vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Anonym
Re: Grundtips för att undvika systemet?
Quote:

JohnC skrev:
det är ju det som hänt, slopa arvsrätten!
Och jag förklarar hur samma sak skulle hända även utan pengar. Med uttalanden som att slopa arvsrätten kan du ju alliera dig med din kompis Bill Gates. Han har i stora drag gjort sina barn arvslösa.
Skulle arvsrätten slopas fattar du väl att rikedomar delas upp inom en familj, eller delas ut innan döden inträffar? Tänk! rapportera inte bara vad du själv läst. Försök att komma fram till en lösning själv och inte bara ställa dig bakom någons annans lösning.
Försök att utveckla var rikedomarna skulle gå om arvsrätten skulle slopas. Till staten som så mycket annat du talar om?
För så är det. Mycket av det du talar om gagnar främst staten. Saker och ting låter säkert jättebra i dina öron, men du verkar inte ens kunna förklara med egna ord utan använder, oftast kortfattat, andras ord. Ta till dig informationen du konsumerar och bearbeta den, annars blir du ingenting annat än en minnesbank och ingen processor.

Ibland tror jag nästan att det är de vakna som är de 500 miljonerna. Och att NWO är beskrivet med så hemska metoder att hålla fast vid styrelsesättet för att smutskasta oss. Tänk på den du.
Om du klassas vaken klassas jag nog som "levande"

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:

Om du klassas vaken klassas jag nog som "levande"

ordet vaken är bara ett pseudobegrepp.

Posted on: 2008/5/4 14:50
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

JohnC skrev:
Aha... Åhhhh... *tar sig för pannan*
Vilken tur att du klargjorde det... Som jag har undrat varför forumet varit så dött på nätterna... Har precis verkat som folk sover då... Men dom gör det då alltså?

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
Quote:

JohnC skrev:
Aha... Åhhhh... *tar sig för pannan*
Vilken tur att du klargjorde det... Som jag har undrat varför forumet varit så dött på nätterna... Har precis verkat som folk sover då... Men dom gör det då alltså?

"Tur"? Trodde du hade vaknat, men nu vet du att det bara e pseudo, om det verkar så.

Posted on: 2008/5/4 22:05
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:

Skulle arvsrätten slopas fattar du väl att rikedomar delas upp inom en familj, eller delas ut innan döden inträffar?

Vi ger alla pengar till kommunistpartiet i Kina, då blir det kärlek.

Posted on: 2008/5/4 22:07

Anonym
Quote:

Filipino-Monkey skrev:
Det går inte att undvika systemt i sverige. Jobbar du ihop pengar och köper en liten kåk någonstans och fixar el o vatten själv. Försörjer dig på att jobba svart, så måste du fortfarande betala skatt. En bil kommer du behöva ute på landet och den måste besiktigas osv. Du måste betla fastighets skatt för ditt hus. För att kunna göra det här måste du ha en inkomst, och om du bara jobbar svart kommer du att bli skönad. Alt så fixar du en sjukskriving eller nått men då krävs det läkarbesök och massa jidder med försökringskassan. Att leva på soc funkar inte om du äger ett hus.

Vad är det för snack? Varför måste du besktiga bilen t.ex? Om du inte är beroende av systemet och verkligen MÅSTE ha en bil får du väl köra med den utan att besiktiga och skatta etc.. Att se till att bilen är trafiksäker är inte statens jobb, det är upp till var och en!
Varför måste du ha ett hus? Släng upp ett tält eller en hydda. Måste du ha ett hus, se till att någon straight släkting som fortfarande är en del av systemet äger huset så inte kronofogden kommer o tar huset för dig när böterna börjar hopa sig för att du kör med en obesiktigad bil. :) Att bli sjukskriven eller leva på soc är inte alternativ om man vill leva utanför systemet.
Sätt dig o jobba några månader med att fixa en inkomst från internet så kommer du att vara mobil, inte alltför svårt om man lägger manken till. Eller jobba svart som sagt. Inte alltför kul dock. Lönearbete försöker man helst undvika.
Att bli skönstaxerad o få skulder är inget man bör vara rädd för. Det är med hjälp av rädslan att hamna utanför som de håller oss kvar i systemet..

Själv är jag fortfarande "kvar" på sätt o vis, men håller på o ordnar det för mig för att kunna bli oberoende inom kort.

See User information
ska ni leva utanför samhället så har ni fan inte på samhällets vägar att göra heller, sammhället är vi alla..vi äger det mesta tillsammans.
Varför ska jag betala bilskatt mm för att du ska snylta på vägar som du inte är beredd att vara med och betala för?

Är det inte bara så att ni är lata idioter som inte vill jobba? Vill ni bli oberoende så jobba ihop en jävla massa stålar, antingen genom sparande eller genom att komma på nåt smart som är lagligt.

Fast det vore lite roligt om alla föddes lika rika eller fattiga, blev lite väl patetiskt när stormen gudrun blåste ner lite skog, dom som var oförsäkrade gick staten in och täckte upp för, därför det var synd om dom som ärvt sin skog i generationer..en del stackare hängde sig i garaget...tänk vi som inte ens ärvt nån jävla skog för tio mille hur jävla synd det är om oss!!! : )

Posted on: 2008/5/5 15:28

Anonym
Det står i dom mänskliga rättigheterna att jag har tillgång till ALLT som alla personer, egon o Lemmings har. Ställer du dig framför min rätt så sjunker du då du skapat egna lagar och regler, det är olagligt bör du veta om.

Ta görna reda på lagar och regler, vad dom egentligen säger och betyder!

Molgan, du är också ute på djupt vatten, tänk på hur du skäller och domderar, är allt ditt utanför, alla vägar, alla byggnader eller så? Du har så fruktanslöst fel i det du säger och har ingen aning om vad vi vill med våra liv ute i naturen. Eller varför vi väljer det sättet att leva istället.

See User information
jomentjena, Ute i naturen behöver du ingen bil samt allemansrätten gäller.

Vidare om dina mänskliga rättigheter, lycka till med dom.

Posted on: 2008/5/5 18:42

Anonym
Allemansrätten, vad vet du om den, vem har skrivit på den?

Mig veterligt: Eftersom ingen har skrivit på den så gäller den lika mycket som mitt dasspapper. Men det gör inget, jag behöver inte ett papper för att göra rätt ute i naturen.

Sen så åker jag precis vart jag vill, när jag vill, hur jag vill, för jag är fri att resa vart som helst :) Det står rakt och slätt i dom mänskliga rättigheterna, inte säker på vilket kapitel, du får leta lite.

See User information
De mänskliga rättigheterna är väl ett skämt i sig självt, men blev lite nyfiken på dom : )

Det första jag fick fram var detta

FN-konventionens innehåll
I FN:s konvention om ekonomiska, sociala och kulturella rättigheter stadgas bland annat rätten till social trygghet, rätten till en tillfredsställande levnadsstandard, rätten till utbildning, rätten till hälsa samt rätten till arbete. Dessa rättigheter återknyter således till centrala politiska frågor om ekonomisk fördelning, arbetsliv, hälsovård, utbildning och familjepolitik vid sidan av mer övergripande aspekter om en tillfredsställande levnadsstandard.

klickade på en länk nedanför som utvecklar rätten till arbete och fick fram detta.

Rätten till arbete innebär inte en ovillkorlig rätt till ett arbete, utan en skyldighet för staterna att vidta åtgärder som syftar till att avskaffa arbetslösheten.

Så jag vet inte riktigt, verkar som man i praktiken kan tolka dessa rättigheter precis hur man själv vill, men i slutändan nånstans är det väl en domstol som tolkar dom rättigheterna precis som den vill.

http://www.manskligarattigheter.gov.s ... bnavid=4&subnavinstance=3

Posted on: 2008/5/5 19:31

See User information
Quote:

ance skrev:
Allemansrätten, vad vet du om den, vem har skrivit på den?

Mig veterligt: Eftersom ingen har skrivit på den så gäller den lika mycket som mitt dasspapper. Men det gör inget, jag behöver inte ett papper för att göra rätt ute i naturen.

Sen så åker jag precis vart jag vill, när jag vill, hur jag vill, för jag är fri att resa vart som helst :) Det står rakt och slätt i dom mänskliga rättigheterna, inte säker på vilket kapitel, du får leta lite.

grundtips, riksdagen, veterligen

Posted on: 2008/5/5 20:00

Anonym
Lagar och rättigheter kräver lika mycket studerande som konspirationen, erna!

För övrigt så är regering nåt som finns till för att vi inte skall få problem, och en hel del instanser arbetar på uppdrag ifrån regeringen. Något gick givetvis fel någonstans, och man glömde bort sina mänskliga rättigheter, och började aggera person istället.

Där är skillnaden mellan lagarna och reglerna. Anser du dig vara person så behandlas du på ett sätt, anser du att du är människa så behandlas du annorlunda, MEN, det är inte rättigheterna som ger dig rätten till dom mänskliga rättigheterna, det är ditt sätt att vara människa som ger dig rätten.

Stor skillnad, JETTESTOR!

Anonym
Får lägga till, det e så jag ser det! Jag förmodar att många behöver läsa på en del lagar, jag tycker själv att det kan bli ruskigt rörigt ibland. Och vissa saker betyder mer än andra, o missar man en paragraf som väger, så kan hela stegen brista o så vidare, dumt! Så med tanke på vad ämnet handlar om, kolla upp själva!

Enligt lagen så måste man veta om den! Jag tycker det låter så fruktanslöst komiskt :)

(rek vid Robert Menard - google video)
( The Magnificent Deception, t.ex )

Morrn

See User information
ah, men börja inte babbla om skillnaden på en person och en människa när dom tar in dig på akutpsyk, för då får du smaka på den stora sprutan : )

Posted on: 2008/5/6 16:02

Anonym
Fundera istället på om du är ditt personnummer, eller om du är nåt annat! Betydelefull skillnad!

Fundera också på om det är du på kortet, eller om det är ett kort som liknar dig. Samma skillnad!

Du har en person, du är inte en!

See User information
näe, du är en person, det du har är en personlighet.

Posted on: 2008/5/6 21:04

Anonym
Du har rört till det ordentligt för dig ser jag.

Du får ursäkta, men slå upp ordens betydelse. Ord är inte bara toner man sätter ihop hur som helst, vart och ett har en unik betydelse, och varje ord härstammar någonstans, dom har ofta en gedigen betydelse, som många inte tänker på.

Molgan, är du en individ?

See User information
där har du helt fel, flera ord kan betyda helt olika saker beroenda på i vilket sammanhang dom används, var orden kommer ifrån osv är helt ovidkommande eftersom det dom uttrycker just idag och i sitt sammanhang är det Väsentliga.

Och ja jag är en individ.

En individ är en odelbar medlem av en grupp. Alla individer har en identitet som unikt skiljer dem från varandra.
Motsatsen till individ är kollektiv.

Enklaste sättet att undvika systemet är att alltid använda kontanter, och inte använda några plastkort eller bankkonton alls, men det är ju ganska opraktiskt, och har man inget skumt för sig ganska onödigt också, fast har man bestämt sig för att inte betala skatt, eller att man aldrig mer vill ha riktad reklem hem i sin brevlåda kan det ju vara bra.

Posted on: 2008/5/7 14:19

Anonym
Den biologiska facktermen på individ, och därför viktigt med vilken betydelse i grunden, lyder så här.

individ

individ, (lat. indivi´duum 'något odelbart', 'odelbar partikel'; jfr grek. a´tomos, se vidare atom) fackterm inom biologin. Hos högre djur betecknar ordet individ vanligen den ontogenetiska produkten av en befruktad äggcell.

Individen är dum, (duum),
och står bara för köttet, din kropp. Man är inte sin kropp enligt min vetskap, och vad jag känner är verkligt. Man nyttjar kroppen. Som sagts förut, man är inte bilen, utan föraren.

För övrigt så är ordens verkliga betydelse oerhört viktigt, annars så får man problem att uttrycka sig ordagrant. En träbit är bra om den är gjord av trä, och är en liten bit, dumt att blanda in grodor och pelikanbajs i det här.

Ordet person, individ och människa, är det då samma sak måste jag fråga dig. Jag ser det helt och hållet uppdelat. Jag är en själ, som använder en individ, (kropp), och sen på det kan jag lägga en person om jag så skulle vilja, men det vill jag inte. Jag är en människa som är medveten om att jag är en själ, som cruisar runt i en kropp.

Anonym
Ance, jag förstår betydelsen av individ när du förklarar så bra..
Vad är då betydelsen av person?

När det kommer till olika lagar o rättigheter osv..
Jag behöver inte ha mina rättigheter nedskrivna av en människa/organisation på en bit papper. Jag vet vilka rättigheter jag har, dem har jag fått av min skapare. Jag har rätt att ta del av det som naturen ger oss. Jag har rätt att skapa det jag vill skapa o säga det jag vill säga.

Ingen har någonsin frågat mig om jag vill ha någon väg byggd. Varför ska jag då betala för den?

Quote:
Oz: Liber LXXVII

"the law of
the strong:
this is our law
and the joy
of the world." AL. II. 2

"Do what thou wilt shall be the whole of the Law." --AL. I. 40

"thou hast no right but to do thy will. Do that, and no other shall say nay." --AL. I. 42-3

"Every man and every woman is a star." --AL. I. 3
There is no god but man.

1. Man has the right to live by his own law--
to live in the way that he wills to do:
to work as he will:
to play as he will:
to rest as he will:
to die when and how he will.
2. Man has the right to eat what he will:
to drink what he will:
to dwell where he will:
to move as he will on the face of the earth.
3. Man has the right to think what he will:
to speak what he will:
to write what he will:
to draw, paint, carve, etch, mould, build as he will:
to dress as he will.
4. Man has the right to love as he will:--
"take your fill and will of love as ye will,
when, where, and with whom ye will." --AL. I. 51
5. Man has the right to kill those who would thwart these rights.
"the slaves shall serve." --AL. II. 58

"Love is the law, love under will." --AL. I. 57

Anonym
Var vänliga och återgå till trådens ämne.
Diskussioner om vad en person är diskuteras lämpligen i separat tråd

See User information
Jag tycker ju att man istället för att isolera sig från samhället ska skapa ett nytt samhälle (man trivs med) tillsammans med likasinnade.

Att fega ur och gömma sig är fel ur alla synvinklar. Vi människor lever för att umgås. Det är den enda meningen med livet jag hittat som gemensamt för alla religioner och livsfilosofier. En ensam människa är ingenting.

Vad gäller upprättandet av en ekonomi kan man väl införa en finit handelsvara (låt säga pengar som inte kan genomgå kreditexpansion av bankers utlåning). När man som samhälle sedan beslutar sig för att göra någonting tillsammans (påbörja ett projekt som kostar) så plockar man bara in dessa pengar som en % av varje individs nuvarande innehav av handelsvaran. (Motverkar hamstring av resurser). Då beskattas de som inte cirkulerat resurserna tillräckligt, eller med andra ord, de som inte gett andra människor arbete.

Så gjorde man förr i tiden (undantaget kungen), då fanns bara förmögenhetsskatt, då tog man en viss mängd av bönders säd och en viss mängd av andra ägodelar. Sedan kom den vidriga inkomstskatten. Nu straffas de som arbetar men inte har några pengar efter sina grundläggande utgifter i slutet av månaden. De rika som inte arbetar och därför saknar arbetsinkomst slipper ur den aspekten helt denna beskattning. De rika arbetar nuförtiden istället med investeringar som inte är beskattningsbara förens de omvandlas tillbaka till pengarform. Pengarnas arbete beskattas alltså inte, bara mängden pengar som de rika tar ut som pengar och konsumerar/cirkulerar tillbaka till övriga samhället.

Den som inte vill bli beskattad i en sådan ekonomi behöver bara se till att förbruka de pengar/'finita handelsvaran' som denne äger/'arbetat ihop'. Fatta vad det skulle motivera människor till att köpa varor och tjänster! Vi skulle börja producera så mycket överflöd att vi kunde minska ner arbetstiden för alla efter ett litet tag.

Sedan kan man fråga sig om det behöver finnas egendom i en sådan ekonomi. Men här kan människor inte längre föreställa sig hur världen skulle se ut....

Hittade dessa filosofiska tankar utspridda i landet för något år sedan och har försökt hitta källan...

Posted on: 2008/10/28 17:27

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper