gör att i princip alla här på sidan tycker att du upprepar dig jämt, är svårförtåelig och/eller är självmotsägande.

Men inte kan väl herr. Perfekt göra fel?

För du är ju i motsats till oss alla andra på sidan Vaken och upplyst.

I så fall kan jag bara gratulera dig. MEN din upplysta position verkar inte inverka på din förmåga att förmedla budskap och kunskap. Tyvärr...

Men det är väl elevernas/patienternas fel att läraren/läkaren inte kan hjälpa de förtappade fåren.

OM det Nu enligt dina idolers resonemang är Karma vi alla står inför så är det ju DITT karma att ständigt tvingas med tillsynes utsiktlösa förhoppningar försöka förklara de Högre kosmiska sanningarna till en samling sovande grönsaker.

Posted on: 2008/3/25 0:22

See User information
OM nu allt vi har skapat är karma så måste ju Rotschild-familjen ha en sjuhelvetes bra karma aftersom de lyckats lägga rabarber på i princip hela jordens tillgångar.

I så fall är det ju bara att gratulera de. Bra jobbat!

Vilken dygd de måste ha levat efter till skillnad ifrån alla oss andra fattiga syndare.

Posted on: 2008/3/25 1:30

See User information
Quote:

bennybear skrev:
Du har aldrig funderat efter 4000+ inlägg att det kanske är din egna dåliga förmåga att förmedla ock förklara som gör att i princip alla här på sidan tycker att du upprepar dig jämt, är svårförtåelig och/eller är självmotsägande.

Men inte kan väl herr. Perfekt göra fel?

För du är ju i motsats till oss alla andra på sidan Vaken och upplyst.

I så fall kan jag bara gratulera dig. MEN din upplysta position verkar inte inverka på din förmåga att förmedla budskap och kunskap. Tyvärr...

Men det är väl elevernas/patienternas fel att läraren/läkaren inte kan hjälpa de förtappade fåren.

OM det Nu enligt dina idolers resonemang är Karma vi alla står inför så är det ju DITT karma att ständigt tvingas med tillsynes utsiktlösa förhoppningar försöka förklara de Högre kosmiska sanningarna till en samling sovande grönsaker.

Funderat och funderat... jag har skrivit om det också... ju, vakna...

Jag vet att det är svårt, eoners intrasslande i Samsara, nu är människor rullande i karma, nästan bara karma.
Det är som om människor är nere i en dalgång, bara dimma och svårigheter, ingen ser något och allt är såååå komplicerat... så går de som ännu har några i kanoten upp på bergen,där lättar dimman, man ser allt klarare, allt blir enklare och enklare ju högre upp man kommer - man kan till sist bara betrakta... se på de därnere - de är vilsna får.

Klart att allt handlar om karma - kosmos är enligt lagar.

Posted on: 2008/3/25 9:28

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Quote:
OM nu allt vi har skapat är karma så måste ju Rotschild-familjen ha en sjuhelvetes bra karma aftersom de lyckats lägga rabarber på i princip hela jordens tillgångar.

Om de största fiskarna i sjön äter upp alla andra fiskar så finns det bara de största fiskarna kvar sedan. Rothschilds och Rockefellers mf l är rovfiskar kan man säga. Det är ett vanligt styrkeförhållande stor vs. liten det handlar om. Karma eller ej.

Men om de små fiskarna simmar till ett annat vattendrag som inte de stora känner till så finns ingen mat kvar för de stora till slut och då svälter de ihjäl... (OBS! Allegorier. Ej att ta bokstavligt...)

Anonym
Ah...

David Icke Newsletter Preview

THE BANKING 'CRISIS' ...

Resized Image

... IT'S A BIG CLUB AND YOU AIN'T IN IT

The David Icke Newsletter Goes Out On Sunday with a 3,600 word background article to the current banking mayhem

After nearly 20 years of full time research into the true workings of the world, the last few weeks have been real head-shakers for me. Talk about watching a movie.

And it's not even a new movie - just a remake of endless of its kind over hundreds of years. They were once in silent black and white and now in full-blown computer-enhanced digital colour. The movie is called 'The Banking Crisis' and among its many sequels and spin-offs are 'The Recession', 'The Slump', 'The Crash', and, in it's latest version, 'The Credit Crunch'.

All of them star the insider actors and actresses from the same elite families and all have but one prime objective: human control. Everything else is decoration, diversion and camouflage ...

... But wait, I can hear people say, banks are going broke and even major players like Bear Stearns have been on the brink. Surely the Illuminati families wouldn't want that? Oh, but they would because of the contribution it makes to their overall agenda.

It is important to stress the difference between running a bank within the game and owning the game itself. Take the symbolic example of the board game called Monopoly. Different people come and go, playing the game and 'winning' and 'losing'.

But the game itself can never 'lose' because it is the board on which everyone has to play, winners and losers, and it is all the houses, hotels, instruction cards and rules that they have to play with and abide by. Players of the game may use its board, money and real estate for a while, but the game always gets them back, or the owner of the game does.

Resized Image

See User information
Novax: Jag hör och förstår dig och har gjort det från första början.
Dina tankegångar är ofta fina.

Men du förstår ju också vad vaken är till för och att det samlas en massa människor här för att disskutera, komma till insikter, utvecklas, kultiveras?, och mkt annat...

Du behöver inte kämpa så mkt tror jag. Vill många vaken medlemmar disskutera och sprida info om 9/11 och annat så är väl det bra?

Det är en lång väg vi alla befinner sig på, alla är på olika ställen på vägen, jag är här och du är där.

Känns lite som att du utkämpar en meningslös kamp. Och ja du upplevs motsägelsefull på grund av just denna kamp som du själv skriver är meningslös när det gäller andra människor...

Posted on: 2008/4/3 15:48
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper