vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Ska Jag vara bannade från Vaken efter 3 år. Som Novax?

See User information
Jag har flera gånger hört argumentet att iom att Illuminati försöker kontrollera så är vaken.se inte bättre om vi inte släpper all kontroll.

Jag ser inte att detta är logist konsikvent. Illuminati äter mat och dricker vatten. Säkerr bra mat och bra drycker också. Bör vi då undvika mat och vatten? Nej uppenbarligen inte.

Så bara för att Illuminati gör någonting så betyder inte det att vi bör göra motsatsen. Faktum är att Illuminati består av sluga rackare och att mycket av deras strategier är mycket välgenomtänkta och fungerar bra.

Kan inte vaken.se få vara en exoterisk despotism? Vi som moderatorer har i uppsåt att möta så många behov som möjligt på forumet med fokus på att möta behoven av de som inte vaknat ännu eller är nyvakna.

Kram

Posted on: 2008/4/4 20:21
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Illuminati har bra grejer för sig också... Jag kan tom tänka mig att dö för deras sak om det sannerligen får världen bättre.

Men jag bönar ändå för novax. Låt han få komma tillbaka.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
Illuminati har bra grejer för sig också... Jag kan tom tänka mig att dö för deras sak om det sannerligen får världen bättre.

Men jag bönar ändå för novax. Låt han få komma tillbaka.
Den som är den den är syns inte för sig själv, eftersom iakttagaren då är det iakttagna. Då har bilderna/egokampen/tiden upphört, och livet/avbilden/evigheten tillträtt. Då är man ett med kunnandet och vetandet - ett med Gud - ett med seendet. Inte Ett med t ex församlingen.
wow:
När den inriktning som du satt dig i bär frukt på alla nivåer, då lever du ett levande vara. Om din inriktning inte ger någon frukt, har du satt dig i ett dött vara - i det sura äpplets vara. I det levande sättet att vara, kommer allt det till dig som du berett väg för. Kanske ändra något i ditt sätt att vara - tankarna, talet och sättet att handla på? Be någon utomstående om hjälp! Men låt de (deras intellekt) inte trixa med att t ex sitta och skicka ljus till dig! En del kanske t o m bländas av ljuset som kommer. Bländas så starkt att de inget ser! De kanske snarare skulle få ännu mer tillskickat mörker för att där kunna äntligen se ljuset! Som sagt, statuera SJÄL V ett exempel som de som vill kan följa - fråga om. Jobbigt för det självutnämnda, ljusskickande EGOT? .. Jaja, någon dag får även de syn på sig under det självöverdragna skynket.

Den verkliga makten tillhör intelligensen, inte intellektet/hjärnan. Uttänkt makt förintar Dr:klotet.Kom ner från stegen novax Vakna. Villa upp ditt ego:)

Posted on: 2008/4/4 21:37

Anonym
Shit sale... Vad går du på för droger
Jag förstår nog vad du menar trots allt... Men jag måste nog svara dig att min utstakade rikting är nog avbruten. Jag vet inte hut jag ska kunna fullfölja denna färd. Skulle vara så skönt om det fanns ett vaken-dagis, med en vaken-juice man kunde ge sinabarn tillsammans med en vaken-makaronipudding(med bacon).
Det skulle vara så skunt om man kunde vara............ Fler.

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
Shit sale... Vad går du på för droger
Jag förstår nog vad du menar trots allt... Men jag måste nog svara dig att min utstakade rikting är nog avbruten. Jag vet inte hut jag ska kunna fullfölja denna färd. Skulle vara så skönt om det fanns ett vaken-dagis, med en vaken-juice man kunde ge sinabarn tillsammans med en vaken-makaronipudding(med bacon).
Det skulle vara så skunt om man kunde vara............ Fler.
FLER? av 400 milijoner spärmier så "vann"du ,vad får dig att tro vi skall vara fler av då?NÄ DUpå med kadongen:) Där anses den vara optimalt utnyttjad med kalvar

PSJag tar inte droger ,Jag SALE ser du iilla oxo:)

Där anses den vara optimalt utnyttjad med kalvar ,. En ko i frihet kan bli ända upp till femtio år å sova in i det sista.svar på ditt bacon.Man blir det man äter ÄGER!

Jag förstår nog vad du menar trots allt.SÅ bra det är vad man menar å inte säger.

Posted on: 2008/4/4 21:59

Anonym
Quote:

sale skrev:
FLER? av 400 milijoner spärmier så "vann"du ,vad får dig att tro vi skall vara fler av då?NÄ DUpå med kadongen:) Där anses den vara optimalt utnyttjad med kalvar

PSJag tar inte droger ,Jag SALE ser du iilla oxo:)

Där anses den vara optimalt utnyttjad med kalvar ,. En ko i frihet kan bli ända upp till femtio år å sova in i det sista.svar på ditt bacon.Man blir det man äter ÄGER!

Jag förstår nog vad du menar trots allt.SÅ bra det är vad man menar å inte säger.

sale... Kompis... Jag fattar ingenting...

See User information
Det gör inte jag heller ,så vem speglar vem?

Posted on: 2008/4/4 22:30

Anonym
Förnuftet speglar känslan.

Här hade novax kunnat komma n och säga typ "känsla? Det är new age. Vakna!

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:

hehe du har känslan inför vad kul.

Var och en kan "frälsas" på sin nivå, så ingen är före, högre e dyl. Oh nej, Fy på sig egot! ALLA har exakt den intelligens som krävs för den egna himlafården - friden - evigheten.
ha det ses skall nana nu:)

Posted on: 2008/4/4 22:51

See User information
Quote:

emil322 skrev:
The Lorax skrev:

Precis, men jag hittar inte något han eller hon skulle vara bannade för. Moderaterna har också gjort sådant.

Vad har jag gjort? jag tycker jag är mycket trevlig

Och jag tycker att det finns en möjlighet att inser att forummet ska omstruktureras.

Ja, det tycker jag också det ska göra.

När man läser VARFÖR, argumentet mot honom, enligt mods, fattar jag ingenting. Det är svårt med forummen och allt detta, min argument innan alla censur var just detta problematiken.

Jag ser det inte som censur, jag ser det som att han var "otrevlig" mot många, jag orkar dock verkligen inte leta upp ngt, men om du tänker efter, eller letar lite, bör du även komma fram till detta.

Nu, på en så-kallade fri tänkande anti Elit forum måste en elit censur människor.

Vi ska har plats för alla åsikter och skit i de vi inte gillar.

Visst har Novax hoppat på mig då och då....so fucking what?

Det är som sagt inte åsikter som förtrycks, det är ett sätt att bete sig på. Något man måste acceptera och klicka på "ja" knappen för att ens vara här.

När man uppmuntrar aktivismen, vara ute på gatan osv...geeeze..folk chattar, och blir förbannade, här få vi åtminstone repa! ; )

Japp, forumet ser jag som en samlings platts, ett sätt att styra upp saker på o utbilda sig, men aktivismen sker på gatan. regeringen måste bort :P

BEVISA oss vad NOVAX gjörde som Mods gjöde själva som var så OTRELVIGT.

Berätta VARFÖR du tycker det.

CENSUR ÄR CENSUR.

Dina argument funkar i Kina också. Politburon till ex, Google i KINA, CENSUR.

Det finns plats för alla åsikter, och en perssons VAKEN är en annans DRÖM, vem är vi som skulle kunna doma folk så där, framförallt över 4000 inlägg?

När blir det fel? Efter 3000? 3460?

BEVIS please ; )

Posted on: 2008/4/4 22:52
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Quote:

sale skrev:
Quote:

Wowbagger skrev:

hehe du har känslan inför vad kul.

Var och en kan "frälsas" på sin nivå, så ingen är före, högre e dyl. Oh nej, Fy på sig egot! ALLA har exakt den intelligens som krävs för den egna himlafården - friden - evigheten.
ha det ses skall nana nu:)

Tack för att ni fuckade till posten och ämnet så bra. Akta er, kanske blir bannade med ; )

Jag menar, vem har beviset på NOVAX's otrevlighet?

Att döma en person efter vaderingar är en sak, och påstå att "han" hade skrämmde bort de så kallade "nyvakna", det måste man kunna BEVISA bara.

Annars föstår jag hur vi kan gå vidare här PÅ RIKTIGT, och föskar, argumentera, diskutera and work this shit out.

Posted on: 2008/4/4 22:57
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Quote:

kvartspundare skrev:
WTF ??? Are you kidding me???´

Detta är ju ännu ett exempel på att Vaken inte direkt är bättre än det ni skall "bekämpa".

Nästan alla som har haft nåt innanför pannbenet (hur obehagligt det än må vara) har ni bannat eller hotat med banning.

Visst, han kunde vara kaxig ibland, men allvarligt talat...

Vad är detta för jävla fascistoid cencurmentalitet?

Vart åsiktsfriheten vägen?

David Icke sade att: "Konspirationen är en spegling av vårt inre"

NO SHIT !!!

Good points.

Och visst man är förbannad, vad tycker du är en lösning då?

Jag har det för mig att det behövs omstukturering, att det visa sig att forummet måste vara mer flexibel utan att fölorar alla struktur..

Posted on: 2008/4/4 23:01
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Vaken.se är ingen demokrati. Vakens administration agerar inte på bevisföring utan på sunt förnuft.

Om novax eller någon annan vill tillbaka till vaken så är det bara att be administrationen samt gå med på att försöka uppföra sig bättre.

Personligen saknar jag inte novax och är glad att han inte är i forumet. Han är vad jag kallar en Besserwisser New Age Flummare.

Posted on: 2008/4/5 7:59
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
Novax hade en extrem aptit för att förstöra och leda bort trådar på villovägar , vill vi få någonting konstruktivt gjort på den här sidan kan vi inte ha sådana människor här. Han verkade även ha stora problem med att förstå vad folk menade med det dom skriver och han stod oftast som ett aggresivt frågetecken.

Man kan framföra sina åsikter mycket väl utan att ta till metoder som novax använder , då tänker jag på ilske väckande kommentarer som "vakna" och nervärderande gliringar som att tex kalla folk för new age flummare. I vissa fall kan jag hålla med honom men det leder ingen vart att ta till hatisk debatt.

Han fick många varningar men vägrade att skärpa sig , tycker vaken ledningen har varit alldeles för toleranta mot honom han borde ha rykt långt innan 4000 inlägg.

Om man kollar på andra konspiratoriska siter som tex abovetopsecret.com (vad jag tjatar om dom :p) så bannas inkompetenta postare istortsett omedelbart. Deras framtoning är proffsig och dom har nästan aldrig något "tjaffs" i trådarna.

Lorax du är en intressant figur och jag tycker du gör ett bra jobb här på vaken , sålänge man kan debattera utan att förstöra för andra kommer man få vara kvar här det är jag säker på.

Något som jag aldrig tycker man ska kunna bli bannad för är åsikter då är vi ute på hal is :)

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper