vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Vetenskapliga Sanningen om hur livet fungerar - byebye NWO

See User information
Detta är vad som stoppar NWO:

Vi alla lever i ett holografiskt Internet, vi är del av oändlig intelligens och när vi dör kommer vi till nästa "dimension". Jag vet inte säkert vad som sker när man dör, men en sak vet jag, vi fortsätter leva efter att vår hjärnaktivitet har slutat. Detta finns det vetenskapliga bevis för.

Våra kroppar är som en dator, och vårt medvetande är energi som gör så kroppen fungerar. När vi är helt döda så finns det ingen energi kvar i kroppen, men vårt medvetande fortsätter leva. Det som definerar dig. Vi har två oss själva - vårt ego och vår medvetande. Egot är den person vi formar genom våra 6 sinnen, varav det sjätte sinnet är vårt medvetande, vårt riktiga jag, vår fantasi och vår inre drömmar. Samhället får oss att tro att vi lever i en värld med endast 5 sinnen och att vi dör helt och hållet när vi dör, men det finns INGET att vara rädd för än rädslan själv.. Allting handlar om kärlek.

Genom kvantfysik och strängteori så kan man förstå att vi lever i en illusion. Allting vi ser är fotoner, som kan existera som en partikel men även som en våg - den existerar i två utföranden.

http://www.youtube.com/watch?v=wEzRdZGYNvA <- The Double Slit Experiment, en viktig del av kvantfysiken som förklarar att en elektron och foton har oändliga möjligheter med vart de positionerar sig.

Som en våg så kan fotonen vara överallt, men när vi tittar på den så blir det en partikel vi ser på en viss position.

Våra hjärnor skapar den världen vi ser, vi ser inte direkt med våra ögon, det går elektriska impulser ifrån våra ögon, ifrån vår näthinna blir de elektromagnetiska spektrum som våra ögon kan se omvandlade till elektriska impulser som går till ett område i bakre hjärnan där vi ser.

http://www.youtube.com/watch?v=vnvM_YAwX4I <- Tagit ifrån ett program som visar vetenskapligt hur allting är en illusuion, hur vi lever i ett holografiskt universum.

http://www.youtube.com/watch?v=yXBnrLPVTVY&feature=related <- Gregg Braden berättar om holografiskt internet! Väldigt bra!

Även http://www.divinecosmos.com är bra att kolla upp! Speciellt Science of Peace!

Vad innebär detta?

Att du skapar din verklighet som delas med andra innebär att uttrycket "drömmar blir verklighet" stämmer, eftersom en dröm är lika verklig som den verkliga världen med tanke på hur vår hjärna fungerar. Det tredje ögat som de flesta någon gång hört är en tredje näthinna som vi kan se bilder med, det är vårt sjätte sinne - vår fantasi.

Einstein tänkte i bilder, han använde därmed sitt 3:e öga. Jag har börjat tänka i bilder mycket oftare, min lillebror tänker i bilder, och många jag känner fantiserar ofta i bilder... Och det är viktigt att vi gör det att vi låter vår fantasi få existera.

När du förstår detta så måste du förstå att dina tankar påverkar din omgivning. Ju gladare och positivare du är, ju gladare och positivare blir din omgiving, och vice versa.

Om du känner till Law of Attraction så är det en bra sak att följa, men kom ihåg att ge tillbaks till världen för de saker du få. Vad skulle du gjort om du blev rik? Självklart ska du först tänka: BEFRIA människan! Sprida sanning! Och arbeta för en bättre värld genom att donera till kärlekskrigare!

Allting är otroligt enkelt, om en slacker som mig lärt mig det som hela mitt liv varit en medelmåtta :), så kan du också göra det! Idag är jag befriad ifrån korruption och hat genom att jag gjort mig fri ifrån samhällets bojjor.

Samhället: Du kan inte!
Jag: Fuck you, jag gör som jag vill, jag skadar ingen!

Samhället: Du ska jobba för andra företag.
Jag: Hah, framtidens företag kommer värna om den personliga friheten, fuck you igen samhället med dina korrupta hat-skapande företag.

Samhället: Du måste arbeta hårt!
Jag: Hjärnan är människans främsta vapen, och om du diskriminerar mig ifrån att använda den när jag arbetar bäst med hjärnan, så ser du inte till mitt bästa som individ. Därmed anser jag att du är ute för att skada mig, och jag tar inte dina råd.

Samhället: Rätt dig in i samhälls leden!
Jag: Fuck you igen! :) Jag tänker följa mina drömmar, jag tänker göra det som JAG gillar, mina INTRESSEN och mina passioner! Jag tänker fortsätta berätta sanningen, jag tänker fortsätta leva mitt liv på MITT sitt! Och jag tänker lära andra att bli fria!

Samhället: Haha, du tror på konspirationer
Jag: Jag vet vad jag vet, om du tror dig vara fri, och om du tror att du kommer leva lyckligt genom att vara dagens samhälle så visst. Låt mig leva mitt liv, jag är iaf 100% lycklig, jag hoppas du också är det.

Så eftersträva DIN lycka och DIN passion!

PEACE!

- ice

Posted on: 2008/4/25 8:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Vetenskapliga Sanningen om hur livet fungerar - byebye NWO
Det som skulle verkligen totalförstöra NWO är spridandet av gratis energi system som de har undertryckt sen Teslas dagar.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Sen babylon menar du?
Inte bara gratis energi, gratis allt!

Posted on: 2008/4/25 9:02
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

Anonym
Det som förstör mest för nwo är, i fall du inte behöver dom alls, o klarar dig själv.

Man kan inte manipulera eller lura nån som e självförsörjande. Han behöver nämligen bara sig själv, o sina grannar kanske.

Ett helt färdigt koncept ligger framför fötterna, med föräkringar, registreringar av till o me fjärrkontrollen, banklån, skitmat i affären, B-utbildinng i skolan osv. Va inte beroende av skräpet! Klara dig själv.

Skapa energi istället för att konsumera den, är också ett bra tips.

Anonym
Bra skrivet Selion! Låter som du lyssnat mycket på Icke, eller kikat på hans "Freedom to Fascism"?
Är av samma åsikter om hur det vi kallar "verklighet" skapas.

Sen, hur man ska förstöra nwo .. det finns nog lika många olika teorier som det finns sanningssökare! Min tanke är att allt börjar innifrån. Viljan och kunskapen vi har i oss, den vi fått av andra livsformer, energier eller vad det nu må vara .. hålls kuvade genom samhällets destruktiva utvecklig med fokus på ökat självförakt och separation av människor genom att sätta etiketter på allt. Få oss att välja sida.

Uppskattnigsvis tog det ju 500.000 år för neandertalare att lära sig anväda stenar för att underlätta sin livssituation genom att göra verktyg och vapen. För att inte tala om hur lång tid det tog innan dom ens förstod att stenar kunde formas och göra användbara, Och ännu ca 50.000 år innan man lärde sig skörda gördor och annat. Men ändå sitter vi här 7000 år senare och har nu skickat iväg farkoster ut i rymden. Om man ser till utveckligns skalan så hände det något drastiskt, som jag ser det. Det är den informationen, som gavs oss, som nwo är rädda för.

See User information
Kommentar till de första kommentarerna:
Håller med er :).

Quote:
Bra skrivet Selion! Låter som du lyssnat mycket på Icke, eller kikat på hans "Freedom to Fascism"?

Tack Arthax, jag har läst hans bok Oändlig Kärlek är den enda sanningen allt annat är illusion. Och jag har hans senaste men bara kollat lite i den när jag velat läsa om något eller komma ihåg något (The Great Global Conspiracy and how to solve it).. Och sett kanske 4-5timmar seminarie med honom.

Fast jag tycker David Wilcock är bättre: www.divinecosmos.com . Även Gregg Braden är bra, inte hört så mkt med honom. Andra att lyssna på är Abraham (Ester Hicks "ande"), Ambres (sök på SVTs hemsida).

Quote:
Sen, hur man ska förstöra nwo .. det finns nog lika många olika teorier som det finns sanningssökare! Min tanke är att allt börjar innifrån. Viljan och kunskapen vi har i oss, den vi fått av andra livsformer, energier eller vad det nu må vara .. hålls kuvade genom samhällets destruktiva utvecklig med fokus på ökat självförakt och separation av människor genom att sätta etiketter på allt. Få oss att välja sida.

Jag är fri, jag kan aldrig någonsin förlora. Men den som inte är fri, den kan förlora. Jag är rädd för att framtiden kommer gå 3 vägar, en "neutral" som jag inte vet vad den kan göra.. bara spekulera. Sen en positiv och en negativ. Det är vad jag förstått.

Eftersom verkligheten inte existerar och vi kommer vara med om en händelse 2012 som kommer att påverka ALLT, vare sig man vill eller inte, så kommer vi alla påverkas.

Enkelt att veta hur man är fri ifrån NWO är att du inte har någon rädsla, och förstår dig på världen. För de förstår sig på den, och om du inte gör det så har de ett övertag - alltid.

Quote:
Uppskattnigsvis tog det ju 500.000 år för neandertalare att lära sig anväda stenar för att underlätta sin livssituation genom att göra verktyg och vapen. För att inte tala om hur lång tid det tog innan dom ens förstod att stenar kunde formas och göra användbara, Och ännu ca 50.000 år innan man lärde sig skörda gördor och annat. Men ändå sitter vi här 7000 år senare och har nu skickat iväg farkoster ut i rymden. Om man ser till utveckligns skalan så hände det något drastiskt, som jag ser det. Det är den informationen, som gavs oss, som nwo är rädda för.

Eftersom livet är byggt på information likt en dator. 1:or och 0:or t.ex. så kan vi tänka oss att evolutionen sker genom att saker "uppgraderas".. Det är den lösningen man kommer till genom att förstå att Matrix är väldigt verkligt, fast röda pillret innebär inte att vi hamnar i en värdelös värld - tvärtom skulle jag vilja säga ett utopia, en plats människan lever sin dröm och mår så bra man kan må.

Människokroppen som jag ser är en underbar biologisk maskin, alla känslor den har och alla saker man kan uppleva.

Att leva i dimensioner över lär vara starka och underbara känslor, fast när vi inte är i denna "verklighet" så har vi inte känslor på samma sätt - eftersom känslan är en illusion.

Så länge man är positiv och tror på en bättre värld så kommer man se den, allting handlar om vår tro.

Därför är jag rädd att djupt troende människor kommer bli lurade tack vare sin tro, och de som inte har någon tror kanske kommer få leva i en negativt inriktad värld? Framtiden får utvisa, men med kunskap och information kommer frigörelse och upplysthet!

Feel good, be happy and positive! always!

peace och mycket kärlek!

- seilon

Posted on: 2008/4/25 19:54

See User information
Quote:

Detta ser jag som nonsen. Evolutionsläran är den "nya" eller "gamla" religionen som man har programerat mänskligheten. Om man ser till Social Darwinism inom företagandet så är det ju uppenbart. Den är roten till NWO eftersom företagen slås samman, växer, det bildar koperationer och slutligen äger någon allt.

Ett sätt att bryta mönstret, vilket är mycket svårt är att få människor att inse vikten i att bli självförsörjande, landområden blir detsamma och att man kanske sätter igång lokala byteshandel. Men idag springer alla dit priserna är som lägst och sedan protesterar man när ett företag läggs ner, eller flyttar utomlands.

Posted on: 2008/4/26 9:21

Anonym
Intressanta ord av en person som vigt sitt liv åt en lögn ..

See User information
På samma sätt som du säger att jag tror på en lögn anser jag att den officiella evolutionsteori är en lögn. Man kan inte bevisa den, och detta kallas för vetenskap? Idag ska alla indokrineras av detta, kan liknas vid hur Kyrkans makt var under medeltiden. Det är ingen större skillnad...

Posted on: 2008/4/26 11:23

See User information
Vi skulle få leva som amishfolket ungefär..om vi ska vara självförsörjande, kanske inte vore så dumt bara man slapp de religiösa inslagen.

Posted on: 2008/4/26 11:50

Anonym
Okej .. allt som står i Koranen är sant .. Amen!

anslut dig till dina egna

See User information
Samhället med penga etc. och dagens tekonlogi kommer inte bara försvinna. Vi kommer istället omvandla allting till en helt underbar värld.

Pengar i rätt händer och med rätt system är en bra sak för abstrakta saker såsom tjänster!

Byteshandel är bra, men pengar är också bra, det finns något negativt och positivt med ALLT. Pengar är vad man väljer att göra de till.

Idag korrumperar det oss, hela jorden är korrumperade av pengar.

www.10miljonersfrågan.se <- Tjäna 10 Miljoner om vi inte kan ändra det monetära systemet.

Posted on: 2008/4/26 17:59

See User information
Seilon,

Du predikar essensen i den satanistiska nwo-läran i vissa delar, är du medveten eller omedveten om det?

ex.

Posted on: 2008/4/26 18:40

See User information
Quote:
Seilon,

Du predikar essensen i den satanistiska nwo-läran i vissa delar, är du medveten eller omedveten om det?

ex.

Snälla förklara, jag förstår inte vad du menar.

Hur kan jag som förstår att jag lever i en illusion, att jag är evigt liv och alltid kommer att existera, predika den läran som hade fångat mig?

ALLTING jag säger är för att skapa positivitet och kärlek - men allt är relativt och det är betraktaren som bestämmer vad saker betyder.

Jag vill ju inte bli fri ifrån denna holografiska värld och nå andra spirituella nivåer då jag når det förr eller senare och kanske t.om. kommer därifrån. Men fram tills dess tänker jag se till att bli helt fri ifrån samhällets bojjor, ett samhälle som kontrolleras av djävulen/det negativa/illuminati/ eller valrfritt ord som är motsatsen till en positiv betydelse.

Allting handlar om positivt VS negativt, sen kan man kategorisera gudar, demoner, människor etc. under detta. Pengar t.ex. är skapad av människan men skapar idag negativitet. I en bättre värld skapar den positivitet istället.

- seilon

Ett smart sätt att kontrollera människan är alla olikheter, alla ord och alla olika sätt att kommunicera - vi blir separerade.

Så jag är omedveten och berätta gärna var! :)

- seilon

Posted on: 2008/4/29 9:42

Anonym
Quote:

cfr2 skrev:
Seilon,

ex.
Låt oss göra någonting klart för oss att NWO har vissa bra inslag, men metoderna att nå dit och att bibehålla det är oacceptable. Låt oss inte glömma att NWO faktist är framtaget för att passa vissa delar av befolkningen, men allt passar inte alla. Så fort någon har en åsikt som inte passar in med någon annans åsikt hör man ofta att det anklagas att detta tillhör elitens sätt och NWO.
Eliten vill ju ha ett drägligt liv och så även vi andra, så somliga element i agendan passar alla.

Seilons idé är bra, även om jag själv tycker det är oväsentligt att bli informerad om hur vissa blev förmögna. Vad folket behöver är nyheter som ger hopp och även sakliga nyheter. Polisen ger ut, eller åtminstone har gett ut en tidning med enbart glada nyheter som kuriosa.
Jag tycker att en kollektiv värld som tar hand om sina medmänniskor är av godo. En form av global världsordning som inte styrs på det sättet NWO är tänkt att styras. EU hade varit ett steg i rätt riktning om det hade sköts annorlunda. Inom EU styrs de olika områderna eller länderna med rangordning och mandat, vilket gör hela idén till en diktatur.

Quote:

seilon skrev:
Ett smart sätt att kontrollera människan är alla olikheter, alla ord och alla olika sätt att kommunicera - vi blir separerade.
Stämmer verkligen. Vi behöver samla oss... Bli ett. Men vi i de rikare länderna vägrar att ge upp våran suveränitet och ta hand om de mindre lyckligt lottade och här föds rasism osv. Rasism hör definitivt till agendan. Nationalister och patrioter i all ära, men även jag älskar mitt land, men jag ser inte vår planet ha några naturligt dragna gränser förutom kontinenterna. Så om vi åtminstone kunde samla oss kontinent för kontinent och leva i harmoni med de andra samlingarna.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper