vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Morgellons

See User information
Resized Image

Resized Image

Resized Image

Morgellons Disease - Dec 2007

http://www.rense.com/general76/morgdef.htm

A communicable (nanotechnology triggered?) invasion of human tissues in the form of self-assembling, self-replicating visible tubes, colored fibers, wires, arrays with what seem to be sensors or 'antennae', and other visible configurations, some carrying what may be genetically-altered and spliced DNA/RNA.

These (nano-triggered) 'machines' thrive in alkaline ph conditions and use the body's bio-electric energy, its minerals and other unidentified elements for power. (People should *not* strive for an acidic ph - they should work for a normal pH of 7.5 +/-). There is some evidence suggesting these tiny machines possess their own internal 'batteries.' They are also believed to possibly be able to receive specific tuned microwave, EMF and ELF signals and information.

To what end is not known. The symptoms vary from open skin lesions all over the body which do not scab normally, *never* become bacterially-infected and heal extremely slowly.

The mental and neurological effects include brain fog, serious personality changes, fear, depression, physical coordination issues.

Morgellons victims also suffer rapid spikes in body heat levels, severe malaise, and chronic fatigue.

It is established that Morgellons machines are commonly found in all body fluids and orifices; they have been found in bone joints, and are believed to routinely achieve full body systemic penetration.

It is reported by nearly all afflicted that Morgellons machines seem to have some kind of hive or 'group intelligence.'

Communicability appears to be possible and probable through all normal bacterial or viral vectors. Since they can withstand temperatures in excess of 1400 F, routine sterilization of medical/dental reusable medical equipment and instruments is moot.

It has been shown there are differences in There is also substantial evidence linking Chemtrail aerosol fibers to Morgellons fibers although proof of transmission through aerial spraying remains anecdotal.

Posted on: 2008/5/2 12:36
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Morgellons

See User information
det där låter ju helt sinnessjukt..ett nanofiber som tål temperaturer upp till och över 760 celcius, kan penetrera en människokropp, föröka sig, ta energi från vår kropp..samt har inbyggda batterier, den kan troligen kommunicera samt har en kollektiv intelligans..samt att den kan höja kroppstemperaturen och skapa en massa andra problem.

'Låter som ett star trek avsnitt : ) det står inget om hur dom tar sig fram eller penetrerar kroppen, hur den skapar infektioner och kroppstemperaturhöjningar.

Posted on: 2008/5/2 16:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Här är en intervju med forskaren Clifford Carnicom
http://rense.gsradio.net:8080/rense/s ... rense_carnicom_042908.mp3

Annat från Carnicoms undersökningar finns här
http://www.carnicom.com/morgobs1.htm

och här
http://www.carnicom.com/bloodtest1.htm

www.carnicom.com har en hel del info runt sambandet mellan morgellons och chemtrails.

Posted on: 2008/5/2 19:57

See User information
eftersom det är rense.com så är det disinfo och skrämsel.

detsamma gäller för carnicom.com

det som jag tycker är intressant är syftet med dessa siter, nån som har info om det?

Posted on: 2008/5/2 20:16

See User information
att göra disinfo skrattretande, hur och vad skulle det hjälpa?

Att det finns så man överdriver det så mycke att det blir löjligt och inte tror på det alls?

Posted on: 2008/5/2 21:14

See User information
Quote:

cfr2 skrev:
eftersom det är rense.com så är det disinfo och skrämsel.

detsamma gäller för carnicom.com

det som jag tycker är intressant är syftet med dessa siter, nån som har info om det?

alla siter innehåller desinfo. men en del innehåller ochså viktig info. Man kan inte katogerisera på det viset som du vill.

Carnicom startade mer eller mindre chemtrailsdebatten. så dom litar jag på i vart fall.

Rense får ju skit av många, men det är många som slänger skit på många. Så man kan inte veta, man måste utbilda sig själv, så man vet vad man snackar om, själv, utan stöd av olika profeter.

Posted on: 2008/5/2 21:18
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

See User information
hittade en sida med 14 st inteviuver ang Morgellons

http://www.rense.com/Datapages/morgRSPEC.htm

Posted on: 2008/5/3 21:38

Anonym
Detta är väldigt likt människor... Fast inte lika dimensionerat.
Varför är detta med kollektiv intelligens så ofattbart för alla?
Detta är förresten inte nanoteknologi, utan nanobioteknologi och det finns fler organismer som denna. Jag fick förresten ett klipp om en svamp som hade många liknande egenskaper för en tid sedan.

Redan 1674 beskrev Sir Thomas Browne om morgellons sjukdom, eller morgellons syndrom, men namnen gavs 2002 av Mary Leitao eftersom hennes son drabbades av detta.

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:

Detta är förresten inte nanoteknologi

Den berömda trasselbacillen, notera dess långa celler.
Resized Image

Posted on: 2008/5/3 22:29

Anonym
Vi har en användare som postar i alla trådar. Som anser sig ha kunskap om mycket.

Du är för mycket wowbagger, tagga ner.

Suck

Anonym
Quote:

Arthax skrev:
Vi har en användare som postar i alla trådar. Som anser sig ha kunskap om mycket.

Du är för mycket wowbagger, tagga ner.

Suck
Jasså? Så du hävdar jag har fel? Påvisa i så fall eventuella faktafel. Mina åsikter däremot har du ingen rätt att säga att de är fel. Dessutom postar jag i långt ifrån alla trådar.

Du kanske känner att det är bättre att sitta och klippa och klistra information från andra sidor som inte ens är på samma språk.
Det bästa anser jag vara om man läser igenom ursprungstexten och sedan informerar om detta genom att ge sin syn på saken och då gärna länkar till ursprungssidan för att påvisa sin källa.

Ge dig på såna som inte har kunskap istället. Eller frångår ämnet
Känner du dig hotad eller?
Blir det för mycket för dig föreslår jag att du istället gör någonting annat än att småsint lägga över problemet på någon annan.

Hävdar du att det är fel på min kvalitét för att jag också har kvantitet?

Jag trodde hela idén med ett forum var att tillföra trådar fakta och diskutera ämnet.
Ditt inlägg tillförde inte tråden så speciellt mycket. Tycker du?

Jag har redan skurit ner på mina egna teorier här, eftersom empiriker inte tycks vara välkomna här. Men du ber mig alltså att även skära ner på fakta om jag förstått dig rätt?

Känner du dig missnöjd med mig, så gör gärna en poll där du kan beskriva ditt problem och fråga andra användare om de tycker jag ska lämna forumet.

Dina åsikter om mig kan du i fortsättningen ta via PM.

Edited by Wowbagger on 2008/5/4 1:15:10
Edited by Wowbagger on 2008/5/4 1:30:01
Edited by Wowbagger on 2008/5/4 1:34:15

Anonym
Quote:
Jasså? Så du hävdar jag har fel? Påvisa i så fall eventuella faktafel. Mina åsikter däremot har du ingen rätt att säga att de är fel. Dessutom postar jag i långt ifrån alla trådar.

Du kanske känner att det är bättre att sitta och klippa och klistra information från andra sidor som inte ens är på samma språk.
Det bästa anser jag vara om man läser igenom ursprungstexten och sedan informerar om detta genom att ge sin syn på saken och då gärna länkar till ursprungssidan för att påvisa sin källa.

Ge dig på såna som inte har kunskap istället. Eller frångår ämnet
Känner du dig hotad eller?
Blir det för mycket för dig föreslår jag att du istället gör någonting annat än att småsint lägga över problemet på någon annan.

Hävdar du att det är fel på min kvalitét för att jag också har kvantitet?

Jag trodde hela idén med ett forum var att tillföra trådar fakta och diskutera ämnet.
Ditt inlägg tillförde inte tråden så speciellt mycket. Tycker du?

Jag har redan skurit ner på mina egna teorier här, eftersom empiriker inte tycks vara välkomna här. Men du ber mig alltså att även skära ner på fakta om jag förstått dig rätt?

Känner du dig missnöjd med mig, så gör gärna en poll där du kan beskriva ditt problem och fråga andra användare om de tycker jag ska lämna forumet.

Dina åsikter om mig kan du i fortsättningen ta via PM.

Runt, runt går den i systemet .. ord, ord utan mening

Anonym
Quote:

Arthax skrev:
Runt, runt går den i systemet .. ord, ord utan mening
Kanske ska sopa rent på din egen gård?

Det är DU som gått ifrån ämnet och det är JAG som tvingas svara på din obefogade kritik.
Jag påpekade för dig att du i fortsättningen kunde hålla dig till ett PM om du vill ge mig kritik. Enda orsaken till är att jag inte postar detta svar i ett PM är för att understryka det för dig och andra medlemmar. Dessutom är inte ord utan mening för att du inte förstår dom. Skrev jag för svårt till dig? Du kanske bör hålla dig till Bamse-klubbens forum i fortsättningen då.
En fråga... Du tillhör Y-generationen va? I så fall förstår jag i ditt fall varför man uttalar det "why?"
Det är såna som du som ger de övriga i din generation dåligt rykte.

Något fakafel har du ju inte påvisat. Du är bara ute efter att provocera andra för att du inte har kapacitet att förstå. Ytterligare en som är rädd för fakta och kunskap... Det är för sorgligt.

Jag ignorerar hädanefter dina påhopp

See User information
Sluta med ordbajseriet, morgellons är värre än ni kan skriva.
Era ord blir löjliga och dessutom av banan.

Posted on: 2008/5/4 19:53

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper