vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Vuxen-ADHD

See User information
hehe gött de!
Då så ;)

Posted on: 2008/3/21 2:35
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Dunkelheit skrev:
Nu är ju concerta eller ritalin inte amfetamin utan "metylfenidat", men en stimulant när det väl kommer till kritan för visso. Känner man att man lider av sin hypo (motsatsen till hyper)- eller hyperaktivitet så ser jag inget fel i att ta en stimulant som gör att man känner att man tar sig genom vardagen lite bättre. Men att de ger dig en "diagnos" och vill proppa dig full med en medicin du inte känner att du vill ta så skall du naturligtvis inte göra det. Känns för övrigt skumt att att säga "att det sitter i ditt huvud" för att kunna skriva ut lite medicin till dig. De är ju inte alls på läkemedelsbolagens payroll.

Apropå concerta/koncerta, här är en vilsekommen som får det...:

Han tål inte att se sig själv, vilket man får göra om man ser andra i ögonen. Det vänder han om till:

Under hela intervjun tittar du mig aldrig i ögonen?

– Nej nej, det blir för nära, jag klarar inte det. Jag kan se rätt igenom. Det är så jobbigt va, det är fantastiskt och vidrigt otäckt.
...
Bakvända världen...

http://www.expressen.se/noje/1.109492 ... n-flinck-lever-som-hemlos

Posted on: 2008/3/23 16:23
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Jag har faktist träffat Thorsten Flinck vid några tillfällen. Tyvärr har han varje gång varit berusad och jag var också det plus att jag var påverkad av kokain. Men att han är väldigt intelligent är min uppfattning trots detta.
Detta är några år sedan nu och jag håller inte längre på med kokain och dricker sparsamt gör jag också.
Det är lustigt hur han nämner att hans enda vänner är kvinnor, då jag är övertygad om att kvinnors känsloliv fungerar bättre än oss mäns. Jag beundrar många kvinnor, men även kvinnor går vilse ibland.

See User information
En färsk artikel:

Sockerpiller lika bra som antidepressiva
http://www.epochtimes.se/articles/2008/03/23/14477.html

Posted on: 2008/3/26 22:01
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Jag äter antidepressiv medicin också. Klomipramin Merck NM 4x25mg. Åt Cymbalta 60mg tidigare.
Jag vågar snart inte kissa i toaletten längre, för det påverkar nog miljön.

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper