vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 »

Re: Vad skall göras och HUR??

See User information
Wowbagger skrev:
Quote:

Skoja bara... Synd att det är ända i malmö då min ekonomi är ganska begränsad.
I allt skoj ligger det lite allvar.

WoW vilken tur JAG hade där då,ta cyklen vet jag
Skoja bara...

Posted on: 2008/4/9 18:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

sale skrev:
Quote:

micro skrev:
Skall man samarbeta så önskar jag en lugn och behaglig arbetsmiljö.

För att få det så tror jag på att lägga fram idéer och lösa alla konflikter med ickevåldkommunikation. Vilket alla skulle få studera lite för att kunna praktisera.

Sen krävs det att vi går med på någon gemensam nämnare. Vilka ämnen vill vi fokusera på tillsammans? Vilka ämnen vill vi inte fokusera på tillsammans?
Jag kan ordna en lugn och behaglig arbetsmiljö med övernattnig helt gratis,säg bara till helst en" helg"typ fredag till sön .Men ni får komma till Malmö i så fall.Och ni är alla välkommna .För exact ställe på tar jag det genom pm.

lokalerna tar ca 100 pers;Vill tillägga att duschar finns oxo,jag hoppas att ni/vi tar chansen ,helst nu i vår .

Bra förslag! Finns det övernattningsmöjligheter i närheten, för ett rimligt pris?

Är fler än jag entusiastiska att vara med på en sådan "träff"?

Om INTE, så är det ju knappast någon mening att planera för detta.

Posted on: 2008/4/9 22:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

bennybear skrev:
Är fler än jag entusiastiska att vara med på en sådan "träff"?
Jag kommer göra mitt bästa för att komma ifrån. Jag har som sagt en liten fobi, så jag vill helst åka bil, men då kan man ju samåka flera stycken... Fast det är en liten bil jag har numera...

Anonym
Quote:

Wowbagger skrev:
Njae... vi har inte börjat bete oss ännu med mentaliteten att om det inte kan bli jättebäst först lägger vi ner... Men det kommer om vi siktar för högt. Jag håller helt och fullt med dig CrushNWO, men du sätter ribban lite för högt direkt.
Först och främst måste vi samla oss.

Jag förstår inte riktigt på vilket sätt jag sätter ribban för högt?

Anonym
Quote:

bennybear skrev:
Lorax!

Hur blev det med den där folkhögskolan du skulle "kolla upp"?

Vad hände?

Angående CrushNWOs inlägg:

Klöart det är svårt att väcka sovande människor pga av en massa orsaker och att endel lokaler är infiltrerade av en massa skumt folk.

MEN man kan ju inte ge upp!

Jag föreslår att Vi samlas i ett Convent-liknande sammanhang en eller ett par dagar någonstans Nu i vår eller sommar och diskuterar taktiker och olika upplägg inför framtidens infokrig.

Låter detta bra?

Jag kan skaffa lokal i Göteborg om det skulle passa.

Jag har inte gett upp. Hade jag det skulle jag knappast fortsatt skriva här inne.

Anonym
Quote:

CrushNWO skrev:
Jag förstår inte riktigt på vilket sätt jag sätter ribban för högt?
Långsiktigt så är ju iofs målet som du säger, men det är långt dit.

Anonym
Quote:

micro skrev:
Skall man samarbeta så önskar jag en lugn och behaglig arbetsmiljö.

För att få det så tror jag på att lägga fram idéer och lösa alla konflikter med ickevåldkommunikation. Vilket alla skulle få studera lite för att kunna praktisera.

Sen krävs det att vi går med på någon gemensam nämnare. Vilka ämnen vill vi fokusera på tillsammans? Vilka ämnen vill vi inte fokusera på tillsammans?

Det låter nästsan på dig som du tror vi skulle starta en revolution eller något. Klart att vi inte tänker ta till något våld. Jag behöver inte studera någon form av ickevåldkommunikation bara för att undvika
våld. Vilka ämnen vill du absolut inte fokusera på?

Anonym
Jag tycker det låter bra om vi har det i Malmö.

Anonym
Quote:

CrushNWO skrev:
Vilka ämnen vill du absolut inte fokusera på?
invandrarpolitik borde nog vara ett ganska klart tabu... Tycker iallafall jag.

See User information
Finns det övernattningsmöjligheter i närheten, för ett rimligt pris?

Svar :Ja, men ta med sovsäckar så fixar det sig,på så sett oxo.

Posted on: 2008/4/10 1:17

See User information
Quote:

bennybear skrev:
Quote:

Wowbagger skrev:
Först och främst gäller det att få igång en fungerande rörelse där olika organ kan fungera utan betydelse av resten. Som en hydra

Jo visst! MEN då får vi först ha en gemensam grund att stå på, t.ex det jag tog upp i ovan inlägg.

SEN kan vi skapa Flygblad och annan information som kan användas för spridning.

Vi bör nog också träffas IRL någonstans, förslagsvis Nu i vår eller sommar någon dag där Vi kan diskuttera dessa saker i lugn och ro, så Vi kan nå någonn slags konsensus om idégrunderna.

Det behöver INTE bli så komplicerat som att bilda en Ny organisation eller liknande. Det brukar bara skapa en massa seg byråkrati och oengagemang i slutändan.

Hålla med dig!

Enkelt är bäst.

Jag KAN det där med design har sen 96 jobbat med detta.

Jag föslår att vi fokussera på områderna och ämne som en nybörjar kunde fattar, lite om ekonomi, makt eliten, hemliga sällskap och terrorkriget/bevaknings sammhället.

Hur de går ihop.

Vi visar FILMER under två dagar?

Med diskussioner... mat till en låg pris?

Posted on: 2008/4/10 8:15
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Quote:

gaston skrev:
Kanske dags att enas om temadagar eller veckor där vi koncentrerar oss på en fråga i taget.....kan ju vara ett sätt att hålla ihop det.

Vi kan ju börja med EU-konstitutionen....öööhhh fördraget menar jag.

Göra lite intervjuer och efterforskningar i politikerleden osv. men försöka att hålla oss till enfrågetricket....ta allemansrätten tex.

Det låter bra, lägga "GRUNDSTENER" till det hela haha!

Det måste vara kongruent tycker jag, men självklart plats för olicka åsikter, så länge vi är överens att med icke våld och goda intentioner hjälpa medmänniskorna att föstår hur många ser saker o ting till skillnaden från Eliten/media...

Posted on: 2008/4/10 8:19
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Quote:

CrushNWO skrev:
Jag tycker det låter bra om vi har det i Malmö.

Malmö låter fint!!!

Posted on: 2008/4/10 8:20
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Quote:

bennybear skrev:
Lorax!

Hur blev det med den där folkhögskolan du skulle "kolla upp"?

Vad hände?

Angående CrushNWOs inlägg:

Klöart det är svårt att väcka sovande människor pga av en massa orsaker och att endel lokaler är infiltrerade av en massa skumt folk.

MEN man kan ju inte ge upp!

Jag föreslår att Vi samlas i ett Convent-liknande sammanhang en eller ett par dagar någonstans Nu i vår eller sommar och diskuterar taktiker och olika upplägg inför framtidens infokrig.

Låter detta bra?

Jag kan skaffa lokal i Göteborg om det skulle passa.

Skolan finns!

Ready to go!

Finns plats, utanför södertälje, många lokaler osv!
Plats för brassar, mysigt, Micro har varit här...natur, lokaler.

Bara behöva a few weeks in advance warning. Då fixar jag allt.

The sooner the better.

Posted on: 2008/4/10 8:23
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Quote:

gaston skrev:
Quote:

bennybear skrev:
Quote:

gaston skrev:
Quote:

bennybear skrev:
Quote:

The Lorax skrev:
Platsen:

Det finns klubbar och lokaller, och det finns behov för att övernattas av flera.

Jag delade konceptet TRUTHOUT för ett år sen.

Flera måste delta, minst 5 personner.

På skolor, vad som helst...

Bra Indianen! Vilka Klubbar och lokaler då? Kan du boka det i Stockholm eller?

Ska testa en sak i morn....har en folkhögskola i närheten som jag tänkt våldgästa så det kanske är dags nu..... blyghet är inget man förknippar med mig....lämnar rapport när jag varit där....

Exellente!!

Sånt gillar jag. Action speaks louder than words.

Jag har alltid gillat den där "amerikanska" rättframheten och handlingskraften som Yankees verkar ha i själen.

Tyvärr så var inte folkhögskolans hövding anträffbar men jag ska göra ett försök annan dag......men en första kontakt är tagen och vem gav sig? hehe
lyfter

Posted on: 2008/4/10 8:42
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
malmö funkar, folk kan crasha här. i lund då altså..

Posted on: 2008/4/10 12:39
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Jag älskar er.

Posted on: 2008/4/10 14:07
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

Anonym
Konstigt att inte fler intresserar sig för denna tråden.
Nå hur många är villiga att delta på ett sådant möte?

Anonym
Anmäler mitt intresse...

See User information
Jag föreslår ett öppet konspirationsforum. Ta en camplingplats någon stans i Sverige. Boka in tre dagar av diskussion och sedan kan de som vill vara kvar och semestra stanna.

Schemat är helt öppet och alla är välkommna.

Varje dag så får alla skriva upp workshops, diskussioner och föreläsningar som dom vill hålla på ett schema. Sedan så startar dagen med en kort summering av de olika arrangörerna om vad deras event handlar om.

De som vill gå går. De som inte vill det gör någonting annat.

Filmer kan man se hemma själv. Det viktiga är att prata och träffas. Äta mat och knyta kontakter.

Posted on: 2008/4/11 7:11
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
Resized Image

Anonym
Fler som kan tänka sig Malmö eller ?

Anonym
Quote:

CrushNWO skrev:
Fler som kan tänka sig Malmö eller ?
Jag kommer garanterat att försöka att komma

See User information
malmö är en skön plats... tågbiljetter borde gå att få billigt om man är ute i tid el tradera el liknande...

Posted on: 2008/4/11 17:03
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

« 1 (2) 3 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper