vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »

Anonym
Re: Hur länge kan en kondensstrimma ligga kvar?
Jag tror att det främst handlar om att fylla jonsfären med något som behövs av en Jonkanon. (Eller Ion Cannon för er som är bekanta med Command & Conquer)

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
zpz eller ,
jag undrar hur du tänker , om man observerar lite grann vad som händer................för mig som gör det så........
i söndags var himlen klarblå inte en enda strimma av plan........
och jag bor i ett hett område vad det gäller trafik i luften.

Men på måndgen så va det som om det brakade lös, inom ett par timmar va himlen helt full av trails och det fortatte över dagen sombildade ett dis över himlen. Svarta trails som följde andra var helt i blickfånget, fan som det gick undan, ska jag räkna under dagen så säger jag minst mellan 50 till 100 plan.

Jag ska räkna mer noggrant senare.

Likadant idag tisdag,

Det känns som om det går i vågor av sprayande, titta lite närmare så ser du mönstret.

Fota, ja fota dom, kamera, kanske eller en bra stövel kan hjälpa.
.

Posted on: 2008/5/8 20:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
zpz eller ,
jag undrar hur du tänker , om man observerar lite grann vad som händer................för mig som gör det så........
i söndags var himlen klarblå inte en enda strimma av plan........
och jag bor i ett hett område vad det gäller trafik i luften.

Men på måndagen så va det som om det brakade lös, inom ett par timmar va himlen helt full av trails och det fortatte över dagen som bildade ett dis över himlen. Svarta trails som följde andra var helt i blickfånget, fan som det gick undan, ska jag räkna under dagen så säger jag minst mellan 50 till 100 plan.

Jag ska räkna mer noggrant senare.

Likadant idag tisdag,

Det känns som om det går i vågor av sprayande, titta lite närmare så ser du mönstret.

Fota, ja fota dom, kamera, kanske eller en bra stövel kan hjälpa.

Posted on: 2008/5/8 20:03

See User information
Du är medveten om att det är helt vanliga trafikflygplan som orsakar strimmorna va?
http://www.flygbilligt.com/radar/

Anledningen att det går i vågor som du säger är pga att de meteorologiska förhållandena varierar. När förhållande är de rätta bildar mer eller mindre alla plan på en viss höjd långa kvarliggande strimmor. När förhållandena inte är de rätta blir det inga kvarliggande strimmor.

Apropå fotogafering har du en utmärkt diskussionstråd här, där fotade plan på hög höjd identifieras: http://www.g-kraft.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=6321&start=975

Posted on: 2008/5/8 20:10

Anonym
Det spelar ingen roll om vissa personer skulle få syn på ett plan när de vrider på sprayen, de skulle tro att "gynnasamma förhållandet" har uppstått.

See User information
http://contrailscience.com/broken-contrails/

Contrails are clouds made from water vapor that condenses then freezes behind a plane engine. Since the engines are on constantly, it seems a bit odd when you see contrails with gaps in them, or even contrails that stop and start. If the engine is pumping out a constant amount of water, then why is the trail not constant? This puzzle is sometimes seized on by people who think that persistent contrails are actually “chemtrails”, or some kind of deliberate spraying operation.

But it’s actually very simply. The amount of water in the exhaust is pretty constant, but the amount of moisture in the air is not. The humidity varies with altitude, and a layer of low humidity can be sandwiched between two layers of high humidity. As a plane climbs or descends through this layer, then the trail will only form in the areas of high humidity, and so look like it was “switched off” in the area of low humidity.

You can get the same effect with temperature. A warm layer of air can actually lay on top of a colder layer in what is called an “inversion” (you’ll hear this on the weather sometimes, referred to as an “inversion layer”). When a plane flies through this inversion layer, the trail can be “broken”.

It’s not just climbing or descending flights either. The boundaries between these layers is not flat, and gravity waves or rising convection currents of air can create large volume of air that differ in temperature and/or humidity from the neighboring air, and so can break (or make) the contrail when then plane flies through them.

Och sen när finns det reglage för att slå av och på "spray" i trafikflygplan?

Posted on: 2008/5/8 20:41

See User information
Quote:

HURENSOHN skrev:
Det spelar ingen roll om vissa personer skulle få syn på ett plan när de vrider på sprayen, de skulle tro att "gynnasamma förhållandet" har uppstått.

Jag tror säkert chemtrails existerar. Jag kan säga att jag är ganska säker på att det existerat/existerar i USA, och säkerligen i EU och andra länder också.

Däremot är jag också ganska säker på att en kondensstrimma kan sträcka sig över himlen och breda ut sig till ett moln.

Flygkunniga verkar ju förstå hur det fungerar och dom säger att i kall och fuktig luft kan den ligga kvar flera timmar.

Tydligen så ligger dom flesta flyg på ca 12.000 meters höjd?
Där ska det tydligen vara en bit under nollan under hela sommaren. Alltså ganska kallt.

Det gör det ganska svårt att peka på strimmor och bestämt säga att det är en chemtrail.

Rätta mig om jag har fel?

Nu känner jag inte till eran tidigare debatt med zpz2, men ni verkar håna honom och zink i ett antal trådar.
Han har ju en del vettigt att säga, även om jag inte håller med han i mycket.

Posted on: 2008/5/8 20:42

Anonym
Efter avtalet raticifierades av medlemsländerna så får militära flygplan fri tillgång till medlemmarnas luftutrymme och vips så får man en massa chemtrails.

http://en.wikipedia.org/wiki/Treaty_on_Open_Skies

Fint litet knep där zink, har din handler lärt dig det?

See User information
Meningslöst att snacka om militära flyg när det är lätt att konstatera att nästan alla era s.k. chemtrails kommer från vanliga trafikflygplan. Fråga gaston, han har konstaterat det efter att ha konsulterat "flygradarn" jag länkade till. Enligt honom var Finnair en av de värsta "sprayarna".

Zink har inte skrivit i tråden så varför tilltala honom? Är det bara vanlig sinnesförvirring?

Posted on: 2008/5/8 20:48

Anonym
Quote:

Det gör det ganska svårt att peka på strimmor och bestämt säga att det är en chemtrail.

En contrail försvinner vanligtvis på några minuter.

En chemtrail försvinner aldrig på några minuter och brukar sprayas i kryss. Lyft på huvet och se tre-fyra kryss som ligger där i några timmar så kan du vara ganska säker på att det inte var charterflyget till Mallorca.

Anonym
Quote:

Zink har inte skrivit i tråden så varför tilltala honom? Är det bara vanlig sinnesförvirring?

Sluta lek med proxy servrar. Ta en cykelsemester eller köp en ny högtalare till hypnosmaskinen.

See User information
http://vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=6725

Citat av gaston:
"Ja dom har ritat lite i sumpan idag också efter några dagars uppehåll.....ett plan identifierade jag till att vara en boeng 777 från Pakistan airlines som gick i 283 grader västlig riktning....."
"Balkan holiday air (CGH5026) 33.975 ft. 183 grader syd, 449,9 knots, kemtrail på väg söder över, nyköping nu...direktrapport från radarstaionen.... "
"Ett Balkan Holiday (BGH 5032), 34.000 ft. 182grader syd, 448 nots.AIRBUS A 320-211 LZ BHE.....Hittar vi huvudkontoret i Tirana tror ni......"
"Uzbekistan airways (UEB 101) 36.000 ft. 295 grader NV.455 knts. Boeing 767-33 PER (VP-BUZ)... "
"å nu två i rad....Finnair (FIN812N), 61,3 grader öst, 36.000 ft..och Finnair (FIN 892). 32.000 ft (495,5 kts) Airbus A321 (OH-LZA).....kors å tvärs......godbye blue skys...... "
"En Finnair till i samma riktning....börjar bli randigt nu...."
"Å en Norwegian airways i 294 grader väst riktning....Å norsken ritade det fetaste stecket hittils..................."
"en Finnair till i ostlig riktning....."
"All Nippon Airways, 227 grader väst. 38.000 ft"

"Tänkte bara slå hål på myten att det skulle vara militärflyg som ritar....så är det överstökat...."

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=62350#forumpost62350
"Ja jag kan bara instämma, har plåtat ca. 300 bilder i sommar och sökt reda på många av dem på http://www.flygbilligt.com/radar/ och det har varit vanliga civilplan, men jag har bara funnit utlänska plan som sprayat, inget SAS-plan tex av de jag spårat. men Finnair har varit flitiga bla."

Posted on: 2008/5/8 20:55

See User information
Varför spraya dom i kryss?

Posted on: 2008/5/8 20:56

Anonym
Man bildar ett rutmönster. Sen kan man fräsa med HAARP och metallerna i chemtrailen leder mycket bättre än vanlig luft.

See User information
Quote:

Kaffe skrev:
Varför spraya dom i kryss?

Ja det är riktigt märkligt att inte alla plan flyger i samma riktning.

Posted on: 2008/5/8 20:58

Anonym
Jag skiter väl för fan i vad Gaston har eller inte har skrivt.

Quote:

Ja det är riktigt märkligt att inte alla plan flyger i samma riktning.

Har inte du en halmdocka att stoppa upp?

See User information
Quote:

HURENSOHN skrev:
Jag skiter väl för fan i vad Gaston har eller inte har skrivt.

Du skiter uppenbarligen också i att kolla upp identiteten på planen, något som inte alls är svårt. Men det vore väl tråkigt för då kan du inte längre fantisera om att de är militärplan allihopa.

Posted on: 2008/5/8 21:02

See User information
Cfr2 säger:
Quote:

Om ni läser mina tidigare inlägg från ex. sommaren 2006 så var jag en stor "chemtrail-undersökare" och fotade plan som flög och sprayade mm.

Det som jag har kommit fram till är:
ALLA chemtrail-plan som jag ser är ordinarie flygtrafik som vissa dagar ger en tjockare kvarliggande strimma och vissa dagar inte gör det. Naturligtvis tänker man inte på flygtrafiken de dagar som de inte ger strimmor, eftersom de helt enkelt inte syns då (om man inte råkar stirra rakt på dem såklart)

Det andra som jag tycker är intressant är att det finns tillsatser i flygbränslet Jet-A1 (som är likt JP8) som det är mycket svårt att få reda på vad det är. Har skrivit om det i en tråd i sommras bl.a. med en önskan om att ZPZ2 skulle hjälpa till att söka info, men det hela rann ut i sanden. Dessa tillsatser tillverkas av NWO-företag som DuPont och nåt annat med en Pyramid (om jag minns rätt) som logga.

Det jag alltså kan tänka mig, är att det rör sig om flygbränslet som blivit modifierat sedan 90-talet (Jet A1) så att det uppför sig annorlunda i avgaserna.

Det är hursomhelst ORDINARIE FLYGTRAFIK som skapar de chemtrails som jag ser här uppe i Norrland. Hyfsat enkelt att spåra då vi till största delen har flygkorridor-trafik här uppe snarare än flygplan på väg in/ut från flygplatser.

Återigen alltså, INTE militärplan.

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=62338#forumpost62338

Posted on: 2008/5/8 21:04

Anonym
1) zpz2 är en desinformations/inflytelse agent, inte särskilt framstående eller framgångsrik.

2) zpz2 går till stora längder för att folk inte ska sammankoppla open skies treaty med att chemtrails dyker upp.

3) har inte tid och ämnar inte heller skriva något mer i den här tråden.

4) du får gärna strutta runt hur mycket du vill, resten behöver bara lyfta på huvet och titta

Ta nu en hink och en spade.

Anonym
Quote:

zpz2 skrev:
Det jag alltså kan tänka mig, är att det rör sig om flygbränslet som blivit modifierat sedan 90-talet (Jet A1) så att det uppför sig annorlunda i avgaserna.
Jag är inte så insatt i ämnet, men jag ar hela tiden resonerat som så att dom knappast har tuber, utan har någon tillsats i bränslet. Eller tror de att detta nya bränsle är miljövänligare?
Vad spelar det för roll om det är militära eller civila plan som spyr ut dessa avgaser?

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
Jag är inte så insatt i ämnet, men jag ar hela tiden resonerat som så att dom knappast har tuber, utan har någon tillsats i bränslet. Eller tror de att detta nya bränsle är miljövänligare?
Vad spelar det för roll om det är militära eller civila plan som spyr ut dessa avgaser?

Om det är någon tillsats i bränslet, hur slår man då av och på sprayningen, som de påstås göra?

Om det är en tillsats i bränslet, varför då skilja på kondensstrimmor och chemtrails? Då bör nästan alla plan spruta dessa kemikalier, eller hur, även då strimmorna inte ligger kvar. Varför då säga att vissa dagar är det contrails och andra chemtrails, det borde väl isåfall vara chemtrails även då det inte ligger kvar, eller tankar man med icke tillsatt bränsle vissa speciella dagar då eller?

Det vore inte speciellt svårt att ta prover på bränsle från olika flygplatser/flygplan och undersöka vilka ämnen det innehåller.

Konstiga tillsatser lär inte vara bra för motorerna så varför skulle flygbolagen gå med på det?

Posted on: 2008/5/8 21:21

Anonym
Quote:

zpz2 skrev:
Om det är någon tillsats i bränslet, hur slår man då av och på sprayningen, som de påstås göra?
Jag är som sagt inte insatt i ämnet... av och på? Kanske det är ACn på de planen som krånglar

Quote:

zpz2 skrev:
Om det är en tillsats i bränslet, varför då skilja på kondensstrimmor och chemtrails? Då bör nästan alla plan spruta kemikalier, eller hur, även då de inte ligger kvar. Varför då säga att vissa dagar är det contrails och andra chemtrails, tankar man bara med specialbränslet vissa dagar eller?
Nej, men olika flygplatser har väl olika bränslen. Samma sak med bilbensin ju... Fast den finns på mackar och inte flygplatser förstås.

Quote:

zpz2 skrev:
Det vore inte speciellt svårt att ta prover på bränsle från olika flygplatser/flygplats och undersöka vilka ämnen det innehåller.
Nej, men det kanske ljugs om varför olika ämnen förekommer.

See User information
Quote:

HURENSOHN skrev:
Man bildar ett rutmönster. Sen kan man fräsa med HAARP och metallerna i chemtrailen leder mycket bättre än vanlig luft.

Leder vad ?

Posted on: 2008/5/8 21:31
"You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe" - Carl Sagan

See User information
Inga flygmekaniker som undrat vad dom gigantiska kem tankarna är till för..anta att man lastar ett par tusen ton vätska innan varje flygning..det måsta vara pipelines med tungmetall vätska direkt till flyplatsen ifrån chemtrail fabriken.

Men detta skulle förklara dom skenande metallpriserna.

Posted on: 2008/5/9 14:19

« 1 (2) 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper