vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Varför kina inte kommer tillåta terroristangrepp
The Lorax föreslog att jag i egen tråd skulle förklara varför kina inte skulle gå med på att ett terroristdåd skulle utföras under OS.
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=86166#forumpost86166

Ursäkta om detta blir luddigt, men min övertygelse är helt enkelt att det inte är läge för en terroristattack i asien av den magnituden.
USA behövde 9/11 och england behövde 7/7 för sin politik. Först och främst ska europa enas, sedan amerika och sist asien. Tre stormaketer. För att de till slut ska enas och bilda en enda supermakt. Vilka australien ska tillhöra blir väl oklart, men den kan ju alltid användas som fängelseö igen

Det är helt enkelt inte asiens tur ännu att styras upp. MEN om det mot all förmodan skulle inträffa en terroristattack mot kina under OS skulle det vara en 'riktig' terroristgrupp av små förvirrade typer.
Jag säger inte att de struntar i asien ännu, men just ny belyser dom bara problemen där. tibet-frågan t ex. Burma.
Jag säger inte att det asiatiska klustret agerar ensam, men dom har egna sätt att lösa problem i asien, medans målen i amerika/europa går att uppnå på liknande sätt.
kina skulle tappa ansiktet om någonting skulle inträffa under OS. Det är alldeles för mycket ära på spel. USA svalde sin stolthet och lät målet bli finansernas högborg (Det skulle ju ändå bli för dyrt att modernisera tornen. Bättre att bygga nytt)

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Varför kina inte kommer tillåta terroristangrepp

See User information
Är det bra planerat så , för att öka terroristhotet så varför inte ?
vi har ju EM i fotboll i sommar också , man vet aldrig när , var , hur.

Posted on: 2008/4/10 11:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Så Wowbagger tror inte att ett "tibetansk-terrorattentat" kan främja Kina och deras politik samt att sprida budskapet om att alla grupperingar/länder som strävar efter oberoende är numera klassade som terrorister, såvida inte Etablissemanget godkänner det, som i Kosovos exempel?

Det räcker att CIA/Mossad/MI5/MI6 bestämmer sig för att genomföra nåt liknande, du vet väl att CIA har hjälpt den tibetanska motståndsrörelsen med vapen och finanser, precis som dom gjorde med Al-CIAda/Mujaheddin på 80-talet?

Posted on: 2008/4/10 11:14
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Quote:

think4yourself skrev:
Är det bra planerat så , för att öka terroristhotet så varför inte ?
vi har ju EM i fotboll i sommar också , man vet aldrig när , var , hur.
I europa är risken överhängande däremot att det smäller.

Anonym
Quote:

TeBe skrev:
Så Wowbagger tror inte att ett "tibetansk-terrorattentat" kan främja Kina och deras politik samt att sprida budskapet om att alla grupperingar/länder som strävar efter oberoende är numera klassade som terrorister, såvida inte Etablissemanget godkänner det, som i Kosovos exempel?
Nej, verkligen inte! Det är inte tibetansk stil... Skulle något sådant ske så får du förvisa mig från vaken.

See User information
Kina är inte ens med med i Illuminati. Inte sen dom bröt med Soviet.

Posted on: 2008/4/10 12:10
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

Anonym
Quote:

JohnC skrev:
Det är jättekul att du vill vara med och diskutera, men jag hade inte tänkt att diskutera detta djupare än vad jag redan förklarat. Jag ville bara berätta för The Lorax hur jag menar.
Det är delvis som du påstår, men det ligger mer bakom än så och jag tänker inte utveckla detta nu.

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
Det är inte tibetansk stil... Skulle något sådant ske så får du förvisa mig från vaken.

Är väpnat kamp en "stil" som tibetanska motståndsrörelsen ägnar sig åt? Hoppade du över det där med CIA/Tibet koplingen..?
Nu bör ju alla förstå att det ekonomiska och materiella stödet från CIA åt den "Tibetanska motståndsrörelsen" säkert handlar om en militäriserad liten gren som säkerligen CIA själva satt upp inne i Tibet, precis som dom gjorde med Al-CIAda.. Det är ju inte så att ALLA munkar i Tibet ägnar sig åt en väpnad kamp mot Kina..

The CIA in TIBET 1
http://www.youtube.com/watch?v=tOhDBo6x2ZY

Must see, CIA created basically all Free Tibet Groups, evil!
http://www.youtube.com/watch?v=XhG9-LdwG_k

Ovetande och välmenande tibetaner uttnyttjas till att bli extrema och militanta av det militär-industriella-komplexet. Allt börjar med politiskt motstånd och slutar med kontra-terrorism tack vare CIA's inblandning.. Precis som med sagan om Al-CIAda. När man tänker efter så kan man ju faktiskt börja fundera på hur det ligger till med andra "motståndsrörelser" som går från politiska budskap till att helt plötsligt bli aggresiva och militanta..?

Posted on: 2008/4/10 13:23
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
Quote:

JohnC skrev:
Det är jättekul att du vill vara med och diskutera, men jag hade inte tänkt att diskutera detta djupare än vad jag redan förklarat. Jag ville bara berätta för The Lorax hur jag menar.
Det är delvis som du påstår, men det ligger mer bakom än så och jag tänker inte utveckla detta nu.

Vad roligt att du svarade, och jag tackar dig för informationen!

Nu inser du hur det är på Vaken ibland, många människor med åsikter och vissa personner med mycket information!

Vi kanske har olicka definationer av VAD KINA är.

Jag har det för mig att det finns en global elit sen långt innan Kina.

det redan finns ett sammarbete med USA, som även bygger Militär Fartyg till Kina i deras deep water ports i California.

Men det är högre upp på pyramiden det förslås och har inte SÅ mycket med det POLITISKA eliten att göra.

De kommer vara lika överaskade än vilken vanligt kinesiskt medborgar som helst.

Jag tycker at TeBe har bättre koll på specifika information omkring detta...

Kina är absolut in med spelet, deras sällskap med alla väst-världens intresse avslöjar detta. CIA sponsorerade Kommunisterna och MAO till exempel....

En terrordåd kommer både ger empati till Kina och ett stort hopp fram för NWO agendan.

Kan skyller på vem som helst...Al CIAda tror jag...

Det handlar om INTERnationalism, globalersiring osv...

Som jag ser det skulle innebär ett stort framgång för Arkitekturerna backom 7/7 och 9/11.

Om Rothschilds vilja det, kunde de KROSSA Kina i ett par månader, permanent. Visst skulle det vara konsekvenser men...

Posted on: 2008/4/10 15:54
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

Anonym
Quote:

The Lorax skrev:
En terrordåd kommer både ger empati till Kina och ett stort hopp fram för NWO agendan.
Kanske stöd från omvärlden, men kinesernas heder skulle komma på skam. Tro mig, ingenting kommer att hända och om det mot förmodan skulle hända någonting är det ingenting som representerar NWO.

See User information
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_1117559.svd

Terrorister skulle slå till mot utlänningshotell och militärbaser under OS i Peking, hävdar Kinas myndigheter.

Enligt en talesman för säkerhetsdepartementet har 45 misstänkta gripits och sprängmedel och skjutvapen beslagtagits.

- I slutet av förra året gav en östturkestansk terrorrörelse utomlands order till sina medlemmar att ta sig in i landet och förbereda en terrorattack mot Peking-OS, sade talesmannen Wu Heping på en presskonferens i Peking på torsdagen.

- De uppmanades att noga studera hotell för utlänningar, regeringsbyggnader och militärbaser.

Medlemmarna skulle också experimentera med förgiftat kött, giftgas och fjärrutlösta bomber.

I Xinjiang i nordvästra Kina opererar en separatiströrelse med målet att nå oberoende från Kina och upprätta ett självständigt Östturkestan.

Posted on: 2008/4/10 16:01
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Jag ska inte kommentera detta vidare, förutom att säga att vi får väl se. Men jag ska skapa en ny tråd under http://vaken.se/modules/newbb/viewforum.php?forum=25
Ni får hemskt gärna kolla där om några minuter

See User information
Ett hotell med utländska deltagare , besökare , ett idrottsevenemang , kanske mot ett specifikt lands deltagare , ( de länder som krigar i Irak t.ex. USA , Storbr. Danmark , Tyskland m.fl. ) som Al-Qaida sedan tar på sig , en självmordsbombare t.ex , ny flygkapning.

Blir en "seger" som Lorax säger för de som vill ha ett ändlöst krig mot terrorismen , få folk att gå med på ett kontrollsamhälle m.m. , kriget mot Al-Qaida i Irak och överallt måste då fortsätta.

Posted on: 2008/4/10 17:57

Anonym
Ni får tro vad ni vill. Skulle en asiat låta något hända en gäst? När OS är över får ni alla tillbedja mig och säga jag är den upplysta av er. The Illuminated.

Asiater har inte ens samma typ av öronvax som övriga människor. Asiater har smuligt öronvax och vi har kletigt.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper