vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Kroppsdelar kan växa tillbaks

See User information
http://www.dailymail.co.uk/pages/live ... 3099&in_page_id=1965&ct=5

Ja, vad ska man säga... är detta möjligt?

Posted on: 2008/5/3 17:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Kroppsdelar kan växa tillbaks
Tvivlar starkt på detta. Varför kan då inte grisen regenerera kroppsdelar?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

benvolio skrev:

The Eye...Handlingen är centrerad kring en ung kvinna som fått nya hornhinnor transplanterade på sina ögon. Efter operationen får hon varsel. Genom efterforskningar finner hon att hon drabbats av det omstridda fenomenet kallat "cellminne" som innebär att personen som mottagit en transplantation kan plocka upp minnen och egenskaper från donatorn. Såg filmen härom dagen.Idag kan vi läsa i Aftonbladet om en man som fått ett hjärta från en annan man som begick självmord. Efter transplantationen begick även mottagaren självmord. En tillfällighet?

Två män hade samma hjärta
– båda tog sitt liv

"MÖRKRET" VAR KVAR

Sonny Graham fick ett nytt hjärta av en man som tagit sitt liv. Här syns han på en minneshögtid för donatorn tillsammans med sin nya fru – donatorns änka. Men det var inte bara kärleken som gick i arv, den gångna helgen tog även Sonny sitt liv.

Sonny Graham fick ett nytt hjärta av en man som tagit sitt liv.
När han sedan träffade donatorns änka uppstod kärlek – och de gifte sig.
Nu har även Sonny Graham begått självmord.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2216869.ab

"Så studera då med förstånd... En som har ben eller arm avzzågat misster missar inte att det"kliar"fortfarande i stortån tx..vad jag vet så är det inget man kan göra det hela huvudet offocielt i a f..:::))

http://www.elizabeta.se/Undermedvetna ... rmedvetnaCellminnet1.html

Posted on: 2008/5/3 18:48

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
För att det har du tuggat det i dig...

Posted on: 2008/5/3 18:49

Anonym
Quote:

sale skrev:
Sonny Graham fick ett nytt hjärta av en man som tagit sitt liv.
När han sedan träffade donatorns änka uppstod kärlek – och de gifte sig.
Nu har även Sonny Graham begått självmord.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2216869.ab
Artikeln är från 2008-04-09 Det är iofs inte viktigt om det är från idag eller då, jag käbblar inte med dig. Det jag ville säga är att jag skrev om detta ganska kortfattat på min blogg då
http://c0mputerr0r.blogspot.com/2008/04/minneslagring.html

För att citera mig själv:
"Jag läste följande artikel på aftonbladet och det väcker en intressant fråga. Kan organ lagra minnen? Naturligtvis inte svarar du kanske, men om du tänker efter ordentligt är det inte så omöjligt. Vetenskapen kan ju inte ens förklara hur minnen lagras i en hjärna. Jag har läst om flera som lagt sig till med någon egenhet eller fått smak för någonting som varit specifikt för sin donator."

Quote:

sale skrev:
För att det har du tuggat det i dig...
Hade inte asarnas i fornnordisk mytologi en gris eller bock eller nått man kunde äta och sedan la man alla ben i skinnet och morgonen därpå levde djuret igen? Har för mig Loke lurade några barn att knacka ett ben, så detta djur blev halt.

See User information
[quote]
Wowbagger skrev:
Det är iofs inte viktigt om det är från idag eller då, jag käbblar inte med dig.

För att citera mig själv:
/quote]Det har du redan gjort!Men vad vi får uppleva beror på tidigare val. Viljan är fri. Vi kan välja att anta livets utmaningar och växa med problemen eller se dem som hinder och stötestenar. Hur vi än gör, så skördar vi det vi sått. Vi får alltid ta konsekvenserna av vad vi tidigare gjort och de åsikter vi haft.

Posted on: 2008/5/3 19:39

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
Du är ju en GRIS själv,eller har jag missat något:)Då tar vi bort BÄÄÄBÄÄÄ å läger in NÖFFNÖFF:) is..

De flesta av oss har barndomsminnen förknippade med den hårt arbetande och godmodiga Grisen. Vem har inte någon gång sparat i en spargris? När vi blev äldre associerades Grisen med mindre angenäma saker. Då fick vi lära oss att inte "äta som en gris", inte "grisa ner" och att man var en riktig "smutsgris". Det finns de som kallar polisen för gris och de flesta män har åtminstone någon gång skällts för att vara en "mullig mansgris". Men vad vi än skyller den stackars Grisen för, så är han i de flesta fall helt oskyldig. Grisen är nu en gång för alla inte alls den som vi tyckts tro.ELLER ETT STORT SVIN hehe det var bara skoj det sista.;)

Utan tvekan är WOW,svänliga /själ/själar med obegränsad ambition.

Posted on: 2008/5/3 19:50

See User information
Quote:

benvolio skrev:

Jag tror att det går, på nått sätt, varför inte.

Jag har även läst en historia om en man som var på väg till Mc donalds för att köpa chicken mc nuggets. Krockade och dog. Något av hans organ transplanterades till en annan människa som när denna person vaknade upp var sugen just på Mc nuggets, vilket han i stort sätt aldrig åt.? cell minne e nog förklaringen,

jag var för några år sedan på en föreläsning "ganska flummig" men en del mycket intressanta tankar. Människan har i stort sätt samma dna uppsättning som ödlorna "salamandern" och den kan låta sitt ben växa ut. Om tex ett går av, kanske vi kan väcka dessa dna strängar på något sätt pratade hon om mm, intressanta tankar ialla fall.

Hur som helst, för ca 2 år sedan tog några ett patent på en ultraljuds maskin som kunde få tänder att laga sig + växa ut igen,

vad är egentligen möjligt när vi inte är låsta i tanken, + nya tekniska lösningar som hjälp medel,

http://www.engineering.ualberta.ca/news.cfm?story=47557

http://www.breitbart.com/article.php? ... 7.2422eofv&show_article=1

Posted on: 2008/5/3 20:22

Anonym
Biologiskt sett är vi väldigt lika grisen.

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
Biologiskt sett är vi väldigt lika grisen.
Han är klok och han är mycket uttråkad. Det är nästan som om han vet bättre än andra människor och ger efter för resten av oss och våra barnsliga nycker.
Detta förvärrar bara situationen och gör han rasande. Men hans ilska är ingen som uttrycks. Den är ett långt, lågt kokande. Inga raserianfall eller scener. Bara ånga som pyser ut ur öronen.
Men wowbagger är en godhjärtad individ, så hans tjurighet varar aldrig länge. Han eller hon känner verklig och djup tillgivenhet för vänner och kära och är mycket noga med att respektera lojaliteter. Han är en fredsbevarare och diplomat.:)obs från PM!

Posted on: 2008/5/3 20:31

Anonym
Jag tror definitivt inte att jag vet mer än andra människor.

Hmmm... från vems PM?

Jag tror att människor bär på all kunskap, men måste återvinna den inom sig själva. Jag tror på att förlösa denna kunskap och därför skriver jag ofta så individen tvingas tänka själv. Jag säger inte att jag vet mer än individen, jag bara försöker hjälpa till att förlösa denna kunskap.
Jag har förvisso en ilska, men denna ilska är riktad mot mig själv. Att jag inte gör mig socialt förstådd. Jag blir ibland rädd jag har tappat min yta (som i ytlighet).
När jag försöker återta denna ytlighet blir jag anklagad att inte tillföra forumet något och när jag skriver för att främja er intelligens tror folk jag försöker sätta mig på er.

Som personlig kuriosa kan jag tillägga att jag just nu sitter och spelar Grand Theft Auto IV, för att återta min forna identitet då jag faktist tyckte spel av den karaktären var roande. Visst är spelet imponerande, Men mycket åka runt blir det.

Kanske min ytlighet regenereras som kroppsdelar påstås göra i denna tråd.

Det var iofs en fin beskrivning av mig, men rätt ska vara rätt.

See User information
en fingertopp är ingen kroppsedel, men funkar gör det nog.

Inte ett ben precis, heller inte en arm.
Resized Image

Posted on: 2008/5/3 21:45
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

Anonym
En fingertopp är en lem, eller en extremitet. Detta betyder just "utskjutande kroppsdel", så en fingertopp är visst en kroppsdel, eller åtminstone hör till en kroppsdel. Men mig veterligen finns det inget ord som decimerar detta samlingsord till en fingertopp.

När jag fick en del av mitt långfingers sida avskuren ner till benet fick jag iofs en salva som blandades i en gasbinda som jag fick runt mitt finger. Gjorde förbannat ont att byta denna gasbinda, eftersom den i etapper växte ihop med fingret och jag har för mig proceduren upprepades 6 gånger. Själva fingret var avskalat ner till benet, så man kunde se cirka 5mm av benet, men såret var allt som allt ca 3cm. Det synns bara att någonting har hänt om man tittar lite noggrant.
Men orsaken att jag ställer mig skeptisk till regenerering på människor är dels för att min skada inte var en extremitet och dels för att jag har svårt att se producerandet av en nagel bli återställt på en fingertopp.

Sensmoral: Ge aldrig någon med kniv "fingret"

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
"utskjutande kroppsdel","
En arm då.Eller en hand kanske?Som sagt det går ,jag lästa om ett hjärt(gris) om jag mins rätt ,klart dom provat.

Posted on: 2008/5/3 22:19

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
En fingertopp är en lem, eller en extremitet. Detta betyder just "utskjutande kroppsdel", så en fingertopp är visst en kroppsdel, eller åtminstone hör till en kroppsdel. Men mig veterligen finns det inget ord som decimerar detta samlingsord till en fingertopp.

När jag fick en del av mitt långfingers sida avskuren ner till benet fick jag iofs en salva som blandades i en gasbinda som jag fick runt mitt finger. Gjorde förbannat ont att byta denna gasbinda, eftersom den i etapper växte ihop med fingret och jag har för mig proceduren upprepades 6 gånger. Själva fingret var avskalat ner till benet, så man kunde se cirka 5mm av benet, men såret var allt som allt ca 3cm. Det synns bara att någonting har hänt om man tittar lite noggrant.
Men orsaken att jag ställer mig skeptisk till regenerering på människor är dels för att min skada inte var en extremitet och dels för att jag har svårt att se producerandet av en nagel bli återställt på en fingertopp.

Sensmoral: Ge aldrig någon med kniv "fingret"

Han hadde ju inte ens tappat nageln, alltså inga "kroppsdelar"

Posted on: 2008/5/3 22:25
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

Anonym
Jag vet inte vad jag fick om jag ska vara ärlig, men jag kan ju ta en bild av det. Om nageln inte försvann är jag övertygad om att det går också. Jag tolkade "fingertopp" som ned till första leden typ.

uppdatering: Jag har försökt, men blixtens ljussken gör att ytan av mitt finger blir för starkt belyst.

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
Jag vet inte vad jag fick om jag ska vara ärlig, men jag kan ju ta en bild av det. Om nageln inte försvann är jag övertygad om att det går också. Jag tolkade "fingertopp" som ned till första leden typ.

uppdatering: Jag har försökt, men blixtens ljussken gör att ytan av mitt finger blir för starkt belyst.

Man ser på bilden att det bara var hud han hade tappat.

Posted on: 2008/5/4 11:40

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper