vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Anonym
"Journalisterna mörklägger sanningen om invandrarna"

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: "Journalisterna mörklägger sanningen om invandrarna"

See User information
bra att det uppmärksammas lite iaf..

"det ska "vara så synd om invandrarna att folk ska gråta framför teven"

tack för länken, kan vara bra att ha !

Posted on: 2008/4/11 20:13
" Det verkar som det i varje tid och i alla sorters folk, finns några som vill skapa pyramider, där de själva sitter överst, och har makten i sin hand, medan dem som lever nedanför dem lider "
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Reminds me of my Swedish brother in law (police officer) who admitted that the POLICE know about the manipulation in the media and the facts behind violent crimes and rapes and certain immigrants from certain aresa, like the middle east, balkans and especially Tasmania! Skojar bara på sista delen...

Det var ungf 10 år sen han berättade detta när vi var på besök i sverige...

Posted on: 2008/4/11 20:50
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Södertälje tar emot fler irakiska flyktingar än USA och Kanada tillsammans.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=759853

den har dom flesta nog sett, men rolig att se igen foxnews dom vet hur man vinklar en nyhet, man tror att det e vid gazaremsan eller nåt,

http://www.youtube.com/watch?v=byQD8VPhvdM&feature=related

Posted on: 2008/4/11 22:02

Anonym
picasso skrev:

Hade inte media varit kontrollerat och så hade aldrig folket köpt
lögnerna kring invandring och mångkultur. En stor del sk "vakna" här inne på Vaken.se ser inga problem med massinvandring och mångkultur. Sverige tog emot cirka 19.000 asylsökande från Irak förra året.

Det hela är gjort på ett psykologiskt plan. Propagandan har pågåt dag efter dag år in år ut sedan 1970talet. Man kan ju verkligen säga att dom lyckats med sin psykologiska krigsförring mot svenska folket..

Edited by CrushNWO on 2008/4/12 0:06:48

Anonym
Quote:

Dada skrev:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=759853

den har dom flesta nog sett, men rolig att se igen foxnews dom vet hur man vinklar en nyhet, man tror att det e vid gazaremsan eller nåt,

http://www.youtube.com/watch?v=byQD8VPhvdM&feature=related

Visst är fox bra på att vinkla. Man behöver dock inte vinkla detta filmklipp så mycket. Då dom enda etniska svenskarna du lär se
där konflikten utspelade sig är poliser och ambulanspersonal.

See User information
Quote:

CrushNWO skrev:
picasso skrev:

Hade inte media varit kontrollerat och så hade aldrig folket köpt
lögnerna kring invandring och mångkultur. En stor del sk "vakna" här inne på Vaken.se ser inga problem med massinvandring och mångkultur. Sverige tog emot cirka 19.000 asylsökande från Irak förra året.

Det hela är gjort på ett psykologiskt plan. Propagandan har pågåt dag efter dag år in år ut sedan 1970talet. Man kan ju verkligen säga att dom lyckats med sin psykologiska krigsförring mot svenska folket..

Jo, visst har man märkt att folk inte har något emot massinvandringen, och det är en skam att de låtit sig indoktrineras så och sedan kallar sig vakna"..

visst är det så, man hör om det var dag i media men även på skolan, jag läser religion b , ett helt kapitel handlar om islam ( kristendom och de andra 3 stora finns inte med ) kapitlet avslutas med " vi kan alla lära oss att leva tillsammans i en mångkulturell värld" och " det är betydelsefullt att ta emot muslimska uttryck för det som vi kallar " svensk kultur " är ngot som alltid har varit under förändring och utveckling.

Posted on: 2008/4/13 10:02
" Det verkar som det i varje tid och i alla sorters folk, finns några som vill skapa pyramider, där de själva sitter överst, och har makten i sin hand, medan dem som lever nedanför dem lider "

Anonym
Quote:

picasso skrev:
Jo, visst har man märkt att folk inte har något emot massinvandringen, och det är en skam att de låtit sig indoktrineras så och sedan kallar sig vakna"..
Jag tycker snarare det är så att jag och många andra har gått steget längre. Förbi problemen med invandringen och står nu för harmoni. Harmoni är det vackraste som kan uppnås i ett universum och vem vet, du kanske själv kommer fram till det någon dag. Jag är stolt över att vara svensk, men jag tycker det är sorgligt vi inte kan enas och ta hand om de som gästar vårt land och integrera de som stannar.

Anonym
Wowbaggers snick-snack är som vanligt bara rent nonsens det enda han bidragit med på denna sidan är diverse internskämt mellan andvändare då han inte bidrar med något.

Södertäljes kommunchef sade nyligen att "kommunens invånare är possitiv till invandring" att både sverigedemokraterna och nationaldemokraterna har representanter i kommunen kanske är en slump

Anonym
Quote:

maggot skrev:
Wowbaggers snick-snack är som vanligt bara rent nonsens det enda han bidragit med på denna sidan är diverse internskämt mellan andvändare då han inte bidrar med något.

Södertäljes kommunchef sade nyligen att "kommunens invånare är possitiv till invandring" att både sverigedemokraterna och nationaldemokraterna har representanter i kommunen kanske är en slump
Du bidrar inte med mycket mer än främlingsfientlighet och rädsla.

See User information
Quote:

Dada skrev:

är du förvånad? Om du inte har märkt det redan, ligger USA i krig med IRAQ, då kanske dom inte vill ha IRAQIER i landet?

Posted on: 2008/4/13 15:14
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

Anonym
Quote:

Wowbagger skrev:
Du bidrar inte med mycket mer än främlingsfientlighet och rädsla.

Vi säger väl så... jag orkar inte med nåt "vem som gjort mest för "rörelsen" men du kanske kan se på detta
http://www.youtube.com/watch?v=t1kRxXEuZi8

Men orkar som vanligt inte prata med dig då jag finner det "ointressant" att prata med dig

Anonym
Quote:

maggot skrev:
Vi säger väl så... jag orkar inte med nåt "vem som gjort mest för "rörelsen" men du kanske kan se på detta
http://www.youtube.com/watch?v=t1kRxXEuZi8

Men orkar som vanligt inte prata med dig då jag finner det "ointressant" att prata med dig
Det där var bra maggot. Det är aktivism, det erkänner jag. Jag har ingenting emot dig egentligen, men jag tycker dina åsikter angående invandringen är felaktiga och trångsynt. Det är synd, för du tycks ha en aktiv vilja. Jag vet att du inte är så gammal dessutom, så du har säkert en ljusare framtid än mig. Jag har i större delen av mit liv hållt min vakenhet på avstånt... Tyckt att det varit tecken på galenskap. Jag har egentligen allting klart för mig men har ännu inte blivit av med rädslan att tala ut om allting. Rädd att stämplas som galning. Jag är övertygad om att du faktist kunde lära en hel del om vi diskuterade om allt detta och du faktist lyssnade även om jag sa emot dig.
Du gör helt klart mer än mig, men för den delen har du inte rätt om allt. Jag säger inte heller att jag har alla rätt, men jag känner att du är steget bakom mig på vissa områden, men jag tvivlar inte alls på att du kommer ha betydligt mer kunskap än mig när du kommer upp i min ålder.

See User information
Finns en lösning:
Man slutar ta in flyktingar.
Jordklotet e stort.

Posted on: 2008/4/18 20:59

Anonym
Quote:

Al_Kyder skrev:
Finns en lösning:
Man slutar ta in flyktingar.
Jordklotet e stort.

Så får du inte lov att säga. Då är du ju främlingsfientlig eller
rasist

See User information
Jo det brukar oftast bli så.
Men det är sant, världen är stor och det finns länder som faktiskt tar hand om flyktingarna mycket bättre än vad sverige gör.
För att dom har både ekonomi och resurser för det.

Posted on: 2008/4/18 22:58

See User information
allt som oftast är det ju vuxna människor som tagit hand om sig själva hela livet, jag fattar inte riktigt varför dom ska "tas om hand" ge dom en ärlig chans ifall dom nu vill stanna här, eller skicka ut dom direkt. Jag tycker vi ska stänga gränsen helt i kanske en 5 år och lösa dom problemen vi har just nu och samtidigt fundera ut hur vi bäst hjälper flyktingar i framtiden.

Posted on: 2008/4/19 8:22

Anonym
Flyktingar ska få hjälp i sina närområden om man har råd att hjälpa vill säga vilket vi inte har.

See User information
klar vi har råd, men jag tycker att dom som vill kan göra det privat och inte tvinga alla i hela landet att göra samma sak.

Alltså staten lämnar inga bidrag alls utom det bryssel tvingar oss till ifall dom gör det, sen skickar dom som vill dit dom vill...helt underbart va? och det bästa är att dom kan skicka hur mycke dom vill exakt till dom projekt dom vill stödja. 1% av bnp vi kan göra nåt konstruktivare med än att elda upp det i afrika, 40 år av bistånd har gjort det sämmre än innan.

Posted on: 2008/4/19 9:34

Anonym
Svenska staten lånar idag pengar utomlands för den löpande driften och man kan inte ge bort pengar om man inte har några.

Sveriges statskuld är idag 1 400 miljarder och nästan 50% av BNP

See User information

Posted on: 2008/4/19 10:17

Anonym
Den höjs och sänks hela tiden

Statsskulden har varierat mellan cirka 1 100 miljarder och 1 400 miljarder kronor under de senaste tio åren.
https://www.riksgalden.se/templates/RG ... TwoColumnPage____618.aspx

Det viktiga är väl ändå att sverige idag är bankrutt och varje människa är skyldig över 100000kr till staten (vilket är ungefär den första kostanden per invandrare/flykting att få sitt uppehållstillstånd)
Dock kan man enligt FN rädda ca 80-130 människor fler i deras närområden med samma kostnad.

-10 + 2 blir lixom aldrig ett överskott

See User information
äh statsskulden är ca 38% av bnp..en familj med inkost på 450000 kan lätt låna 3 mille och köpa ett hus..sen låna till en eller 2 bilar..bra mycke mer än deras inkomst per år va? 130000 är ingenting det kan vi betala bort i nästa vecka om vi skulle vilja. alltså ingenting att vara rädd för.

Posted on: 2008/4/19 10:42

Anonym
Det måste även då vara en garanti på en fortsatt inkomst.
Jag vet människor som köpt hus och lägenheter på lånade pengar och sedan tvingats sälja det och sitter då i en ny HYRESRÄTT utan hus och med dubbel skuld från både kronofogd och banker.
Med tanke på att våra företag idag säljs ut (nu senast vin och sprit) och vi låter "utbytes studenter" studera gratis på våra skolor i samband med arbetslöshet och våra politiker pratar om "arbetskraftsinvandring" borde väl vem som helst förstå att företaget flyttar till indien och kina och kvar står vi i förorter till STOR STOR städer och det enda vi har kvar då är vårt mångkultuella samhälle och det är ingen bra grund att bygga ett samhälle på.

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper