vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
I Vilket Stadie Är Du ?
Flyttar tråden hit då den inte syns om man inte är inloggad.

I vilket stadiet är du i Uppvaknandet .?

1. Inlärnings och diskussions-stadiet. ( Läser och studerar olika källor samt Diskuterar på vakens forum eller annat forum. )

2.Informations-stadiet. ( Ger mig ut mer på andra forum och sprider info och har fått en annan syn på hur Världen egentligen styrs )

3. Informations och Aktivist-stadiet. ( som punkt 2 samt Aktivism ute bland folk +/eller startat egen sajt eller blogg och träffar likasinnade ).

4. som 3 fast övervägande jobb på Alternativa lösningar för framtiden ( T e x Off-grid d v s Alternativt boende utanför Storstaden )

Min fördelning som den ser ut nu.

1. 5-10 % .Själv har jag till stor del passerat stadie 1 . ( Under Ett antal år har man pendlat mellan 1:an och 2:an. Det är ju ett antal ämnen att studera i 1:an om man vill få en bredare bild. ) OBS. Den nya verklighetsuppfattning man får har man fått revidera och fortsätter att revidera fast i mindre omfattning efter tag. Men det gäller att fortsätta vara öppen och kritisk på grund av att det finns desinformation runt olika känsliga ämnen.

2. 0-5 % . Stadie 2 har vi lagt ner mycket tid på tidigare.

3 . 80 %. Med förhoppning om ett mänskligare samhälle så ligger tyngdpunkten här just nu.

4. Ide-stadiet. Beroende på hur samhälls-utvecklingen ser ut så kommer procenttalet att öka mer och mer här för min del. Troligtvis 90 % inom snar framtid.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: I Vilket Stadie Är Du ?
Detta med aktivism och sprida min kundskap bland folk är det dåligt med eftersom jag har agorafobi. Jag tycker t ex att det är skitjobbigt att gå och handla och får nästan ångest. Nästan som social fobi (Men det är agora) Jag kan mycket, men diskuterar faktist bara här på vaken och med IRL-vänner.
Ska jag vara helt ärlig känner jag mig obekväm ibland när jag pratar om det för att jag misstänker det klassar mig som idiot i vissas ögon.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
ok, hur länge anser du att du har haft det ?

om du vill träffa en kille som förmodligen inte kommer döma dig på något sätt alls, och du vill öva, träna på att ta en rolig diskussion med människor...så kom till sthlm och träffa micro' !

han är lätt att prata med, och han har säkerligen bra tips hur du ska släppa allt som du inte vill ha kvar i ditt psyke och kropp .

sen det där med att handla mat, jag hatar det ibland också .
fredagar speciellt när det är 4000 personer i samma kassa och alla vill hem samtidigt =) .

funkar dåligt det .

men ett bra sätt är att du börjar med att haka på micro, o grabbarna .
dom är helsköna killarna i sthlm .

prova det... du kommer känna dig nöjd i efterhand .

det garanteras .
jag lovar .

See User information
Quote:

strong skrev:
ok, hur länge anser du att du har haft det ?

om du vill träffa en kille som förmodligen inte kommer döma dig på något sätt alls, och du vill öva, träna på att ta en rolig diskussion med människor...så kom till sthlm och träffa micro' !

han är lätt att prata med, och han har säkerligen bra tips hur du ska släppa allt som du inte vill ha kvar i ditt psyke och kropp .

sen det där med att handla mat, jag hatar det ibland också .
fredagar speciellt när det är 4000 personer i samma kassa och alla vill hem samtidigt =) .

funkar dåligt det .

men ett bra sätt är att du börjar med att haka på micro, o grabbarna .
dom är helsköna killarna i sthlm .

prova det... du kommer känna dig nöjd i efterhand .

det garanteras .
jag lovar .

Är det ingen som kan låna ut en tomtemask då ? just a joke.....

Strong har rätt, det är ett uppsuppet gäng där humorn inte ligger långt borta.... så kom över skanstullsbron å hälsa på gänget....

Posted on: 2008/4/11 8:40
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Resized Image

See User information
1,2,3,4 samtidigt, har alltid varit samtidigt.

Posted on: 2008/4/11 12:15
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

Anonym
5,67, -1, Kalmar, i och pi.

Vilken dum sortering.

Jag vet att jag motarbetar min egen uppsträckning häromledes, när jag uppmanade till respektfull provokation och ett gemensamt stöttande mot synergi i uppvaknandet, men detta låter som samlande av pokeymon-bilder i mina öron.

Hallå?!?

Du vet ju fan inte själv förrän det är dags att tända ljusen, vilken film du såg. Och huruvida min definition på "vaken" är samma som din, är ju minst sagt svårdefinierat.

Det intressanta är: Ge mig dina tankar, så ska jag ge dig mina.
Om dina tankar träffär mig rätt. Kommer jag ta dem som mina, odla dem och få dem och växa. Sen får du tillbaka dem. Större, och mer förgrenade än du någonsin kunde föreställa dig.

Frid broder och syster.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper