vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Vaken.se på wikipedia

See User information
Quote:

wikhall skrev:
Voffarna är aldrig oskyldiga, även om denne är det.
Det var ett skämt.

Vakna.

Jaså det var ett skämt... hehe, tänk... det fattade inte jag.

Så dum man blir att att vara på vaken, man kan ju tro det konstigaste om man inte ser upp... upp...

ToolTimes at work:

Vakna.

Posted on: 2008/3/26 13:25
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Vaken.se raderas från wikipedia

See User information
Det är nog inte så konstigt om sidan inte anses relevant.

Detta finnas att läsa på Wikipedia:Relevans:

Quote:
En webbplats eller webbinnehåll (till detta begrepp räknas webbserier, olika former av webbradiostationer och podcasts, bloggar, internetforum, webbtidningar, e-zines, onlinespel med mera) är relevanta om ett av följande kriterier möts

* Har exceptionellt hög trafik
* Har låg Alexaranking (hög Alexaranking innebär dock inte automatiskt att en webbplats inte duger)
* Har uppmärksammats av flera etablerade massmedier utanför Internet

Och jag tror inte 1800 medlemmar räknas som exceptionellt hög trafik.

Posted on: 2008/3/26 14:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Kaddkaka skrev:
Det är nog inte så konstigt om sidan inte anses relevant.

Detta finnas att läsa på Wikipedia:Relevans:

Quote:
En webbplats eller webbinnehåll (till detta begrepp räknas webbserier, olika former av webbradiostationer och podcasts, bloggar, internetforum, webbtidningar, e-zines, onlinespel med mera) är relevanta om ett av följande kriterier möts

* Har exceptionellt hög trafik
* Har låg Alexaranking (hög Alexaranking innebär dock inte automatiskt att en webbplats inte duger)
* Har uppmärksammats av flera etablerade massmedier utanför Internet

Och jag tror inte 1800 medlemmar räknas som exceptionellt hög trafik.

Det är mycket färre medlemmar än användarnamn - det är två helt skilda saker.

Posted on: 2008/3/26 14:39
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Okej, jag har inte koll på det där. Men jag tror inte sidan har "exceptionellt hög trafik".

Posted on: 2008/3/26 14:49

See User information
Contact the 911 Truth movement, Jones and company at pp.com and such places.

Red Ice Creations....let them know...

Network...

Posted on: 2008/3/26 16:09
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

Anonym
jag tycker att det är lite roligt/tragiskt att Henrik på Red Ice har kläckt ur sig att den sidan inte är till för att sprida sanningen...

See User information
Quote:

Goinghome skrev:
jag tycker att det är lite roligt/tragiskt att Henrik på Red Ice har kläckt ur sig att den sidan inte är till för att sprida sanningen...
Ett Citat:

Jag tycker att personer som inte ger ordentliga svar så man kan förstå hur den personen tänker är efterblivna.

Vi är alla människor och människans viktigaste och mest utvecklade förmåga är att kommunicera och göra sig förstådd så bra som möjligt bland sina artfränder.

Jag tycker inte att du har klarat av detta särkillt bra så därför tycker jag att du nu både är oseriös och efterbliven.slut citat:

Posted on: 2008/3/26 16:47

See User information
Kom i håg att FRA har DUBBELT så stor budget som SÄPO. De kan anställa arméer av "grindvakter" sittande hela dagarna och radera, vinkla och censurerar information som makten anser vara ett hor emot "rikets säkerhet".

Hoppas de sätter munkarna i halsen och tappar kaffet i knät.

Posted on: 2008/3/26 18:31

Edited by bennybear on 2008/3/26 19:16:59

See User information
Källa på det?

Posted on: 2008/3/28 13:51

See User information
hällso källan, finns i skogen

Posted on: 2008/3/28 13:54
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

Anonym
http://www.regeringen.se/sb/d/1912/a/70938

Säpo har iaf 789,7 millar...

och FRA har:

http://www.esv.se/StatsliggarenApp/Op ... =1&mediaTyp=0&period=2008
Ingenting nästan...
" Försvarets radioanstalt (ram) 562 459" (Ramanslag)

Det här kan ju inte stämma. Har FRA inte mer cash än sådär?

Anonym
Nu vet jag inte vad du har för källor, Benny, men jag har fått fram det här:

http://www.digitalidag.se/wiki/FRA-lagen

från http://www.flashback.info/showthread.php?t=492406&page=7

Ja det här landet hade nog sett intressant ut om SÄPO hade fått 65% av statens alla inkomster. I Statens budget 2007 får vi reda på att statens utgifter för 2007 uppgår till 776 miljarder kronor. SÄPO sorterar om jag inte har helt fel under utgiftspunkt 4 (Rättsväsendet) där utgifterna uppgår till 30,7 miljarder, och då ingår hela paketet med domstolar, närskyddspoliser med mera ända upp till SÄPO. Säkerhetspolisen ensamt lär väl få ett par hundra miljoner kronor årligen på sin höjd.

See User information
Källa: I Kalla Fakta på TV4 för några år sedan satt FRA-chefen och sade in i kameran att FRA hade dubbelt så stor budget än vad SÄPO hade.

Hyfsat duktig källa om den kommer ifrån chefen själv om jag får säga det själv.

Posted on: 2008/3/28 18:12

Anonym
Nu är vi uppe igen:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Vaken.se

Vaken.se är helt oberoende av någon organisation, grupp, politisk åsikt eller liknande. Materialet bidras från alla som är villiga att hjälpa till. Vaken.se fungerar som en samlingsplats för alternativ information. Vi som samlas på Vaken.se är en grupp nyfikna människor i Skandinavien.

Vaken.se belyser saker som annars inte kommer fram. Huvudsakligen inriktas detta på djup samhällskritik där vi diskuterar och sprider kunskap om den styrade samhällsklassens hemligheter, propaganda, korruption mm.

Vaken.se har i syfte att informera allmänheten och genom detta höja medvetandet och vidga perspektivet för så många som möjligt. Detta hoppas vi i sin tur ska leda till en bättre värld.

Här på vaken.se varken tror eller påstår vi att materialet är 100% korrekt och utan fel. Tvärtom är vi ganska säkra på att det finns större och mindre brister i delar av materialet. Det som vi vill åstadkomma är att sprida en uppfattning som annars blir utesluten ur media på grund av dess obekväma art. Det som du bör tänka på som läsare är att ingenting är absolut sant eller absolut falskt. Det enda sättet att öka din förståelse för andra och bredda dina perspektiv är att läsa utan att på förhand döma innehållet. Att hålla fast på sina idéer och inte ge utrymme för nya synsätt är ett säkert tecken på stagnation och intellektuellt förfall. Så ge dig in i djungeln av annorlunda synsätt och öka din förståelse.

3 minuter uppe. Nytt rekord. Har dom inget nattskift på wikipedia som raderar?

Anonym
Quote:

void skrev:
3 minuter uppe. Nytt rekord. Har dom inget nattskift på wikipedia som raderar?
3 minuter? HA! Jag var uppe i hela 10 minuter... så det så!

See User information
Tips:
* Wikipedia är en encyklopedi; använd inte berättarröst ("vi")
* Om ni vill livboja artikeln mot snabbradering så skriv också på diskussionen varför.
* lägg inte upp artikeln igen, den kommer bara fortsätta raderas om den inte är relevant.

Posted on: 2008/4/2 22:29

See User information
Quote:

Kaddkaka skrev:
Tips:
* Wikipedia är en encyklopedi; använd inte berättarröst ("vi")
* Om ni vill livboja artikeln mot snabbradering så skriv också på diskussionen varför.
* lägg inte upp artikeln igen, den kommer bara fortsätta raderas om den inte är relevant.

Jojo, jag tycker vi borde sätta oss ner en kväll och skriva en riktigt, hejdundrande bra artikel, som är relevant osv.

Vilken diskution? och varför vad? varför vi inte vill att folk ska ta bort den?

Och joför fan, lägg upp den igen och ingen, allt för att få facisterna på wiki att slita lite extra :)

Posted on: 2008/4/3 9:24
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

Anonym
Hittade inte ens abovetopsecret.com på wikipedia dom har över 130.000 registrerade änvändare så om inte dom är stora nog får vi växa lite tror jag :)

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper