vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)


Re: Jag förstår inte, gör du? + filmtips
#25


See User information
att beropå kossor, så släpper en kossa ut växthusgaser som om du kör tusen mil med din bil...läste jag för nån vecka sen.


#http://www.aftonbladet.se/klimathotet/article1666801.ab
Jordbruket står enligt uppskattningar för 40 procent av världens samlade utsläpp av växthusgaser och det är idisslarna, som kor och får, som avger mest gaser. Deras matsmältning producerar metan som de rapar och fiser ut.#

metan borde väl vara fint att köra sin bil på?

#http://ministryoftruth.wordpress.com/ ... er-vaxthusgaser-an-bilar/
I hysterin kring växthusgasutsläpp kan det vara intressant att veta den absolut största boven i dramat: ko-fisar. Jordbruk står för 18% av alla växthusgas utsläpp, och det är avsevärt värre än bilar och flyg sammanlagt. En intressant notis i det hela är att på Nya Zeeland har regeringen infört planer för att hantera utsläppen från sin största miljöbov, fåren och deras alltför slappa ringmuskler.


lite skillnad mellan 18 och 40% : )

#http://kjellbergsweden.typepad.com/fr ... 8/03/nu-slaktar-vi-a.html
En ko andas ut metangas som motsvarar den mängd koldioxid som en bil som körs 1000 mil på ett år. Landets kor påverkar klimatet mer genom sina utsläpp av växthusgaser än vad hela transportsektorn gör.

Det kanske är så att de skatter som uteslutande läggs på drivmedel för våra bilar istället skulle balanseras och även fördelas ut på det nötkött som ligger i disken på ICA.



kor är miljösvin av stora mått : )

Posted on: 2008/4/16 17:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Jag förstår inte, gör du? + filmtips
#26
Mer makt åt McDonalds alltså?
Kor ska ligga mellan hamburgerbrödet?

Kor ska vara mellan brödet och ligga still
"Välkommen till McDonalds kan jag hjälpa till?"

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Jag förstår inte, gör du? + filmtips
#27


See User information
näe..beskatta korna...kött och mjölkvaror blir dyrare.

Posted on: 2008/4/16 17:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Jag förstår inte, gör du? + filmtips
#28
MOMS-befria nötkött!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Jag förstår inte, gör du? + filmtips
#29


See User information
Hur i h-vete var det då för miljoner år sedan då jorden var bebodd av än mer "idisslare" än i dag och där dessa enorma hjordar av bl.a, antiloper, allehanda bufflar, elefanter, mammuttar och linande betade och fes i högan sky sin metangas upp i atmosfären?

Posted on: 2008/4/16 21:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Jag förstår inte, gör du? + filmtips
#30
Att fjärten från kossan skulle vara ett miljöhot funkar inte, det är en ding-ding konspirationsteori om nåt. För det första så tror jag inte på det, och det behöver jag inte heller, för det är inte kons fel, det är dom som äter kon som bär ansvaret. Det var det där med den där spegeln igen :) ... Det går inte att rätta till luggen i spegeln, ta det hela vägen hem istället. Skyll som sagt inte på kon heller, den valde inte o stå där, o bli uppäten, misshandlad, ja ni vet resten.

Bara för att vi har tillgång till en massa saker i affären, betyder inte det att vi kan ha det kvar.

1+2

Vi behöver mat, o vill inte vara hungriga. Vi stressar enormt = som att tanka bilen ungefär o köra. Sopar du gasen i botten o kör, så går det åt mer soppa. Kör du sakta o säkert så går det åt mindre. Prova att minska energibehovet i form av mat med 20% globalt o se vad som händer. Typ!

Puss i påsk!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Jag förstår inte, gör du? + filmtips
#31
Kom o tänka på en sak till, känns som det är relevant också!

Hur vi än gör som människor, så kommer vi aldrig överense, alla har sina gudar, sina religioner, sina kulturer osv.

Det enda som vi har gemensamt är planeten. Varför inte tro på den, och tycka om den?

Varför inte lägga all energi på att få den i tipp topp. O glömma allt det där andra. Man ljuger för sig själv om man inte hajjar till när man får se orörd skog och natur. Allt annat får oss att glömma den.
(så skall det se ut)
klicka på dom röda prickarna o kolla bilderna, rek starkt!

///
- Norrmål! -
Va fan Oskar, ska vi int ta o lugn ner oss en aning, bry oss lite?
Nä vettu fan Benga, de e korna, dom fiser så förskräckligt.
///

:)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Jag förstår inte, gör du? + filmtips
#32


See User information
Quote:

bennybear skrev:
Hur i h-vete var det då för miljoner år sedan då jorden var bebodd av än mer "idisslare" än i dag och där dessa enorma hjordar av bl.a, antiloper, allehanda bufflar, elefanter, mammuttar och linande betade och fes i högan sky sin metangas upp i atmosfären?


Pga köttindustrin finns det mer djur idag än då...

Posted on: 2008/4/17 11:56
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Jag förstår inte, gör du? + filmtips
#33


See User information
Quote:

emil322 skrev:
Quote:

bennybear skrev:
Hur i h-vete var det då för miljoner år sedan då jorden var bebodd av än mer "idisslare" än i dag och där dessa enorma hjordar av bl.a, antiloper, allehanda bufflar, elefanter, mammuttar och linande betade och fes i högan sky sin metangas upp i atmosfären?


Pga köttindustrin finns det mer djur idag än då...


Har du nån källa på det?

Posted on: 2008/4/17 21:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2)




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
26 user(s) are online (26 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 26

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS