vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
al-Qaidas grundare
Nu pekar Expressen ut Usama bin Laden som al-Qaidas grundare
och det är tydligen nog skäl för att inte låta hans son Omar få tillträde till storbritannien trots att han är gift med en brittiska.
http://www.expressen.se/nyheter/1.114 ... -son-stoppas-av-britterna
http://www.expressen.se/nyheter/1.100 ... ir-hans-son-fredsaktivist

Iofs säger wikipedia att Usama la grunden för al-qaida, men hur korrekt är det?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: al-Qaidas grundare

See User information
Vit man talar med kluven tunga, lura honom i fördärvet....uhg.

Posted on: 2008/5/1 13:17
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Cia grundade toaletten.

Fake Al Qaeda
"Ana raicha Al Qaeda" is colloquial for "I'm going to the toilet". A very common and widespread use of the word "Al-Qaeda" in different Arab countries in the public language is for the toilet bowl. This name comes from the Arabic verb "Qa'ada" which mean "to sit", pertinently, on the "Toilet Bowl". In most Arabs homes there are two kinds of toilets: "Al-Qaeda" also called the "Hamam Franji" or foreign toilet, and "Hamam Arabi" or "Arab toilet" which is a hole in the ground. Lest we forget it, the potty used by small children is called "Ma Qa'adia" or "Little Qaeda".

So, if you were forming a terrorist group, would you call yourself, "The Toilet"?

Posted on: 2008/5/1 13:25
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

Anonym
USA, vilket är ganska felaktigt av mig att skriva, eftersom CIA har befogenhet att operera som eget organ, har gjort mycket.
De hjälpte talibanerna till makten.
De satte Saddam Hussein till makten.
De startade Kuwait/Irak-kriget för att sedan mota bort irak och få tillstånd att bygga militärbaser i kuwait
De tränade Usama bin Laden, men han var knappast huvudmannen i organisationen.

En undran bara jag har gått och fundarat på... Varför var det så viktigt för USA att bygga baser i saudiarabien/kuwait? Har inte USA baser i turkiet som faktist tillhör NATO? Deras mål är ju helt klart Iran/Irak

Just det. Iran/Irak-kriget är också USA som triggat igång

Dina funderingar på vad al-qaeda betyder anser jag inte som intressanta, då al-qaida syftar på betydelsen basen av jihad.
Det finns flera språk som har flera betydelser för samma ord. "Hov", "hov" och "håv" t ex i betydelserna "kungligt hov", "hästhov" och "fjärilshåv"
Arabiska är inte ett språk som kan skrivas av så enkelt med vårat skriftspråk, eftersom det är en slags blandning mellan bild- och skriftspråk. Om du tittar på hur man skriver "basen" och "toalett" på arabiska är det stor skillnad.
Det är en lika löjlig diskussion som Peking/Beijing-diskussionen, fast där får du säga bägge numera.
Samma sak med hur ordet "ledsen" stavas. Du får skriva både "ledsen" och "lessen". Lika rätt. Däremot väljer jag att även i fortsättningen stava "juice" fel, för "jos" ser inte klokt ut och dessutom står det t om "juice" på juice-paketen. Dock är det ett låneord och du får inte sätta ihop det, utan måste använda bindestreck. Det behöver du inte om du väljer att skriva "jospaket"
Men om du även i fortsättningen vill lyssna på vad icke arabiska tyckare tycker att ett ord betyder, så varsågod. Bästa är väl ändå att gå till lite säkrare källor, annars kan vi väl själv dikta upp fakta som passar oss själva?
Bara för att det låter lika kan man inte hävda att det betyder samma sak. Jag slår dessutom vad om en salmonellakyckling att du aldrig hört någon säga att dom ska gå på toaletten på arabiska, eller prata om al-qaida.

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
USA, vilket är ganska felaktigt av mig att skriva, eftersom CIA har befogenhet att operera som eget organ, har gjort mycket.
De hjälpte talibanerna till makten.
De satte Saddam Hussein till makten.
De startade Kuwait/Irak-kriget för att sedan mota bort irak och få tillstånd att bygga militärbaser i kuwait
De tränade Usama bin Laden, men han var knappast huvudmannen i organisationen.

En undran bara jag har gått och fundarat på... Varför var det så viktigt för USA att bygga baser i saudiarabien/kuwait? Har inte USA baser i turkiet som faktist tillhör NATO? Deras mål är ju helt klart Iran/Irak

Just det. Iran/Irak-kriget är också USA som triggat igång

Dina funderingar på vad al-qaeda betyder anser jag inte som intressanta, då al-qaida syftar på betydelsen basen av jihad.
Det finns flera språk som har flera betydelser för samma ord. "Hov", "hov" och "håv" t ex i betydelserna "kungligt hov", "hästhov" och "fjärilshåv"
Arabiska är inte ett språk som kan skrivas av så enkelt med vårat skriftspråk, eftersom det är en slags blandning mellan bild- och skriftspråk. Om du tittar på hur man skriver "basen" och "toalett" på arabiska är det stor skillnad.
Det är en lika löjlig diskussion som Peking/Beijing-diskussionen, fast där får du säga bägge numera.
Samma sak med hur ordet "ledsen" stavas. Du får skriva både "ledsen" och "lessen". Lika rätt. Däremot väljer jag att även i fortsättningen stava "juice" fel, för "jos" ser inte klokt ut och dessutom står det t om "juice" på juice-paketen. Dock är det ett låneord och du får inte sätta ihop det, utan måste använda bindestreck. Det behöver du inte om du väljer att skriva "jospaket"
Men om du även i fortsättningen vill lyssna på vad icke arabiska tyckare tycker att ett ord betyder, så varsågod. Bästa är väl ändå att gå till lite säkrare källor, annars kan vi väl själv dikta upp fakta som passar oss själva?
Bara för att det låter lika kan man inte hävda att det betyder samma sak. Jag slår dessutom vad om en salmonellakyckling att du aldrig hört någon säga att dom ska gå på toaletten på arabiska, eller prata om al-qaida.

ät du upp din salmonellakyckling, så du kan uppleva en liten tid på Al qaieda, toaletten.

Posted on: 2008/5/1 15:51
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper