vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »


Re: Ni som inte använt fluor tandkräm på ett tag
#25


See User information
Är det samma sak med källhänvisning?

Posted on: 2008/4/23 15:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ni som inte använt fluor tandkräm på ett tag
#26


See User information
Ishtar: jag har några länkar som du kan läsa. Det finns källhänvisning i vissa också.

Fluoren inom tandvården är ett cellgift av Jan Sällström

http://art-bin.com/art/sallstrom_sw.html

http://www.fluoridealert.org/

End Fluoridation, Say 500 Physicians, Dentists, Scientists And Environmentalists

http://www.medicalnewstoday.com/articles/79326.php

http://nasathermalimages.com/#Fluoride

Scientific Study Finds Fluoride Horror Stories Factual

http://www.prisonplanet.com/articles/ ... 11508_fluoride_horror.htm

(Video) The Fluoride Deception (Interview With Christopher Bryson)

http://video.google.com/videoplay?docid=7319752042352089988

(Video) The Hidden Agenda: The Fluoride Deception

http://video.google.com/videoplay?docid=-7984669833566646476

Hade så bra som möjligt och om du hittar något som du tycker vara viktigt så visa gärna några av dina vänner och familj

Vi måste hjälpas åt att ta hand om varandra.

Posted on: 2008/4/23 17:50
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ni som inte använt fluor tandkräm på ett tag
#27


See User information
Fluor (F)

Angående överdosering av syntetiskt fluor - natriumfluorid :

1. Fluor stör syntesen av kollagen. Detta leder till nedbrytning av bindvav i ben, muskler, brosk, lungor, njurar, tandkött och strupe.

2. Fluor stimulerar granulatbildning och syrekonsumtion hos vita blodkroppar, men ham mar dessa processer nar den vita blodkroppen utsatts for främmanden ämnen i blodet. Not. en msk nässelpulver/dag, renar blodet.

- Ocksa små mängder fluor minskar deras phagocytoseringsförmåga.

3. Fluor förvirrar immunforsvaret, som dartor gar till angrepp mot kroppsegna

vavnader och okar tumorers tillvaxthastighet hos cancerbenagna personer.

4. Fluor hämmar bildandet av antikroppar i blodet.

5. Fluor hämmar skoldkortelns funktion. Fluor är ett munhåleenzymgift!

6. Fluor har en nedbrytande effekt pa olika vävnader i kroppen.

7. Fluor främjar utveckling av bencancer.

8. Fluor paverkar åldringsprocesser samt kotsammanvaxningar i ryggen.

9. Nedsköljning av fluor från tandsköljningspreparat hos barn ar extremt riskfyllt for den biologiska utvecklingen. Ge dem basisk kalk i stället!

10. Fluor minskar intelligensutvecklingen i den manskliga hjärnan. - Detta kan eventuellt leda till inlärningssvårigheter.

11. Fluor inlagras i hjärnan och kan med tiden når skadliga nivåer.

12. Innehållet av fluor i en tandkrämstub ar tillrackligt for att döda ett tolvkilos barn. I USA ar fluortandkrämer försedda med varningstext!

13. Fluor påverkar hippocampus (ett omrade i hjärnan). Ämnet har därför använts for att manipulera beteendet hos bl a krigsfångar.

14. Fluor har föga eller ingen positiv inverkan pa tandstatus hos människor.

Det kan i stallet ge missfärgningar och sköra/hårda tänder samt hårt skört skelett, samt försena tandskiftet hos förskolebarn. At basisk kalk i stallet!

15. Fluor ar särskilt giftigt i samband med aluminium. Aluminiumkastruller ...

- Aluminium ar vanligt i konservburkar(läskedrycker) och tubförpackningar.

16. Fluor är ett enzymgift, - natriumfluorid. Kalciumfluorid finns i råg. Tugga!

17. Fluor används som tandsköljningsmedel i skolorna. Dock inte i vissa

privata skolor dar man tydligen har en annan syn pa barns hälsa.


18. Fluor anvands som tiIIsats i livsmedel - som darmed latt blir ett dodsmedel.

19. Fluor ar en biprodukt från aluminiumindustrin. Detta pumpas ut i luften!

20. Fluor(kalcium-) finns istället naturligt i bl a hel råg. Småtugga under dagen!

21. Fluor används som tillsats i de flesta tandkrämerna. Finns utan! pHpulver+bergsalt ar ett bättre tandkrämsalternativ. Blöt borsten och doppa!

22. Fluortoreningar finns i psykoaktiva droger t ex Prozac, Rohypnol, Mogadon

23. Frukt, säd osv innneh. ca 3ppm fluor. Tandkräm mellan 1000 0 1500 ppm!

Munsköljningsmedel ca 500ppm - natriumfluorid. I naturen kalciumfluorid!


Jag själv kör mycket med TANDTRÅD typ plackers twin men UTAN fluorindränkta om dom du/ni köper har fluor så skölj dom innan.. Tandtråd varje dag sen över till borstningen så är det mycket bra att massera sitt tandkött.

Men gör ni som ni kan!

Posted on: 2008/4/23 18:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ni som inte använt fluor tandkräm på ett tag
#28


See User information
Känns onödigt att posta stora listor när du inte har en enda källhänvisning.

Blackie: Tack för länktipsen :)

Posted on: 2008/4/23 20:59
(The Key To Joy Is Disobediance
There Is No Guilt And There Is No Shame)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ni som inte använt fluor tandkräm på ett tag
#29
Ibland kan den som postar vara källan... tänk på det.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ni som inte använt fluor tandkräm på ett tag
#30


See User information
Tusen tack för länken Blackie :)

Sale //

Fortfarande, källhänvisning - om du skrivit och spekulerat i det själv så skriv det.

Posted on: 2008/4/24 9:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ni som inte använt fluor tandkräm på ett tag
#31
Quote:

jonte skrev:
inom några minuter fick jag forsande näsblod!

sjukt obehagligt... tjejen blev väldigt skamsen för hon hade "tvingat" mig att ha kvar listerinet i munnen också trots att jag vred mig i brännande smärtor haha....

hur som helst så säger anekdoten kanske lite om hur vidrigt starkt skiten är, såpass att blodkärlen i näsan sprack...
Tok där! Du ska inte snorta det!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ni som inte använt fluor tandkräm på ett tag
#32
De kemiska angreppen på folk igenom käften har inga som helst begränsningar.

http://wwwc.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,70838718_852__,00.html

Vad blir nästa munvatten? Uranhexaflourid eller Plutoniumoxid?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ni som inte använt fluor tandkräm på ett tag
#33


See User information
Quote:

Dunkelheit skrev:
Känns onödigt att posta stora listor när du inte har en enda källhänvisning.

Det finns inget att uppnå,det är bara nonsens.DIT du NU kommit är att ha uppnått.

Posted on: 2008/4/25 21:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ni som inte använt fluor tandkräm på ett tag
#34


See User information
Quote:

Ishtar skrev

Sale //

Fortfarande, källhänvisning - om du skrivit och spekulerat i det själv så skriv det.
Att hänga upp sig på detaljer är egots sätt att se på livet. Intellektet är ett slags mentalt virus.Ängna dig åt den du är i s f att försöka göra om dom andra.

Acceptera allt, så slipper du attrahera det eller det. Du är det som är omkring dig. I rädslan -sitter en attraktion - släpp in allt så att det släpps ut. Det man är blank inför är man klar med, det agerar inför är inte accepterat. Acceptera, så slipper du upprepningar!.

Där finns all information om hur vi skall komma över vår vansinniga felsituation.LÄNKEN är VAKEN.se

Posted on: 2008/4/25 21:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ni som inte använt fluor tandkräm på ett tag
#35
Dunkelheit : Se det som en samling av samlad kunskap. Istället för att köpa dyra böcker får du här kunskapen gratis.

Goda råd kan vara gratis... Trots vad Michael Cain säger...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ni som inte använt fluor tandkräm på ett tag
#36


See User information
Quote:

Blackie skrev:

Vi måste hjälpas åt att ta hand om varandra.


Den dagen du inte får någon kick av att hjäIpa någon, då du ser att de bara viII kackla om sina t ex åkommor. Då är DU klar. Gå in i nästa fas! Fastna inte! Nästa, nästa osv.

Posted on: 2008/4/25 21:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ni som inte använt fluor tandkräm på ett tag
#37


See User information
Sale, går du på droger eller nått?

Sluta svammla sönder tråden nu.

Källhänvisning stärker trovärdigeten. Punkt.

Posted on: 2008/4/30 9:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ni som inte använt fluor tandkräm på ett tag
#38


See User information
Helt otroligt att man överhuvudtaget lever efter en barndom med både tandborstning och flourtant...samt att man åt bra mycke tandkräm som liten : ) nu efter snart 35 år av tandborstning morgon och kväll har jag inga som helst kännbara symptom från flour..vad jag vet...kanske lite nersatt tankeförmåga : )

Men ska ändå försöka sluta med flour för att se om det blir nån skillnad...kanske kvicksilvret och de andra tungmetallerna i mina tänder neutraliserar flouren?

Posted on: 2008/4/30 16:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ni som inte använt fluor tandkräm på ett tag
#39


See User information
Är det ingen som har märkt någon effekt av att sluta med fluor?

Jag har inte använt fluor på över två år och jag tycker faktiskt att jag har lite lättare att koncentrera mig och har lite klarare tankar än tidigare. Svårt att vara säker dock...

Tänderna har inte fallit ur och inte fått nya hål!

Posted on: 2008/5/1 12:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ni som inte använt fluor tandkräm på ett tag
#40
Tanken slog mig just, men jag kanske bara är trögtänkt och säger det självklara nu, att kanske fluoranvändningen har någonting att göra med alla dessa bokstavsdiagnoser såsom t ex ADHD?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ni som inte använt fluor tandkräm på ett tag
#41


See User information
Quote:

Parsifal skrev:
Är det ingen som har märkt någon effekt av att sluta med fluor?

Jag har inte använt fluor på över två år och jag tycker faktiskt att jag har lite lättare att koncentrera mig och har lite klarare tankar än tidigare. Svårt att vara säker dock...

Tänderna har inte fallit ur och inte fått nya hål!


intressant, tack för att du delar dina erfarenheter.

Posted on: 2008/5/18 3:35
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ni som inte använt fluor tandkräm på ett tag
#42


See User information
Jag har inte använt flour på 6 veckor. Märker faktiskt ingen skillnad. Jag har också bara druckit vatten på flask eller filtrerat vatten. Däremot har jag gått ner i vikt. Men det har nog o göra med att jag rör mig mer och äter mindre.

Posted on: 2008/5/18 6:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ni som inte använt fluor tandkräm på ett tag
#43
Tack för alla input här. hur var det nu egentligen m fluortillsatsers vara eller ej i svenska kranvatten - har nån koll!?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ni som inte använt fluor tandkräm på ett tag
#44
Vi har inte tillsatt konstgjort flour här i Sverige det är förbjudet. Vi har dock naturligt flour i vattnet vilket inte alls är farligt enligt vad jag har kommit fram till.

Tänkte sticka in en grej, var hos tandläkarn på undersökning häromdagen och fick utlåtandet "du har jättefina tänder" och "du borde vara stolt över dina tänder" konstigt att en tandläkare inte märkte att jag inte borstat tänderna på 8 månader.. Och jag fick det bekräftat att jag verkligen har bra tänder vilket var skönt.

Förövrigt har jag som jag tidigare sagt mina egna sätt att ta hand om tänderna som funkar minst lika bra om inte bättre än vanlig tandborstning.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ni som inte använt fluor tandkräm på ett tag
#45
bara att gratulera dig för dina tänder ! fast du kanske är rätt ung ... *s* men det du säger om naturligt fluor verkar vara kontroversiellt nu ;

http://www.expressen.se/halsa/1.1169801/heta-halso-nyheter


tänker kolla min egen kommun, eventuellt blir det en sån här


http://www.friendlyscripts.com/destvatten/default.asp

..även om jag hört rykten om att en destillationsapparat - i sig själv o allena, utan övriga sprittillverkningsattiraljer - faktiskt är olaglig att ens inneha !? annars e ju 2000 spänn faktiskt rätt billigt

naturligt eller tillsatt - nån kunnig här som kan skillnaden ..

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ni som inte använt fluor tandkräm på ett tag
#46


See User information
Grymmt att du inte borstat tänderna på 8 månader. Det har alltid varit en fråga för mig varför man måste borsta tänderna >_<

Posted on: 2008/5/23 11:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ni som inte använt fluor tandkräm på ett tag
#47


See User information
Pojkar pojkar..
Jag kommer i kontakt med natriumflourid varje dag både i aerosol form och som värmeprocessad emulsion. Jag har själv använt flourtandkräm i hela mitt liv.
Min senaste hälsoundersökning förklarade mig i ypperlig form och helt fri från alla sorters allergier. I senaste IQ testet hade jag en poäng på 127, vilket är över normen.

Djuren i naturen borstar ju i generellt inte tänderna!? Dock har de oftast inte intelligensen, händerna eller redskapen för det. Deras livcykel sträcker sig inte generellt lika långt som våran, om den gör det byter de ofta tandrader betydligt oftare..
Att inte förglömma brukar inte bushmaten vara indränkt i raffinerat socker. Vilket våran kost dock brukar vara.

Att avstå från tandborstning o flourtandkräm skulle inte vara att rekommendera, så länge man inte planerar att svälja skiten..
Tandborstning med fel hand har tom visa sig vara ett simpelt sätt att höja sin IQ... plus att en bra munhygien ökar chansen att skaffa brudar.. ;)

30 år med tandborstning och flourtandkräm utan men visar kanske ingenting?
8 månader utan tandborstning visar dock verkligen absolut ingenting..

Posted on: 2008/5/31 0:41
First they ignore you,
Then they ridicule you,
Then they fight you,
Then you win.
-- Mahatma Gandhi
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ni som inte använt fluor tandkräm på ett tag
#48


See User information
Sale: Jag älskar dig för att du är så klartänkt och underbar.



Vissa människor är dock så rädda för att släppa samhällsnormer/koncensustrans/källhänvisningar/universitetspraxis etc... Bara att beklaga...

Posted on: 2008/6/1 4:57
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2) 3 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
41 user(s) are online (41 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 41

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS