vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »

Anonym
Moore stödjer Obama
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=763086

Dokumentärfilmaren Michael Moore ansluter sig nu till den växande skara som ger Barack Obama sitt stöd i demokraternas primärvalskampanj i USA. Moore kallar Hillary Clintons kampanjtaktik vedervärdig och menar att hon försöker vinna genom att underblåsa vita amerikaners rädsla.

Den omstridde filmskaparen skriver på sin hemsida att han tidigare inte brytt sig om vem som skulle ta hem den demokratiska nomineringen - bara demokraterna segrar i presidentvalet i november. Men nu har han ändrat sig:

"Hillary Clintons handlingar och ord har gått från att bara vara en besvikelse till att vara fullkomligt vedervärdiga", skriver Moore strax före primärvalet i Pennsylvania.

Han nämner särskilt att Clinton i en tv-debatt i förra veckan nämnde den radikala muslimska ledaren Louis Farrakhan i samband med Obamas kontroversiella familjepastor Jeremiah Wright.

Det var ett sätt att smutskasta "den svarte mannen", anser Moore och syftar på Obama vars far var kenyan.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Moore stödjer Obama

See User information
att michael moore är en del av eliten, borde väl alla veta vid detta laget?

Posted on: 2008/4/21 20:44
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Det är tomten också

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
Det är tomten också

Nej tomten är inte med i eliten, tomten kommer från en legend om svamp, amanita muscaria. kolla in James Arthur!

Posted on: 2008/4/21 21:41
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

Anonym
Men jösses. Jag skojsar ju bara med dig.
Här är tomten iallafall... creepy, creepy
http://www.youtube.com/watch?v=q0fPoH2gWzc

Anonym
Quote:

JohnC skrev:
att michael moore är en del av eliten, borde väl alla veta vid detta laget?
Ja antingen jobbar han för eliten eller så är han enbart en "nyttig idiot".

Anonym
Michael Moore är en whitewasher och har i ordentligt med blekmedel...

See User information
Moore är en dålig typ ja. Men han gör inte ENBART dåliga saker.
Sicko tyckte jag var hyfsad, även om det inte är en super informativ rulle, så smutskastade den bilderberger hillary och "borde" få folk att inse att usa inte är så jävla bra som dom tror.

Dessutom är det jäkligt bra att han går emot alla katolska böghatare.

Posted on: 2008/4/22 8:13
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Hur som helst, glider inte en svart man så smidigt mot vita huset utan vidare..

Posted on: 2008/4/22 9:08
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

Anonym
Tycr Michael Moore fungerar som en lätt ögonöppnare faktist. Ni får säga vad ni vill om honom, men jag tycker han är bra. Han ger kritik i lagom doser

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
Tycr Michael Moore fungerar som en lätt ögonöppnare faktist. Ni får säga vad ni vill om honom, men jag tycker han är bra. Han ger kritik i lagom doser

Hehe, men han jobbar åt eliten, man kan inte låta räven vakta hönorna inte sant, även om räven berättar roliga vitsar, så käkar han en höna från tid till tid, då spelar det ingen roll, om han var rolig, inte sant?

Tycker du Moore är em "eyeopener", kommer du erfara mycket ännu. Du har det roligaste kvar!

Posted on: 2008/4/22 15:02

See User information
Quote:

BiReal skrev:

Obama är kusin, med både G Bush, och Dick Cheney, och han ser väl lila ut, inte svart? Han har ju inte ens krulligt hår, en typisk inbreed, fast mörkare förståss, jämför med Condelizza Rice, hon ser ju inte heller riktigt klok ut.

Posted on: 2008/4/22 15:09

See User information
Quote:

JohnC skrev:
Quote:

BiReal skrev:

Obama är kusin, med både G Bush, och Dick Cheney, och han ser väl lila ut, inte svart? Han har ju inte ens krulligt hår, en typisk inbreed, fast mörkare förståss, jämför med Condelizza Rice, hon ser ju inte heller riktigt klok ut.
Tacosama & Tacosamas Den därMichael Moore tänker bara på mat Ris eller Taco status que.

Posted on: 2008/4/22 15:16

Anonym
Quote:

JohnC skrev:
Hehe, men han jobbar åt eliten, man kan inte låta räven vakta hönorna inte sant, även om räven berättar roliga vitsar, så käkar han en höna från tid till tid, då spelar det ingen roll, om han var rolig, inte sant?

Tycker du Moore är em "eyeopener", kommer du erfara mycket ännu. Du har det roligaste kvar!
Tänk att det alltid ska handla om vem som är mest vaken här... Jag sa att det kan fungera som en ögonöppnare och sa inget om hur vaken jag är... Jag bryr mig inte vem som är vaknast, jag vet bara att jag vet en massa som många människor aldrig kommer att ha en aning om

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
Quote:

JohnC skrev:

Tänk att det alltid ska handla om vem som är mest vaken här... Jag sa att det kan fungera som en ögonöppnare och sa inget om hur vaken jag är... Jag bryr mig inte vem som är vaknast, jag vet bara att jag vet en massa som många människor aldrig kommer att ha en aning om

Jag har inte pratat om vakenhet, men nu har du i alla fall kunskap om att Moore är en disinfo agent som jobbar for eliten, nu kanske du vet att du inte skall rekommendera såna, eftersom en person som har en massa info, från disiongfo agenter, inte vet ett smack av värde, men du tycker väl att det är viktigt att du har solid kunskap,och inte lögner?

Posted on: 2008/4/22 19:52

Anonym
Det är inte det det handlar om JohnC. Du är fel ute. Du tror att så fort någon är för kommersiell tillhör han eliten. Michael Moore tillhör inte eliten, men han har ingen aning om hur djupt kaninhålet är. Han försöker på sin egen nivå och det fungerar som en ögonöppnare för många innan dom går vidare på lite 'tyngre' filmer som Zeitgeist osv.
Michael Moore är en perfekt inkörsport innan man tar reda på den verkliga sanningen. Många klarar inte av hela sanningen till en början

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
Det är inte det det handlar om JohnC. Du är fel ute. Du tror att så fort någon är för kommersiell tillhör han eliten. Michael Moore tillhör inte eliten, men han har ingen aning om hur djupt kaninhålet är. Han försöker på sin egen nivå och det fungerar som en ögonöppnare för många innan dom går vidare på lite 'tyngre' filmer som Zeitgeist osv.
Michael Moore är en perfekt inkörsport innan man tar reda på den verkliga sanningen. Många klarar inte av hela sanningen till en början

Tyvärr har du fel, det är välkänt att han tillhör eliten, och sprider dess propaganda, han vägrade konsekvent att presentera bevis mot Bush & CO, han menade att det inte var patriotiskt. Vi kan ju bara se hans film med kaparna, den är ju helt snett ute, kaparna lever ju och frodas, detta bryr sig inte The Stoopid white man om.
När du läst mer om honom kommer du fatta, du kan inte gå på intuition direkt, man måste sen en massa material, innan man har tillräckligt att jämföra med.

Posted on: 2008/4/22 21:32

Anonym
Jag tror inte du förstår vad jag menar JohnC. läs det jag skrivit en gång till så får vi hoppas det klickar

See User information
Lite om moore:

http://www.thetruthseeker.co.uk/article.asp?ID=1935
The closer one looks at Michael Moore, the more dubious he appears. The millionaire moviemaker, who portrays himself as a champion of the common man, has a tendency to blur fact with fiction.

http://www.henrymakow.com/000489.html
PROPAGANDA: THE ART OF HALF-TRUTH

Elite Zionists, whether neo con, liberal or leftist, control American perception as well as policy. This accounts for Michael Moore's wide distribution and publicity. You simply cannot be heard in the mainstream media unless you toe the Zionist line.

Despite his working class pose, Moore lives in a million-dollar Manhattan condo and sends his kids to private schools.

"Fahrenheit 911" wants you to believe the Saudis and the Bushes colluded to profit from war and oil. It shows that the Bushes and Bin Ladens had a long-term business relationship and the Saudis fund terrorism.

Moore fails to mention that Rothschild agent financier George Soros also bailed out George W. (Now Soros is out to defeat Bush.)

Posted on: 2008/4/22 21:46

Anonym
Det är inte det som är det väsentliga här... Moore är bra för dom som bara kan ta små doser av sanning.

See User information
Quote:
Wowbagger skrev:
Det är inte det som är det väsentliga här... Moore är bra för dom som bara kan ta små doser av sanning.

Fel igen, antingen har man hela SANNINGEN, har man hälften lögner, och hälften sanning, man är bara LURAD.

Man skall aldrig meddela någon information, baserat på vad man TROR att de kan forsta, eller inte, folk är smartare an vad man kan tro, eller smartare än en själv.

Man säger sanningen, eller inget alls, man kan inte skarva ihop lögner, som Moore gör, och sedan bli rekommenderad.

Sluta med att rekommendera det, detta är skadligt!

Posted on: 2008/4/22 21:53

Anonym
jösses så du svamlar... Du låter fanatisk med det du säger.

Moore öppnar portarna till ett alternativt tänkande... "Men om..."
Man blir mer mottaglig för sanningen efter låga doser av "aha-upplevelser"

See User information
Det var Michael Moore som fick mig att börja ifrågasätta hela 9/11 och nu står man här med ca 50 dokumentärer i bagaget.

Jag förstår inte överhuvudtaget varför folk hakar upp sig på hur man vaknar det viktigaste är väl att man vaknar.

JohnC: Vad svamlar du om för sanningar, halvsanningar osv?
Vad är sant? Det är väl för det första ett ganska luddigt begrepp.
Det viktigaste är ju att skapa sig en EGEN uppfattning.
Och vidare vad menar du med att folk är smarta el smartare än en själv? Dem flesta människor är ju dumma koncensustänkande får. Det är ju därför man hänger här.
"Man säger sanningen el inget alls"? När vet man att man har hela sanningen om någonting överhuvudtaget? Om man skulle tänka så skulle man ju aldrig någonsin kunna öppna käften.

ALLT som får människor att börja tänka till, ändra uppfattning och förändra föreställningar om hur världen styrs mm är väl positivt?

Återigen det handlar ju om att bilda sig en egen uppfattning och aldrig ta information som en 100% sanning.

Posted on: 2008/4/23 14:03
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

Anonym
Tack jonte. Du är precis vad jag menar

(1) 2 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper