vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Den nya världsordningen på Wikipedia

See User information
Ta en titt å denna:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Den_nya_v%C3%A4rldsordningen

Jag vet inte om jag missat något, men vad är det som säger att just den kristna högern i USA skulle ligga bakom denna ???

Om inte annat så kan folk här på sidan hjälpa till med att göra texten mer omfattande än vad som redan är..

Posted on: 2006/2/16 14:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Den nya världsordningen på Wikipedia
Vi får väl hjälpa till fruktansvärt mycket :)

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Texten syftar inte till att den kristna höger är bakom NWO utan att konspirationsteorin är populär bland dem.

En intressant fråga är vad som anses vara den gamla världsorningen som vi i så fall skulle leva i idag.

Jag tror man menar den polariserade "kallakriget" världsordningen där terrorbalansen mellan USA och Ryssland utgjorde en maktbalans.

Innan Andra Världskriget fanns en helt annan Världsordning där framför allt Storbrittaniens geostrategiska intressen styrde.

Med den nya Världsordningen tror jag att man syftar till en maktbalans med en superstat, USA. Där all internationell handel och politik styrs utifrån Amerikanska intressen allena.

Hotet är därför framför allt en för snabbt växande ekonomi i China och Indien. Men även Europas Förenta Stater är ett hot. Både vad avser en stark världsvaluta och politiskt inflytande i FN och Värdsbanken mm.

Posted on: 2006/2/16 15:50

See User information
Jag har en känsla av att wikipedia är cencurerat. Inget av det jag skrivit har fassnat.

Om det är självcencur eller organiserat vet jag ej, men jag känner att det är någonting som är fel.

Tidigare läste jag att många fakta hade tagits bort och cencureras. Bla info om Londonbombningarna, tex att det körts övningar samma dag. Någon lam ursäkt att det inte platsade informationsmässigt.

Dock på är 9/11 infon ganska bra, fast det står inte under huvud 9/11 sidan utan därifrån går man till 9/11 Truth movment, och där finns det i slutet en läng till 9/11 conpiracy. Som jag förstod det.

Posted on: 2006/2/16 21:07

See User information
Jag editerade just denna sida.

http://en.wikipedia.org/wiki/Septembe ... tacks#Conspiracy_Theories

Detta är den nya texten (Jag va bara till slutet)

Conspiracy Theories

Since almost immediately after the attacks, 9/11 conspiracy theories about possible U.S. Government involvement were fostered. Critics across the political spectrum dismiss this speculation about 9/11 as being unproven allegations that are completely dubious and even fantastic in their claims. But there are on the other hand several scholars, military, firemen, police and high politicians who support these claims. These clames are allso gaining more and more support by the people. The official theory has not been proven, and has in several cases ben proven to be false.

Så får vi se om en vecka om det är tillbaka till det som stod innan.

Posted on: 2006/2/16 21:36

See User information
Bra jobbat Micro. Det ska bli kul att se hur mycket de har ändrat på detta i "land of the free"...

Posted on: 2006/2/16 22:05

See User information
Man skulle kunna nämna Cynthia McKinney som är den kongressledamot som drivit ärendet längst med kongressförhör och liknande.

Jag läste någonstans om en undersökning som visade att äver 55% av den Amerikanska befolkningen trodde att Bush Administrationen hade något att göra med attackerna. Det är ovanligt mycke för en såpass omfattande konspiration.

Det finns ju också två teorifalanger som kallas LIHOP och MIHOP.
Let it Happen on Purpose och Made it Happen on Purpose.

Lihop menar att Bush Administrationen kännde till planerna och såg till att det lyckad för att det kunde hjälpa deras agenda. Mihop som jag tror på menar att hela 9/11 var en "False Flag" Black Op.

http://en.wikipedia.org/wiki/False_flag

Posted on: 2006/2/17 8:20

See User information

Micro:

Nu kan man läsa på den sida du editerade:

"Since almost immediately after the attacks, conspiracy theories about possible U.S. Government involvement and other speculations were fostered by political opponents to the Bush administration, anti-American groups and those looking to make a quick profit. Critics across the political spectrum dismiss this speculation about 9/11 as being unproven allegations that are completely dubious and even fantastic in their claims."

Så de HAR ändrat.

Posted on: 2006/2/17 14:00

See User information
Då kanske vi ska ändra tillbaka igen..

Posted on: 2006/2/17 14:21

See User information
På dom bara!
Var inne och kollade ca halv 11 och då var det ändrat...

EDIT: Igår kväll, kanske jag ska tillägga...

Posted on: 2006/2/17 18:13

See User information
Hmmm kanske dags att komplettera denna lite.

http://sv.wikipedia.org/wiki/9/11#Alternativa_teorier

Posted on: 2006/2/17 18:56

See User information
Jag skrev några rader. Ändrade även i den amerikanska verren en gång till.

Posted on: 2006/2/17 22:27

See User information
Perfekt.

Vi får väl se hur mycket de censurerar på den svenska sidan.

Posted on: 2006/2/17 22:35

See User information

Det är skrämmande hur *fort* de ändrar tillbaka. Det måste ju betyda att wikipedia är mer bevakat än vad man först skulle kunna tro...

Posted on: 2006/2/19 20:26

See User information
Kan "vi" - så, kan väl "dom"!? - hö, hö... Nåja, det där fixar väl sig...

Posted on: 2006/2/19 21:38
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper